Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Δεκάρα... τσακιστή



Για να φτιάξει την εικόνα της μετά την κατεδάφιση των εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής, η ΔΕΗ ΑΕ εξέδωσε μια μακροσκελή ανακοίνωση όπου εξηγεί γιατί η παραγωγή Ενέργειας από λιγνίτη είναι πλέον οικονομικά ασύμφορη. Γράφει μεταξύ άλλων: «Η επίκληση του λιγνίτη ως "εθνικού καυσίμου" στη σημερινή εποχή αγνοεί τη σκληρή οικονομική και περιβαλλοντική πραγματικότητα. Η παραγωγή Ενέργειας από λιγνίτη έχει καταστεί πλέον εξαιρετικά ασύμφορη, κυρίως λόγω του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το κόστος αυτό δεν αποτελεί μια αυθαίρετη εκτίμηση, αλλά προκύπτει από την τιμή των δικαιωμάτων ρύπων στην Ευρώπη με τον συντελεστή εκπομπών του ελληνικού λιγνίτη». Ακολουθεί ένας ...τιμοκατάλογος με το κόστος των δικαιωμάτων ρύπων ανά μονάδα της ΔΕΗ (αν συνέχιζαν να παράγουν) σε συνδυασμό με το κόστος λειτουργίας των σταθμών (μισθοί κ.ά.), για να καταλήξει η ΔΕΗ ΑΕ ότι έκλεισε τους ΑΗΣ και τα ορυχεία επειδή αν συνεχιζόταν η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη, το αυξημένο κόστος θα μετακυλιόταν στην τσέπη του λαού. Σκόπιμη διαστρέβλωση για να βγει λάδι η πολιτική της «πράσινης μετάβασης», που επέβαλε την απολιγνιτοποίηση και εκτόξευσε τις τιμές του ρεύματος, από όποια πηγή κι αν παράγεται.

Τα δικαιώματα ρύπων επιβλήθηκαν με πολιτικές αποφάσεις στο έδαφος της στρατηγικής για την «πράσινη μετάβαση», που δεν δίνει δεκάρα τσακιστή για το περιβάλλον και τις λαϊκές ανάγκες, αλλά έχει αποκλειστικό σκοπό τη διαμόρφωση προϋποθέσεων για την κερδοφόρα επένδυση συσσωρευμένων κεφαλαίων. Για να γίνει αυτό έπρεπε να καταστραφεί κεφάλαιο, και ακριβώς αυτό συμβαίνει με την απαξίωση και τελικά το κλείσιμο των ΑΗΣ και των ορυχείων, που τη θέση τους παίρνουν φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες και μονάδες με πανάκριβο φυσικό αέριο. Σημειώνουμε επίσης ότι με τις ίδιες πολιτικές αποφάσεις το φυσικό αέριο δεν συμπεριλήφθηκε στους «απαγορευμένους» υδρογονάνθρακες, επειδή χωρίς αυτό δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί η ισορροπία του συστήματος, αφού οι ΑΠΕ παράγουν μόνο σε καθορισμένες συνθήκες και δεν μπορούν να αποθηκεύσουν. Το βάφτισαν λοιπόν «μεταβατικό καύσιμο» και δεν υπόκειται στο πέναλτι των ρύπων, με αποτέλεσμα να κάνουν χρυσές δουλειές μ' αυτό και οι Αμερικανοί. Να αφήσει λοιπόν τις γελοιότητες η ΔΕΗ. Η απαξίωση του λιγνίτη, μιας φτηνής και άφθονης πηγής Ενέργειας, που συμβάλλει καθοριστικά στην ενεργειακή αυτάρκεια και ασφάλεια της χώρας, έγινε με πολιτικές αποφάσεις και με μοναδικό κριτήριο το κέρδος, που καθορίζει άλλωστε διαχρονικά και τη λειτουργία της ΔΕΗ ΑΕ, είτε με κρατική είτε με ιδιωτική πλειοψηφία στο μετοχολόγιό της.

Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου