Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Κώστας Πελετίδης - Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Πατρέων ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ



Η ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, οι αξιοπρεπείς μισθοί των γιατρών και του υγειονομικού προσωπικού αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως δεν είναι προτεραιότητα της Κυβέρνησης.

Ο Υπουργός Υγείας δήλωσε πως το Υπουργείο Υγείας δεν μπορεί να θεσπίσει κίνητρα για τους γιατρούς του Καραμανδανείου, γιατί πρέπει να θεσπίσει για ολόκληρη τη χώρα. Έτσι καλεί το Δήμο Πατρέων να το πράξει για τους γιατρούς της Πάτρας!

Όμως το υγειονομικό προσωπικό του Δημόσιου Συστήματος Υγείας ζητά να αμείβεται με αξιοπρέπεια και να δουλεύει σε ανθρώπινες συνθήκες, αυτό είναι το μεγαλύτερο «κίνητρο» για κάθε εργαζόμενο και αυτό είναι ευθύνη του κράτους να το εξασφαλίζει.
 
Βέβαια, για την ιστορία να πούμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει την ίδια αδυναμία στο να δώσει κίνητρα, όταν αυτά αφορούν τους εφοπλιστές, όπως η «δέσμη μέτρων στήριξης της ακτοπλοΐας» ύψους 55εκ ευρώ -επιπλέον των συνταγματικά κατοχυρωμένων φοροαπαλλαγών, την ίδια ώρα που οι ίδιοι θριαμβολογούν για τα αμύθητα κέρδη τους.

Για να μην πούμε για τον «αναβαλλόμενο φόρο» των τραπεζιτών. Με τις τράπεζες εδώ και μία δεκαετία να μην πληρώνουν φόρους, με νομοθέτημα της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. «Δωράκι» για τις υπηρεσίες τους στο ξεσπίτωμα των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους, που καταλήγει στα funds.
 
Στο ίδιο έργο θεατές ξανά και ξανά, «κίνητρα» για τραπεζίτες και εφοπλιστές, για να μη «ζοριστούν» οικονομικά, όταν για τους γιατρούς, τους εκπαιδευτικούς και το σύνολο των εργαζομένων η διεκδίκηση για αυξήσεις στους μισθούς, «ξεπερνά της δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας»!

Παρεμπιπτόντως του θυμίζουμε ότι είναι ο ίδιος άνθρωπος που περηφανευόταν ότι έκλεισε νοσοκομεία σε ολόκληρη τη χώρα, δεν έχουμε κάνει λοβοτομή όπως θέλει να νομίζει. Αν δεν ήταν ο πατραϊκός λαός, οι φορείς και τα παιδιά του, το Καραμανδάνειο θα είχε κλείσει το 2022.
 
Δεν χρωστάει ο λαός στον κ. Γεωργιάδη. Στα παιδιά του το χρώσταγε και βγήκε στο δρόμο απαιτώντας να παραμείνει ανοιχτό το μοναδικό παιδιατρικό Νοσοκομείο της Δυτικής Ελλάδας!





Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ Δεν θα περάσουν οι απαράδεκτες πρακτικές των κορακιών!



Τις απαράδεκτες πρακτικές που χρησιμοποιεί - όπως και όλα τα κοράκια - η εταιρεία διαχείρισης δανείων «do value», προκειμένου να ικανοποιήσει τις ορέξεις των επενδυτών - funds, καταγγέλλει η Επιτροπή κατά των Πλειστηριασμών του ΠΑΜΕ, σημειώνοντας τις εγκληματικές ευθύνες και της κυβέρνησης.

Η Επιτροπή του ΠΑΜΕ αναφέρεται συγκεκριμένα σε περίπτωση διανειολήπτριας από την Πετρούπολη, της κ. Αλεξάνδρας, που αν και συνταξιούχος των 670 ευρώ, η παραπάνω εταιρεία της ζητά να αποπληρώσει χρέος 140.000 ευρώ σε μόλις ένα έτος! «Το θέμα δεν αφορά μόνο την κ. Αλεξάνδρα, αλλά όλο τον εργατικό - λαϊκό κόσμο που έρχεται αντιμέτωπος με την απαράδεκτη πρακτική των funds που ζητάνε αποπληρωμή όλου του ποσού σε ελάχιστα χρόνια, πρακτική που το τελευταίο διάστημα έχει γίνει νόμος», σημειώνει η Επιτροπή.

Την ίδια στιγμή, η «do value» προχώρησε στον πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας μητέρας ενός παιδιού με αναπηρία από το Αιγάλεω, παρόλο που είχε συμφωνηθεί ότι θα μπει στον εξωδικαστικό για τη ρύθμιση των οφειλών της.

Η Επιτροπή του ΠΑΜΕ θυμίζει ότι η ίδια εταιρεία διαχείρισης δανείων είχε βγάλει στο «σφυρί» το σπίτι της πρωταθλήτριας Διονυσίας από την Ελευσίνα, που επίσης είναι άτομο με αναπηρία, όπως και του ηλικιωμένου ζευγαριού από την Πετρούπολη με σοβαρά προβλήματα υγείας. «Σπίτια που μετά από μεγάλους αγώνες επαναποκτήθηκαν», σημειώνει. Θυμίζει ακόμα την περίπτωση του πλειστηριασμού σπιτιού οικογένειας από τη Γλυφάδα, την ώρα που η κόρη τους νοσηλευόταν με σοβαρή ασθένεια στο νοσοκομείο και κρινόταν η ζωή της, την επιχείρηση έξωσης σε μονογονεϊκή οικογένεια από το Περιστέρι, «σπίτια που το εργατικό - λαϊκό κίνημα απαιτεί να επιστρέψουν στις οικογένειες».

Τα παραπάνω «η "do value" τα κάνει με τις πλάτες του νομοθετικού πλαισίου που ψήφισαν και εφάρμοσαν ΝΔ - Τσίπρας και ΠΑΣΟΚ, που σήμερα εντελώς προκλητικά διαγκωνίζονται για το ποιος είναι τάχα μου πιο ευαίσθητος, τη στιγμή που κανένας δεν μιλάει για νομική κατοχύρωση της πρώτης κατοικίας και για κατάργηση του απαράδεκτου νομοθετικού πλαισίου, ακριβώς γιατί όλοι τους είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν την Οδηγία της Κομισιόν για επίσπευση των πλειστηριασμών», σημειώνεται στην ανακοίνωση, ξεκαθαρίζοντας: «Με την "do value" και όσους την έθρεψαν με τους νόμους τους θα λογαριαστεί το εργατικό - λαϊκό κίνημα και θα τους πάρει αμπάριζα». Το ΠΑΜΕ απαιτεί να ρυθμιστεί η οφειλή της κ. Αλεξάνδρας με τρόπο που να μπορεί να την αποπληρώνει, με κριτήριο το εισόδημά της και όχι τα κέρδη του fund. Nα ακυρωθεί ο πλειστηριασμός της πρώτης κατοικίας της κ. Παναγιώτας από το Αιγάλεω αφού δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, ενώ δεν τηρήθηκαν τα όσα είχαν συμφωνηθεί. Να επιστραφούν εδώ και τώρα στις οικογένειες τα σπίτια στη Γλυφάδα και στο Περιστέρι.


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΘΑΣΟΣ Ζήτησαν εισιτήριο από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε καρκινοπαθή!


Ενα εξοργιστικό περιστατικό, που αποτυπώνει με τον πιο ωμό τρόπο τη λογική του «κόστους - οφέλους» και το κυνήγι τους κέρδους, καταγγέλλεται ότι σημειώθηκε σε ferry boat της γραμμής Λιμένας Θάσου - Κεραμωτή.

Σύμφωνα με όσα έχουν καταγγελθεί, πλήρωμα ασθενοφόρου που πραγματοποιούσε επείγουσα διακομιδή 75χρονου καρκινοπαθούς με νεφρική ανεπάρκεια από το Κέντρο Υγείας Πρίνου προς το Νοσοκομείο Καβάλας κλήθηκε να πληρώσει εισιτήριο 39 ευρώ για τη μεταφορά του οχήματος και των διασωστών. Μάλιστα, παρά την άρνηση του πληρώματος να καταβάλει το ποσό, εκδόθηκε κανονικά εισιτήριο, ενώ σύμφωνα με τις καταγγελίες ειπώθηκε στους διασώστες να το δώσουν στο ΕΚΑΒ για να πληρωθεί.

Οπως υπογραμμίζουν οι διασώστες, τα ασθενοφόρα και γενικότερα τα οχήματα έκτακτης ανάγκης δεν καταβάλλουν κόμιστρα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, ενώ η συγκεκριμένη διακομιδή ήταν απολύτως επείγουσα για την υγεία του ασθενούς.

Αέρα στα πανιά του κυνισμού των εφοπλιστών δίνει η πολιτική όλων των κυβερνήσεων. Την ώρα που οι εφοπλιστικοί όμιλοι απολαμβάνουν δεκάδες φοροαπαλλαγές, αφορολόγητο πετρέλαιο, κρατικές επιδοτήσεις για τις λεγόμενες άγονες γραμμές και κάθε είδους προνόμια με τις ευλογίες διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, ένα ασθενοφόρο που μεταφέρει επειγόντως καρκινοπαθή αντιμετωπίζεται ως ...πελάτης. Είναι η ίδια πολιτική που θεωρεί «κόστος» τις ανάγκες του λαού για ασφαλείς και δωρεάν μεταφορές, για επαρκείς υγειονομικές υπηρεσίες στα νησιά και για σύγχρονα μέσα διακομιδής ασθενών. Η ίδια πολιτική που αφήνει τις λαϊκές ανάγκες στο έλεος της εμπορευματοποίησης, ενώ εξασφαλίζει στους επιχειρηματικούς ομίλους συνεχώς νέα προνόμια και κρατική στήριξη.

Το περιστατικό στη Θάσο αποτελεί άλλη μια χαρακτηριστική εικόνα του πού οδηγεί η εμπορευματοποίηση των μεταφορών και της Υγείας: Στο σημείο να ζητείται εισιτήριο ακόμα και από ασθενοφόρο που δίνει μάχη για να φτάσει έγκαιρα ένας ασθενής στο νοσοκομείο.


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Νέοι κόφτες



Το «οργανόγραμμα» των σχολικών μονάδων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, επιβεβαιώνοντας τη νέα συρρίκνωση σχολείων και τμημάτων, επικαλούμενο τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού. 
Τις συνέπειες αυτής της άθλιας πολιτικής τις έζησαν οι γονείς τα προηγούμενα χρόνια, όταν εκατοντάδες τμήματα σε όλη τη χώρα διπλασιάσαν το δυναμικό τους, υλοποιώντας τον άθλιο νόμο για 25 μαθητές στην τάξη. 
Με το καλημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση συγχωνεύονται 70 νηπιαγωγεία και θα λειτουργήσουν ως 33 σχολικές μονάδες, συγχωνεύονται 12 Δημοτικά και θα λειτουργήσουν ως 6 σχολικές μονάδες, υποβιβάζονται 40 Νηπιαγωγεία και 106 Δημοτικά και καταργούνται 43 Νηπιαγωγεία και 32 Δημοτικά. 
Το κριτήριο πίσω από τις συγχωνεύσεις είναι η μείωση του κόστους της Εκπαίδευσης για το κράτος, αφού λιγότερα και μικρότερα σχολεία σημαίνει λιγότερα λειτουργικά έξοδα και μείωση των εκπαιδευτικών, παράλληλα με άλλους αντιδραστικούς «κόφτες», όπως στην παράλληλη στήριξη. 
Το αποτέλεσμα είναι χειρότερα σχολεία για τους μαθητές, περισσότερα βάρη για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, που το κράτος έχει το θράσος να τους εκβιάζει με την «αξιολόγηση», ενώ τους στερεί και τις ελάχιστες προϋποθέσεις να κάνουν με επάρκεια τη δουλειά τους.

Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Εξαγωγές



To καλοκαίρι στη χώρα μας βρίσκει τους ταμιευτήρες των υδροηλεκτρικών με 22% υψηλότερα αποθέματα νερού σε σχέση με πέρυσι. 
Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός μελτεμιών και ηλιοφάνειας ανεβάζει την παραγωγή από ΑΠΕ στο 60% - 65% του ενεργειακού μείγματος, περιορίζοντας τις μονάδες φυσικού αερίου κάτω από 30%. 
Τις 20 μέρες του Ιούνη, η χώρα εξήγαγε ηλεκτρική ενέργεια το 75% των συνολικών ωρών και τον Μάη το 96%. 
Το 2026, η Ελλάδα ήταν ο 4ος μεγαλύτερος καθαρός εξαγωγέας ρεύματος στην Ευρώπη σε απόλυτους αριθμούς, πίσω από Γαλλία, Σουηδία και Ολλανδία, ξεπερνώντας ακόμη και την Ισπανία. 
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το α' τρίμηνο του 2026, το πλεόνασμα στο εμπορικό ισοζύγιο Ενέργειας έχει φτάσει τα 341 εκατ. ευρώ, από 262 εκατ. ευρώ για όλο το 2025. 
Σημειώνεται πως η Ελλάδα έγινε για πρώτη φορά καθαρός εξαγωγέας μόλις το 2024. 
Η σημαντική αυτή αύξηση της παραγωγής επιτεύχθηκε με γενναίες επιδοτήσεις, δηλαδή χρήματα από τη φοροληστεία του λαού, στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης». 
Ολη αυτή η «κοσμογονία» έφερε νέα τεράστια κέρδη στα μονοπώλια της Ενέργειας, την ώρα που ο λαός πληρώνει το κόστος της απελευθερωμένης αγοράς Ενέργειας, όπως πλήρωνε μέχρι τώρα το κόστος της «μετάβασης»: 
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2025, το 18,1% των νοικοκυριών αδυνατεί να έχει ικανοποιητική θέρμανση τον χειμώνα και δροσιά το καλοκαίρι, ενώ το 41,8% δυσκολεύεται να πληρώσει πάγιους λογαριασμούς, όπως αυτούς της Ενέργειας.

Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Πριν πεις «βολεμένος» εκπαιδευτικός, δοκίμασε αρχικά να ζήσεις σαν αναπληρωτής

Χρήστος Κάτσικας


Δύο σπίτια, ένας μισθός και μια βαλίτσα: Η αθέατη ζωή των εκπαιδευτικών

Υπάρχουν ορισμένοι μύθοι που επαναλαμβάνονται τόσο συχνά ώστε στο τέλος αποκτούν τη δύναμη της «κοινής λογικής». Ένας από αυτούς είναι ότι οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τους «βολεμένους» του Δημοσίου. Ότι έχουν μια σίγουρη δουλειά, λίγες ώρες εργασίας, μεγάλα διαστήματα διακοπών και μια ζωή χωρίς ιδιαίτερο άγχος.

Η πραγματικότητα, όμως, ειδικά για χιλιάδες εκπαιδευτικούς των τελευταίων ετών, απέχει δραματικά από αυτή την εικόνα.

Ας κάνουμε ένα απλό νοητικό πείραμα.

Φανταστείτε να μην γνωρίζετε κάθε χρόνο πού θα ζείτε. Να περιμένετε μέσα στο καλοκαίρι ένα μήνυμα ή μια ανακοίνωση που θα καθορίσει όχι μόνο τον τόπο εργασίας σας, αλλά ολόκληρη τη ζωή σας για τους επόμενους δέκα μήνες.

Φανταστείτε να έχετε οικογένεια, παιδιά, γονείς, φίλους και μια καθημερινότητα σε μια πόλη και ξαφνικά να καλείστε να μετακομίσετε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Σε ένα νησί, σε ένα ορεινό χωριό, σε μια απομακρυσμένη περιοχή που ίσως δεν έχετε επισκεφθεί ποτέ ξανά.

Και να το κάνετε αυτό όχι μία φορά, αλλά ξανά και ξανά.

Μια ζωή μέσα στις μετακινήσεις

Για δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς η ζωή μοιάζει με μια ατελείωτη μετακόμιση.

Κάθε Σεπτέμβριο ξεκινά η ίδια διαδικασία:αναζήτηση στέγης,
  • μεταφορά οικοσκευής,
  • νέες οικονομικές υποχρεώσεις,
  • προσαρμογή σε άγνωστο περιβάλλον,
  • αποχωρισμός από την οικογένεια.

Και κάθε Ιούνιο η διαδικασία επαναλαμβάνεται αντίστροφα.

Οι βαλίτσες αδειάζουν και ξαναγεμίζουν. Τα προσωπικά αντικείμενα επιστρέφουν στην αφετηρία. Και λίγες εβδομάδες αργότερα αρχίζει ξανά η ίδια αγωνία.

Πού θα βρίσκομαι του χρόνου;

Δύο σπίτια με έναν μισθό

Η δημόσια συζήτηση συνήθως αγνοεί μια κρίσιμη παράμετρο.

Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν συντηρούν ένα σπίτι αλλά δύο.

Το σπίτι της οικογένειας και το σπίτι της εργασίας.

Ένας αναπληρωτής που υπηρετεί σε νησί ή απομακρυσμένη περιοχή μπορεί να πληρώνει:

Μηνιαία έξοδα                                                             Ενδεικτικό κόστος
Ενοίκιο στον τόπο εργασίας                                                               400-600 ευρώ
Μετακινήσεις                                                                                      100-300 ευρώ
Λογαριασμοί και διαβίωση                                                                 600-700 ευρώ
Οικογενειακές υποχρεώσεις στον τόπο κατοικίας                              Συνεχίζουν κανονικά


Όταν ο καθαρός μισθός κυμαίνεται συχνά μεταξύ 900 και 1.100 ευρώ, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η εξίσωση δεν βγαίνει.

Σε πολλά νησιά οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να δίνουν πάνω από το μισό εισόδημά τους μόνο για ενοίκιο.

Η αβεβαιότητα ως μόνιμη συνθήκη

Ο πραγματικά «βολεμένος» εργαζόμενος γνωρίζει πού θα βρίσκεται τον επόμενο χρόνο.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν το γνωρίζουν.

Δεν ξέρουν:
  • σε ποια πόλη θα εργάζονται,
  • σε ποιο σχολείο θα τοποθετηθούν,
  • αν θα χρειαστεί να μετακομίσουν ξανά,
  • αν θα βρουν σπίτι,
  • αν θα μπορέσουν να ζήσουν κοντά στην οικογένειά τους.

Η αβεβαιότητα αυτή δεν είναι περιστασιακή. Είναι μόνιμο χαρακτηριστικό της επαγγελματικής τους ζωής.

Η αόρατη φθορά

Υπάρχει και μια άλλη διάσταση που σπάνια συζητείται.

Η ψυχολογική φθορά.

Η συνεχής απομάκρυνση από τα παιδιά σου.

Η απουσία από οικογενειακές στιγμές.

Η αδυναμία να σχεδιάσεις τη ζωή σου μακροπρόθεσμα.

Η δυσκολία να δημιουργήσεις κοινωνικούς δεσμούς σε έναν τόπο από τον οποίο γνωρίζεις ότι πιθανότατα θα φύγεις σε λίγους μήνες.

Πρόκειται για μια συνθήκη που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν επί χρόνια, ακόμη και επί δεκαετίες.

Ποιος είναι τελικά ο «βολεμένος»;

Ο χαρακτηρισμός «βολεμένος» προϋποθέτει σταθερότητα, οικονομική ασφάλεια και προβλεψιμότητα.

Όμως η καθημερινότητα ενός μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζεται από ακριβώς τα αντίθετα:
  • μετακινήσεις,
  • στεγαστική ανασφάλεια,
  • οικονομική πίεση,
  • επαγγελματική αβεβαιότητα,
  • οικογενειακές θυσίες.

Κι όμως, παρά τις δυσκολίες, αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται κάθε πρωί στην τάξη.

Διδάσκουν, στηρίζουν, ενθαρρύνουν και εμπνέουν παιδιά που συχνά αγνοούν τις προσωπικές δυσκολίες που κουβαλούν οι δάσκαλοί τους.

Η αλήθεια πίσω από το στερεότυπο

Ίσως ήρθε η ώρα να εγκαταλείψουμε οριστικά το στερεότυπο του «βολεμένου καθηγητή».

Γιατί πίσω από αυτή τη φράση δεν βρίσκεται ένας εργαζόμενος που απολαμβάνει προνόμια. Βρίσκεται συχνά ένας άνθρωπος που ζει με μια βαλίτσα στο χέρι, μακριά από τους δικούς του ανθρώπους, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο καθήκον, την οικογένεια και την επιβίωση.

Και αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει πραγματικά τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών στη σημερινή Ελλάδα, αυτό δεν είναι η βολή.

Είναι η διαρκής προσαρμογή, η αντοχή και η επιμονή να υπηρετούν το δημόσιο σχολείο, ακόμη κι όταν το προσωπικό κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι φαίνεται με μια πρώτη ματιά.




Πηγή: alfavita



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Μανόλης Αναγνωστάκης




Ο μεγάλος μας ποιητής Μανόλης Αναγνωστάκης, από τους σημαντικότερους της μεταπολεμικής γενιάς, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 10 του Μάρτη 1925. Οι γονείς του κατάγονταν από την Κρήτη.

Ήταν μαθητής στο Γυμνάσιο, το 1942, όταν έκανε την εμφάνισή του στο περιοδικό «Πειραϊκά Γράμματα», που εξέδιδαν Εαμίτες και άλλοι προοδευτικοί λογοτέχνες του Πειραιά, και το 1944 στο ΕΠΟΝίτικο φοιτητικό περιοδικό «Ξεκίνημα», του οποίου ήταν αρχισυντάκτης.

Στην Κατοχή εντάχτηκε στην ΕΠΟΝ και στο ΚΚΕ. Το 1968, με τη διάσπαση του ΚΚΕ, εντάχθηκε στο ΚΚΕ «Εσωτερικού».

Σπούδασε Ιατρική στο ΑΠΘ και το 1955 μετεκπαιδεύτηκε στη Βιέννη. Για τη δράση του συνελήφθη το 1948, βασανίστηκε, καταδικάστηκε από έκτακτο στρατοδικείο σε θάνατο και φυλακίστηκε στο Επταπύργιο, έως το 1951. Μετά την αποφυλάκισή του εργάστηκε στη Θεσσαλονίκη σαν ακτινολόγος. Το 1978 εγκαταστάθηκε, με την σύζυγο και τον μοναχογιό του, στην Αθήνα.

Έργα του οι ποιητικές συλλογές: «Εποχές» (1945), «Εποχές 2» (1948), «Εποχές 3» (1951), «Η συνέχεια» (1954), «Η συνέχεια 2» (1956), «Η συνέχεια 3» (1962), «Το περιθώριο» (1968-1969), «Ο στόχος» (1970), «Κόμμα» (1971), «Τα Ποιήματα (1941-1971)». Το 1983 κυκλοφόρησε εκτός εμπορίου η συλλογή «Υ.Γ» (επανεκδόθηκε κανονικά το 1992), η οποία περιλαμβάνει ποιήματα μιας ή δυο φράσεων, που μοιάζουν με αυτοβιογραφικά αλλά ετερογραφικά «επιγράμματα». Το 1987 εκδόθηκαν «Τα συμπληρωματικά», «Παιδική μούσα» (τραγούδια για μικρά παιδιά) και το 1990 η συλλογή – ανθολογία «Η χαμηλή φωνή».

Ποιήματά του μεταφράστηκαν στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά, και μελοποιήθηκαν από συνθέτες, όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Θάνος Μικρούτσικος, Δημήτρης Παπαδημητρίου κ.ά.

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης έδινε σπάνια συνεντεύξεις. Σε μια από αυτές εξήγησε τη σχεδόν δεκαπεντάχρονη ποιητική «σιωπή» του: «Στο αλλοιωμένο τοπίο της εποχής μας δε θα ξαναγράψω. Το έργο μου το ολοκλήρωσα. Επιλέγω τη σιωπή».

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης έφυγε από τη ζωή στις 23 του Ιούνη 2005.

Σπούδασε Ιατρική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Για τον ποιητή με τη «χαμηλή φωνή» ο Μίκης Θεοδωράκης θα πει: «Αξιώθηκε να μετουσιώσει τις πληγές του σε μια μοναδική και εξαίσια Ποίηση που έγινε φάρος και οδηγός για όσους ακολούθησαν και που είχαν μέσα τους την ψυχική ευγένεια και την πνευματική δύναμη να την εκτιμήσουν».

Πηγή: katiousa.

Η αγάπη είναι ο φόβος...

Η αγάπη είναι ο φόβος που μας ενώνει με τους άλλους.
Όταν υπόταξαν τις μέρες μας και τις κρεμάσανε σα δάκρυα
Όταν μαζί τους πεθάνανε σε μιαν οικτρή παραμόρφωση
Τα τελευταία μας σχήματα των παιδικών αισθημάτων
Και τί κρατά τάχα το χέρι που οι άνθρωποι δίνουν;
Ξέρει να σφίξει γερά εκεί που ο λογισμός μάς ξεγελά
Την ώρα που ο χρόνος σταμάτησε και η μνήμη ξεριζώθηκε
Σα μιαν εκζήτηση παράλογη πέρα από κάθε νόημα;
(Κι αυτοί γυρίζουν πίσω μια μέρα χωρίς στο μυαλό μια ρυτίδα
Βρίσκουνε τις γυναίκες τους και τα παιδιά τους που μεγάλωσαν
Πηγαίνουνε στα μικρομάγαζα και στα καφενεία της συνοικίας
Διαβάζουνε κάθε πρωί την εποποιία της καθημερινότητας).
Πεθαίνουμε τάχα για τους άλλους ή γιατί έτσι νικούμε τη ζωή
Ή γιατί έτσι φτύνουμε ένα ένα τα τιποτένια ομοιώματα
Και μια στιγμή στο στεγνωμένο νου τους περνά μιαν ηλιαχτίδα
Κάτι σα μια θαμπήν ανάμνηση μιας ζωικής προϊστορίας.
Φτάνουνε μέρες που δεν έχεις πια τί να λογαριάσεις
Συμβάντα ερωτικά και χρηματιστηριακές επιχειρήσεις
Δε βρίσκεις καθρέφτες να φωνάξεις τʼ όνομά σου
Απλές προθέσεις ζωής διασφαλίζουν μιαν επικαιρότητα
Ανία, πόθοι, όνειρα, συναλλαγές, εξαπατήσεις
Κι αν σκέφτομαι είναι γιατί η συνήθεια είναι πιο προσιτή από την τύψη.

Μα ποιός θά ʼρθει να κρατήσει την ορμή μιας μπόρας που πέφτει;
Ποιός θα μετρήσει μια μια τις σταγόνες πριν σβήσουν στο χώμα
Πριν γίνουν ένα με τη λάσπη σαν τις φωνές των ποιητών;
Επαίτες μιας άλλης ζωής της Στιγμής λιποτάχτες
Ζητούνε μια νύχτα απρόσιτη τα σάπια τους όνειρα.

Γιατί η σιωπή μας είναι ο δισταγμός για τη ζωή και το θάνατο.


Κι ήθελε ακόμη...

Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει. Όμως εγώ
Δεν παραδέχτηκα την ήττα. Έβλεπα τώρα
Πόσα κρυμμένα τιμαλφή έπρεπε να σώσω
Πόσες φωλιές νερού να συντηρήσω μέσα στις φλόγες.
Μιλάτε, δείχνετε πληγές αλλόφρονες στους δρόμους
Τον πανικό που στραγγαλίζει την καρδιά σας σα σημαία
Καρφώσατε σʼ εξώστες, με σπουδή φορτώσατε το εμπόρευμα
Η πρόγνωσίς σας ασφαλής: Θα πέσει η πόλις.

Εκεί, προσεχτικά, σε μια γωνιά, μαζεύω με τάξη,
Φράζω με σύνεση το τελευταίο μου φυλάκιο
Κρεμώ κομμένα χέρια στους τοίχους, στολίζω
Με τα κομμένα κρανία τα παράθυρα, πλέκω
Με κομμένα μαλλιά το δίχτυ μου και περιμένω.

Όρθιος, και μόνος σαν και πρώτα περιμένω.


Στʼ αστεία παίζαμε…

Στʼ αστεία παίζαμε!

Δε χάσαμε μόνο τον τιποτένιο μισθό μας
Μέσα στη μέθη του παιχνιδιού σάς δώσαμε και τις γυναίκες μας
Τα πιο ακριβά ενθύμια που μέσα στην κάσα κρύβαμε
Στο τέλος το ίδιο το σπίτι μας με όλα τα υπάρχοντα.
Νύχτες ατέλειωτες παίζαμε, μακριά απʼ το φως της ημέρας
Μήπως πέρασαν χρόνια; σαπίσαν τα φύλλα του ημεροδείχτη
Δε βγάλαμε ποτέ καλό χαρτί, χάναμε χάναμε ολοένα
Πώς θα φύγουμε τώρα; πού θα πάμε; ποιός θα μας δεχτεί;

Δώστε μας πίσω τα χρόνια μας δώστε μας πίσω τα χαρτιά μας
Κλέφτες!
Στα ψέματα παίζαμε!


Τὸ σκάκι

Έλα να παίξουμε.
Θα σου χαρίσω τη βασίλισσά μου.
(Ήταν για μένα μια φορά η αγαπημένη
Τώρα δεν έχω πια αγαπημένη)
Θα σου χαρίσω τους πύργους μου
(Τώρα πια δεν πυροβολώ τους φίλους μου
Έχουν πεθάνει καιρό πριν από μένα)
Κι ο βασιλιάς αυτός δεν ήτανε ποτέ δικός μου
Κι ύστερα τόσους στρατιώτες τί τους θέλω;
(Τραβάνε μπρος, τυφλοί, χωρίς καν όνειρα)
Όλα, και τ’ άλογά μου θα σ’ τα δώσω
Μονάχα ετούτον τον τρελό μου θα κρατήσω
Που ξέρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει
Δρασκελώντας τη μια άκρη ώς την άλλη
Γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου
Μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά
Αναστατώνοντας τις στέρεες παρατάξεις.

Κι αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα.

Φοβάμαι...

Φοβάμαι
τους ανθρώπους που εφτά χρόνια
έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι
και μια ωραία πρωΐα –μεσούντος κάποιου Ιουλίου–
βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας
«Δώστε τη χούντα στο λαό».

Φοβάμαι τους ανθρώπους
που με καταλερωμένη τη φωλιά
πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου.

Φοβάμαι τους ανθρώπους
που σου έκλειναν την πόρτα
μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια
και τώρα τους βλέπεις στο Πολυτεχνείο
να καταθέτουν γαρίφαλα και να δακρύζουν.

Φοβάμαι τους ανθρώπους
που γέμιζαν τις ταβέρνες
και τα ‘σπαζαν στα μπουζούκια
κάθε βράδυ
και τώρα τα ξανασπάζουν
όταν τους πιάνει το μεράκι της Φαραντούρη
και έχουν και «απόψεις».

Φοβάμαι τους ανθρώπους
που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν
και τώρα σε λοιδορούν
γιατί, λέει, δεν βαδίζεις στον ίσιο δρόμο.
Φοβάμαι, φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.

Νοέμβρης 1983΄




Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

Ελβιέλες: Η άγνωστη ιστορία των ελληνικών Αll Star που γεννήθηκαν στην Καλλιθέα

Ελλάδα


Η ελβιέλα γεννήθηκε νότια και παραχώρησε το όνομά της σε μια ολόκληρη κατηγορία παπουτσιών την εποχή εκείνη, αυτά που σήμερα λέμε “σταράκια”.

“‘Ελβις Πρίσλευ ξαναέλα, με παπούτσια ελβιέλα” ή “ελβιέλα θα φορέσω για ν’ αρέσω” ήταν δύο από τα πολλά συνθήματα της εποχής με πρωταγωνίστρια την Ελβιέλα, τα πάνινα παπούτσια με τη λαστιχένια σόλα, πρόγονο των All Star, με ελληνικότατη, όμως, καταγωγή. Τότε που στο “Ροκ” ο Σταμάτης Κραουνάκης με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη τραγουδούσαν «Ροκ είναι σμόκιν και ελβιέλο / είναι ο Αμπότ με τον Κοστέλο / αυτοί ‘ναι ροκ!». Και αν η νέα γενιά, σήμερα, αναγνωρίζει μόνο τα πάνινα της Converse, η Ελλάδα μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’80 είχε τη δική της λέξη για να περιγράψει τα συγκεκριμένα παπούτσια.

Όσοι έχουν περάσει ήδη το κατώφλι των 40 χρόνων, πιθανότατα να είχαν ακούσει από τους γονείς τους τη φράση “Πάλιωσαν οι ελβιέλες σου, να πάμε στο Λαμπρόπουλο να πάρουμε καινούργιες για το σχολείο”, γιατί ήταν τα παπούτσια που φορούσαν τα παιδιά στη γυμναστική, στις παρελάσεις και τις γυμναστικές επιδείξεις αλλά σύντομα έγιναν σύμβολο των άγριων νιάτων του ’50, ένα στιλ που λάνσαρε με επιτυχία ο James Dean, με λευκό μπλουζάκι, τζιν και αθλητικό.

Οι ελβιέλες γεννήθηκαν στην Καλλιθέα, στην οδό Καλυψούς (κοντά στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο) το 1928 από την ΕΛ.ΒΙ.ΕΛΑ., την Ελληνική Βιομηχανία Ελαστικού, με ιδρυτές τους Νικόλαο Μαυροφίδη και Νικόλαο Αγνιάδη, με καταγωγή από τη Μικρά Ασία. Εκείνη την εποχή αυτά ήταν τα μόνα αθλητικά παπούτσια που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, δεν υπήρχε άλλη εταιρεία που να κατασκευάζει τέτοιου είδους παπούτσια με λαστιχένια σόλα, οπότε το αρτικόλεξο της βιομηχανίας ταυτίστηκε στο μυαλό και την καθημερινότητα των Ελλήνων με τα πάνινα αθλητικά παπούτσια, τα οποία έβγαιναν μόνο σε λευκό χρώμα.

Ο αγγλικός όρος sneakers, τον οποίο χρησιμοποιούμε σήμερα για τα αθλητικά, δεν είχε μπει ακόμη στο λεξιλόγιο των Ελλήνων, παρότι εισήχθη στα λήμματα των αγγλόφωνων λεξικών γύρω στα 1870, για να περιγράψει τα παπούτσια με λαστιχένια σόλα που δημιουργεί έναν χαμηλής έντασης ήχο και δίνει την ευκαιρία σε αυτόν που τα φοράει να περπατάει αθόρυβα, να κινείται ύπουλα δηλαδή όπως ακριβώς μεταφράζεται η λέξη “sneak”, από όπου προκύπτει ο όρος.

Η ΕΛ.ΒΙ.ΕΛΑ έμεινε ανενεργή σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής και άνθισε στη δεκαετία 1950-1960, που έφτασε να απασχολεί περίπου 300 εργαζόμενους. Ο αρχικός ιδρυτής της, ωστόσο, Νικόλαος Μαυροφίδης, είχε πεθάνει από το 1944, οπότε το μερίδιό του κληροδοτήθηκε στους γιούς του Αιμίλιο και Στέφανο Μαυροφίδη. Ο Αγνιάδης είχε αποχωρήσει επίσης, λόγω ηλικίας. Δυστυχώς, η εταιρεία σταμάτησε οριστικά τη λειτουργία της στα μέσα του 1961, καθώς υπέστη γενική κατάσχεση λόγω χρεών σε τράπεζες και ιδιώτες πιστωτές.


Η ονομασία της εταιρείας όμως, μετά το κλείσιμό της πωλήθηκε από τους πιστωτές στη μεγάλη υποδηματοποιία «Αλυσίδα» (που είχε ιδρυθεί το 1932 ως «Ηνωμένα Εργοστάσια Καουτσούκ Ο.Ε.»), με έδρα στη Θεσσαλονίκη και η εταιρεία μετονομάστηκε σε «Αλυσίδα-ΕΛΒΙΕΛΑ». Κάποιοι θυμούνται ακόμη, το μεγάλο μαγαζί της εταιρείας στη συμβολή Εγνατίας και Αριστοτέλους, απέναντι από το άγαλμα του Βενιζέλου. Για πολλά χρόνια επίσης, η Αλυσίδα- Ελβιέλα ήταν προμηθευτής τού Ελληνικού Στρατού. Όσοι υπηρέτησαν τη θητεία τους, ίσως θυμούνται τα μπλε πάνινα με άσπρη σόλα παπούτσια που χορηγούσαν στους νεοσύλλεκτους για τη γυμναστική.


Ωστόσο, ο ηλικίες στη δεκαετία των 30’s μεγάλωσαν με άλλον όρο για να χαρακτηρίσουν τα αθλητικά παπούτσια, κι αυτός δεν ήταν άλλος από τα “Sportex”. Αυτό συνέβη γιατί στα μέσα του 1970 ιδρύθηκε στην Ελλάδα από τον Νίκο Κατράντζο (αθλητή του Άρη Θεσσαλονίκης και γνωστό από τα καταστήματα KAΤΡΑΝΤΖΟΣΠΟΡ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης) η «Sportex», αντιπροσωπεία γαλλικής εταιρείας αθλητικών υποδημάτων (Στην εποχή της Sportex δεν υπήρχαν NIKE, ΑDIDAS, PUMΑ), η οποία άρχισε να εισάγει σε μεγάλες ποσότητες τέτοια παπούτσια στη χώρα μας.

Το ατού τους ήταν πως τόσο εκείνα που εισήγαγε η αντιπροσωπεία της Sportex, όσο και εκείνα που παρήγαγε η Ζίτα Ελλάς έβγαιναν σε μεγάλη ποικοιλία χρωμάτων και όχι μόνο σε άσπρο και μπλε όπως οι ελβιέλες και είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση. Όμως τα παπούτσια με τη λαστιχένια σόλα εξακολοθούσαν να αποκαλούνται ελβιέλες μέχρι τις αρχές του 1983, όταν εισήχθησαν για 1η φορά στην Ελλάδα τα All Star κατασκευασμένα από την αμερικανική εταιρεία Converse.


Ακόμη και σήμερα όμως, υπάρχει μια γενιά που αποκαλεί τα αθλητικά ελβιέλες, ακόμη κι αν υπάρχει φαρδύ πλατύ πάνω τους το σήμα της Nike ή το στρογγυλό σήμα της Converse στο πλάι των All Star, γιατί γι’ αυτή τη γενιά οι σταρ ήταν αδιαμφισβήτατα οι ελβιέλες.


Πηγή: dinfo



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

ΝΔ - ΚΟΜΜΑ ΤΣΙΠΡΑ Μιλάνε στο σπίτι του κρεμασμένου για πλειστηριασμούς!

Ελλάδα


Τελικά «στο σπίτι του κρεμασμένου μιλάνε για σκοινί», όπως δείχνουν οι «πασούλες» που ανταλλάσσουν ξανά τις μέρες αυτές η κυβέρνηση ΝΔ και το κόμμα Τσίπρα πάνω στα αποκαΐδια που έχει αφήσει η πολιτική τους για δεκάδες χιλιάδες λαϊκά σπίτια. Κι όμως, αυτοί που με τους νόμους τους υπέρ τραπεζών και funds οδήγησαν δεκάδες χιλιάδες σπίτια στο σφυρί, ξεσπιτώνουν κόσμο, ακόμα και ανήμπορους, ηλικιωμένους, ανέργους και ΑμεΑ, έστησαν και καβγά από πάνω για το ποιος είναι πιο ...κοινωνικά ευαίσθητος. Αφορμή, τα αναμασήματα του κόμματος Τσίπρα περί «κοινωνικής πολιτικής στην κατοικία», τίτλος πίσω από τον οποίο κρύβονται προτάσεις που διασφαλίζουν ότι τα funds και λοιποί καπιταλιστές θα πάρουν τα «πανωτόκια» τους και με το παραπάνω, και μάλιστα με κρατική εγγύηση, με τον λογαριασμό να καταλήγει πάλι στον λαό από την άλλη τσέπη. Με τέτοιες προτάσεις - που δεν διαφέρουν από όσα παρουσιάζει η ΝΔ ως δήθεν «κοινωνική πολιτική» στη στέγη - οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης και του κόμματος Τσίπρα έστησαν χτες καβγά περί «μπαταχτσήδων» και άλλων τέτοιων, με στόχο ο λαός να παίρνει ως δεδομένο τον στενό «κορσέ» στις ανάγκες του, για να μην πειραχτεί ούτε τρίχα από τα κέρδη του κεφαλαίου.

Την ώρα που εξελίσσεται η προσπάθεια τόνωσης του «αντιπολιτευτικού» προφίλ για τα μάτια του κόσμου, από την άλλη εξελίσσεται και η γνωστή κατάθεση διαπιστευτηρίων για το κόμμα Τσίπρα. Σε αυτό το πλαίσιο, την Παρασκευή ο Τσίπρας είχε συνάντηση με τους πρέσβεις της Νορβηγίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Δανίας και της Ολλανδίας, για να τους εξηγήσει - λέει - τους στόχους και τις επιδιώξεις του νέου πολιτικού εγχειρήματος. Με τον καπιταλισμό να βάζει την αιματοβαμμένη στολή του πολέμου, στον οποίο θέλει να ρίξει τους λαούς για τη μοιρασιά των κερδών, τα επιτελεία του Τσίπρα διαρρέουν διάφορα όπως ότι «τόνισε την ανάγκη να αποκτήσει η ΕΕ ισχυρό διεθνή ρόλο, με σκοπό την ενίσχυση των αποτρεπτικών της δυνάμεων και μέτρα ώστε να καταστεί επιχειρησιακό το άρθρο 42.7 της Συνθήκης της Λισαβόνας» (για «αμοιβαία στρατιωτική συνδρομή»), ό,τι ακριβώς δηλαδή ζητάει και η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και ο νοών νοείτω για το τι συζητιέται πίσω από τις κλειστές πόρτες...


Πηγή: rizospastis



Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »

To έγκλημα της απολιγνιτοποίησης σε μια εικόνα: Η ΔΕΗ ΑΕ ανατίναξε τρεις εκσκαφείς στην Κοζάνη (βίντεο)

Από Ημεροδρόμο


Εικόνες που συμπυκνώνουν τις συνέπειες της πολιτικής της απολιγνιτοποίησης, την οποία υπηρετούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, εκτυλίχθηκαν στις 18 Ιούνη στο ορυχείο της Μαυροπηγής, στον νομό Κοζάνης. Συγκεκριμένα, η ΔΕΗ ΑΕ προχώρησε στην ελεγχόμενη ανατίναξη τριών καδοφόρων εκσκαφέων, με την ενέργεια να παρουσιάζεται ως μέρος της διαδικασίας απόσυρσης παλιού εξοπλισμού, ενώ είναι προαπαιτούμενο για το νέο επενδυτικό πλάνο της ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή.

Οι συγκεκριμένοι εκσκαφείς, μήκους περίπου 100 μέτρων, ύψους 50 μέτρων και βάρους άνω των 150 τόνων το καθένα, που χρυσοπλήρωσε ο ελληνικός λαός, βρέθηκαν για δεκαετίες στην «καρδιά» της εξορυκτικής δραστηριότητας της περιοχής, συμβάλλοντας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και συνδέοντας τη λειτουργία τους με τη ζωή και την εργασία χιλιάδων εργαζομένων στα ορυχεία και τους ενεργειακούς σταθμούς της Δυτικής Μακεδονίας.

Η κατεδάφισή τους έρχεται ως συνέχεια του κλεισίματος λιγνιτικών μονάδων και ορυχείων, της απαξίωσης παραγωγικών υποδομών σε μια περιοχή που για δεκαετίες αποτέλεσε το ενεργειακό κέντρο της χώρας.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εικόνες από την κατάρρευση των γιγαντιαίων μηχανημάτων προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις. Για τον λαό της περιοχής αποτελούν ένα ακόμη στιγμιότυπο των συνεπειών της λεγόμενης «πράσινης μετάβασης», που προωθήθηκε στο πλαίσιο της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απελευθέρωση της αγοράς Ενέργειας και τη διασφάλιση νέων πεδίων κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Την ίδια ώρα που τα λαϊκά νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με το πανάκριβο ηλεκτρικό ρεύμα και την ενεργειακή φτώχεια, η Δυτική Μακεδονία μετρά χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας και ερημοποίηση.

Μέσα σε αυτό το τοπίο, η ανατίναξη των εκσκαφέων της Μαυροπηγής αποκτά έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την καταστροφή παραγωγικών δυνατοτήτων και υποδομών στο όνομα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την Ενέργεια ως πεδίο κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων και όχι ως κοινωνικό αγαθό για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.





Η Σφήκα: Επιλογές




Διαβάστε Περισσότερα »