Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Οὐ λήψει τὸ ὄνομα Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου ἐπὶ ματαίω

Της Πόπης Κοροβέση


Πλησιάζει η μέρα που θα ορκιστούν οι νέοι δήμαρχοι της χώρας, όσοι δεν έχουν ήδη ορκιστεί, καθώς και οι νέοι περιφερειάρχες.

Ένα ερώτημα εκ μέρους μου Ο όρκος θα είναι θρησκευτικός?

Μην διανοηθεί κανείς να μου πει πως είμαι άθεη. Όσοι με γνωρίζετε από κοντά, είστε γνώστες πως είμαι ένα βαθιά θρησκευόμενο άτομο.

Θυμάμαι πως όταν ήμουν μικρή και έλεγα στη μαμά μου "σου τ' ορκίζομαι" μόνο ξύλο που δεν έτρωγα γιατί είχα παραβεί για άλλη μια φορά την εντολή του Θεού... Τόσο η Παλαιά όσο και η Νέα Διαθήκη αλλά και οι «Άγιοι Πατέρες» ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ να κάνει κάποιος όρκο.

  • «Εγώ όμως σας λέγω να μη ομόσητε μηδόλως
  • μήτε εις τον ουρανόν, διότι είναι θρόνος του Θεού
  • μήτε εις την γην, διότι είναι υποπόδιον των ποδών αυτού
  • μήτε εις τα Ιεροσόλυμα, διότι είναι πόλις του μεγάλου βασιλέως
  • μήτε εις την κεφαλήν σου να ομόσης, διότι δεν δύνασαι μίαν τρίχα να κάμης λευκήν ή μέλαιναν. Αλλ' ας ήναι ο λόγος σας Ναι ναι, Ου, ού
  • το δε πλειότερον τούτων είναι εκ του πονηρού» (Κατά Ματθαίον, 5:33-37)».

Και δεν είναι μόνον ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, αλλά και άλλοι πολλοί, ακόμα και σύγχρονοι ιερωμένοι. Ως ηθική δέσμευση του ορκιζόμενου θα έπρεπε να θεωρείται ο τρόπος επίκλησης της τιμής και υπόληψης- συνείδησης του, όπως συνίσταται με την παρ. 3 του Άρθρου 408 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

Οι άνθρωποι πρέπει να ορκίζονται στη συνείδησή τους , που έχουν ή δεν έχουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου