Ελλάδα
Ανάσα δεν παίρνουν κυβέρνηση και αστική τάξη στην κούρσα μετατροπής ολόκληρης της χώρας σε κόμβο διεκπεραίωσης αμερικανοΝΑΤΟικών δυνάμεων προς μια σειρά μέτωπα από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μέση Ανατολή. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη επιθεώρηση των εγκαταστάσεών τους στο Κερατσίνι («Λιμένας Ηρακλέους» επισήμως), όπου έχουν αναπτυχθεί σε απόσταση αναπνοής από τους Κινέζους της COSCO.
Ο πλοίαρχος του US Navy, Σ. Ου. Γουόκερ, διοικητής του Κέντρου Logistics του Στόλου (Fleet Logistics Center), της Διοίκησης Συστημάτων Ναυτικού Εφοδιασμού (Naval Supply Systems Command - NAVSUP), με έδρα τη Σιγκονέλα της Ιταλίας, έφτασε στην Ελλάδα τη Δευτέρα και επισκέφτηκε το απόσπασμα του 839 Τάγματος Μεταφορών (TC Det Eastern Med-Greece Detachment, με χώρες ευθύνης Ελλάδα, Τουρκία και Ιταλία) που έχει αναπτυχθεί στο Κερατσίνι αναλαμβάνοντας, για λογαριασμό της Military Surface Deployment and Distribution Command (SDDC) του Στρατού των ΗΠΑ, διεκπεραιώσεις υλικού τους.
Φυσικά δεν περνά απαρατήρητο ότι ο Αμερικανός έφτασε στην Ελλάδα, έλαβε αναλυτικές ενημερώσεις από τα αρμόδια στελέχη και επιθεώρησε γραφεία και άλλες εγκαταστάσεις την ίδια ακριβώς μέρα που ο Κυρ. Μητσοτάκης υποδεχόταν στο Μαξίμου τον Ουκρανό Πρόεδρο Β. Ζελένσκι, διαβεβαιώνοντας για την ακόμα πιο ενεργή και βαθιά εμπλοκή της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία και γενικότερα στους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή, μεταξύ άλλων με μετατροπή της Αλεξανδρούπολης, του Πειραιά και άλλων περιοχών σε στρατιωτικές - πολεμικές βάσεις, βάζοντας τον λαό σε επικίνδυνες περιπέτειες.
Μια ανάσα από τις υποδομές της COSCO στήνει βάση logistics ο αμερικανικός στρατός. Θυμίζουμε άλλωστε ότι όπως έχει αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης», ακριβώς το 839 Τάγμα Μεταφορών αναζητεί στην «αγορά» εταιρείες που θα του παρέχουν «φορτοεκφορτωτικές και άλλες συναφείς υπηρεσίες σε τερματικούς σταθμούς λιμένων» (Stevedoring and Related Terminal Services - S&RTS) σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Καβάλα όπως και άλλα λιμάνια, να προχωρήσουν μια σειρά από εργασίες και υποδομές ώστε οι Αμερικανοί να τα εκμεταλλευτούν τουλάχιστον έως το 2029 για προώθηση στρατιωτικών τους φορτίων και πολεμοφοδίων προς Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενόσω κλιμακώνονται οι ιμπεριαλιστικές κόντρες για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.Κι αυτό έχοντας λυμένα τα χέρια μέσα από διαδικασίες όπως ο περιλάλητος Στρατηγικός Διάλογος μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και συνεχίζεται πλέον επί ΝΔ) και οι δύο «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (όπως συζητήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται επί ΝΔ), μετατρέποντας ολόκληρη τη χώρα σε προμαχώνα των Ευρωατλαντικών.
Συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά την περίοδο από 16/12/2023 έως 15/12/2028 (συν δυνατότητα εξάμηνης παράτασης, έως τις 15/6/2029). Επιπλέον, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός των Αμερικανών ήταν «μόνο» για 5 λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Καβάλα), ακολούθως - στην κλιμάκωση πάντα της εμπλοκής - αποφάσισαν να διευρύνουν το «αποτύπωμά» τους κάνοντας λόγο στα σχετικά έγγραφα και για «άλλους καθορισμένους δευτερεύοντες θαλάσσιους λιμένες ανάλογα με τις ανάγκες σε όλη την Ελλάδα» («other designated secondary seaports as needed throughout Greece»), βάζοντάς τους, φυσικά, στο στόχαστρο αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων.
Αλλωστε, ήδη από την προηγούμενη θητεία της ΝΔ, το γιγαντιαίο πλοίο υποστήριξης των Αμερικανών «USS Hershel "Woody" Williams» (έχει ως βάση του τη Σούδα και επιχειρεί στη ζώνη ευθύνης του 6ου Στόλου, κυρίως στις αφρικανικές ακτές) έδεσε στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας για να πραγματοποιήσει εργασίες προγραμματισμένης συντήρησης, δείχνοντας από τότε τα σχέδιά τους για μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε βάση υποστήριξης των ΑμερικανοΝΑΤΟικών.
Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί κάνουν σαφές ότι «οι υπηρεσίες S&RTS θα καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης στρατιωτικού φορτίου των ΗΠΑ (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, οχήματα, φορτηγά και αεροσκάφη περιστροφικών ή σταθερών πτερυγίων) που διεκπεραιώνονται μέσω των καθορισμένων λιμένων». «Επιχειρησιακά καθήκοντα θα περιλαμβάνουν, αλλά δεν θα περιορίζονται, σε όλες τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης που απαιτούνται για τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, φορτηγών και σιδηροδρομικών συρμών», διευκρινίζουν παραπέρα, κάνοντας καθαρό ότι εκτός των λιμανιών, βάζουν πόδι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο όπου αυτό τους χρειάζεται, όπως γίνεται άλλωστε ήδη π.χ. στην Αλεξανδρούπολη, όποτε ξεφορτώνει εκεί πλοίο τους, και ακολούθως σε συντονισμό με το Λιμενικό, την Αστυνομία και τον Στρατό Ξηράς ξεκινά η διεκπεραίωση φορτίων προς Βουλγαρία και βορειότερα μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Εβρου. Αλλωστε, και σε άλλο σημείο των εγγράφων τους αναφέρεται ότι όποτε ζητηθεί «ο ανάδοχος θα φροντίσει για την εσωτερική μεταφορά στρατιωτικού φορτίου από/προς τις υποστηριζόμενες από την παρούσα σύμβαση πόλεις - λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα), προς/από διάφορες τοποθεσίες με βάση τις απαιτήσεις της αποστολής», π.χ. από τον Βόλο στο Στεφανοβίκειο, όπου αναπτύσσουν ελικόπτερά τους.
Οι «υπηρεσίες» για τις οποίες θα δεσμευτεί κάθε πάροχος «περιλαμβάνουν την ικανότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πολλαπλά σκάφη και καταστρώματα, σε οποιονδήποτε από τους κύριους θαλάσσιους λιμένες, π.χ. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα. Ο ανάδοχος θα είναι επίσης υπεύθυνος για την παροχή άλλων υπηρεσιών σε κάθε λιμάνι/τερματικό σταθμό στην Περιοχή Ευθύνης» (Ελλάδα), ενώ «θα χειρίζεται όλες τις κατηγορίες εφοδίων που περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα έως 150.000 λίβρες, όπλα, πυρομαχικά και εκρηκτικά (AA&E) και επικίνδυνα υλικά (hazardous materials)» κ.λπ.
Σημειωτέον, εξάλλου, το προηγούμενο διάστημα η NAVSUP αναζητούσε και εταιρείες που θα αναλάμβαναν τη συσκευασία, μεταφορά, αποθήκευση, μετακόμιση, παράδοση αντικειμένων της προσωπικής περιουσίας του προσωπικού του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ (DοD) που υπηρετούν στη Σούδα. Υπολογίζεται ότι υπηρετούν σήμερα εκεί, σε μόνιμη βάση, περίπου 750 στελέχη, στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό, περιλαμβανομένων μάχιμων τμημάτων, όπως πεζοναύτες. Μάλιστα, ο αριθμός αυτών των τελευταίων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ως συνέπεια των δύο «επικαιροποιήσεων» της Συμφωνίας για τις Βάσεις.
Με βάση τις ενημερώσεις που διένειμαν σε ενδιαφερόμενους, διακινείται όγκος αντικειμένων τόσο από το αεροπορικό σκέλος της βάσης των Αμερικανών στη Σούδα όσο και από τον Πειραιά («Piraeus Military Ocean Terminal»), εξ ου και το προσωπικό της SDDC που έχουν ήδη αναπτύξει στο Κερατσίνι. Εξάλλου, ενημέρωσαν τους επαγγελματίες του κλάδου ότι θέλουν να γίνουν παραδόσεις φορτίων (κοντέινερ) και στον Πειραιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, για το προσωπικό τους που έχουν αναπτύξει εκεί. Ενα εκτεταμένο, επομένως, δίκτυο μεταφορών με διεκπεραίωση εκατοντάδων τόνων υλικού ετησίως, που προδίδει «απογείωση» του προσωπικού και της δραστηριότητάς τους στις βάσεις που έχουν αναπτύξει ανά την Ελλάδα.
Τέλος, με δεδομένες τις πλάτες των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και σε αυτό το ζήτημα, οι Αμερικανοί προχωρούν πάντα και τα σχέδιά τους για μετατροπή της Ελευσίνας σε κόμβο συντήρησης του 6ου Στόλου τους (επιχειρεί σε Ευρώπη και Αφρική), ταυτόχρονα με την πιστοποίηση των εν λόγω ναυπηγείων για την κατασκευή νέων, αμερικανικού σχεδιασμού φρεγατών (κλάσης «Constellation») αλλά και κορβετών FCX-30 κλάσης DOHA, προορισμένων για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό, σε άλλο ένα συμβόλαιο που αναμένεται μετεκλογικά, χρυσοπληρωμένο από τον λαό για τις ανάγκες των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ στην Ανατ. Μεσόγειο αλλά και στον Ινδο-Ειρηνικό.
Θυμίζουμε ότι στην πιο πρόσφατη σχετική εξέλιξη, το αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε την εισήγηση της αμερικανικής «αναπτυξιακής» τράπεζας US International Development Finance Corporation (DFC) να προχωρήσει στη χρηματοδότηση μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την «ONEX Shipyards», του «Σχεδίου Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας». Το ποσό είναι αυξημένο από τα 102 εκατ. δολάρια που προβλέπονταν αρχικά, ενώ για να γίνει δυνατή η χρηματοδότηση, προ δύο ετών είχε «περάσει» ειδικός νόμος στο Κογκρέσο με στήριξη και του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος. Χαρακτηριστικό για το πώς προχωρά η εμπλοκή είναι και το γεγονός ότι πρόκειται για την πρώτη μέχρι τώρα χρηματοδότηση σχεδίων στην Ελλάδα από την DFC.
Θ. Μπ.
Ανάσα δεν παίρνουν κυβέρνηση και αστική τάξη στην κούρσα μετατροπής ολόκληρης της χώρας σε κόμβο διεκπεραίωσης αμερικανοΝΑΤΟικών δυνάμεων προς μια σειρά μέτωπα από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μέση Ανατολή. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη επιθεώρηση των εγκαταστάσεών τους στο Κερατσίνι («Λιμένας Ηρακλέους» επισήμως), όπου έχουν αναπτυχθεί σε απόσταση αναπνοής από τους Κινέζους της COSCO.
Ο πλοίαρχος του US Navy, Σ. Ου. Γουόκερ, διοικητής του Κέντρου Logistics του Στόλου (Fleet Logistics Center), της Διοίκησης Συστημάτων Ναυτικού Εφοδιασμού (Naval Supply Systems Command - NAVSUP), με έδρα τη Σιγκονέλα της Ιταλίας, έφτασε στην Ελλάδα τη Δευτέρα και επισκέφτηκε το απόσπασμα του 839 Τάγματος Μεταφορών (TC Det Eastern Med-Greece Detachment, με χώρες ευθύνης Ελλάδα, Τουρκία και Ιταλία) που έχει αναπτυχθεί στο Κερατσίνι αναλαμβάνοντας, για λογαριασμό της Military Surface Deployment and Distribution Command (SDDC) του Στρατού των ΗΠΑ, διεκπεραιώσεις υλικού τους.
Φυσικά δεν περνά απαρατήρητο ότι ο Αμερικανός έφτασε στην Ελλάδα, έλαβε αναλυτικές ενημερώσεις από τα αρμόδια στελέχη και επιθεώρησε γραφεία και άλλες εγκαταστάσεις την ίδια ακριβώς μέρα που ο Κυρ. Μητσοτάκης υποδεχόταν στο Μαξίμου τον Ουκρανό Πρόεδρο Β. Ζελένσκι, διαβεβαιώνοντας για την ακόμα πιο ενεργή και βαθιά εμπλοκή της χώρας μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία και γενικότερα στους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς στην ευρύτερη περιοχή, μεταξύ άλλων με μετατροπή της Αλεξανδρούπολης, του Πειραιά και άλλων περιοχών σε στρατιωτικές - πολεμικές βάσεις, βάζοντας τον λαό σε επικίνδυνες περιπέτειες.
Μια ανάσα από τις υποδομές της COSCO στήνει βάση logistics ο αμερικανικός στρατός. Θυμίζουμε άλλωστε ότι όπως έχει αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης», ακριβώς το 839 Τάγμα Μεταφορών αναζητεί στην «αγορά» εταιρείες που θα του παρέχουν «φορτοεκφορτωτικές και άλλες συναφείς υπηρεσίες σε τερματικούς σταθμούς λιμένων» (Stevedoring and Related Terminal Services - S&RTS) σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Καβάλα όπως και άλλα λιμάνια, να προχωρήσουν μια σειρά από εργασίες και υποδομές ώστε οι Αμερικανοί να τα εκμεταλλευτούν τουλάχιστον έως το 2029 για προώθηση στρατιωτικών τους φορτίων και πολεμοφοδίων προς Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενόσω κλιμακώνονται οι ιμπεριαλιστικές κόντρες για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.Κι αυτό έχοντας λυμένα τα χέρια μέσα από διαδικασίες όπως ο περιλάλητος Στρατηγικός Διάλογος μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και συνεχίζεται πλέον επί ΝΔ) και οι δύο «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (όπως συζητήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται επί ΝΔ), μετατρέποντας ολόκληρη τη χώρα σε προμαχώνα των Ευρωατλαντικών.
Συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά την περίοδο από 16/12/2023 έως 15/12/2028 (συν δυνατότητα εξάμηνης παράτασης, έως τις 15/6/2029). Επιπλέον, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός των Αμερικανών ήταν «μόνο» για 5 λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Καβάλα), ακολούθως - στην κλιμάκωση πάντα της εμπλοκής - αποφάσισαν να διευρύνουν το «αποτύπωμά» τους κάνοντας λόγο στα σχετικά έγγραφα και για «άλλους καθορισμένους δευτερεύοντες θαλάσσιους λιμένες ανάλογα με τις ανάγκες σε όλη την Ελλάδα» («other designated secondary seaports as needed throughout Greece»), βάζοντάς τους, φυσικά, στο στόχαστρο αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων.
Αλλωστε, ήδη από την προηγούμενη θητεία της ΝΔ, το γιγαντιαίο πλοίο υποστήριξης των Αμερικανών «USS Hershel "Woody" Williams» (έχει ως βάση του τη Σούδα και επιχειρεί στη ζώνη ευθύνης του 6ου Στόλου, κυρίως στις αφρικανικές ακτές) έδεσε στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας για να πραγματοποιήσει εργασίες προγραμματισμένης συντήρησης, δείχνοντας από τότε τα σχέδιά τους για μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε βάση υποστήριξης των ΑμερικανοΝΑΤΟικών.
Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί κάνουν σαφές ότι «οι υπηρεσίες S&RTS θα καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης στρατιωτικού φορτίου των ΗΠΑ (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, οχήματα, φορτηγά και αεροσκάφη περιστροφικών ή σταθερών πτερυγίων) που διεκπεραιώνονται μέσω των καθορισμένων λιμένων». «Επιχειρησιακά καθήκοντα θα περιλαμβάνουν, αλλά δεν θα περιορίζονται, σε όλες τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης που απαιτούνται για τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, φορτηγών και σιδηροδρομικών συρμών», διευκρινίζουν παραπέρα, κάνοντας καθαρό ότι εκτός των λιμανιών, βάζουν πόδι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο όπου αυτό τους χρειάζεται, όπως γίνεται άλλωστε ήδη π.χ. στην Αλεξανδρούπολη, όποτε ξεφορτώνει εκεί πλοίο τους, και ακολούθως σε συντονισμό με το Λιμενικό, την Αστυνομία και τον Στρατό Ξηράς ξεκινά η διεκπεραίωση φορτίων προς Βουλγαρία και βορειότερα μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Εβρου. Αλλωστε, και σε άλλο σημείο των εγγράφων τους αναφέρεται ότι όποτε ζητηθεί «ο ανάδοχος θα φροντίσει για την εσωτερική μεταφορά στρατιωτικού φορτίου από/προς τις υποστηριζόμενες από την παρούσα σύμβαση πόλεις - λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα), προς/από διάφορες τοποθεσίες με βάση τις απαιτήσεις της αποστολής», π.χ. από τον Βόλο στο Στεφανοβίκειο, όπου αναπτύσσουν ελικόπτερά τους.
Οι «υπηρεσίες» για τις οποίες θα δεσμευτεί κάθε πάροχος «περιλαμβάνουν την ικανότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πολλαπλά σκάφη και καταστρώματα, σε οποιονδήποτε από τους κύριους θαλάσσιους λιμένες, π.χ. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα. Ο ανάδοχος θα είναι επίσης υπεύθυνος για την παροχή άλλων υπηρεσιών σε κάθε λιμάνι/τερματικό σταθμό στην Περιοχή Ευθύνης» (Ελλάδα), ενώ «θα χειρίζεται όλες τις κατηγορίες εφοδίων που περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα έως 150.000 λίβρες, όπλα, πυρομαχικά και εκρηκτικά (AA&E) και επικίνδυνα υλικά (hazardous materials)» κ.λπ.
Σημειωτέον, εξάλλου, το προηγούμενο διάστημα η NAVSUP αναζητούσε και εταιρείες που θα αναλάμβαναν τη συσκευασία, μεταφορά, αποθήκευση, μετακόμιση, παράδοση αντικειμένων της προσωπικής περιουσίας του προσωπικού του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ (DοD) που υπηρετούν στη Σούδα. Υπολογίζεται ότι υπηρετούν σήμερα εκεί, σε μόνιμη βάση, περίπου 750 στελέχη, στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό, περιλαμβανομένων μάχιμων τμημάτων, όπως πεζοναύτες. Μάλιστα, ο αριθμός αυτών των τελευταίων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ως συνέπεια των δύο «επικαιροποιήσεων» της Συμφωνίας για τις Βάσεις.
Με βάση τις ενημερώσεις που διένειμαν σε ενδιαφερόμενους, διακινείται όγκος αντικειμένων τόσο από το αεροπορικό σκέλος της βάσης των Αμερικανών στη Σούδα όσο και από τον Πειραιά («Piraeus Military Ocean Terminal»), εξ ου και το προσωπικό της SDDC που έχουν ήδη αναπτύξει στο Κερατσίνι. Εξάλλου, ενημέρωσαν τους επαγγελματίες του κλάδου ότι θέλουν να γίνουν παραδόσεις φορτίων (κοντέινερ) και στον Πειραιά, στη Λάρισα, στον Βόλο, στη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, για το προσωπικό τους που έχουν αναπτύξει εκεί. Ενα εκτεταμένο, επομένως, δίκτυο μεταφορών με διεκπεραίωση εκατοντάδων τόνων υλικού ετησίως, που προδίδει «απογείωση» του προσωπικού και της δραστηριότητάς τους στις βάσεις που έχουν αναπτύξει ανά την Ελλάδα.
Τέλος, με δεδομένες τις πλάτες των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και σε αυτό το ζήτημα, οι Αμερικανοί προχωρούν πάντα και τα σχέδιά τους για μετατροπή της Ελευσίνας σε κόμβο συντήρησης του 6ου Στόλου τους (επιχειρεί σε Ευρώπη και Αφρική), ταυτόχρονα με την πιστοποίηση των εν λόγω ναυπηγείων για την κατασκευή νέων, αμερικανικού σχεδιασμού φρεγατών (κλάσης «Constellation») αλλά και κορβετών FCX-30 κλάσης DOHA, προορισμένων για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό, σε άλλο ένα συμβόλαιο που αναμένεται μετεκλογικά, χρυσοπληρωμένο από τον λαό για τις ανάγκες των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ στην Ανατ. Μεσόγειο αλλά και στον Ινδο-Ειρηνικό.
Θυμίζουμε ότι στην πιο πρόσφατη σχετική εξέλιξη, το αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε την εισήγηση της αμερικανικής «αναπτυξιακής» τράπεζας US International Development Finance Corporation (DFC) να προχωρήσει στη χρηματοδότηση μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την «ONEX Shipyards», του «Σχεδίου Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας». Το ποσό είναι αυξημένο από τα 102 εκατ. δολάρια που προβλέπονταν αρχικά, ενώ για να γίνει δυνατή η χρηματοδότηση, προ δύο ετών είχε «περάσει» ειδικός νόμος στο Κογκρέσο με στήριξη και του Δημοκρατικού και του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος. Χαρακτηριστικό για το πώς προχωρά η εμπλοκή είναι και το γεγονός ότι πρόκειται για την πρώτη μέχρι τώρα χρηματοδότηση σχεδίων στην Ελλάδα από την DFC.
Θ. Μπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου