Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών, δεν κρύβει τις προθέσεις του. Θέλει την εκπαιδευτική διαδικασία επαγγελματικής κατεύθυνσης προσαρμοσμένη απολύτως στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Θέλει μαθητές που από το Γυμνάσιο κιόλας θα παρέχουν την εργασία τους στις βιομηχανίες μέσω «μαθητείας». Θέλει τα εκπαιδευτικά προγράμματα κατά παραγγελία των εταιρειών. Για τους λόγους αυτούς στηρίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση που συζητείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και αναμένεται να ψηφιστεί αμέσως μετά τον προϋπολογισμό στις 17 Δεκεμβρίου.
Αποκαλυπτικός ως προς τα παραπάνω ήταν Επιστημονικός Διευθυντής του ΣΕΒ, Χρήστος Ιωάννου που τάχθηκε υπέρ του νομοθετήματος. Μάλιστα, ξεκαθάρισε τι εστί «καλός εκπαιδευτικός» και «καλό εκπαιδευτικό σύστημα». Όπως είπε «ο καλός εκπαιδευτικός και το καλό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να το κάνει, να ρωτάει αυτές τις επιχειρήσεις, να πιστοποιεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις τρέχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες, που παρέχει και παιδεία και τεχνικές γνώσεις τους νέους και τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν καλές παραγωγικές θέσεις εργασίας στους τομείς που χρειάζεται η χώρα, γιατί χρειάζεται παραγωγικό μετασχηματισμό».
Κατηγορηματικός ήταν ως προς τις κατευθύνσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ξεκαθάρισε πως «το σύστημα εκπαίδευσης και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης θα πρέπει να συνδεθεί με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, για να έχουν οι νέοι παραγωγικές θέσεις εργασίας και τα προγράμματα σπουδών που θα έχουν να συνδέονται με τις τεχνολογικές και τις παραγωγικές εξελίξεις». Ο Χ.Ιωάννου πρόσθεσε ότι «ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να ρωτήσεις τις επιχειρήσεις, που τώρα κάνουν επενδύσεις και αυτές που δουλεύουν, εκεί που δουλεύουν οι εργαζόμενοι, στη βιομηχανία, σε τεχνολογίες πληροφορικής, στην εξορυκτική βιομηχανία, στις παραγωγικές επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα και σε όλους τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας, ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούν, ποιες θέλουν να χρησιμοποιούν».
Μάλιστα, εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την γενικού τύπου εκπαίδευση που παρέχεται στα πανεπιστήμια. Όπως δήλωσε «έχουμε ένα ψηλό ποσοστό νέων, οι οποίοι μπαίνουν στα πανεπιστήμια, αλλά όλοι αυτοί δεν αποφοιτούν και δεν μπαίνουν εύκολα στην αγορά εργασίας. Ένα ποσοστό 25% από τους πτυχιούχους πανεπιστημίων είναι μαθητευόμενοι σπουδαστές στα ΙΕΚ, δηλαδή κάνουν όλο τον κύκλο σπουδών του πανεπιστημίου και στη συνέχεια πηγαίνουν στα ΙΕΚ, για να καταφέρουμε να ενταχθούμε στην αγορά εργασίας».
Εντυπωσιακό ήταν πως ο Χ.Ιωαννου δήλωσε ότι είναι αρνητικό να πηγαίνουν στις σχολές του ΟΑΕΔ απόφοιτοι λυκείου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το σωστό είναι να πηγαίνουν απόφοιτοι Γυμνασίου, δίχως δηλαδή να έχουν ολοκληρώσει την 12χρονη εκπαίδευση. Σημείωσε πως «ένα δεδομένο, το οποίο δεν είναι και πολύ γνωστό αφορά τις σχολές του ΟΑΕΔ. Εννέα στους δέκα είναι απόφοιτοι λυκείου. Θεωρητικά η σχολή προορίζεται για αποφοίτους γυμνασίου. Θέλω με αυτό να επισημάνω, ότι υπάρχει ένας ανορθολογισμός στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, το οποίο, επιτρέψτε μου να το πω, παρά τις πολλές μεταρρυθμίσεις τα προηγούμενα χρόνια, όχι μόνο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, δεν παρέχει αυτό που χρειάζεται η ελληνική νεολαία και ο Έλληνας πολίτης, παιδεία, για να έχεις πρώτα παιδεία και στη συνέχεια να μπορείς να ανταποκριθείς στις ανάγκες της παραγωγικής απασχόλησης, σε παραγωγικές θέσεις εργασίας». Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός είναι ένας από τους βασικούς στόχους του νομοσχεδίου της Νίκης Κεραμέως, αφού θέτει ως προτεραιότητα τον 35% των μαθητών του γυμνασίου να πηγαίνει κατευθείαν στις τεχνικές σχολές.
Τέλος όπως ήταν αναμενόμενο ο επιστημονικός διευθυντής του ΣΕΒ τάχθηκε υπέρ της μαθητείας. Δηλαδή της απλήρωτης, ενίοτε από ανήλικους, εργασίας δίχως συμβάσεις και εργασιακά δικαιώματα. Ο Χρήστος Ιωάννου τόνισε πως «μέχρι τώρα υπάρχει μία διεθνώς επιτυχής πρακτική, η οποία λέγεται «Μαθητεία», δηλαδή μάθηση με βάση και την εργασία και την εμπειρία, τους παραγωγικούς τομείς με συνθήκες ποιότητας. Ένα σύστημα τέτοιο είναι το λεγόμενο σύστημα διττής εκπαίδευσης, η «Μαθητεία». Έχουμε ένα τέτοιο σύστημα υποτυπώδες στη χώρα μας. Έγινε υποτυπώδες, διότι παραμελήσαμε την παραγωγική βιομηχανία, τις παραγωγικές επιχειρήσεις και το πληρώσαμε αυτό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου