Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Ηλεκτρονική διδασκαλία

Ισίδωρος Νερούτσος


Προβλέψιμη η αντίδραση της ΟΛΜΕ, όσον αφορά στην ηλεκτρονική διδασκαλία. Δικαιολογημένα η Ομοσπονδία, δεν εμπιστεύεται τις κομματικές κυβερνήσεις και ιδίως αν αυτές ανήκουν στην συντηρητική νεοφιλελεύθερη κυβερνητική παράταξη.

Όμως είναι βέβαιο ότι στον συνδικαλισμό, όλα τα συνδικαλιστικά όργανα, συνεπώς και η ΟΛΜΕ, έχουν κομματική χροιά, όποιου κόμματος.

Το ιδανικό θα ήταν, αν όχι μόνο ο συνδικαλισμός, αλλά και οι βασικές λειτουργικές δομές του “κράτους δικαίου”, δηλαδή η βουλή και τα δικαστήρια, ήσαν πραγματικά ανεξάρτητες, σαν λειτουργίες, από κομματικές εξαρτήσεις, χειραγωγήσεις και καθοδηγήσεις.

Την μεγάλη νόθευση της δημοκρατίας, προκαλεί η κομματική χειραγώγηση των παραπάνω λειτουργιών και του συνδικαλιστικού κινήματος.

Στην πραγματικότητα τα νομοσχέδια δεν τα ψηφίζει η βουλή, αλλά το εκάστοτε επικρατούν κόμμα ή συνασπισμός κομμάτων.

Τα δε συνδικάτα, δεν υπερασπίζονται στην ουσία αυτούς που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν, δηλαδή τους εργαζόμενους, αλλά συνηθέστατα κάποιο κόμμα.

Για τον λόγο αυτό, σπάνια οι εργαζόμενοι στηρίζουν τα συνδικαλιστικά όργανα. Εκτός κι αν κάποιες αποφάσεις κάποιας κομματικής κυβέρνησης, θίγουν εξόφθαλμα, εργασιακά δικαιώματα.

Όσον αφορά στην ηλεκτρονική διδασκαλία, η ΟΛΜΕ αντιδρά, πιθανόν επειδή φοβάται και οχι αδικαιολόγητα, ότι πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές θα πεταχτούν έξω από το εκπαιδευτικό. σύστημα.

Επειδή όλα μπορούν να συμβούν στον κόσμο αυτόν και με ισχυρό άλλοθι τον κορωνοϊό, πράγματι κάποιες κυβερνήσεις μπορεί να το κάνουν.

Θεωρώ όμως και ελπίζω ότι όλοι ή τουλάχιστον οι περισσότεροι, γονείς και πολίτες, θα δεχθούν ότι η παρουσία δασκάλου ή ειδικού για κάθε μάθημα καθηγητού, στα σχολικά ηλεκτρονικά μαθήματα, είναι απολύτως απαραίτητη, για πολλούς λόγους.

Με την παρουσία των διδασκόντων συντονιστών, μπορούν να προβληθούν σε οθόνη, ενώπιον των μαθητών, τα καθημερινά ειδικά μαθήματα.

Η προσωπική ικανότητα του διδάσκοντα, στην μετάδοσή της γνώσης, δεν παραμερίζεται, από το προκατασκευασμένο περιεχόμενο της διδακτικής ύλης, γιατί συμμετέχει στην ουσία σε όλη την επικοινωνιακή διεργασία.

Η διδάσκαλοι αναλύουν το θέμα, συντονίζουν, συζητούν και απαντούν στις απορίες των μαθητών και τους εξετάζουν για τα προηγούμενα μαθήματα, προφορικά ή γραπτά.

Παρέχεται με τον τρόπο αυτόν, σχετικά ίση ποιοτική εκπαίδευση, όλων των μαθητών της χώρας, σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία, ανεξάρτητα αν πρόκειται για σχολεία μεγάλων πόλεων ή μικρών και απομονωμένων χωριών και νησιών μας.

Το ίδιο μπορεί να ισχύσει και για τα Ελληνικά σχολεία της αλλοδαπής.

Ούτε ένας δάσκαλος και καθηγητής δεν περισσεύει, από τον νέο εξελικτικά τρόπο μάθησης. Αλλά και στις πανεπιστημιακές σχολές, μπορεί και πρέπει να επικρατήσει ο τρόπος αυτός διδασκαλίας. παράλληλα με τα εργαστήρια, όπου χρειάζονται.

Η γνώση πρέπει να μεταδίδεται, όχι ως προσωπική παρακαταθήκη κάποιου ικανού προσώπου, αλλά ως ομαδική επιστημονική επεξεργασία ικανών ατόμων, με πολλαπλή και ακηδεμόνευτη εξειδίκευσή, στο γνωστικό αντικείμενο.

Οι μαθητές-φοιτητές, μπορούν να παίρνουν το ηλεκτρονικά παρεχόμενο μαθησιακό υλικό, στο σπίτι τους για μελέτη.

Το ζητούμενο είναι η ίση και ποιοτική μετάδοση γνώσεων στους μαθητές, που κατοικούν στην χώρα μας καθώς και στους μαθητές όπου γης.

Βέβαια και το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης έχει μεγάλη σημασία.

Σε αυτό το επίπεδο μπορούν και πρέπει να βοηθήσουν με προτάσεις και αγωνιστικά, η ΟΛΜΕ, οι σύλλογοι καθηγητών, οι σύλλογοι γονέων και οι επιστημονικοί σύλλογοι.

Γιατί αυτή η νύχτα κρατάει πολύ.



  Ισίδωρος Νερούτσος: Σχετικά με τον συντάκτη