Της Παναγιώτας Μπλέτα
Τούρκικη η σημαία στα εξαγώγιμα αγροτικά προιόντα προς Ρωσία. Με την υπακοή της Ελλάδας στα γεωπολιτικά παιχνίδια των ΗΠΑ, που απαίτησαν οι Ευρωπαίοι «σύντροφοι», και την εκούσια πολιτική υπογραφή, που κατέθεσε η Ελληνική Κυβέρνηση στο «σύμφωνο» περί «φαινομενικής τιμωρίας» της Ρωσίας για τα γεγονότα στην Ουκρανία, και τα οικονομικά αντίμετρα κατόπιν από πλευράς της Ρωσίας, αποκλείσθηκαν τα Ελληνικά αγροτικά προιόντα από την Ρώσικη αγορά. Έτσι ο μεγάλος κερδισμένος της, επαναλαμβάνω, τυπικής σύγκρουσης Δύσης-Ρωσίας, θα είναι η Τουρκία, αφού θα καλύψει το κενό που άφησαν οι Ευρωπαίοι στην ρωσική αγορά.
Η Τουρκία, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ και επιθυμεί και την ένταξή της στην ΕΕ, έχει καταφέρει όχι μόνο να επιβάλλει τους όρους που θέλει αυτή στις οικονομικές της συναλλαγές και αυτό γιατί δεν βάζει κανέναν και τίποτα πάνω από το εθνικό της συμφέρον, ενώ αδιαφορεί εάν αυτό αρέσει στην Ουάσιγκτον ή στις Βρυξέλες, αλλά και να αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα στην ευρύτερη περιοχή, επιβάλλοντας την κατοχική της παρουσία στην Βόρεια Κύπρο, ζήτημα για το οποίο σε κάποια κοντινή χρονική στιγμή θα μας απαγορεύεται ακόμη και να μιλάμε, προκειμένου να μην διαρραγούν οι πολύτιμες πολιτικές ισορροπίες.
Αλήθεια, πόσο εύκολα αλλάζουν στρατόπεδα οι συμμαχικές παρτίδες… Οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και Τουρκίας έχουν γίνει πρώτο θέμα στον Τουρκικό Τύπο, μετά από την πίεση των Ηνωμένων Εθνών και των ΗΠΑ κατά της Ρωσίας, με αφορμή το «Ουκρανικό» και έτσι ανοίγει ο δρόμος να προμηθεύει με αγροτικά προιόντα η Τουρκία τη Ρωσία.
Η Ρωσία έχει επίσημα ανακοινώσει, ότι θα σταματήσει να αγοράζει φρούτα και λαχανικά από οποιαδήποτε μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης, καθώς και από τον ανατολικό συνασπισμό της Πολωνίας, λόγω των οικονομικών κυρώσεων, που της έχουν επιβληθεί.
Η Ρωσία, που δεν είναι αυτοεξυπηρετούμενη χώρα σε αγροτικά προϊόντα και εισάγει το 35% των αναγκών της σε τρόφιμα, έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργεί επίσης οικονομικές σχέσεις με μη ευρωπαϊκές χώρες, που αποτελούν πολιτικούς της συμμάχους, όπως η Βραζιλία και η Κίνα, προκειμένου να αντικαταστήσει τα προϊόντα που απαγόρευσε.
Πολλές είναι οι Ευρωπαικές χώρες που πλήττονται εκτός της Ελλάδας, μεταξύ αυτών Πολωνία , Ολλανδία, Ιταλία και ίσως και πολλές άλλες, εκτός πάντα της Γερμανίας… Σύμφωνα τον Λιθουανό εκπρόσωπο της ΕΕ, Vygaudas Usackas, θα υπάρξει συνολικά απώλεια της τάξης των 12 δις ευρώ από τα ρωσικά οικονομικά αντίμετρα στην Ευρώπη.
Η Κομισιόν από την άλλη μεριά, που βιάστηκε να προχωρήσει σε πολιτικές αποφάσεις, μην λαμβάνοντας υπ’ όψιν το οικονομικό αντίκτυπο που θα έχουν οι κυρώσεις προς την Ρωσία και ειδικότερα στις ασθενέστερες χώρες, όπως η Ελλάδα που μαστίζεται ο παραγωγικός και εμπορικός της ιστός από την κρίση και εναπόθετε πολλές ελπίδες στον αγροτικό κλάδο, προκειμένου να λειτουργήσει ως υποστηρικτική οικονομία, δεν έχει πλάνο για έκτακτη βοήθεια προς τους αγρότες που πλήττονται.
Και έτσι, ενώ ο καθένας παίζει το δικό του γεωστρατηγικό παιχνίδι, η Ελλάδα θα αιμορραγεί και στον αγροτικό τομέα, το αποκούμπι, που βρέθηκε να στηρίζει οικονομικά τα ασθενέστερα νοικοκυριά, εν μέσω κρίσης και μην έχοντας φροντίσει να διασφαλίσει δια μέσου της πολιτικής της κυβέρνησης την «a priori» απορρόφηση των αγροτικών της προιόντων από την Ευρωπαική Ένωση, εφόσον ήταν αναμενόμενο να θιγούν οι οικονομικές της σχέσεις με τη Ρωσία, μετά την συναίνεση της στις κυρώσεις που της επιβλήθηκαν
Το συγκλονιστικό δε είναι, ότι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τον οποίο ενδιαφέρεται ο ρωσικός σιδηροδρομικός κολοσσός RZD σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συνεχίζεται.
Για τους Ρώσους η απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνεπάγεται πολύ μεγάλα οφέλη, ενώ ενδιαφέρονται επίσης και για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), αλλά και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Ρωσία επιδιώκει όχι μόνο να ελέγξει την αλυσίδα των διαμετακομιστικών μεταφορών, ιδίως εάν καταφέρει να αποκτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και να κατασκευάσει την σιδηροδρομική σύνδεση της Μόσχας με την Αθήνα, η οποία θα διευκολύνει την διαμετακόμιση προιόντων που θα καταφθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά από την Ασία. Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μεταξύ Αθήνας και Μόσχας, θα επιτρέπει στους Κινέζους να παρακάμψουν το λιμάνι του Ρότερνταμ, επιταχύνοντας σημαντικά την μεταφορά των εμπορευμάτων, μειώνοντας κατά συνέπεια το κόστος τους.
Για αυτόν ακριβώς το σκοπό Ρωσία και Κίνα υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία ύψους 400 δισ. Δολαρίων, βάσει της οποίας, η Κίνα θα προμηθεύεται, από το 2018, φυσικό αέριο από την ανατολική Ρωσία, μέσω αγωγού που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί.
Εάν τα σχέδια αυτά υλοποιηθούν, τότε οι Ρώσοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στις συνδυασμένες μεταφορές με τραίνο και πλοίο στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.
Ωστόσο, ενώ όλα αυτά θα αποτελούσαν μια «χρυσή» ευκαιρία, για την Ελλάδα να αναγκάσει την Ρωσία να αναλάβει και τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ, χρέος που εξυπηρετούσε εκάστοτε πολιτικές σκοπιμότητες, και να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην πώληση της, προς όφελος επιτέλους του Ελληνικού λαού, καθώς επίσης και να διαπραγματευτεί την απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους της αγροτικής, κτηνοτροφικής και αλιευτικής της παραγωγής, δεδομένων των διατροφικών αναγκών της Ρωσίας και της αντίστοιχης ζήτησης σε λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, ψάρια και κρέατα, η Ελληνική Κυβέρνηση υπακούει τυφλά σε εντολές που δίνονται από το διοικητήριο της Ευρωπαικής Ένωσης και των ΗΠΑ, υπογράφει το εμπάργκο κατά της Ρωσίας, καθίσταται υπόλογος στα αντίμετρα, τσακίζει βασικούς παραγωγικούς της κλάδους, που θα αναγκάζονται να ζητούν ελεημοσύνη από την Ευρωπαική Ένωση, λες και δεν δούλεψαν για να παράγουν, και στο τέλος θα ξεπουλήσει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ για ένα κομμάτι ψωμί, αναγκάζοντας αυτό τον περήφανο λαό να γίνει «κατάδικος μέσα στα κτήματά του…», για δεύτερη φορά μετά την Τουρκοκρατία…
«Σκάψε βαθιά Τα κλάματά σου έγιναν πέτρες και πώς θα τις σηκώσεις Σκάψε βαθιά Να βρεις τα σύνορα σου Κατάδικος μέσα στα κτήματα σου…» – Απόσπασμα : «UNFUCK THE WORLD» – Παναγιώτα Μπλέτα
Από το New-Deal
Η Τουρκία, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ και επιθυμεί και την ένταξή της στην ΕΕ, έχει καταφέρει όχι μόνο να επιβάλλει τους όρους που θέλει αυτή στις οικονομικές της συναλλαγές και αυτό γιατί δεν βάζει κανέναν και τίποτα πάνω από το εθνικό της συμφέρον, ενώ αδιαφορεί εάν αυτό αρέσει στην Ουάσιγκτον ή στις Βρυξέλες, αλλά και να αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα στην ευρύτερη περιοχή, επιβάλλοντας την κατοχική της παρουσία στην Βόρεια Κύπρο, ζήτημα για το οποίο σε κάποια κοντινή χρονική στιγμή θα μας απαγορεύεται ακόμη και να μιλάμε, προκειμένου να μην διαρραγούν οι πολύτιμες πολιτικές ισορροπίες.
Αλήθεια, πόσο εύκολα αλλάζουν στρατόπεδα οι συμμαχικές παρτίδες… Οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Ρωσίας και Τουρκίας έχουν γίνει πρώτο θέμα στον Τουρκικό Τύπο, μετά από την πίεση των Ηνωμένων Εθνών και των ΗΠΑ κατά της Ρωσίας, με αφορμή το «Ουκρανικό» και έτσι ανοίγει ο δρόμος να προμηθεύει με αγροτικά προιόντα η Τουρκία τη Ρωσία.
Η Ρωσία έχει επίσημα ανακοινώσει, ότι θα σταματήσει να αγοράζει φρούτα και λαχανικά από οποιαδήποτε μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης, καθώς και από τον ανατολικό συνασπισμό της Πολωνίας, λόγω των οικονομικών κυρώσεων, που της έχουν επιβληθεί.
Η Ρωσία, που δεν είναι αυτοεξυπηρετούμενη χώρα σε αγροτικά προϊόντα και εισάγει το 35% των αναγκών της σε τρόφιμα, έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργεί επίσης οικονομικές σχέσεις με μη ευρωπαϊκές χώρες, που αποτελούν πολιτικούς της συμμάχους, όπως η Βραζιλία και η Κίνα, προκειμένου να αντικαταστήσει τα προϊόντα που απαγόρευσε.
Πολλές είναι οι Ευρωπαικές χώρες που πλήττονται εκτός της Ελλάδας, μεταξύ αυτών Πολωνία , Ολλανδία, Ιταλία και ίσως και πολλές άλλες, εκτός πάντα της Γερμανίας… Σύμφωνα τον Λιθουανό εκπρόσωπο της ΕΕ, Vygaudas Usackas, θα υπάρξει συνολικά απώλεια της τάξης των 12 δις ευρώ από τα ρωσικά οικονομικά αντίμετρα στην Ευρώπη.
Η Κομισιόν από την άλλη μεριά, που βιάστηκε να προχωρήσει σε πολιτικές αποφάσεις, μην λαμβάνοντας υπ’ όψιν το οικονομικό αντίκτυπο που θα έχουν οι κυρώσεις προς την Ρωσία και ειδικότερα στις ασθενέστερες χώρες, όπως η Ελλάδα που μαστίζεται ο παραγωγικός και εμπορικός της ιστός από την κρίση και εναπόθετε πολλές ελπίδες στον αγροτικό κλάδο, προκειμένου να λειτουργήσει ως υποστηρικτική οικονομία, δεν έχει πλάνο για έκτακτη βοήθεια προς τους αγρότες που πλήττονται.
Και έτσι, ενώ ο καθένας παίζει το δικό του γεωστρατηγικό παιχνίδι, η Ελλάδα θα αιμορραγεί και στον αγροτικό τομέα, το αποκούμπι, που βρέθηκε να στηρίζει οικονομικά τα ασθενέστερα νοικοκυριά, εν μέσω κρίσης και μην έχοντας φροντίσει να διασφαλίσει δια μέσου της πολιτικής της κυβέρνησης την «a priori» απορρόφηση των αγροτικών της προιόντων από την Ευρωπαική Ένωση, εφόσον ήταν αναμενόμενο να θιγούν οι οικονομικές της σχέσεις με τη Ρωσία, μετά την συναίνεση της στις κυρώσεις που της επιβλήθηκαν
Το συγκλονιστικό δε είναι, ότι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τον οποίο ενδιαφέρεται ο ρωσικός σιδηροδρομικός κολοσσός RZD σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συνεχίζεται.
Για τους Ρώσους η απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνεπάγεται πολύ μεγάλα οφέλη, ενώ ενδιαφέρονται επίσης και για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), αλλά και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Ρωσία επιδιώκει όχι μόνο να ελέγξει την αλυσίδα των διαμετακομιστικών μεταφορών, ιδίως εάν καταφέρει να αποκτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και να κατασκευάσει την σιδηροδρομική σύνδεση της Μόσχας με την Αθήνα, η οποία θα διευκολύνει την διαμετακόμιση προιόντων που θα καταφθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά από την Ασία. Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μεταξύ Αθήνας και Μόσχας, θα επιτρέπει στους Κινέζους να παρακάμψουν το λιμάνι του Ρότερνταμ, επιταχύνοντας σημαντικά την μεταφορά των εμπορευμάτων, μειώνοντας κατά συνέπεια το κόστος τους.
Για αυτόν ακριβώς το σκοπό Ρωσία και Κίνα υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία ύψους 400 δισ. Δολαρίων, βάσει της οποίας, η Κίνα θα προμηθεύεται, από το 2018, φυσικό αέριο από την ανατολική Ρωσία, μέσω αγωγού που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί.
Εάν τα σχέδια αυτά υλοποιηθούν, τότε οι Ρώσοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στις συνδυασμένες μεταφορές με τραίνο και πλοίο στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.
Ωστόσο, ενώ όλα αυτά θα αποτελούσαν μια «χρυσή» ευκαιρία, για την Ελλάδα να αναγκάσει την Ρωσία να αναλάβει και τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ, χρέος που εξυπηρετούσε εκάστοτε πολιτικές σκοπιμότητες, και να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην πώληση της, προς όφελος επιτέλους του Ελληνικού λαού, καθώς επίσης και να διαπραγματευτεί την απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους της αγροτικής, κτηνοτροφικής και αλιευτικής της παραγωγής, δεδομένων των διατροφικών αναγκών της Ρωσίας και της αντίστοιχης ζήτησης σε λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, ψάρια και κρέατα, η Ελληνική Κυβέρνηση υπακούει τυφλά σε εντολές που δίνονται από το διοικητήριο της Ευρωπαικής Ένωσης και των ΗΠΑ, υπογράφει το εμπάργκο κατά της Ρωσίας, καθίσταται υπόλογος στα αντίμετρα, τσακίζει βασικούς παραγωγικούς της κλάδους, που θα αναγκάζονται να ζητούν ελεημοσύνη από την Ευρωπαική Ένωση, λες και δεν δούλεψαν για να παράγουν, και στο τέλος θα ξεπουλήσει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ για ένα κομμάτι ψωμί, αναγκάζοντας αυτό τον περήφανο λαό να γίνει «κατάδικος μέσα στα κτήματά του…», για δεύτερη φορά μετά την Τουρκοκρατία…
«Σκάψε βαθιά Τα κλάματά σου έγιναν πέτρες και πώς θα τις σηκώσεις Σκάψε βαθιά Να βρεις τα σύνορα σου Κατάδικος μέσα στα κτήματα σου…» – Απόσπασμα : «UNFUCK THE WORLD» – Παναγιώτα Μπλέτα
Από το New-Deal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου