Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΣΑΝ Κανείς δεν μπορεί να πει «δεν ήξερα», οι δικαιολογίες τέλειωσαν!





Δεν έφταιξε ούτε η «κακιά η ώρα» ούτε απλά ένα βολικό ...«ανθρώπινο λάθος» που από χτες τσαμπουνάνε στα κανάλια οι κάθε λογής απολογητές της «απελευθέρωσης» των μεταφορών.

Το φρικιαστικό έγκλημα με το οποίο ξημέρωσε χτες ο λαός ήταν προδιαγεγραμμένο.

Οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων και των σωματείων τους δεν αφήνουν περιθώρια για κροκοδείλια δάκρυα. Προειδοποιήσεις που έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και πολύ καιρό για τις σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αποτέλεσμα της στρατηγικής «κόστους - οφέλους», το ζύγι δηλαδή με βάση το οποίο καθορίζεται το σε ποιο βαθμό θα εφαρμοστούν τα κατάλληλα συστήματα, που ευθύνεται για τις ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές.

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα να πλησιάζει...»



Χαρακτηριστικά είναι όσα επισήμαινε η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών (συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ) λιγότερο από έναν μήνα πριν, στις 7 Φλεβάρη, με αφορμή τα καθημερινά ατυχήματα με συρμούς: «Οσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό. Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες».

Η ΔΕΣΚ αναδείκνυε τις ευθύνες των κυβερνήσεων, τονίζοντας ότι «έχουν άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος».

Συνταρακτικά προφητικά είναι τα όσα λέει παρακάτω η ΔΕΣΚ, αφού οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ έβλεπαν καθημερινά την τραγωδία να πλησιάζει:

«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».

Παράλληλα, η ΔΕΣΚ, με αφορμή το σοβαρό ατύχημα που σημειώθηκε στις 24 Γενάρη 2023 στο κεντρικό εργοστάσιο της «Hellenic Train» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στον Πειραιά υπογράμμιζε: «Πραγματικά αναρωτιέται κανείς, τι άλλο πρέπει να συμβεί για να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους η κυβέρνηση, η εργοδοσία... Πρέπει πρώτα να θρηνήσουμε νεκρούς και μετά να παρθούν μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής; Πόσο κοστολογείται για τους παραπάνω η ανθρώπινη ζωή;».

Δεν λειτουργεί το σύστημα που προστατεύει από «ανθρώπινο λάθος»

Χαρακτηριστικά είναι όσα έλεγε χτες ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενηδουνιάς, που δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, δεν λειτουργούν τα φωτοσήματα και οι έλεγχοι της κυκλοφορίας!

Εξίσου αποκαλυπτικό είναι και το εξώδικο που είχε στείλει, μόλις τον περασμένο Νοέμβρη, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, για τη διάλυση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αποδέκτες του εξώδικου ήταν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η «Hellenic Train», με αφορμή το ατύχημα που είχε συμβεί στις 25 Οκτώβρη 2022, όταν αμαξοστοιχία του προαστιακού είχε προσκρούσει στις Αχαρνές σε ηλεκτροφόρο καλώδιο υψηλής τάσης με συνέπεια να τραυματιστεί ο μηχανοδηγός. Η Ενωση λοιπόν δήλωνε εξωδίκως ότι οι φόβοι των εργαζομένων επιβεβαιώνονται «παρά τις διαρκείς διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου».

Το εξώδικο καταγράφει μάλιστα τα προβλήματα που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», μεταξύ άλλων, με τη μη λειτουργία εδώ και πολλά χρόνια των φωτοσημάτων και της τηλεδιοίκησης. Επίσης, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS, το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!

Ακόμη, το γεγονός ότι κλείνουν σταθμοί σε περιφερειακές πόλεις, λόγω έλλειψης σταθμαρχών, κάτι που «δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων».


Στη συνέχεια τόνιζαν ότι «δεν καθαρίζεται καν η πυκνή βλάστηση που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.

Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές».

Μια τραγωδία που μπορούσε να αποφευχθεί

Επίσης χτες έγινε γνωστό ότι τον Απρίλη του 2022 είχε παραιτηθεί στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, ο Χρήστος Κατσιούλης, για θέματα ασφαλείας των δρομολογίων. Στην επιστολή παραίτησης σημείωνε, μεταξύ άλλων, ότι διαφωνεί με τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου λειτουργίας του ETCS στα τμήματα Αχαρνές - Οινόη, Δομοκός - Λάρισα και Λάρισα - Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων. Επίσης, ανέφερε ότι με αυτήν την εξέλιξη θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων. Ο ίδιος σε δηλώσεις ανέφερε ότι αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας, το δυστύχημα θα μπορούσε να αποφευχθεί: «Ενα δυστύχημα είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Εδώ μια απλή εξήγηση μπορεί να είναι το ανθρώπινο λάθος, αλλά γι' αυτό βάζεις τα προβλεπόμενα συμβατικά συστήματα ασφαλείας, για να αποκλειστεί το ανθρώπινο λάθος. Γιατί και να θέλει κάποιος επίτηδες να βάλει δύο τρένα να συγκρουστούν επεμβαίνει το σύστημα ασφαλείας και το αποτρέπει».

Η Ευρωπαϊκή Ενωση σε ένα από τα κείμενά της το 2006 σημειώνει: «Πολλά θανατηφόρα ατυχήματα - όπως εκείνο της Μπολόνια το 2005, του Albacete το 2003 ή του Λονδίνου το 1999 - δείχνουν ότι ένα σύστημα σηματοδότησης καλύτερων επιδόσεων στο οποίο θα είναι ενσωματωμένο σύστημα αυτόματου ελέγχου της ταχύτητας των τρένων θα μπορούσε να βελτιώσει το επίπεδο ασφάλειας των σιδηροδρόμων». 

Πηγή:rizospastis.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου