Γιάννης Περάκης
Υποτιμήσαμε και υποτιμάμε την νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση. Το team των «εκλεκτών» της ελληνικής κοινωνίας αποδεικνύεται ως το φαινόμενο φάτα μοργκάνα (ένα ιδιαίτερο είδος διπλού αντικατοπτρισμού). Το θράσος τους απύθμενο. Δεν αρκεί που «αντιλαμβάνονται» το κράτος ως κομματική λεία αλλά και είναι και «τζούφιοι». Η κατρακύλα τους αυξάνει ταχύτητα διαρκώς. Αλλος με ανύπαρκτο πτυχίο, άλλος με πλαστό και άλλος με «μεταπτυχιακό» πορτιέρη. Σε λίγο καιρό θα αποδειχθούν «υβρίδια» των Β. Όρμπαν και Ζ. Μπολσονάρου. Έχουν βάλει στόχο να ισοπεδώσουν όλες τις δημοκρατικές κατακτήσεις της μεταπολίτευσης. Δεν είναι απλά οι νεοφιλελεύθεροι στην οικονομία. Ο στόχος τους δεν είναι μόνο αυτός. Έχουν επιλέξει επίσης να στρατιωτικοποιήσουν και να μπολιάσουν την φασιστικο-χαφιεδίστικη νοοτροπία στην κοινωνία και στην πολιτική ζωή της χώρας. Μέσα σε πέντε μήνες αυτή η κυβέρνηση έχει δείξει τις προθέσεις τις αλλά και την πολιτική που θα ακολουθήσει. Η στρατιωτικοποίηση, ο εκφασισμός και ο χαφιεδισμός στην πολιτική και κοινωνική ζωή είναι στην ημερήσια διάταξη της πολιτικής τους.
Ο χαφιεδισμός ως «στοιχείο πολιτισμού» στη πολιτική και κοινωνική ζωή
Αναλυτικά, το σύστημα τήρησης των ηλεκτρονικών βιβλίων θα λειτουργεί ως εξής:
Τρόπος διαβίβασης των στοιχείων των παραστατικών:
Η διαβίβαση των στοιχείων των παραστατικών θα είναι δυνατή με τους ακόλουθους τρόπους:
1. Με το λογιστικό-εμπορικό πρόγραμμα των επιχειρήσεων. Η διαβίβαση της σύνοψης των στοιχείων των παραστατικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ θα γίνεται μαζικά μέσω διαλειτουργικότητας των συστημάτων λογισμικού που ήδη χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.
2. Στις επιχειρήσεις που εκδίδουν μικρό αριθμό παραστατικών και δεν χρησιμοποιούν συστήματα λογισμικού θα παρέχεται η δυνατότητα καταχώρησης της σύνοψης των παραστατικών σε ειδική φόρμα καταχώρησης στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr/myDATA.
3. Με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) απευθείας διασυνδεδεμένους με την ΑΑΔΕ για τις συναλλαγές λιανικής (Online Cash Registers). Η δυνατότητα αυτή δεν προβλέπεται να ενεργοποιηθεί άμεσα. Μέχρι την ενεργοποίηση της δυνατότητας αυτής, οι συναλλαγές λιανικής θα καταχωρούνται συγκεντρωτικά μέσω συστήματος λογιστικής ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
4. Μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η δυνατότητα αυτή θα επιτρέπει την αυτόματη διαβίβαση των ηλεκτρονικά εκδοθέντων τιμολογίων από τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην πλατφόρμα myDATA.
Συμπέρασμα: Εάν απαιτείται και ΑΦΜ στις αποδείξεις λιανικής πώλησης τότε, ο καταναλωτής θα φακελώνετε από την ΑΑΔΕ για τα είδη που αγοράζει. Από τα βιβλία που διαβάζει μέχρι τα προιόντα φροντίδας, υγιείας κλπ.
Σημείωση: Η ΑΑΔΕ δεν ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση αλλά από την τρόικα και τους τοκογλύφους.
Σημειώσεις για τον φασισμό: Σαν πολιτικό φαινόμενο, ο φασισμός είναι μέρος του ρεπερτορίου του καπιταλισμού για να διαιωνίζει την εξουσία του. Απέδειξε την ικανότητα των προηγμένων καπιταλιστικών κοινωνιών να ανταποκρίνονται σε κρίσιμες καταστάσεις κινδύνου επαναστατικής αλλαγής, με την αναδιάρθρωση του πολιτικού συστήματος και την ικανότητα του να απορροφά την εναντίωση της οργανωμένης εργασίας. Η επιρρέπεια του κόσμου να στηρίζει ένα τόσο αυταρχικό και αδίσταχτο σύστημα ή να υποτάσσεται σ’αυτό, την στιγμή μάλιστα που τα δεινά του φασισμού είναι νωπά στην ιστορική μνήμη είναι το ερώτημα που πλανάται σήμερα. Σαν το κακό και η καταστροφή είναι μια αναγκαιότητα στις διεργασίες των ανθρώπινων συστημάτων. Εκλύεται σε συνθήκες κρίσης και διάλυσης σα να θέλει να επιταχύνει την καταστροφή έτσι ώστε να παραχθεί το καινούργιο.
Ο F. Jameson στο άρθρο του «Μετανεωτερικότητα ή η πολιτιστική λογική του ύστερου καπιταλισμού, (1984)», ανήγγειλλε την μετανεωτερική στροφή από ένα αλλοτριωμένο σε ένα κατακερματισμένο υποκείμενο. Μίλησε επίσης για την εξασθένηση του συναισθήματος, που χαρακτηρίζεται από ένα «νέο είδος επιπεδότητας ή ρηχότητας». Στον απόηχο αυτών των συνδεόμενων θανάτων ανέκυψαν επιφανειακές σχέσεις συμβατές με την καταναλωτική κουλτούρα, την επιπέδωση της πολιτικής και του συναισθήματος. Η ρηχότητα της κουλτούρας συνοδεύεται από μια ψυχολογική έλλειψη βάθους. Οι Ψυχολογικοί δεσμοί, έχουν γίνει πιο αδύναμοι. Στη θέση ενός αυτόνομου εγώ, το οποίο προσδίδει στις «αλήθειες» και στις σταθερές ταυτότητες» μια συναισθηματική δύναμη, υπάρχει μια αίσθηση μετατοπιζόμενων αβαθών (depthless) εαυτών. Οι πολιτικές επιπτώσεις, που αναμένει ο Jameson, από την απουσία ενός ενιαίου υποκειμένου που να μπορεί να συνθέσει τις πολλαπλές και αντικρουόμενες αναπαραστάσεις είναι η σύγχυση, ο κυνισμός, η παθητικότητα, και η ηθική υποβουλησία. Αυτές οι συνθήκες είναι κατάλληλες για να επωασθεί ο ολοκληρωτισμός. Σ’ αυτήν την διαπίστωση είχε καταλήξει και η H. Arendt μερικά χρόνια νωρίτερα (1963) λέγοντας «όσο πιο επιφανειακός είναι κάποιος, τόσο πιο πιθανό θα είναι ο ίδιος να ενδώσει στο κακό». Ο Erich Fromm (1942) εξετάζοντας την δεκτικότητα υποταγής στο φασιστικό καθεστώς την αποδίδει κυρίως σε μια κατάσταση εσωτερικής κούρασης και παραίτησης. Η ματαίωση της εργατικής τάξης για την πραγμάτωση του σοσιαλισμού ή τουλάχιστον για βελτίωση της οικονομικής πολιτικής θέσης, προκαλεί μια βαθιά αίσθηση παραίτησης, δυσπιστίας προς τους ηγέτες τους, αμφιβολία για την αξία και την αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε είδους πολιτικής οργάνωσης και πολιτικής δράσης.
Σε αντίθεση με την αρνητική ή την παραιτημένη στάση της εργατικής τάξης και της φιλελεύθερης και καθολικής αστικής τάξης, η φασιστική ιδεολογία ασκεί έλξη στα κατώτερα στρώματα της μεσαίας τάξης, που αποτελούνται από μικρούς καταστηματάρχες, τεχνίτες και εργαζόμενους του λευκού κολάρου, των οποίων η οικονομική θέση και κοινωνική αίγλη επιδεινώθηκε πιο ραγδαία. Εκτός από αυτούς τους παράγοντες, είχε καταρρεύσει επίσης το τελευταίο προπύργιο της ασφάλειας της μεσαίας τάξης: η οικογένεια. Οι γονείς έχασαν την αίγλη και το κύρος τους και χάθηκε η παλιά ηθική της μεσαίας τάξης. Επιπλέον, η οικονομική παρακμή της μεσαίας τάξης στέρησε τους γονείς από τον ρόλο τους ως υποστηρικτές του οικονομικού μέλλοντος των παιδιών τους. Η νεότερη γενιά αισθάνεται ματαίωση από το γεγονός ότι η βάση για μια ανεξάρτητη οικονομική ύπαρξη, όπως είχαν οι γονείς τους, χάθηκε. Η επαγγελματική αγορά ήταν κορεσμένη, και οι πιθανότητες προς το ζην ως γιατρός ή δικηγόρος ήταν μικρή. Η αυξανόμενη κοινωνική ματαίωση οδήγησε σε μια προβολή η οποία έγινε μια σημαντική πηγή του φασισμού: αντί να είναι ενήμεροι για την οικονομική και κοινωνική μοίρα της παλιάς μεσαίας τάξης, τα μέλη της συνειδητά ταύτισαν την τύχη τους με την μοίρα του έθνους.
Από πολιτικής πλευράς: Ο φασισμός είναι μέρος του καπιταλιστικού συστήματος και αποτελεί μια παροξυσμική εφαρμογή των πιο αυταρχικών στοιχείων που ενυπάρχουν στα καπιταλιστικά καθεστώτα. Εξ άλλου ο Bauman τονίζει ότι «στην σύγχρονη γραφειοκρατία του ορθολογικού πνεύματος, της αρχής της αποδοτικότητας, της επιστημονικής νοοτροπίας, του υποβιβασμού των αξιών στη σφαίρα της υποκειμενικότητας κλπ. δεν υπάρχει κανείς μηχανισμός ικανός να αποκλείσει τη δυνατότητα των ναζιστικών ακροτήτων..». Αντίθετα η τρομακτική προοπτική είναι η εξάπλωση μιας κοινωνικής τάξης που μιμείται ήδη την φρικιαστική τεχνο-βαρβαρότητα που απεικονίζεται στις προφητικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας (απο το βιβλίο Ψυχολογία του Φασισμού του Ν. Μαρκέτου-ψυχίατρος).
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα υποτιμάμε τους κινδύνους αυτών των συνταγματικών εκτροπών. Δεν μας έχει γίνει συνείδηση μας η κοινή αντιμετώπιση των μαύρων πολιτικών που εφαρμόζονται.
Η δημιουργία επιτροπής η οποία θα παρακολουθεί τον κάθε υπότροπο του υπουργείου π.χ. «προστασίας του πολίτη», θα καταγγέλει και θα διοργανώνει κλιμακούμενες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Ευχής έργον θα είναι η επιτροπή αυτή να πλαισιωθεί με ανθρώπους των γραμμάτων, της τέχνης, της πολιτικής και κλπ. Να αγκαλιάσει όλο σχεδόν το δημοκρατικό πολιτικό φάσμα. Τονίζονταςπαράλληλα και την υποκριτική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στο θέμα της καταστολής.
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Όπου ακούς Αέρα είναι η Γαλήνη που Βρυκολάκιασε
Υποτιμήσαμε και υποτιμάμε την νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση. Το team των «εκλεκτών» της ελληνικής κοινωνίας αποδεικνύεται ως το φαινόμενο φάτα μοργκάνα (ένα ιδιαίτερο είδος διπλού αντικατοπτρισμού). Το θράσος τους απύθμενο. Δεν αρκεί που «αντιλαμβάνονται» το κράτος ως κομματική λεία αλλά και είναι και «τζούφιοι». Η κατρακύλα τους αυξάνει ταχύτητα διαρκώς. Αλλος με ανύπαρκτο πτυχίο, άλλος με πλαστό και άλλος με «μεταπτυχιακό» πορτιέρη. Σε λίγο καιρό θα αποδειχθούν «υβρίδια» των Β. Όρμπαν και Ζ. Μπολσονάρου. Έχουν βάλει στόχο να ισοπεδώσουν όλες τις δημοκρατικές κατακτήσεις της μεταπολίτευσης. Δεν είναι απλά οι νεοφιλελεύθεροι στην οικονομία. Ο στόχος τους δεν είναι μόνο αυτός. Έχουν επιλέξει επίσης να στρατιωτικοποιήσουν και να μπολιάσουν την φασιστικο-χαφιεδίστικη νοοτροπία στην κοινωνία και στην πολιτική ζωή της χώρας. Μέσα σε πέντε μήνες αυτή η κυβέρνηση έχει δείξει τις προθέσεις τις αλλά και την πολιτική που θα ακολουθήσει. Η στρατιωτικοποίηση, ο εκφασισμός και ο χαφιεδισμός στην πολιτική και κοινωνική ζωή είναι στην ημερήσια διάταξη της πολιτικής τους.
Η στρατιωτικοποίηση και ο εκφασισμός
- Έξη απόστρατοι στρατηγοί ανέλαβαν ως διοικητές νοσοκομείων. Οι Ι. Ηλιόπουλος στο ΚΑΤ, Γ. Ρουμάνης στο νοσοκομείο Ρόδου, Φ. Μεσσάρης στο νοσοκομείο Κεφαλληνίας, Ι. Κοτσαρίδης στο ΕΛΠΙΣ, Γ. Καμπούρης στο νοσοκομείο Μυτιλήνης και Σ. Καββούρης στο νοσοκομείο Έλενα Βενιζέλου. Φαίνεται η επαγγελματική εμπειρία στο στρατό μετράει ως προϋπηρεσία και επαγγελματική εμπειρία στο ΕΣΥ.
- Την αναβάθμιση της Εθνοφυλακής και των ακροδεξιών μηχανισμών καταστολής ενάντια στον «εσωτερικό εχθρό» με πρόσχημα την εθνική ασφάλεια και την ενίσχυση της άμυνας φαίνεται ότι σχεδιάζει η κυβέρνηση με μπροστάρη τον νέο υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Α. Στεφανή. Ο Α. Δημοσχάκης, ως αναπληρωτής τομεάρχης Άμυνας της Ν.Δ., τον Δεκέμβριο του 2018 επισήμαινε «την αξία των πατριωτών εθνοφυλάκων αλλά των εφέδρων για όσους επιχειρούν να παραβιάσουν τα ελληνικά σύνορα στον Εβρο, διεκδικώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων τους κόντρα σε ιδεοληψίες και εμμονές». Οι παρεµβάσεις θεσπίζονται κίνητρα για την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των Εθνοφυλάκων στη στρατιωτική εκπαίδευση. Στόχος είναι το έτος 2023 η συμμετοχή να ανέλθει στο 100%. Θα εξεταστεί η δημιουργία νέου κλάδου στο ΓΕΕΘΑ και σ' αυτόν θα υπάγονται. Ενισχύονται οι εκπαιδευτικές και άλλες δράσεις των εθνοφυλάκων στο πλαίσιο πρωτοβουλίας «Ειδικής Συνεργασίας Σύσφιξης Σχέσεων» τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Σημειώνεται ότι για όλες τις προβλεπόμενες αλλαγές θα εκπονηθεί στρατιωτικός κανονισμός που θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες λειτουργίας της Εθνοφυλακής.«Για πρώτη φορά προβλέπεται η συγκέντρωση εξουσιών και αρμοδιοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομία, Λιμενικό κλπ) σε ένα και μόνο πρόσωπο, το οποίο υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό». Μια τέτοια στρατιωτικοποίηση και αυταρχικοποίηση μάλιστα οδηγεί σε καταστρατήγηση του Διεθνούς Δικαίου για την Έρευνα και τη διάσωση στη θάλασσα δίνοντας τη θέση τους στο Δόγμα της Αποτροπής και της Επαναπροώθησης, κάτι που σημαίνει νέα Φαρμακονήσια.
- Ν. Παναγιωτόπουλος: Ο στρατός αναλαμβάνει και την εσωτερική ασφάλεια της χώρας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα ανέφερε επί λέξει ότι «το υπουργείο Εθνικής Άμυνας αναλαμβάνει επί πλέον βάρος και όποια ευθύνη χρειαστεί προκειμένου να υπερασπιστεί την ασφάλεια των εξωτερικών συνόρων αλλά και την εσωτερική ασφάλεια. Αυτό μας ζητήθηκε και αυτό κάνουμε». Ο νόμος για τις Ένοπλες Δυνάμεις που προώθησε η ΝΔ με τον ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλο και διατρανώνει τον ρόλο του Στρατού στην ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ και την ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ έρχεται να αποτελέσει ένα ακόμη θεσμικό όχημα για την δράση των ένοπλων φασιστών από τον Έβρο και τα νησιά μέχρι τα αστικά κέντρα. Η εκπαίδευση τους στην Καταστολή Αντάρτικου Πόλης είναι απόδειξη της «αποστολής τους».
- H ιδέα της αύξησης της στρατιωτικής θητείας φαίνεται πως κυοφορείται πλέον πολύ έντονα στους κόλπους της κυβέρνησης, καθώς πολλά είναι τα στελέχη που σπεύδουν να θέσουν το ζήτημα επί τάπητος, ενώ δεν είναι λίγοι (για εθνικόφρονες μιλάμε) αυτοί που ζητούν την υποχρεωτική στράτευση στα 18 χρόνια. Πιο πρόσφατο παράδειγμα υπήρξε αυτό του βουλευτή της ΝΔ και προέδρου της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, Μ. Χαρακόπουλου, ο οποίος σε τηλεοπτική συνέντευξη του έκανε λόγο για ανάγκη αύξησης της θητείας υποστηρίζοντας παράλληλα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσουν νέα εξοπλιστικά προγράμματα για τις Ένοπλες Δυνάμεις λόγω της κατάστασης στην περιοχή μας.Μειώνεται ο πληθυσμός και γηράσκει. Άρα πέρα από τη συνολική αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος που χρειάζονται μέτρα, και η κυβέρνηση κινείται προς αυτό και είναι πολύ σημαντικό στον νέο προϋπολογισμό υπάρχει το επίδομα των 2000 ευρώ για κάθε ελληνόπουλο που θα γεννιέται οφείλουμε να βάλουμε στο τραπέζι καθαρά το ζήτημα της αύξησης της στρατιωτικής θητείας». Ακόμη, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ανέφερε: «Δεύτερον θα πρέπει να δούμε το παράδειγμα που ακολουθείται σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και το Ισραήλ, όπου τα παιδιά αμέσως μόλις τελειώνουν το Λύκειο πάνε στο στρατό για να μην έχουμε τις διαρροές που παρατηρούνται. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας. Και κάτι ακόμη, η υπερδεκαετής οικονομική κρίση δημιούργησε και άλλα «παρεπόμενα».
Ο χαφιεδισμός ως «στοιχείο πολιτισμού» στη πολιτική και κοινωνική ζωή
- Ο Μακαρθισμός σήμερα αναγεννιέται από τις στάχτες του. Τα ζόμπι επιστρέφουν στην ελληνική κοινωνία. O Mακάρθι σε ομιλία του το 1952 θα χαρακτηρίσει την περίοδο εκείνη «Ο αμερικανισμός με τα μανίκια σηκωμένα». Εάν παραφράσουμε την φράση αυτή σήμερα θα λέγαμε «Ο «ελληνικός χαφιεδισμός με το τηλέφωνο στο χέρι». Η αρχή έγινε με το 1142. Ο χαφιεδισμός κάνει την εμφάνιση του στις απλές καθημερινές συνήθειες. Οι καπνιστές θεωρούνται επικηρυγμένοι παράνομοι. Στις αμοιβές να προστεθεί και η προμήθεια του οργάνου της «τάξης». Επίσης εκτός της χρέωσης της ρετσινιάς, ο χαφιές θα χρεώνεται και την τηλεφωνική κλήση. Είναι δεδομένο δεν θα αρκεστούν μόνο σ’ αυτό. Θα υπάρξει συνέχεια και με λαχνούς στους χαφιέδες. Κάτι σαν την φορολοταρία. Επίσης ο καλύτερος χαφιές να βραβεύεται από τον πρόεδρο της δημοκρατίας με ειδικό βραβείο.
- Θα ήταν παράλειψη εάν δεν αναφέρουμε την παρακολούθηση από την ΕΛΑΣ στο Viber και Whatsapp. Έτοιμη για... στενή παρακολούθηση του Viber και του Whatsapp η αστυνομία. Πανάκριβα συστήματα που θα "χακάρουν" τα πάντα. Μηνύματα, συνομιλίες, όλα θα περνούν από «κόσκινο». Παρόμοια συστήματα για Viber και Whatsapp διαθέτουν οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και άλλες χώρες. Υποτίθεται ο λόγος θα είναι η εξάρθρωση εγκληματικών οργανώσεων που χρησιμοποιούν κατά 70-80% Viber και Whatsapp για την επικοινωνία τους. Ωστόσο, θα αλλάξει και τον τρόπο επικοινωνιών εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών που γνώριζαν ότι μέχρι τώρα δεν υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης του Viber και χρησιμοποιούσαν τις συγκεκριμένες διαδικτυακές πλατφόρμες για συνομιλίες εμπιστευτικού χαρακτήρα και για ανταλλαγή αρχείων και άλλων δεδομένων. Την ίδια ώρα με την ανύπαρκτη λειτουργία της «δικαιοσύνης», η προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών θα είναι στο έλεος τους.
- Ηλεκτρονικά Βιβλία. Στόχος της κυβέρνησης είναι ο ευκολότερος έλεγχος των συναλλαγών από την εφορία, αλλά και οι άμεσες επιστροφές φόρων σε όσους είναι συνεπείς.
Αναλυτικά, το σύστημα τήρησης των ηλεκτρονικών βιβλίων θα λειτουργεί ως εξής:
Τρόπος διαβίβασης των στοιχείων των παραστατικών:
Η διαβίβαση των στοιχείων των παραστατικών θα είναι δυνατή με τους ακόλουθους τρόπους:
1. Με το λογιστικό-εμπορικό πρόγραμμα των επιχειρήσεων. Η διαβίβαση της σύνοψης των στοιχείων των παραστατικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ θα γίνεται μαζικά μέσω διαλειτουργικότητας των συστημάτων λογισμικού που ήδη χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις.
2. Στις επιχειρήσεις που εκδίδουν μικρό αριθμό παραστατικών και δεν χρησιμοποιούν συστήματα λογισμικού θα παρέχεται η δυνατότητα καταχώρησης της σύνοψης των παραστατικών σε ειδική φόρμα καταχώρησης στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr/myDATA.
3. Με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) απευθείας διασυνδεδεμένους με την ΑΑΔΕ για τις συναλλαγές λιανικής (Online Cash Registers). Η δυνατότητα αυτή δεν προβλέπεται να ενεργοποιηθεί άμεσα. Μέχρι την ενεργοποίηση της δυνατότητας αυτής, οι συναλλαγές λιανικής θα καταχωρούνται συγκεντρωτικά μέσω συστήματος λογιστικής ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
4. Μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η δυνατότητα αυτή θα επιτρέπει την αυτόματη διαβίβαση των ηλεκτρονικά εκδοθέντων τιμολογίων από τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην πλατφόρμα myDATA.
Συμπέρασμα: Εάν απαιτείται και ΑΦΜ στις αποδείξεις λιανικής πώλησης τότε, ο καταναλωτής θα φακελώνετε από την ΑΑΔΕ για τα είδη που αγοράζει. Από τα βιβλία που διαβάζει μέχρι τα προιόντα φροντίδας, υγιείας κλπ.
Σημείωση: Η ΑΑΔΕ δεν ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση αλλά από την τρόικα και τους τοκογλύφους.
Σημειώσεις για τον φασισμό: Σαν πολιτικό φαινόμενο, ο φασισμός είναι μέρος του ρεπερτορίου του καπιταλισμού για να διαιωνίζει την εξουσία του. Απέδειξε την ικανότητα των προηγμένων καπιταλιστικών κοινωνιών να ανταποκρίνονται σε κρίσιμες καταστάσεις κινδύνου επαναστατικής αλλαγής, με την αναδιάρθρωση του πολιτικού συστήματος και την ικανότητα του να απορροφά την εναντίωση της οργανωμένης εργασίας. Η επιρρέπεια του κόσμου να στηρίζει ένα τόσο αυταρχικό και αδίσταχτο σύστημα ή να υποτάσσεται σ’αυτό, την στιγμή μάλιστα που τα δεινά του φασισμού είναι νωπά στην ιστορική μνήμη είναι το ερώτημα που πλανάται σήμερα. Σαν το κακό και η καταστροφή είναι μια αναγκαιότητα στις διεργασίες των ανθρώπινων συστημάτων. Εκλύεται σε συνθήκες κρίσης και διάλυσης σα να θέλει να επιταχύνει την καταστροφή έτσι ώστε να παραχθεί το καινούργιο.
Ο F. Jameson στο άρθρο του «Μετανεωτερικότητα ή η πολιτιστική λογική του ύστερου καπιταλισμού, (1984)», ανήγγειλλε την μετανεωτερική στροφή από ένα αλλοτριωμένο σε ένα κατακερματισμένο υποκείμενο. Μίλησε επίσης για την εξασθένηση του συναισθήματος, που χαρακτηρίζεται από ένα «νέο είδος επιπεδότητας ή ρηχότητας». Στον απόηχο αυτών των συνδεόμενων θανάτων ανέκυψαν επιφανειακές σχέσεις συμβατές με την καταναλωτική κουλτούρα, την επιπέδωση της πολιτικής και του συναισθήματος. Η ρηχότητα της κουλτούρας συνοδεύεται από μια ψυχολογική έλλειψη βάθους. Οι Ψυχολογικοί δεσμοί, έχουν γίνει πιο αδύναμοι. Στη θέση ενός αυτόνομου εγώ, το οποίο προσδίδει στις «αλήθειες» και στις σταθερές ταυτότητες» μια συναισθηματική δύναμη, υπάρχει μια αίσθηση μετατοπιζόμενων αβαθών (depthless) εαυτών. Οι πολιτικές επιπτώσεις, που αναμένει ο Jameson, από την απουσία ενός ενιαίου υποκειμένου που να μπορεί να συνθέσει τις πολλαπλές και αντικρουόμενες αναπαραστάσεις είναι η σύγχυση, ο κυνισμός, η παθητικότητα, και η ηθική υποβουλησία. Αυτές οι συνθήκες είναι κατάλληλες για να επωασθεί ο ολοκληρωτισμός. Σ’ αυτήν την διαπίστωση είχε καταλήξει και η H. Arendt μερικά χρόνια νωρίτερα (1963) λέγοντας «όσο πιο επιφανειακός είναι κάποιος, τόσο πιο πιθανό θα είναι ο ίδιος να ενδώσει στο κακό». Ο Erich Fromm (1942) εξετάζοντας την δεκτικότητα υποταγής στο φασιστικό καθεστώς την αποδίδει κυρίως σε μια κατάσταση εσωτερικής κούρασης και παραίτησης. Η ματαίωση της εργατικής τάξης για την πραγμάτωση του σοσιαλισμού ή τουλάχιστον για βελτίωση της οικονομικής πολιτικής θέσης, προκαλεί μια βαθιά αίσθηση παραίτησης, δυσπιστίας προς τους ηγέτες τους, αμφιβολία για την αξία και την αποτελεσματικότητα οποιουδήποτε είδους πολιτικής οργάνωσης και πολιτικής δράσης.
Σε αντίθεση με την αρνητική ή την παραιτημένη στάση της εργατικής τάξης και της φιλελεύθερης και καθολικής αστικής τάξης, η φασιστική ιδεολογία ασκεί έλξη στα κατώτερα στρώματα της μεσαίας τάξης, που αποτελούνται από μικρούς καταστηματάρχες, τεχνίτες και εργαζόμενους του λευκού κολάρου, των οποίων η οικονομική θέση και κοινωνική αίγλη επιδεινώθηκε πιο ραγδαία. Εκτός από αυτούς τους παράγοντες, είχε καταρρεύσει επίσης το τελευταίο προπύργιο της ασφάλειας της μεσαίας τάξης: η οικογένεια. Οι γονείς έχασαν την αίγλη και το κύρος τους και χάθηκε η παλιά ηθική της μεσαίας τάξης. Επιπλέον, η οικονομική παρακμή της μεσαίας τάξης στέρησε τους γονείς από τον ρόλο τους ως υποστηρικτές του οικονομικού μέλλοντος των παιδιών τους. Η νεότερη γενιά αισθάνεται ματαίωση από το γεγονός ότι η βάση για μια ανεξάρτητη οικονομική ύπαρξη, όπως είχαν οι γονείς τους, χάθηκε. Η επαγγελματική αγορά ήταν κορεσμένη, και οι πιθανότητες προς το ζην ως γιατρός ή δικηγόρος ήταν μικρή. Η αυξανόμενη κοινωνική ματαίωση οδήγησε σε μια προβολή η οποία έγινε μια σημαντική πηγή του φασισμού: αντί να είναι ενήμεροι για την οικονομική και κοινωνική μοίρα της παλιάς μεσαίας τάξης, τα μέλη της συνειδητά ταύτισαν την τύχη τους με την μοίρα του έθνους.
Από πολιτικής πλευράς: Ο φασισμός είναι μέρος του καπιταλιστικού συστήματος και αποτελεί μια παροξυσμική εφαρμογή των πιο αυταρχικών στοιχείων που ενυπάρχουν στα καπιταλιστικά καθεστώτα. Εξ άλλου ο Bauman τονίζει ότι «στην σύγχρονη γραφειοκρατία του ορθολογικού πνεύματος, της αρχής της αποδοτικότητας, της επιστημονικής νοοτροπίας, του υποβιβασμού των αξιών στη σφαίρα της υποκειμενικότητας κλπ. δεν υπάρχει κανείς μηχανισμός ικανός να αποκλείσει τη δυνατότητα των ναζιστικών ακροτήτων..». Αντίθετα η τρομακτική προοπτική είναι η εξάπλωση μιας κοινωνικής τάξης που μιμείται ήδη την φρικιαστική τεχνο-βαρβαρότητα που απεικονίζεται στις προφητικές ταινίες επιστημονικής φαντασίας (απο το βιβλίο Ψυχολογία του Φασισμού του Ν. Μαρκέτου-ψυχίατρος).
Δυστυχώς ακόμα και σήμερα υποτιμάμε τους κινδύνους αυτών των συνταγματικών εκτροπών. Δεν μας έχει γίνει συνείδηση μας η κοινή αντιμετώπιση των μαύρων πολιτικών που εφαρμόζονται.
Η δημιουργία επιτροπής η οποία θα παρακολουθεί τον κάθε υπότροπο του υπουργείου π.χ. «προστασίας του πολίτη», θα καταγγέλει και θα διοργανώνει κλιμακούμενες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Ευχής έργον θα είναι η επιτροπή αυτή να πλαισιωθεί με ανθρώπους των γραμμάτων, της τέχνης, της πολιτικής και κλπ. Να αγκαλιάσει όλο σχεδόν το δημοκρατικό πολιτικό φάσμα. Τονίζονταςπαράλληλα και την υποκριτική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στο θέμα της καταστολής.
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου