Ελλάδα
Πρόταση νόμου για «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη» επανακατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σήμερα στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, στην Αιτιολογική Έκθεση αναφέρονται τα εξής:
Α' - Επί της αρχής
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ επανακαταθέτει για μια ακόμη φορά την Πρόταση Νόμου «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη».
Η πρόταση νόμου του ΚΚΕ εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην εφορία, στα ασφαλιστικά ταμεία, στους ΟΤΑ και τις τράπεζες προβλέποντας τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών.
Τα μέτρα αυτά είναι επιτακτικά αναγκαία δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά στα χρέη, τα οποία δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση, με τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί όλα αυτά τα χρόνια από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις για να στηριχθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου και η καπιταλιστική ανάπτυξη.
Β' - Επί των άρθρων
Με το άρθρο 1 διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς την εφορία μέχρι 20.000 ευρώ καθώς επίσης μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν πόσο για συγκεκριμένες κατηγορίες.
Με το άρθρο 2 ρυθμίζονται χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία μη μισθωτών.
Με το άρθρο 3 δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν στη διαγραφή χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των λαϊκών οικογενειών.
Με το άρθρο 4 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου για χρέη προς τις τράπεζες. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.
Με το άρθρο 5 δίνεται ο ορισμός της έννοιας «οφειλή προς τις τράπεζες», ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 6 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κλπ.).
Με το άρθρο 7 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 8 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά τη διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 6 και 7, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.
Με το άρθρο 9 ορίζεται ότι:
α) Η εναπομένουσα, μετά τη διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και τη διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 6,7 και 8, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
β) Επιπλέον, για την στο παραπάνω α' εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής τους, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
Με το άρθρο 10 ορίζεται ότι:
α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται μείωση, σε ποσοστό 30% και αν πρόκειται για ΕΒΕ που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους και είναι άνεργοι, η μείωση φτάνει το 50%, για δάνεια μέχρι 300.000 ευρώ.
β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%.
γ) Διασφαλίζεται, με ευθύνη του κράτους, η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και μάλιστα χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για την αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Με το άρθρο 11 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης και πλειστηριασμού από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 12, παίρνοντας υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας ΑΕ είχε υποθηκεύσει τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτών για αξία πολλαπλάσια του ύψους των χορηγηθέντων προς αυτούς δανείων, προτείνεται ο αυτοδίκαιος περιορισμός του ύψους των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων κάθε δανειολήπτη, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Με το άρθρο 13 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 14 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.
Αθήνα 29/08/2023
Οι Προτείνοντες Βουλευτές
Κουτσούμπας Δημήτριος
Αμπατιέλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Δελής Γιάννης
Διγενή Σεμίνα
Έξαρχος Νίκος
Κανέλλη Λιάνα
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κατσώτης Χρήστος
Κομνηνάκα Μαρία
Κτενά Αφροδίτη
Λαμπρούλης Γιώργος
Μανωλάκου Διαμάντω
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Παφίλης Αθανάσιος
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης
Τσοκάνης Χρήστος
Πρόταση νόμου για «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη» επανακατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σήμερα στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, στην Αιτιολογική Έκθεση αναφέρονται τα εξής:
Α' - Επί της αρχής
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ επανακαταθέτει για μια ακόμη φορά την Πρόταση Νόμου «Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη».
Η πρόταση νόμου του ΚΚΕ εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην εφορία, στα ασφαλιστικά ταμεία, στους ΟΤΑ και τις τράπεζες προβλέποντας τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών.
Τα μέτρα αυτά είναι επιτακτικά αναγκαία δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά στα χρέη, τα οποία δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση, με τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί όλα αυτά τα χρόνια από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις για να στηριχθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου και η καπιταλιστική ανάπτυξη.
Β' - Επί των άρθρων
Με το άρθρο 1 διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς την εφορία μέχρι 20.000 ευρώ καθώς επίσης μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν πόσο για συγκεκριμένες κατηγορίες.
Με το άρθρο 2 ρυθμίζονται χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία μη μισθωτών.
Με το άρθρο 3 δίνεται η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, με βάση τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στο παρόν, να προβαίνουν στη διαγραφή χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, με βάση εισοδηματικά κριτήρια και με γνώμονα την προστασία των λαϊκών οικογενειών.
Με το άρθρο 4 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου για χρέη προς τις τράπεζες. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.
Με το άρθρο 5 δίνεται ο ορισμός της έννοιας «οφειλή προς τις τράπεζες», ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 6 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κλπ.).
Με το άρθρο 7 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 8 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά τη διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 6 και 7, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.
Με το άρθρο 9 ορίζεται ότι:
α) Η εναπομένουσα, μετά τη διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και τη διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 6,7 και 8, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
β) Επιπλέον, για την στο παραπάνω α' εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής τους, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
Με το άρθρο 10 ορίζεται ότι:
α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται μείωση, σε ποσοστό 30% και αν πρόκειται για ΕΒΕ που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους και είναι άνεργοι, η μείωση φτάνει το 50%, για δάνεια μέχρι 300.000 ευρώ.
β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια), προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%.
γ) Διασφαλίζεται, με ευθύνη του κράτους, η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και μάλιστα χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για την αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Με το άρθρο 11 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης και πλειστηριασμού από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 12, παίρνοντας υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας ΑΕ είχε υποθηκεύσει τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτών για αξία πολλαπλάσια του ύψους των χορηγηθέντων προς αυτούς δανείων, προτείνεται ο αυτοδίκαιος περιορισμός του ύψους των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων κάθε δανειολήπτη, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Με το άρθρο 13 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 14 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.
Αθήνα 29/08/2023
Οι Προτείνοντες Βουλευτές
Κουτσούμπας Δημήτριος
Αμπατιέλος Νίκος
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Δελής Γιάννης
Διγενή Σεμίνα
Έξαρχος Νίκος
Κανέλλη Λιάνα
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κατσώτης Χρήστος
Κομνηνάκα Μαρία
Κτενά Αφροδίτη
Λαμπρούλης Γιώργος
Μανωλάκου Διαμάντω
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Παφίλης Αθανάσιος
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης
Τσοκάνης Χρήστος
Πρόταση νόμου
«Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τα χρέη»
Άρθρο 1
1. Διαγράφονται το σύνολο των τόκων και προσαυξήσεων για οφειλές προς το Δημόσιο μέχρι 20.000 ευρώ και
2. Για τις ως άνω οφειλές μειώνεται το αρχικό βεβαιωθέν χρέος κατά 30% για οφειλέτες με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ. Για τους άνεργους η διαγραφή της ως άνω οφειλής ανέρχεται σε 50%.
Άρθρο 2
1.Διαγράφονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις για χρέη μέχρι 50.000 ευρώ προς τα ασφαλιστικά ταμεία των μη μισθωτών. Για τους ασφαλισμένους στον ΟΓΑ διαγράφονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις για χρέη μέχρι 20.000 ευρώ.
2.Καταργείται η εισφορά του κλάδου υγείας και τα χρέη που προκύπτουν από αυτήν διαγράφονται.
3.Χορηγείται σύνταξη σε όσους έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις εφόσον η συνολική οφειλή δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ.
4.Η οφειλή που προκύπτει από τις παραπάνω διατάξεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το Δημόσιο ρυθμίζεται σε άτοκες, μηνιαίες, ισόποσες, δόσεις, οι οποίες σε ετήσια βάση να μην ξεπερνούν το 5% του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος μέχρι ύψους 20.000 ευρώ.
Άρθρο 3
Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006, προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:
3α. «Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι δυνατή η διαγραφή κάθε είδους χρεών, βεβαιωθέντων ή μη, προς τους Δήμους ολόκληρων ή εν μέρει για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες, τους πολύτεκνους, τους τρίτεκνους, τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους μακροχρόνια ανέργους, όπως η ιδιότητα των ανωτέρω οριοθετείται αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και τους δικαιούχους του πρώτου κεφαλαίου του ν. 4320/2015 (Α’ 29) και για περίπτωση που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία που προήλθε ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα. Με την ίδια απόφαση μπορεί να τίθενται και τα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση ή δοσοποίησή τους».
β. «Οι ΔΕΥΑ και τα ΝΠΔΔ των δήμων με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους μπορούν να αποφασίζουν κατά αντιστοιχία και με τα ίδια κριτήρια μετά από αίτηση των χρηστών τους. Οι ΔΕΥΑ μπορούν επίσης να θεσπίζουν διαγραφή χρεών ολοκληρωτικά ή εν μέρει, καθώς και τη δοσοποίησή τους για επαγγελματίες και αγρότες που αποδεδειγμένα υπάρχει οικονομική αδυναμία, που προήλθε από γεγονότα ανεξάρτητα από δική τους υπαιτιότητα και των οποίων το οικογενειακό ετήσιο εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 12 χιλιάδες (12.000) ευρώ. Με την ίδια απόφαση τίθενται τα εισοδηματικά και άλλα κοινωνικά κριτήρια για τη χορήγηση της ως άνω διαγραφής χρεών, ή μείωση ή δοσοποίησή τους».
- Η υφιστάμενη παράγραφος 3 του άρθρου 174 του ν. 3463/2006 αναριθμείται και παίρνει τον αύξοντα αριθμό 4.
Άρθρο 4
Πεδίο εφαρμογής
Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Άρθρο 5
Ορισμός εννοιών
Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο και ανεξάρτητα από το νόμισμα χορήγησης αυτού καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.
Άρθρο 6
Διαγραφή τόκων
Από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.
Άρθρο 7
Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν
Από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 6 διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.
Άρθρο 8
Διαγραφή του 50% των οφειλών
Από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, διαγράφεται ποσό που αντιστοιχεί στο 50% αυτών, εφόσον το ύψος των δανείων δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για στεγαστικά δάνεια, τις 30.000 ευρώ για καταναλωτικά και τις 20.000 ευρώ για τις πιστωτικές κάρτες.
Άρθρο 9
Πάγωμα των οφειλών, αναστολή πληρωμών
1. Οι εναπομένουσες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 6, 7 και 8 της παρούσας, οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
2. Αναστέλλεται η πληρωμή, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, των εναπομενουσών μετά την εφαρμογή των άρθρων 6, 7 και 8 της παρούσας, οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον αυτές αφορούν ανέργους.
Άρθρο 10
Μείωση των οφειλών των ΕΒΕ, των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα
1. Οι οφειλές των ΕΒΕ προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
2. Οι οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
3. Με ευθύνη του κράτους διασφαλίζεται η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για να ανταποκριθούν στην αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Άρθρο 11
Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων εναντίον των λαϊκών οικογενειών
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης, πλειστηριασμού ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών ΕΒΕ, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου, για οφειλές των τελευταίων, το ύψος των οποίων έχει υπολογιστεί, είτε συμβατικά είτε άλλως πώς, με τρόπο που αντιβαίνει στις διατάξεις της παρούσας.
Άρθρο 12
Περιορισμός της υποθήκης στο ύψος του αρχικού δανείου
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας περιορίζεται αυτοδίκαια το ύψος των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων των δανειοληπτών, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Άρθρο 13
Καταργούμενες διατάξεις
Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.
Άρθρο 14
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της.
Πηγή: 902.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου