Από διότι
H Νέα Δημοκρατία θέλει να νικήσει στις επόμενες εκλογές ζητώντας μάλιστα αυτοδυναμία. ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και λοιποί παρατρεχάμενοι, θέλουν με το άθροισμα των βουλευτικών εδρών τους να είναι αυτοί οι νικητές. Και το σκηνικό της εκλογικής αναμέτρησης διαμορφώνουν τα ΜΜΕ που ασχολούνται καθημερινά με προγνωστικά στοχεύοντας να μαντέψουν τον πιθανό νικητή. Να μαντέψουν ή να βοηθήσουν να αναδειχθεί ο νικητής;
Το ζήτημα όμως του τελικού “νικητή” δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Υποδεικνύοντας τον ένα ή τον άλλον νικητή στην ουσία αποκλείουν στα μυαλά των τηλεθεατών τα άλλα κόμματα με μια συστηματική, καλά σχεδιασμένη πλύση εγκεφάλου των ψηφοφόρων. Τους υποβάλλουν μια λύση που δεν εξυπηρετεί το δικό τους συμφέρον αλλά το συμφέρον των υπηρετών της άρχουσας τάξης.
Το μπλα-μπλα για τον πιθανό “νικητή” είναι ένα εργαλείο προπαγάνδας, που ξεκίνησε το 1848 όταν κάποιος δημοφιλής κλόουν ενός τσίρκου στις ΗΠΑ, ο Νταν Ράις, χρησιμοποίησε το στολισμένο όχημα του τσίρκου για την προεκλογική του προβολή. Στόχος του ήταν με τα χρώματα και τις μουσικές του οχήματος να προσελκύσει ψηφοφόρους. Άλλοι υποψήφιοι βλέποντας την επιτυχία του προσπάθησαν να εξασφαλίσουν κι αυτοί μια θέση στο όχημα. Από τότε το πήδημα στο βαγόνι (jump on the bandwagon), συνδέθηκε με την προσπάθεια της επιτυχημένης επιλογής και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες τεχνικές της προπαγάνδας. Με απλά λόγια είναι η πρόταση “έλα με τους πολλούς, με τους αυριανούς νικητές, αυτό είναι το συμφέρον σου”.
Ο ψηφοφόρος με αυτό τον τρόπο δέχεται μια ψυχολογική πίεση που τον κάνει να ενεργεί μηχανικά, να προσπαθεί να ενταχθεί σε μια ομάδα κάποιων “πολλών”, ή που θεωρεί ότι είναι οι πολλοί ή που με κατάλληλα σκηνοθετικά κόλπα εμφανίζονται σαν πολλοί. Με τον τρόπο αυτό συνεχίζει να έρχεται στην κυβερνητική εξουσία η ασήμαντη αριθμητικά αστική τάξη καμουφλαρισμένη μέσα στη μεγάλη μάζα των πολλών.
Σε παγκόσμια κλίμακα τα προγνωστικά, οι δημοσκοπήσεις, τα γκάλοπ, είναι ένας τρόπος επηρεασμού των ψηφοφόρων που κορυφώνεται την τελευταία στιγμή. Το πρακτορείο NBC News το 1980 με βάση τα exiτ polls ανήγγειλε ότι ο Ρόναλντ Ρέιγκαν θα ήταν ο νικητής των εκλογών επτά ώρες πριν κλείσουν οι κάλπες στο δυτικό τμήμα της χώρας. Με αυτό τον τρόπο επηρέασε τους ψηφοφόρους να “πάνε με το νικητή”, εξασφαλίζοντας μια σίγουρη νίκη στον Ρόναλντ Ρέιγκαν. Από τότε η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται σε παγκόσμια κλίμακα.
Στη χώρα μας με την τεχνική “πάμε με τους πολλούς” τα ΜΜΕ προσπαθούν να αυξήσουν τον όγκο των πολλών στα συστημικά κόμματα, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜεΡΑ25 και λοιπούς παρατρεχάμενους, που προσπαθούν γίνουν ρυθμιστές της κυβέρνησης που θα αναδειχθεί. Υποστηρίζουν τα κόμματα που “έχουν δώσει εξετάσεις”, στο ΣΕΒ, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, και έχουν πάρει πιστοποιητικά εξυπηρέτησης των συμφερόντων τους. Τα κόμματα που στο όνομα της ειρήνης και της δημοκρατίας ενισχύουν τον πόλεμο, τον αυταρχισμό και κάθε λογής αντιλαϊκή πολιτική.
Ο Ελληνικός λαός, ακολουθώντας εδώ και έναν αιώνα πότε το όχημα του ενός σωτήρα και πότε του άλλου απέκτησε πικρή πείρα. Είναι καιρός να απορρίψει τους εκβιασμούς των κομμάτων της αστικής τάξης. Θα βγει κερδισμένος τη δεύτερη μέρα των εκλογών μόνο αν συνειδητοποιήσει, ότι δεν πρέπει να ψηφίσει μια μονοκομματική ή πολυκομματική κυβέρνηση των κομμάτων της αστικής τάξης αλλά για μια ισχυρή λαϊκή αντιπολίτευση που με τον οργανωμένο αγώνα της θα αγωνίζεται για την επίλυση των τεράστιων συσσωρευμένων προβλημάτων. Αυτό που προτείνει το ΚΚΕ.
Η Σφήκα: Επιλογές
H Νέα Δημοκρατία θέλει να νικήσει στις επόμενες εκλογές ζητώντας μάλιστα αυτοδυναμία. ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και λοιποί παρατρεχάμενοι, θέλουν με το άθροισμα των βουλευτικών εδρών τους να είναι αυτοί οι νικητές. Και το σκηνικό της εκλογικής αναμέτρησης διαμορφώνουν τα ΜΜΕ που ασχολούνται καθημερινά με προγνωστικά στοχεύοντας να μαντέψουν τον πιθανό νικητή. Να μαντέψουν ή να βοηθήσουν να αναδειχθεί ο νικητής;
Το ζήτημα όμως του τελικού “νικητή” δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Υποδεικνύοντας τον ένα ή τον άλλον νικητή στην ουσία αποκλείουν στα μυαλά των τηλεθεατών τα άλλα κόμματα με μια συστηματική, καλά σχεδιασμένη πλύση εγκεφάλου των ψηφοφόρων. Τους υποβάλλουν μια λύση που δεν εξυπηρετεί το δικό τους συμφέρον αλλά το συμφέρον των υπηρετών της άρχουσας τάξης.
Το μπλα-μπλα για τον πιθανό “νικητή” είναι ένα εργαλείο προπαγάνδας, που ξεκίνησε το 1848 όταν κάποιος δημοφιλής κλόουν ενός τσίρκου στις ΗΠΑ, ο Νταν Ράις, χρησιμοποίησε το στολισμένο όχημα του τσίρκου για την προεκλογική του προβολή. Στόχος του ήταν με τα χρώματα και τις μουσικές του οχήματος να προσελκύσει ψηφοφόρους. Άλλοι υποψήφιοι βλέποντας την επιτυχία του προσπάθησαν να εξασφαλίσουν κι αυτοί μια θέση στο όχημα. Από τότε το πήδημα στο βαγόνι (jump on the bandwagon), συνδέθηκε με την προσπάθεια της επιτυχημένης επιλογής και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες τεχνικές της προπαγάνδας. Με απλά λόγια είναι η πρόταση “έλα με τους πολλούς, με τους αυριανούς νικητές, αυτό είναι το συμφέρον σου”.
Ο ψηφοφόρος με αυτό τον τρόπο δέχεται μια ψυχολογική πίεση που τον κάνει να ενεργεί μηχανικά, να προσπαθεί να ενταχθεί σε μια ομάδα κάποιων “πολλών”, ή που θεωρεί ότι είναι οι πολλοί ή που με κατάλληλα σκηνοθετικά κόλπα εμφανίζονται σαν πολλοί. Με τον τρόπο αυτό συνεχίζει να έρχεται στην κυβερνητική εξουσία η ασήμαντη αριθμητικά αστική τάξη καμουφλαρισμένη μέσα στη μεγάλη μάζα των πολλών.
Σε παγκόσμια κλίμακα τα προγνωστικά, οι δημοσκοπήσεις, τα γκάλοπ, είναι ένας τρόπος επηρεασμού των ψηφοφόρων που κορυφώνεται την τελευταία στιγμή. Το πρακτορείο NBC News το 1980 με βάση τα exiτ polls ανήγγειλε ότι ο Ρόναλντ Ρέιγκαν θα ήταν ο νικητής των εκλογών επτά ώρες πριν κλείσουν οι κάλπες στο δυτικό τμήμα της χώρας. Με αυτό τον τρόπο επηρέασε τους ψηφοφόρους να “πάνε με το νικητή”, εξασφαλίζοντας μια σίγουρη νίκη στον Ρόναλντ Ρέιγκαν. Από τότε η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται σε παγκόσμια κλίμακα.
Στη χώρα μας με την τεχνική “πάμε με τους πολλούς” τα ΜΜΕ προσπαθούν να αυξήσουν τον όγκο των πολλών στα συστημικά κόμματα, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜεΡΑ25 και λοιπούς παρατρεχάμενους, που προσπαθούν γίνουν ρυθμιστές της κυβέρνησης που θα αναδειχθεί. Υποστηρίζουν τα κόμματα που “έχουν δώσει εξετάσεις”, στο ΣΕΒ, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, και έχουν πάρει πιστοποιητικά εξυπηρέτησης των συμφερόντων τους. Τα κόμματα που στο όνομα της ειρήνης και της δημοκρατίας ενισχύουν τον πόλεμο, τον αυταρχισμό και κάθε λογής αντιλαϊκή πολιτική.
Ο Ελληνικός λαός, ακολουθώντας εδώ και έναν αιώνα πότε το όχημα του ενός σωτήρα και πότε του άλλου απέκτησε πικρή πείρα. Είναι καιρός να απορρίψει τους εκβιασμούς των κομμάτων της αστικής τάξης. Θα βγει κερδισμένος τη δεύτερη μέρα των εκλογών μόνο αν συνειδητοποιήσει, ότι δεν πρέπει να ψηφίσει μια μονοκομματική ή πολυκομματική κυβέρνηση των κομμάτων της αστικής τάξης αλλά για μια ισχυρή λαϊκή αντιπολίτευση που με τον οργανωμένο αγώνα της θα αγωνίζεται για την επίλυση των τεράστιων συσσωρευμένων προβλημάτων. Αυτό που προτείνει το ΚΚΕ.
Η Σφήκα: Επιλογές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου