Ξεκίνησε την Παρασκευή στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και θα συνεχιστεί από Δευτέρα η συζήτηση του νομοσχεδίου - σκούπα του υπουργείου Παιδείας για το ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο, που περιλαμβάνει όμως ρυθμίσεις για όλες σχεδόν τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και τους τομείς του υπουργείου.
Κάθε άρθρο και κάθε ρύθμιση του νομοσχεδίου «εναρμονίζεται απόλυτα και υπηρετεί πιστά την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική, καθώς τα περισσότερα άρθρα του επιχειρούν να αντιμετωπίσουν πρακτικά ζητήματα σε σχέση με την υλοποίηση ήδη ψηφισμένων αντιεκπαιδευτικών νόμων», επισήμανε τοποθετούμενος στην Επιτροπή ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ενώ ειδικά για τις «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο», ο Γ. Δελής επισήμανε:
«Στο χωριό Ριζώματα της Ημαθίας, λοιπόν, με πρωταγωνιστές τον πρωθυπουργό μαζί με τον υπουργό Παιδείας, περίσσεψαν τα μεγάλα λόγια για την "Επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος" που φέρνει το "Ψηφιακό Σχολείο" και το "Ψηφιακό Φροντιστήριο".
Κι όλα αυτά πού;
Σε ένα σχολείο, όπως το Γυμνάσιο στα Ριζώματα της Ημαθίας, όπου στο Εργαστήριό του της Φυσικής, την τρύπα του τοίχου την καλύπτουν με χαρτόνι, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί του προσλήφθηκαν ακόμα και τον Δεκέμβρη.
Κι όλα αυτά πότε;
Οταν στα σχολεία οι σοβάδες πέφτουν όλο και πιο συχνά, με τα προβλήματα από τις απαρχαιωμένες υποδομές να έχουν γίνει πλέον ένα καθημερινό φαινόμενο.
Η "ψηφιακή", όμως, κοροϊδία απογειώνεται τελείως με το λεγόμενο "ψηφιακό φροντιστήριο" και λέμε κοροϊδία, γιατί είναι οι κυβερνήσεις όλες που μετατρέπουν το σχολείο και ιδίως το Λύκειο σε ένα εξεταστικό, αποκλειστικά, κέντρο, οδηγώντας τις λαϊκές οικογένειες να δίνουν ό,τι έχουν και δεν έχουν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, κι εσείς τους τάζετε, κάτι σαν χάντρες σε ιθαγενείς, ένα "ψηφιακό φροντιστήριο" πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν, λέει, για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Την ίδια στιγμή, αυτή η ίδια κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο στήριξης των σχολείων και των μαθητών που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, όπως μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, οι οποίες συστηματικά υποβαθμίζονται.
Στην πραγματικότητα, όμως, και πίσω από όλες αυτές τις ψηφιακές μεγαλοστομίες, με τις ρυθμίσεις του σημερινού νομοσχεδίου, επιχειρείτε να βάλετε ταφόπλακα στην ολοκληρωμένη λειτουργία των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και στην ανάγκη να έχουν αυτά όλους τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται και οι οποίοι θα μεταδίδουν, φυσικά, τη γνώση διά ζώσης και όχι μέσω της οθόνης.
Ακόμα και στην περίπτωση της έγκρισης μιας "αυτόνομης" τάξης Γυμνασίου σε δυσπρόσιτα μέρη, προβλέπεται με το σημερινό νομοσχέδιο και για αυτήν μια υβριδική λειτουργία, καθώς θα υπάρχει και εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα μαθήματα, που δεν θα καλύπτονται από τους λίγους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετούνται για τη λειτουργία της. Ψηφιακή, δηλαδή, υποκατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας και εδώ!
Πρόκειται, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, για μια εξέλιξη που μπορεί μεν να μοιάζει φανταχτερή, είναι, όμως, ιδιαίτερα επικίνδυνη, γιατί ανοίγει τον δρόμο, τον ψηφιακό δρόμο, και για νέο κλείσιμο σχολείων και για περισσότερες συγχωνεύσεις.
Με κείνα, τα τόσο γνωστά σε σας όσο και αντιλαϊκά, όρια "των αντοχών της οικονομίας" που επιβάλλουν το κλείσιμο των σχολείων μαζί με κάτι κομπογιαννίτικα παιδαγωγικά - δήθεν - κριτήρια.
Αλήθεια, με ποιο δικαίωμα πάτε να στερήσετε από τα παιδιά, από αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για στήριξη, την τόσο αναγκαία διαπροσωπική επαφή με τους εκπαιδευτικούς;
Με ποιο δικαίωμα υποβαθμίζετε συνεχώς την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη, όταν όλοι αντιλαμβάνονται τη μεγάλη αξία που αυτές αποκτούν με την αναγκαία διαπροσωπική επαφή;», σημείωσε ο Γ. Δελής.
Αναφερόμενος σε άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, ξεχώρισε αυτήν για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, που προβλέπει ότι αυτός μπορεί να υλοποιείται και από ιδιωτικούς οικονομικούς φορείς! Μίλησε επίσης για τον χώρο της Ειδικής Αγωγής, όπου προβλέπεται ότι θα μπορούν να παρέχουν Ειδική Αγωγή και μάλιστα ως Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και διάφοροι φορείς και ΝΠΙΔ, σε άτομα άνω των 15 ετών! «Αντί δηλαδή να ενισχυθεί ουσιαστικά η Ειδική Αγωγή, δίνεται χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνει μπίζνες!», σχολίασε ο Γ. Δελής, προσθέτοντας ότι «με την ίδια ακριβώς λογική το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα και σε ιδιωτικούς φορείς να κυκλοφορούν μέσα στα σχολεία για να υλοποιούν μέχρι και προγράμματα αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας!».
Κάθε άρθρο και κάθε ρύθμιση του νομοσχεδίου «εναρμονίζεται απόλυτα και υπηρετεί πιστά την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική, καθώς τα περισσότερα άρθρα του επιχειρούν να αντιμετωπίσουν πρακτικά ζητήματα σε σχέση με την υλοποίηση ήδη ψηφισμένων αντιεκπαιδευτικών νόμων», επισήμανε τοποθετούμενος στην Επιτροπή ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ενώ ειδικά για τις «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο», ο Γ. Δελής επισήμανε:
«Στο χωριό Ριζώματα της Ημαθίας, λοιπόν, με πρωταγωνιστές τον πρωθυπουργό μαζί με τον υπουργό Παιδείας, περίσσεψαν τα μεγάλα λόγια για την "Επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος" που φέρνει το "Ψηφιακό Σχολείο" και το "Ψηφιακό Φροντιστήριο".
Κι όλα αυτά πού;
Σε ένα σχολείο, όπως το Γυμνάσιο στα Ριζώματα της Ημαθίας, όπου στο Εργαστήριό του της Φυσικής, την τρύπα του τοίχου την καλύπτουν με χαρτόνι, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί του προσλήφθηκαν ακόμα και τον Δεκέμβρη.
Κι όλα αυτά πότε;
Οταν στα σχολεία οι σοβάδες πέφτουν όλο και πιο συχνά, με τα προβλήματα από τις απαρχαιωμένες υποδομές να έχουν γίνει πλέον ένα καθημερινό φαινόμενο.
Η "ψηφιακή", όμως, κοροϊδία απογειώνεται τελείως με το λεγόμενο "ψηφιακό φροντιστήριο" και λέμε κοροϊδία, γιατί είναι οι κυβερνήσεις όλες που μετατρέπουν το σχολείο και ιδίως το Λύκειο σε ένα εξεταστικό, αποκλειστικά, κέντρο, οδηγώντας τις λαϊκές οικογένειες να δίνουν ό,τι έχουν και δεν έχουν για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, κι εσείς τους τάζετε, κάτι σαν χάντρες σε ιθαγενείς, ένα "ψηφιακό φροντιστήριο" πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν, λέει, για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Την ίδια στιγμή, αυτή η ίδια κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα μέτρο στήριξης των σχολείων και των μαθητών που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη, όπως μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, οι οποίες συστηματικά υποβαθμίζονται.
Στην πραγματικότητα, όμως, και πίσω από όλες αυτές τις ψηφιακές μεγαλοστομίες, με τις ρυθμίσεις του σημερινού νομοσχεδίου, επιχειρείτε να βάλετε ταφόπλακα στην ολοκληρωμένη λειτουργία των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και στην ανάγκη να έχουν αυτά όλους τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται και οι οποίοι θα μεταδίδουν, φυσικά, τη γνώση διά ζώσης και όχι μέσω της οθόνης.
Ακόμα και στην περίπτωση της έγκρισης μιας "αυτόνομης" τάξης Γυμνασίου σε δυσπρόσιτα μέρη, προβλέπεται με το σημερινό νομοσχέδιο και για αυτήν μια υβριδική λειτουργία, καθώς θα υπάρχει και εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα μαθήματα, που δεν θα καλύπτονται από τους λίγους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετούνται για τη λειτουργία της. Ψηφιακή, δηλαδή, υποκατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας και εδώ!
Πρόκειται, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, για μια εξέλιξη που μπορεί μεν να μοιάζει φανταχτερή, είναι, όμως, ιδιαίτερα επικίνδυνη, γιατί ανοίγει τον δρόμο, τον ψηφιακό δρόμο, και για νέο κλείσιμο σχολείων και για περισσότερες συγχωνεύσεις.
Με κείνα, τα τόσο γνωστά σε σας όσο και αντιλαϊκά, όρια "των αντοχών της οικονομίας" που επιβάλλουν το κλείσιμο των σχολείων μαζί με κάτι κομπογιαννίτικα παιδαγωγικά - δήθεν - κριτήρια.
Αλήθεια, με ποιο δικαίωμα πάτε να στερήσετε από τα παιδιά, από αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη για στήριξη, την τόσο αναγκαία διαπροσωπική επαφή με τους εκπαιδευτικούς;
Με ποιο δικαίωμα υποβαθμίζετε συνεχώς την ενισχυτική διδασκαλία και την πρόσθετη διδακτική στήριξη, όταν όλοι αντιλαμβάνονται τη μεγάλη αξία που αυτές αποκτούν με την αναγκαία διαπροσωπική επαφή;», σημείωσε ο Γ. Δελής.
Αναφερόμενος σε άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, ξεχώρισε αυτήν για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, που προβλέπει ότι αυτός μπορεί να υλοποιείται και από ιδιωτικούς οικονομικούς φορείς! Μίλησε επίσης για τον χώρο της Ειδικής Αγωγής, όπου προβλέπεται ότι θα μπορούν να παρέχουν Ειδική Αγωγή και μάλιστα ως Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και διάφοροι φορείς και ΝΠΙΔ, σε άτομα άνω των 15 ετών! «Αντί δηλαδή να ενισχυθεί ουσιαστικά η Ειδική Αγωγή, δίνεται χώρος για την ιδιωτική πρωτοβουλία να κάνει μπίζνες!», σχολίασε ο Γ. Δελής, προσθέτοντας ότι «με την ίδια ακριβώς λογική το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα και σε ιδιωτικούς φορείς να κυκλοφορούν μέσα στα σχολεία για να υλοποιούν μέχρι και προγράμματα αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας!».
Τακτοποιούν «εκκρεμότητες» ενόψει του ανοίγματος της αγοράς στα ιδιωτικά πανεπιστήμια
«Η απλοποίηση της διαδικασίας κατάργησης τμημάτων των δημοσίων πανεπιστημίων είναι προάγγελος του τι θα ακολουθήσει σε επίπεδο περιστολής της κρατικής χρηματοδότησης και πίεσης από τον ανταγωνισμό τους με τα ιδιωτικά;
Οι αρμοδιότητες που προβλέπετε για την ΕΘΑΑΕ δίνουν ξεκάθαρα το στίγμα της πολιτικής και των προτεραιοτήτων σας: ΝΠΠΕ ανοίγουν και δημόσια τμήματα κλείνουν!».
Επίσης, αναφέρθηκε στη διάταξη που αφορά το ζήτημα των ορίων των θητειών για τα ΔΣ των αθλητικών ομοσπονδιών, επισημαίνοντας ότι «την ανανέωση και τη διαδοχή - αν υποτεθεί ότι αυτός ήταν ο στόχος σας - την καλλιεργείς και την προετοιμάζεις, δεν την επιβάλλεις με νόμο». Σημείωσε, δε, ότι ενώ στη διαβούλευση η αρχική διατύπωση ήταν άλλη, αυτό που τελικά μπήκε στο νομοσχέδιο έχει περισσότερους αποκλεισμούς. «Θέλετε κάποιους να αποκλείσετε; Να μας το πείτε καθαρά», τόνισε ο Γ. Δελής, επισημαίνοντας ότι με τη διατύπωση που μπήκε στο νομοσχέδιο «π.χ. το μισό ΔΣ του Τάε Κβον Ντο δεν θα μπορεί να βάλει ξανά υποψηφιότητα; (...) ή ο γραμματέας του ΔΣ της Ομοσπονδίας του Τένις». Τέλος, ο Γ. Δελής ζήτησε να επαναφέρει η κυβέρνηση την αρχική διατύπωση που είχε κατατεθεί στη διαβούλευση και αυτή να συζητηθεί.
Συνοψίζοντας στη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου ο Γ. Δελής τόνισε:
«Νομοθετείτε προκειμένου να υλοποιηθεί και να προχωρήσει ακόμα περισσότερο η στρατηγική για ένα σχολείο διαφοροποιημένο, κατηγοριοποιημένο, ένα σχολείο που θα λειτουργεί με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς και με τους ιδιώτες να αλωνίζουν μέσα σε αυτό!
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στοχοποιείτε και εκφοβίζετε τους αγωνιζόμενους ενάντια σε αυτά εκπαιδευτικούς με αυταρχικές εγκυκλίους και δικαστικές προσφυγές κατά των Ομοσπονδιών τους! Ο αυταρχισμός, όμως, δεν είναι παρά η έκφραση της αδυναμίας σας να πείσετε για την πολιτική σας».
Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, έκανε λόγο για εκσυγχρονισμό της μάθησης μέσω της ψηφιακής πύλης, ενώ για το ψηφιακό φροντιστήριο μίλησε για ρύθμιση που δεν φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση, αλλά θα γίνεται χρήση του συμπληρωματικά και είπε ότι «ο φόβος για την πλήρη ψηφιοποίηση της Παιδείας είναι απολύτως αστήρικτος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου