Μήπως με αργά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να παγιώσει την αντικατάσταση ενός τμήματος της ζωντανής διδασκαλίας με τηλεδιδασκαλία; Μήπως πριμοδοτεί τελικά την τηλεδιδασκαλία ως μια «νέα κανονικότητα» στον χώρο της εκπαίδευσης, εκεί όπου οι μαθητές είναι ελάχιστοι ή εκεί που για εβδομάδες υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών;
Με τυμπανοκρουσίες επιχείρησε για ακόμα μια φορά το υπουργείο Παιδείας να επικοινωνήσει ένα μέτρο που πρόκειται να εντείνει τις ανισότητες, δημιουργώντας πολίτες διαφορετικών ταχυτήτων.
Αυτή τη φορά πρόκειται για το νέο Ψηφιακό Σχολείο αλλάζει τον τρόπο εκπαίδευσης που ξέραμε μέχρι σήμερα.
Η εποχή που αντί για δάσκαλους τα παιδιά στα απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα σχολεία θα κάνουν ...τηλεμαθήματα μπροστά από μια οθόνη, φαίνεται πως ξεκινά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο - Το υπουργείο Παιδείας «μοντάρει» σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς σε δυσπρόσιτες περιοχές.
Η παροχή της δυνατότητας να έχουν οι μαθητές πρόσβαση σε σύντομα, περιεκτικά βίντεο με διδακτικό υλικό, απλά έρχεται να φωτίσει τη μαύρη προοπτική το Ψηφιακό Σχολείο να αντικαταστήσει τους εκπαιδευτικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων και σε καθορισμένες γεωγραφικές περιοχές της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μορφή της εκπαίδευσης που θα παρέχεται προς τους μαθητές. Και δυστυχώς, αυτό μπορεί να είναι μόνο η αρχή των σχεδίων του υπουργείου Παιδείας.
Οι σχετικές ανακοινώσεις (που έγιναν με ακόμα ένα επικοινωνιακό σόου και με προεκλογικό άρωμα) επιχείρησαν να καλύψουν τη νέα αντιμεταρρύθμιση, ωστόσο δεν έκρυψαν τα γεγονότα:
«Μέσω του Ψηφιακού Σχολείου θα καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν πληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις για την ίδρυση σχολείου, όπως η Γαύδος. Στις περιπτώσεις αυτές, θα δημιουργούνται τάξεις με τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, καθηγητές φυσικών επιστημών ή πληροφορικής) και για τα μαθήματα που δεν καλύπτονται από τις ειδικότητες που είναι διαθέσιμες στην περιοχή θα γίνεται ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία, εντός σχολικού ωραρίου», αναφέρει χαρακτηριστικά το ενημερωτικό σημείωμα και προδιαγράφει στη συνέχεια και τι θα γίνει στο προσεχές μέλλον:
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το ελεύθερο και δωρεάν Ψηφιακό Σχολείο αποτελεί ένα υποστηρικτικό εργαλείο για όλους τους μαθητές, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες επειδή κατοικούν σε δυσπρόσιτες ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο τους ή ανήκουν σε ευάλωτα νοικοκυριά».
Όπως, λοιπόν, αναφέρεται ξεκάθαρα παραπάνω, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σχολεία όπως αυτό στη Γαύδο θα έχουν μόλις τρεις εκπαιδευτικούς (για τα αποκαλούμενα «βασικά» μαθήματα), ενώ για τα υπόλοιπα θα υπάρχει τηλεκπαίδευση.
Συνεπώς, η ισότιμη εκπαίδευση προς όλους (όπως αναφέρει το Σύνταγμα) τίθεται υπό άμεση απειλή, όπως και πολλά μικρά και απομακρυσμένα σχολεία που κινδυνεύουν με λουκέτο σε βάθος χρόνου: με ό,τι αυτό σημαίνει για τους γονείς που θέλουν να προσφέρουν στα παιδιά τους την κατάλληλη μόρφωση και για τους μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν.
Πηγή: alfavita.gr
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Τα παιδιά χρειάζονται εκπαιδευτικούς και όχι οθόνες!»
«Ο πρωθυπουργός ανοίγει τον δρόμο σε νέο κλείσιμο σχολείων και ενταφιάζει τη λειτουργία σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
Σε ανακοίνωση για την ομιλία του πρωθυπουργού στην εκδήλωση για το «ψηφιακό σχολείο» το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Στο Γυμνάσιο Ριζωμάτων, που έχει τρύπα στο εργαστήριο Φυσικής, η οποία καλύφτηκε με χαρτόνι και πολλοί εκπαιδευτικοί ήρθαν τον Δεκέμβρη (!), ο πρωθυπουργός εξήγγειλε νέο κλείσιμο σχολείων και υποκατάστασή τους με μια ψηφιακή πλατφόρμα, που μόνο σχολείο δεν είναι.
Επί της ουσίας, με τις σημερινές του ανακοινώσεις, βάζει ταφόπλακα στην ολοκληρωμένη λειτουργία σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και στην ανάγκη να έχουν εκπαιδευτικούς που θα μεταδίδουν τη γνώση διά ζώσης και όχι μέσω οθόνης.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη γιατί ανοίγει τον δρόμο και σε νέο κλείσιμο σχολείων και συγχωνεύσεις, όπου τα όρια της "αντοχής της οικονομίας", πασπαλισμένα με δήθεν παιδαγωγικά κριτήρια, το επιβάλλουν.
Οσο, δε, για την ανακοίνωση για ψηφιακό φροντιστήριο για τους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για "κανονικό", διά ζώσης φροντιστήριο, όπως υποκριτικά επικαλείται η κυβέρνηση, είναι τουλάχιστον προκλητική. Αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι στόχος της είναι να στερήσει από τα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για στήριξη, την αναγκαία διαπροσωπική επαφή με τους εκπαιδευτικούς και η οποία μπορεί να δοθεί και μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που συστηματικά υποβαθμίζεται από όλες τις κυβερνήσεις.
Τα σχολεία, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ανάγκη από μια τέτοια ψηφιακή μετάβαση, που τελικά οδηγεί σε μορφωτική υστέρηση.
Το ΚΚΕ εδώ και τώρα απαιτεί να στηριχτούν τα σχολεία με εκπαιδευτικούς και να δοθούν χρήματα για να είναι ασφαλή.
Και αυτή η εξέλιξη αποδεικνύει ότι τα περίφημα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία πληρώνει ο λαός μας, αφορούν τα κέρδη των λίγων και όχι τις ανάγκες των πολλών. Γι' αυτό, στις 9 Ιούνη πιο δυνατό ΚΚΕ. Για να μην περάσουν αυτά τα απαράδεκτα σχέδια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου