Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

Διακυμάνσεις

Γιώργος Μαργαρίτης


Το φαντασιακό επιθυμεί παντού και πάντα να μετουσιωθεί σε πραγματικό.

Αυτό είναι το κλειδί για να αντιληφθούμε την λειτουργία των "δημοσκοπήσεων" οι οποίες, περισσότερες από δέκα κάθε εβδομάδα (!!!!!) ανεβοκατεβάζουν ηγέτες, κόμματα, κινήματα και κυβερνήσεις.....

Στην πρώτη θέση ο Μητσοτάκης - φάρος και σημαιοφόρος της αστικής τάξης (εδώ που τα λέμε ο ηγέτης που της αξίζει....). Μετά οι δελφίνοι -πότε η Καρυστιανού, πότε ο Ανδρουλάκης, τώρα τελευταία Τσίπρας και μόνο Τσίπρας....

Διαθέτει φυσικά και ηδονοβλεψία - με κηραλοιφές και θεϊκές επιστολές ..... Από όλα!!!

Ο Τσίπρας έχει πλέον (δημοσκοπικά) εγκατασταθεί στην θέση του εραστή. Καλός ο σύζυγος αλλά να υπάρχει και το δεύτερο (εναλλακτικό) πρόσωπο. Για ώρα ανάγκης....

Σε τελευταία ανάλυση η αστική τάξη πάντοτε έδειχνε εξαιρετικά προσαρμοστική στο οικογενειακό δίκαιο: και σύζυγο, καί εραστή, και νταβατζή άμα λάχει (για το τελευταίο ρωτείστε στις πρεσβείες των φίλων, εταίρων και συμμάχων)

ΥΓ. : Συγγνώμη για την γλώσσα και τα υπονοούμενα... σε χώρα μπουρδέλο ζούμε.... Ίντα θέλετε να λέμε;;;;


Πηγή:Facebook



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Αλυσίδα



Στη σκιά της αντιπαράθεσης για την απόφαση του Αρείου Πάγου σχετικά με τα «κόκκινα» δάνεια που είναι ενταγμένα στον νόμο Κατσέλη, πέρασε «στα ψιλά» ότι αυτές τις μέρες ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανάδειξης οριστικού αναδόχου από την κυβέρνηση για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων, που θα λειτουργήσει το ερχόμενο φθινόπωρο. 

Θυμίζουμε ότι βάσει Οδηγιών της ΕΕ συστήνεται μία ιδιωτική εταιρεία που θα αγοράζει από τις τράπεζες - με έκπτωση έως και 30% σε σχέση με την εμπορική αξία - την κατοικία υπερχρεωμένων νοικοκυριών, αναγκάζοντάς τα να καταβάλλουν ενοίκιο για το ίδιο τους το σπίτι για 12 χρόνια, μέχρι να αποπληρώσουν τα δάνεια! 

Δεν είναι καθόλου απίθανο αυτό να συνδέεται και με τη νέα κατάσταση που διαμορφώνει στην αγορά η απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς ξεμπλοκάρονται δεκάδες χιλιάδες δάνεια που δεν θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν και άρα να αγοραστούν από τον νέο φορέα. 

Στο σχέδιο αυτό καθοριστική συμβολή έχουν οι συστημικές τράπεζες, που ενισχύουν το νέο σχήμα με 100 εκατ. ευρώ, κατόπιν απευθείας συμφωνίας τους με τον επενδυτή. 

Ολα λοιπόν σεταρισμένα, με τους νόμους για τα «κόκκινα» δάνεια να φτιάχνουν κρίκο - κρίκο μια μακριά αλυσίδα που τυλίγεται ολοένα και περισσότερο στον λαιμό του λαού...

Πηγή: rizospastis.



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Σε έναν κόσμο που δεν χωρά τα όνειρά μας, δεν επιλέγουμε τη φυγή - Επιλέγουμε να τον αλλάξουμε



Για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει:

«Το ΚΚΕ έχει ασίγαστο μέτωπο με ό,τι "ναρκώνει" το μυαλό, τη συνείδηση και τη δράση της νέας γενιάς με τις σάπιες αξίες του καπιταλιστικού συστήματος, που βρίσκεται σε παρακμή και προβάλλει ακόμα και τη χρήση ουσιών ως "ελεύθερη επιλογή" και ως "ατομικό δικαίωμα".

Καλεί κάθε νέο άνθρωπο να μη συμβιβαστεί με έναν τρόπο ζωής που προβάλλει την ατομική "φυγή" και την αποξένωση ως λύση. Να μη στέκεται στο περιθώριο, αλλά με την αγωνιστική στάση και δράση του να γίνει πρωταγωνιστής των εξελίξεων, να αντιπαλεύει συλλογικά ό,τι "στενεύει" τη ζωή του για να "χωρέσει" μέσα στα καλούπια αυτού του συστήματος.

Τα στοιχεία για τη διάδοση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών και άλλων εξαρτήσεων είναι αποκαλυπτικά: Χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται η χρήση στις μαθητικές ηλικίες, μειώνεται η ηλικία πρώτης επαφής με τα ναρκωτικά λίγο μετά τα 13 έτη, πάνω από το 70% των μαθητών θεωρεί ότι η κάνναβη δεν είναι ναρκωτικό. Παράλληλα, αυξάνονται τα ποσοστά υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, ενασχόλησης με τυχερά παιχνίδια και με τα social media στους εφήβους στη χώρα μας.

Η στρατηγική της ΕΕ και η σύμπλευση όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων στη χώρα μας ευθύνονται για τα τραγικά αποτελέσματα που βιώνουμε και σε αυτόν τον τομέα. Διαχρονικά προβάλλουν αντιεπιστημονικά και αντιδραστικά ιδεολογήματα, όπως η θεωρία του "λειτουργικού" χρήστη, που οδηγεί στον συμβιβασμό με το πρόβλημα της εξάρτησης και στην υπονόμευση της απεξάρτησης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ επιδίδεται σε μέτρα απαγορεύσεων και καταστολής, ενώ την ίδια ώρα με την πολιτική της ενισχύει όλες τις αιτίες που στρέφουν έναν νέο στις εξαρτήσεις. Ταυτόχρονα διαλύει τα "στεγνά" θεραπευτικά προγράμματα και την πρόληψη, με ορατά ήδη τα τραγικά αποτελέσματα για τα οποία είχαν προειδοποιήσει εργαζόμενοι, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς που αντιτάχθηκαν στην ίδρυση του ΕΟΠΑΕ.

Είναι βαριές οι ευθύνες και των άλλων κομμάτων που, είτε από θέση κυβέρνησης είτε αντιπολίτευσης, στήριξαν την πολιτική "μείωσης της βλάβης", την είσοδο ιδιωτών και ΜΚΟ στον ευαίσθητο κοινωνικό τομέα της πρόληψης και απεξάρτησης, που πρωτοστάτησαν στην αθώωση της κάνναβης, στήνοντας μπίζνες και μοιράζοντας αλληλοσυγχαρητήρια μεταξύ τους.

Το ΚΚΕ καλεί τους νέους ανθρώπους, τους εργαζόμενους στην πρόληψη και τη θεραπεία των εξαρτήσεων, τις οικογένειες των χρηστών, σε συμπόρευση μέσα από τους οργανωμένους φορείς του κινήματος, ώστε να αντιπαλέψουμε τη μήτρα του προβλήματος, το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης, που συντηρεί το φαινόμενο της χρήσης ουσιών για την κοινωνική καταστολή και την αποστράτευση χιλιάδων νέων ανθρώπων. Να αγωνιστούμε για δωρεάν, υψηλού επιπέδου πρόληψη, θεραπεία, κοινωνική επανένταξη, για ίδρυση νέων δομών σε όλη τη χώρα, με επαρκές και μόνιμο προσωπικό, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και τη διάλυση της πρόληψης και της θεραπείας.

Σε έναν κόσμο που δεν χωρά τα όνειρά μας, δεν επιλέγουμε τη φυγή. Επιλέγουμε να τον αλλάξουμε. Με το ΚΚΕ μπροστά, για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με "ελεύθερα" τα ναρκωτικά». 


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Ρίχνοντας φως σε μία «σκιώδη κυβέρνηση» διαχείρισης του σάπιου συστήματος

Ελλάδα


Πολύ συζήτηση έχει γίνει για την «σκιώδη κυβέρνηση» Τσίπρα. Την υποδέχθηκαν με θέρμη ΜΜΕ εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματιών, ενώ με χίλιους δυο τρόπους την «σπρώχνει» και η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγοντας την ως βολικό αντίπαλο.

Έχουν ήδη γραφτεί πολλά για το ποιοι τομεάρχες προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ, πόσοι είναι καθηγητές Πανεπιστημίου, πόσοι είχαν και ποιες κυβερνητικές – κρατικές θέσεις την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με ακροδεξιούς ΑΝΕΛ κ.λπ.

Θα αναφερθούμε και εμείς σε ορισμένα ενδεικτικά «στοιχεία και διαδρομές» επιχειρώντας να φωτίσουμε ορισμένες «σκιές» σχετικά με τη «σκιώδη κυβέρνηση» για την διαχείριση της ιμπεριαλιστικής φρίκης και καπιταλιστικής εκμετάλλευσης.

Η παρουσίαση της «πρώτης γραμμής» των στελεχών έγινε πασχίζοντας να αναδειχθεί μία γενική «αξιοσύνη». Η «ακαδημαϊκή επάρκεια», η εμπειρία στις επιχειρήσεις και στην διακυβέρνηση.

Με την γνωστή αυταρέσκεια και προβολή του «ΕΓΩ» που συνάδει απόλυτα με την ηθική του σάπιου αστικού κόσμου, παρατίθενται 40 σελίδες «πλούσιων βιογραφικών». 40 σελίδες που καταδεικνύουν ότι και αυτό το μόρφωμα φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν πόλο διαχείρισης της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Μιας βαρβαρότητας που δεν είναι προκύπτει ως «επιλογή», «ιδεοληψία», «ανικανότητα» κ.λπ. Προκύπτει από τις στρατηγικές επιδιώξεις της αστικής τάξης, τους «ευαγείς» στόχους του κεφαλαίου που περιγράφονται πάντα με εύηχες λέξεις, απογυμνωμένες από το ταξικό τους υπόβαθρο. Μία βαρβαρότητα καθορισμένη από τους σιδερένιους νόμους του καπιταλισμού, που έχει περάσει ανεπίστρεπτα στην «πολεμική εποχή» του.

Ας δούμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Στο βιογραφικό του τομεάρχη «Τουρισμού» Κωνσταντινίδη Γιώργου αναφέρεται πως έχει συμβάλει στην «προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού». Η «ανταγωνιστικότητα» του ελληνικού τουρισμού έχει χτιστεί στις σακατεμένες σπονδυλικές στήλες των καμαριέρων. Στην κατάργηση της οποιασδήποτε ειδικότητας και στο γεγονός ότι ένας εργαζόμενος κάνει δουλειά για 3. Στις δεκάδες εργασιακές σχέσεις της ατελείωτης ευελιξίας, της δουλειάς χωρίς ρεπό. Πάνω σε σακατεμένες ζωές οι ξενοδόχοι βγάζουν δισ. με στήριγμά τους τις κυβερνήσεις και τους νόμους για «στρατηγικούς επενδυτές», τις άδειες για οικοδομικά τέρατα στον αιγιαλό και τόσα άλλα. Όλοι αυτοί έχουν επίσης στήριγμα τους τις ΠΑΣΟΚικες συνδικαλιστικές ηγεσίες Εργατικών Κέντρων και Σωματείων, όπως αυτά της Ρόδου που έχουν υπογράψει οι ξενοδοχοϋπάλληλοι να δουλεύουν 16 ώρες την ημέρα-7 μέρες την εβδομάδα.

Πάμε παρακάτω.

Στρατηγική προτεραιότητα της ελληνικής αστικής τάξης είναι η μετατροπή της χώρας σε κόμβο διαμετακόμισης και ενέργειας. Αυτή η προτεραιότητα καθορίζει το ποιες υποδομές θα αναπτυχθούν, που και πώς, σε συνθήκες μάλιστα σφοδρών ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, ΗΠΑ με χώρες της ΕΕ κ.λπ.

Αυτή η προτεραιότητα θα έλεγε κανείς ότι αντανακλάται και σε στοιχεία βιογραφικών των στελεχών του μορφώματος.

Για την αναπληρώτρια τομεάρχη «Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας» αναφέρεται πως «Έχει συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου και έχει συμμετάσχει ή ηγηθεί σε περισσότερα από 15 ερευνητικά έργα» που σχετίζονται με ΑΠΕ (υπεράκτια αιολικά και ηλιακά πάρκα, κυματομηχανική κ.λπ). Μπράβο της…

Ο τομεάρχης «Βιομηχανικής Πολιτικής» διαφημίζει ότι είναι Διευθύνων Σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ που διαχειρίζεται την κατασκευή του «Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου» και έχει διατελέσει και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και βιομηχανικών Πόρων του ΝΑΤΟ…

Και επειδή «στρατηγικοί στόχοι» και πολεμική εμπλοκή πάνε μαζί να καταγράψουμε και την περίπτωση του Πτέραρχου ε.α. Χριστοδούλου Χρήστου. Ο πρώην αρχηγός ΓΕΕΘΑ που αναλαμβάνει τομεάρχης «Άμυνας», όπως γράφεται έχει συμβάλει στην «προώθηση της στρατιωτικής συνεργασίας με Ισραήλ και Αίγυπτο καθώς και με όλες τις Βαλκανικές χώρες, αλλά και άλλων χωρών εντός και εκτός ΝΑΤΟ». Τότε μάλλον που το κράτος – τρομοκράτης δεν ήταν «πολεμοχαρές» όπως λένε οι φίλοι του σφαγέα Μπίμπι…

Ακριβώς επειδή το αστικό μόρφωμα του Τσίπρα είναι ταγμένο να υπηρετεί τους στρατηγικούς στόχους του κεφαλαίου που είναι εχθρικοί για τον λαό, έχει και «άξιους» τομεάρχες για αυτόν τον σκοπό.

Επειδή τους στρατηγικούς στόχους του κεφαλαίου και της ΕΕ τους υπηρετούν όλα τα αστικά κόμματα μπορεί κανείς να διακρίνει ανάμεσα στους τομεάρχες και άλλες «περιπτώσεις».

Την Φωτεινή Μπακαδήμα που είχε εκλεγεί βουλευτής με το ΜέΡΑ 25 και στη συνέχεια είχε πάει στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και τον ινφλουένσερ «καλύτερο βιοκαλλιεργητή της ΕΕ» για το 2023 που ήταν και αυτός στο ΜέΡΑ 25 και τώρα πήγε στον Τσίπρα.

Τον Σκανδάμη, που μία χαρά ήταν στέλεχος του υπ. Δικαιοσύνης επί υπουργίας του ΝΔημοκράτη Χ. Αθανασίου και στη συνέχεια «τομεάρχης» του ΠΑΣΟΚ.

Τον Ιωακειμίδη που στην περιφέρεια Αττικής έχει υπερψηφίσει δύο φορές το τεχνικό πρόγραμμα Χαρδαλιά και μαζί με τον περιφερειάρχη της ΝΔ έχει ψηφίσει την άσκηση έφεσης της Περιφέρειας Αττικής απέναντι σε πρωτόδικες αποφάσεις για αποζημιώσεις των οικογενειών των θυμάτων σε Μάνδρα και Μάτι. Αλλά και την Λάλη Ζωρζέτα που έχει διαδρομή δεκαετιών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της ΕΕ της σαπίλας και των πολέμων (και στο γραφείο της Βάσως Παπανδρέου).

Το κάθε αστικό μόρφωμα με τους «άξιους» του για τους αιμάτινους στόχους του κεφαλαίου που αντικειμενικά υπηρετεί.

Η ελπίδα για τον λαό βρίσκεται στο κατά πόσο με την αυτοτελή του πάλη και με την στάση του σε κάθε μάχη που έχουμε μπροστά μας θα ενισχύσει το ρεύμα αμφισβήτησης του αστικού κράτους και των κυβερνήσεων του. Η ελπίδα βρίσκεται στο να βαδίσουν περισσότεροι και πιο αποφασισμένοι τον δρόμο της ριζικής ανατροπής. 



Πηγή: 902



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Κώστας Πελετίδης - Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Πατρέων ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ



Η ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, οι αξιοπρεπείς μισθοί των γιατρών και του υγειονομικού προσωπικού αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως δεν είναι προτεραιότητα της Κυβέρνησης.

Ο Υπουργός Υγείας δήλωσε πως το Υπουργείο Υγείας δεν μπορεί να θεσπίσει κίνητρα για τους γιατρούς του Καραμανδανείου, γιατί πρέπει να θεσπίσει για ολόκληρη τη χώρα. Έτσι καλεί το Δήμο Πατρέων να το πράξει για τους γιατρούς της Πάτρας!

Όμως το υγειονομικό προσωπικό του Δημόσιου Συστήματος Υγείας ζητά να αμείβεται με αξιοπρέπεια και να δουλεύει σε ανθρώπινες συνθήκες, αυτό είναι το μεγαλύτερο «κίνητρο» για κάθε εργαζόμενο και αυτό είναι ευθύνη του κράτους να το εξασφαλίζει.
 
Βέβαια, για την ιστορία να πούμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει την ίδια αδυναμία στο να δώσει κίνητρα, όταν αυτά αφορούν τους εφοπλιστές, όπως η «δέσμη μέτρων στήριξης της ακτοπλοΐας» ύψους 55εκ ευρώ -επιπλέον των συνταγματικά κατοχυρωμένων φοροαπαλλαγών, την ίδια ώρα που οι ίδιοι θριαμβολογούν για τα αμύθητα κέρδη τους.

Για να μην πούμε για τον «αναβαλλόμενο φόρο» των τραπεζιτών. Με τις τράπεζες εδώ και μία δεκαετία να μην πληρώνουν φόρους, με νομοθέτημα της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. «Δωράκι» για τις υπηρεσίες τους στο ξεσπίτωμα των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους, που καταλήγει στα funds.
 
Στο ίδιο έργο θεατές ξανά και ξανά, «κίνητρα» για τραπεζίτες και εφοπλιστές, για να μη «ζοριστούν» οικονομικά, όταν για τους γιατρούς, τους εκπαιδευτικούς και το σύνολο των εργαζομένων η διεκδίκηση για αυξήσεις στους μισθούς, «ξεπερνά της δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας»!

Παρεμπιπτόντως του θυμίζουμε ότι είναι ο ίδιος άνθρωπος που περηφανευόταν ότι έκλεισε νοσοκομεία σε ολόκληρη τη χώρα, δεν έχουμε κάνει λοβοτομή όπως θέλει να νομίζει. Αν δεν ήταν ο πατραϊκός λαός, οι φορείς και τα παιδιά του, το Καραμανδάνειο θα είχε κλείσει το 2022.
 
Δεν χρωστάει ο λαός στον κ. Γεωργιάδη. Στα παιδιά του το χρώσταγε και βγήκε στο δρόμο απαιτώντας να παραμείνει ανοιχτό το μοναδικό παιδιατρικό Νοσοκομείο της Δυτικής Ελλάδας!





Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ Δεν θα περάσουν οι απαράδεκτες πρακτικές των κορακιών!



Τις απαράδεκτες πρακτικές που χρησιμοποιεί - όπως και όλα τα κοράκια - η εταιρεία διαχείρισης δανείων «do value», προκειμένου να ικανοποιήσει τις ορέξεις των επενδυτών - funds, καταγγέλλει η Επιτροπή κατά των Πλειστηριασμών του ΠΑΜΕ, σημειώνοντας τις εγκληματικές ευθύνες και της κυβέρνησης.

Η Επιτροπή του ΠΑΜΕ αναφέρεται συγκεκριμένα σε περίπτωση διανειολήπτριας από την Πετρούπολη, της κ. Αλεξάνδρας, που αν και συνταξιούχος των 670 ευρώ, η παραπάνω εταιρεία της ζητά να αποπληρώσει χρέος 140.000 ευρώ σε μόλις ένα έτος! «Το θέμα δεν αφορά μόνο την κ. Αλεξάνδρα, αλλά όλο τον εργατικό - λαϊκό κόσμο που έρχεται αντιμέτωπος με την απαράδεκτη πρακτική των funds που ζητάνε αποπληρωμή όλου του ποσού σε ελάχιστα χρόνια, πρακτική που το τελευταίο διάστημα έχει γίνει νόμος», σημειώνει η Επιτροπή.

Την ίδια στιγμή, η «do value» προχώρησε στον πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας μητέρας ενός παιδιού με αναπηρία από το Αιγάλεω, παρόλο που είχε συμφωνηθεί ότι θα μπει στον εξωδικαστικό για τη ρύθμιση των οφειλών της.

Η Επιτροπή του ΠΑΜΕ θυμίζει ότι η ίδια εταιρεία διαχείρισης δανείων είχε βγάλει στο «σφυρί» το σπίτι της πρωταθλήτριας Διονυσίας από την Ελευσίνα, που επίσης είναι άτομο με αναπηρία, όπως και του ηλικιωμένου ζευγαριού από την Πετρούπολη με σοβαρά προβλήματα υγείας. «Σπίτια που μετά από μεγάλους αγώνες επαναποκτήθηκαν», σημειώνει. Θυμίζει ακόμα την περίπτωση του πλειστηριασμού σπιτιού οικογένειας από τη Γλυφάδα, την ώρα που η κόρη τους νοσηλευόταν με σοβαρή ασθένεια στο νοσοκομείο και κρινόταν η ζωή της, την επιχείρηση έξωσης σε μονογονεϊκή οικογένεια από το Περιστέρι, «σπίτια που το εργατικό - λαϊκό κίνημα απαιτεί να επιστρέψουν στις οικογένειες».

Τα παραπάνω «η "do value" τα κάνει με τις πλάτες του νομοθετικού πλαισίου που ψήφισαν και εφάρμοσαν ΝΔ - Τσίπρας και ΠΑΣΟΚ, που σήμερα εντελώς προκλητικά διαγκωνίζονται για το ποιος είναι τάχα μου πιο ευαίσθητος, τη στιγμή που κανένας δεν μιλάει για νομική κατοχύρωση της πρώτης κατοικίας και για κατάργηση του απαράδεκτου νομοθετικού πλαισίου, ακριβώς γιατί όλοι τους είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν την Οδηγία της Κομισιόν για επίσπευση των πλειστηριασμών», σημειώνεται στην ανακοίνωση, ξεκαθαρίζοντας: «Με την "do value" και όσους την έθρεψαν με τους νόμους τους θα λογαριαστεί το εργατικό - λαϊκό κίνημα και θα τους πάρει αμπάριζα». Το ΠΑΜΕ απαιτεί να ρυθμιστεί η οφειλή της κ. Αλεξάνδρας με τρόπο που να μπορεί να την αποπληρώνει, με κριτήριο το εισόδημά της και όχι τα κέρδη του fund. Nα ακυρωθεί ο πλειστηριασμός της πρώτης κατοικίας της κ. Παναγιώτας από το Αιγάλεω αφού δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, ενώ δεν τηρήθηκαν τα όσα είχαν συμφωνηθεί. Να επιστραφούν εδώ και τώρα στις οικογένειες τα σπίτια στη Γλυφάδα και στο Περιστέρι.


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΘΑΣΟΣ Ζήτησαν εισιτήριο από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε καρκινοπαθή!


Ενα εξοργιστικό περιστατικό, που αποτυπώνει με τον πιο ωμό τρόπο τη λογική του «κόστους - οφέλους» και το κυνήγι τους κέρδους, καταγγέλλεται ότι σημειώθηκε σε ferry boat της γραμμής Λιμένας Θάσου - Κεραμωτή.

Σύμφωνα με όσα έχουν καταγγελθεί, πλήρωμα ασθενοφόρου που πραγματοποιούσε επείγουσα διακομιδή 75χρονου καρκινοπαθούς με νεφρική ανεπάρκεια από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Νοσοκομείο Καβάλας κλήθηκε να πληρώσει εισιτήριο 39 ευρώ για τη μεταφορά του οχήματος και των διασωστών. Μάλιστα, παρά την άρνηση του πληρώματος να καταβάλει το ποσό, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο, ενώ σύμφωνα με τις καταγγελίες ειπώθηκε στους διασώστες να το δώσουν στο ΕΚΑΒ για να πληρωθεί.

Οπως υπογραμμίζουν οι διασώστες, τα ασθενοφόρα και γενικότερα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης δεν καταβάλλουν κόμιστρα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, ενώ η συγκεκριμένη διακομιδή ήταν απολύτως επείγουσα για την υγεία του ασθενούς.

Αέρα στα πανιά του κυνισμού των εφοπλιστών δίνει η πολιτική όλων των κυβερνήσεων. Την ώρα που οι εφοπλιστικοί όμιλοι απολαμβάνουν δεκάδες φοροαπαλλαγές, αφορολόγητο πετρέλαιο, κρατικές επιδοτήσεις για τις λεγόμενες άγονες γραμμές και κάθε είδους προνόμια με τις ευλογίες διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, ένα ασθενοφόρο που μεταφέρει επειγόντως καρκινοπαθή αντιμετωπίζεται ως ...πελάτης. Είναι η ίδια πολιτική που θεωρεί «κόστος» τις ανάγκες του λαού για ασφαλείς και δωρεάν μεταφορές, για επαρκείς υγειονομικές υπηρεσίες στα νησιά και για σύγχρονα μέσα διακομιδής ασθενών. Η ίδια πολιτική που αφήνει τις λαϊκές ανάγκες στο έλεος της εμπορευματοποίησης, ενώ εξασφαλίζει στους επιχειρηματικούς ομίλους συνεχώς νέα προνόμια και κρατική στήριξη.

Το περιστατικό στη Θάσο αποτελεί άλλη μια χαρακτηριστική εικόνα του πού οδηγεί η εμπορευματοποίηση των μεταφορών και της Υγείας: Στο σημείο να ζητείται εισιτήριο ακόμα και από ασθενοφόρο που δίνει μάχη για να φτάσει έγκαιρα ένας ασθενής στο νοσοκομείο.


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Νέοι κόφτες



Το «οργανόγραμμα» των σχολικών μονάδων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, επιβεβαιώνοντας τη νέα συρρίκνωση σχολείων και τμημάτων, επικαλούμενο τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού. 
Τις συνέπειες αυτής της άθλιας πολιτικής τις έζησαν οι γονείς τα προηγούμενα χρόνια, όταν εκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα διπλασιάσαν το δυναμικό τους, υλοποιώντας τον άθλιο νόμο για 25 μαθητές στην τάξη. 
Με το καλημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συγχωνεύονται 70 νηπιαγωγεία και θα λειτουργήσουν ως 33 σχολικές μονάδες, συγχωνεύονται 12 Δημοτικά και θα λειτουργήσουν ως 6 σχολικές μονάδες, υποβιβάζονται 40 Νηπιαγωγεία και 106 Δημοτικά και καταργούνται 43 Νηπιαγωγεία και 32 Δημοτικά. 
Το κριτήριο πίσω από τις συγχωνεύσεις είναι η μείωση του κόστους της Εκπαίδευσης για το κράτος, αφού λιγότερα και μικρότερα σχολεία σημαίνει λιγότερα λειτουργικά έξοδα και μείωση των εκπαιδευτικών, παράλληλα με άλλους αντιδραστικούς «κόφτες», όπως στην παράλληλη στήριξη. 
Το αποτέλεσμα είναι χειρότερα σχολεία για τους μαθητές, περισσότερα βάρη για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, που το κράτος έχει το θράσος να τους εκβιάζει με την «αξιολόγηση», ενώ τους στερεί και τις ελάχιστες προϋποθέσεις να κάνουν με επάρκεια τη δουλειά τους.

Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Εξαγωγές



To καλοκαίρι στη χώρα μας βρίσκει τους ταμιευτήρες των υδροηλεκτρικών με 22% υψηλότερα αποθέματα νερού σε σχέση με πέρυσι. 
Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός μελτεμιών και ηλιοφάνειας ανεβάζει την παραγωγή από ΑΠΕ στο 60% - 65% του ενεργειακού μείγματος, περιορίζοντας τις μονάδες φυσικού αερίου κάτω από 30%. 
Τις 20 μέρες του Ιούνη, η χώρα εξήγαγε ηλεκτρική ενέργεια το 75% των συνολικών ωρών και τον Μάη το 96%. 
Το 2026, η Ελλάδα ήταν ο 4ος μεγαλύτερος καθαρός εξαγωγέας ρεύματος στην Ευρώπη σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γαλλία, Σουηδία και Ολλανδία, ξεπερνώντας ακόμη και την Ισπανία. 
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το α' τρίμηνο του 2026, το πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο Ενέργειας έχει φτάσει τα 341 εκατ. ευρώ, από 262 εκατ. ευρώ για όλο το 2025. 
Σημειώνεται πως η Ελλάδα έγινε για πρώτη φορά καθαρός εξαγωγέας μόλις το 2024. 
Η σημαντική αυτή αύξηση της παραγωγής επιτεύχθηκε με γενναίες επιδοτήσεις, δηλαδή χρήματα από τη φοροληστεία του λαού, στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης». 
Ολη αυτή η «κοσμογονία» έφερε νέα τεράστια κέρδη στα μονοπώλια της Ενέργειας, την ώρα που ο λαός πληρώνει το κόστος της απελευθερωμένης αγοράς Ενέργειας, όπως πλήρωνε μέχρι τώρα το κόστος της «μετάβασης»: 
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2025, το 18,1% των νοικοκυριών αδυνατεί να έχει ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα και δροσιά το καλοκαίρι, ενώ το 41,8% δυσκολεύεται να πληρώσει πάγιους λογαριασμούς, όπως αυτούς της Ενέργειας.

Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Πριν πεις «βολεμένος» εκπαιδευτικός, δοκίμασε αρχικά να ζήσεις σαν αναπληρωτής

Χρήστος Κάτσικας


Δύο σπίτια, ένας μισθός και μια βαλίτσα: Η αθέατη ζωή των εκπαιδευτικών

Υπάρχουν ορισμένοι μύθοι που επαναλαμβάνονται τόσο συχνά ώστε στο τέλος αποκτούν τη δύναμη της «κοινής λογικής». Ένας από αυτούς είναι ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τους «βολεμένους» του Δημοσίου. Ότι έχουν μια σίγουρη δουλειά, λίγες ώρες εργασίας, μεγάλα διαστήματα διακοπών και μια ζωή χωρίς ιδιαίτερο άγχος.

Η πραγματικότητα, όμως, ειδικά για χιλιάδες εκπαιδευτικούς των τελευταίων ετών, απέχει δραματικά από αυτή την εικόνα.

Ας κάνουμε ένα απλό νοητικό πείραμα.

Φανταστείτε να μην γνωρίζετε κάθε χρόνο πού θα ζείτε. Να περιμένετε μέσα στο καλοκαίρι ένα μήνυμα ή μια ανακοίνωση που θα καθορίσει όχι μόνο τον τόπο εργασίας σας, αλλά ολόκληρη τη ζωή σας για τους επόμενους δέκα μήνες.

Φανταστείτε να έχετε οικογένεια, παιδιά, γονείς, φίλους και μια καθημερινότητα σε μια πόλη και ξαφνικά να καλείστε να μετακομίσετε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Σε ένα νησί, σε ένα ορεινό χωριό, σε μια απομακρυσμένη περιοχή που ίσως δεν έχετε επισκεφθεί ποτέ ξανά.

Και να το κάνετε αυτό όχι μία φορά, αλλά ξανά και ξανά.

Μια ζωή μέσα στις μετακινήσεις

Για δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η ζωή μοιάζει με μια ατελείωτη μετακόμιση.

Κάθε Σεπτέμβριο ξεκινά η ίδια διαδικασία:αναζήτηση στέγης,
  • μεταφορά οικοσκευής,
  • νέες οικονομικές υποχρεώσεις,
  • προσαρμογή σε άγνωστο περιβάλλον,
  • αποχωρισμός από την οικογένεια.

Και κάθε Ιούνιο η διαδικασία επαναλαμβάνεται αντίστροφα.

Οι βαλίτσες αδειάζουν και ξαναγεμίζουν. Τα προσωπικά αντικείμενα επιστρέφουν στην αφετηρία. Και λίγες εβδομάδες αργότερα αρχίζει ξανά η ίδια αγωνία.

Πού θα βρίσκομαι του χρόνου;

Δύο σπίτια με έναν μισθό

Η δημόσια συζήτηση συνήθως αγνοεί μια κρίσιμη παράμετρο.

Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν συντηρούν ένα σπίτι αλλά δύο.

Το σπίτι της οικογένειας και το σπίτι της εργασίας.

Ένας αναπληρωτής που υπηρετεί σε νησί ή απομακρυσμένη περιοχή μπορεί να πληρώνει:

Μηνιαία έξοδα                                                             Ενδεικτικό κόστος
Ενοίκιο στον τόπο εργασίας                                                               400-600 ευρώ
Μετακινήσεις                                                                                      100-300 ευρώ
Λογαριασμοί και διαβίωση                                                                 600-700 ευρώ
Οικογενειακές υποχρεώσεις στον τόπο κατοικίας                              Συνεχίζουν κανονικά


Όταν ο καθαρός μισθός κυμαίνεται συχνά μεταξύ 900 και 1.100 ευρώ, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εξίσωση δεν βγαίνει.

Σε πολλά νησιά οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να δίνουν πάνω από το μισό εισόδημά τους μόνο για ενοίκιο.

Η αβεβαιότητα ως μόνιμη συνθήκη

Ο πραγματικά «βολεμένος» εργαζόμενος γνωρίζει πού θα βρίσκεται τον επόμενο χρόνο.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν το γνωρίζουν.

Δεν ξέρουν:
  • σε ποια πόλη θα εργάζονται,
  • σε ποιο σχολείο θα τοποθετηθούν,
  • αν θα χρειαστεί να μετακομίσουν ξανά,
  • αν θα βρουν σπίτι,
  • αν θα μπορέσουν να ζήσουν κοντά στην οικογένειά τους.

Η αβεβαιότητα αυτή δεν είναι περιστασιακή. Είναι μόνιμο χαρακτηριστικό της επαγγελματικής τους ζωής.

Η αόρατη φθορά

Υπάρχει και μια άλλη διάσταση που σπάνια συζητείται.

Η ψυχολογική φθορά.

Η συνεχής απομάκρυνση από τα παιδιά σου.

Η απουσία από οικογενειακές στιγμές.

Η αδυναμία να σχεδιάσεις τη ζωή σου μακροπρόθεσμα.

Η δυσκολία να δημιουργήσεις κοινωνικούς δεσμούς σε έναν τόπο από τον οποίο γνωρίζεις ότι πιθανότατα θα φύγεις σε λίγους μήνες.

Πρόκειται για μια συνθήκη που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν επί χρόνια, ακόμη και επί δεκαετίες.

Ποιος είναι τελικά ο «βολεμένος»;

Ο χαρακτηρισμός «βολεμένος» προϋποθέτει σταθερότητα, οικονομική ασφάλεια και προβλεψιμότητα.

Όμως η καθημερινότητα ενός μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζεται από ακριβώς τα αντίθετα:
  • μετακινήσεις,
  • στεγαστική ανασφάλεια,
  • οικονομική πίεση,
  • επαγγελματική αβεβαιότητα,
  • οικογενειακές θυσίες.

Κι όμως, παρά τις δυσκολίες, αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται κάθε πρωί στην τάξη.

Διδάσκουν, στηρίζουν, ενθαρρύνουν και εμπνέουν παιδιά που συχνά αγνοούν τις προσωπικές δυσκολίες που κουβαλούν οι δάσκαλοί τους.

Η αλήθεια πίσω από το στερεότυπο

Ίσως ήρθε η ώρα να εγκαταλείψουμε οριστικά το στερεότυπο του «βολεμένου καθηγητή».

Γιατί πίσω από αυτή τη φράση δεν βρίσκεται ένας εργαζόμενος που απολαμβάνει προνόμια. Βρίσκεται συχνά ένας άνθρωπος που ζει με μια βαλίτσα στο χέρι, μακριά από τους δικούς του ανθρώπους, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο καθήκον, την οικογένεια και την επιβίωση.

Και αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει πραγματικά τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών στη σημερινή Ελλάδα, αυτό δεν είναι η βολή.

Είναι η διαρκής προσαρμογή, η αντοχή και η επιμονή να υπηρετούν το δημόσιο σχολείο, ακόμη κι όταν το προσωπικό κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι φαίνεται με μια πρώτη ματιά.




Πηγή: alfavita



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »