Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Ο Άγγελος με τα γύψινα φτερά (Απόσπασμα)

Μενέλαος Λουντέμης


Η ζωή δεν στάθηκε και τόσο γενναιόδωρη μαζί μου.
Βέβαια η ζωή, μας προσφέρει την πρώτη ύλη. Την εμπειρία.
Νιώθω προδομένος.
Μα όχι από τους εχθρούς μου.
Ποτέ κανείς δεν προδίδεται από τους εχθρούς του. 
Προδίδεται και διαψεύδεται από τους φίλους του.
Ας κοιτάξουμε να κρατήσουμε μακριά από την προδοσία τουλάχιστον το πνεύμα.
Θα μπορούσα να βρω κι εγώ μια ''φόρμουλα'' και να συμβιβαστώ.
Να πείσω και τη συνείδησή μου.
Το έκαναν πολλοί και αντί για χλεύη εισπράξανε λιβανωτούς και εγκώμια με το τσουβάλι.
Εγώ διάλεξα τον παραμερισμό. Έτσι τα κατάφερα ν' αγνοηθώ απ' όλους.
- Τι επιδιώκεις να ολοκληρώσεις με το έργο σου;
- Να ολοκληρώσω;
Τίποτα. Σ' αυτή τη ζωή δεν ολοκληρώνεται τίποτα.
- Μα, τότε τι ήρθες να κάνεις;
- Να μπω κι εγώ στον τροχό.
Να βάλω κι εγώ το λαιμό μου στο ζυγό για ν' αλέσω κι εγώ τ' αλάτι μου.
Να ''υδροφορήσω τον πίθο των Δαναίδων'' που έλεγαν και οι παλιοί.
- Δεν πιστεύεις ν' αφήσεις τίποτα;
- Μόχθο. Μπορεί και το παράδειγμα μιας ανάλωσης.
Ο Σίσυφος το ήξερε πως δεν θα έφτανε στην κορυφή και όμως συνέχισε ν' ανεβαίνει.


Μενέλαος Λουντέμης


Πηγή:




Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου