e-dromos
Ενώ η σημερινή ειδησεογραφία δείχνει πιθανή εμπλοκή στην πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, γεγονός που αναδεικνύει με κραυγαλέο τρόπο τις εγγενείς αντιφάσεις που θα εμφανιστούν στην υλοποίηση του τρίτου μνημονίου, δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων κ. Θεόδωρου Γαλιατσάτου, που δηλώνει αποφασισμένος να προχωρήσει σε τοπικό δημοψήφισμα και νομική προσφυγή κατά της πώλησης των τεσσάρων αεροδρομίων που επηρεάζουν τη ζωή και την οικονομία των Ιονίων (Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ακτίου).
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η εμπλοκή οφείλεται στην απροθυμία της Fraport να τηρήσει αυτά για τα οποία είχε δεσμευτεί στην περσινή προσφορά της. Ζητά «να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση», ενώ «δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας». Δεν αποκλείεται η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων να συνέβαλε στους φόβους της γερμανικής εταιρείας.
Η Fraport χαρακτηρίζει την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ αυτής και του ΤΑΙΠΕΔ, διευκρινίζοντας πως ο γερμανικός όμιλος «δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα». Κατόπιν όλων αυτών, αρμόδιοι παράγοντες, λέει η Καθημερινή, «εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο».
Την ίδια ώρα – τυχαίο; – το αμερικανικό συνδικάτο Unite Here, εκπροσωπώντας 270.000 εργαζόμενους στον τουριστικό κλάδο (αεροδρόμια, ξενοδοχεία, καζίνο), έστειλε μια επιστολή στην Ελληνική κυβέρνηση με την οποία καταγγέλλει τη Fraport για «εργασιακό μεσαίωνα» και αντεργατική συμπεριφορά, και ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην πώληση των αεροδρομίων στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Περισσότερη όμως σημασία από τις κυβερνητικές ατυχίες ίσως έχει η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων, που αποτελεί και την πρώτη “από τα κάτω” αντίδραση στην εφαρμογή των νέων μνημονιακών μέτρων. Ο κ. Θ. Γαλιατσάτος επανήλθε σήμερα με αναλυτική συνέντευξη στη HuffPost.Greece. Ελπίζουμε η πρωτοβουλία του να βρει μιμητές στην υπόλοιπη περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση, σύμφωνα άλλωστε και με το πρόσφατο ψήφισμα της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”.
Έχει δε ιδιαίτερη σημασία από κινηματική άποψη ο τρόπος που συνδυάζεται στην πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Ιονίων η λαϊκή ενεργοποίηση με την ενδοθεσμική δράση:
Ένα νέο τοπικό δημοψήφισμα θα είναι μια δεύτερη ντε φάκτο επιβολή νέων δημοκρατικών θεσμών λαϊκής συμμετοχής μετά το άτυπο δημοψήφισμα της Θεσσαλονίκης για το νερό.
Η προσφυγή στη δικαστική οδό θα δοκιμάσει για άλλη μια φορά τα δημοκρατικά και εθνικά αντανακλαστικά της δικαστικής εξουσίας, που σε ανάλογες περιπτώσεις έχει δείξει αντιφατική συμπεριφορά.
Τέλος, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εκδήλωση ενός αντιμνημονιακού πόλου που διαμορφώνει όρους ενός οιονεί “δυαδικού σχίσματος” στο ευρύτερο κρατικό πλαίσιο διοίκηση-αυτοδιοίκηση.
Αναλυτικά η χθεσινή ανακοίνωση του κ. Θ. Γαλιατσάτου: «Η εσπευσμένη απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) της 13ης Αυγούστου για την παραχώρηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport αποτελεί μία ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη για τα Ιόνια Νησιά.
Όπως είναι γνωστό τέσσερα από τα προς πώληση αεροδρόμια, αυτά της Κερκύρας, του Ακτίου, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου εξυπηρετούν την αεροπορική επικοινωνία της Περιφέρειας και κυρίως συμβάλλουν καθοριστικά στο επίπεδο της τοπικής τουριστικής οικονομίας. Τόσο με την συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, όσο και με αποφάσεις του ΠΣ Ιονίων έχουμε διατρανώσει επανειλημμένα την αντίθεση μας θεωρώντας ότι αντίκειται στα τοπικά αλλά και εθνικά συμφέροντα.
Η προσπάθεια για να μην εφαρμοσθεί στην πράξη αυτή η ιδιωτικοποίηση θα συνεχιστεί. Η πρότασή μας στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο θα είναι αφ’ ενός να ζητηθεί η γνώμη των συμπολιτών μας μέσω δημοψηφίσματος σε όλη την Περιφέρεια Ιονίων και αφ’ ετέρου η νομική προσβολή της συγκεκριμένης απόφασης».
Περισσότερα για την πώληση (50ετή παραχώρηση) των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων μπορείτε να βρείτε στα ακόλουθα άρθρα:
– FRAPORT – περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση (Κώστας Ζαφειρόπουλος, Εφ.Συν, 10/08/2015)
– «Σκάνδαλο η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη FRAPORT» καταγγέλουν 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Φώτης Νάκος, HuffPost.Greece, 18/08/2015)
Δρόμος
Ενώ η σημερινή ειδησεογραφία δείχνει πιθανή εμπλοκή στην πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, γεγονός που αναδεικνύει με κραυγαλέο τρόπο τις εγγενείς αντιφάσεις που θα εμφανιστούν στην υλοποίηση του τρίτου μνημονίου, δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων κ. Θεόδωρου Γαλιατσάτου, που δηλώνει αποφασισμένος να προχωρήσει σε τοπικό δημοψήφισμα και νομική προσφυγή κατά της πώλησης των τεσσάρων αεροδρομίων που επηρεάζουν τη ζωή και την οικονομία των Ιονίων (Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ακτίου).
Α. Η εμπλοκή
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η εμπλοκή οφείλεται στην απροθυμία της Fraport να τηρήσει αυτά για τα οποία είχε δεσμευτεί στην περσινή προσφορά της. Ζητά «να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση», ενώ «δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας». Δεν αποκλείεται η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων να συνέβαλε στους φόβους της γερμανικής εταιρείας.
Η Fraport χαρακτηρίζει την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ αυτής και του ΤΑΙΠΕΔ, διευκρινίζοντας πως ο γερμανικός όμιλος «δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα». Κατόπιν όλων αυτών, αρμόδιοι παράγοντες, λέει η Καθημερινή, «εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο».
Την ίδια ώρα – τυχαίο; – το αμερικανικό συνδικάτο Unite Here, εκπροσωπώντας 270.000 εργαζόμενους στον τουριστικό κλάδο (αεροδρόμια, ξενοδοχεία, καζίνο), έστειλε μια επιστολή στην Ελληνική κυβέρνηση με την οποία καταγγέλλει τη Fraport για «εργασιακό μεσαίωνα» και αντεργατική συμπεριφορά, και ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην πώληση των αεροδρομίων στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Β. Η αντίδραση της Περιφέρειας Ιονίων
Περισσότερη όμως σημασία από τις κυβερνητικές ατυχίες ίσως έχει η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων, που αποτελεί και την πρώτη “από τα κάτω” αντίδραση στην εφαρμογή των νέων μνημονιακών μέτρων. Ο κ. Θ. Γαλιατσάτος επανήλθε σήμερα με αναλυτική συνέντευξη στη HuffPost.Greece. Ελπίζουμε η πρωτοβουλία του να βρει μιμητές στην υπόλοιπη περιφερειακή και τοπική αυτοδιοίκηση, σύμφωνα άλλωστε και με το πρόσφατο ψήφισμα της “Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων”.
Έχει δε ιδιαίτερη σημασία από κινηματική άποψη ο τρόπος που συνδυάζεται στην πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Ιονίων η λαϊκή ενεργοποίηση με την ενδοθεσμική δράση:
Ένα νέο τοπικό δημοψήφισμα θα είναι μια δεύτερη ντε φάκτο επιβολή νέων δημοκρατικών θεσμών λαϊκής συμμετοχής μετά το άτυπο δημοψήφισμα της Θεσσαλονίκης για το νερό.
Η προσφυγή στη δικαστική οδό θα δοκιμάσει για άλλη μια φορά τα δημοκρατικά και εθνικά αντανακλαστικά της δικαστικής εξουσίας, που σε ανάλογες περιπτώσεις έχει δείξει αντιφατική συμπεριφορά.
Τέλος, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εκδήλωση ενός αντιμνημονιακού πόλου που διαμορφώνει όρους ενός οιονεί “δυαδικού σχίσματος” στο ευρύτερο κρατικό πλαίσιο διοίκηση-αυτοδιοίκηση.
Αναλυτικά η χθεσινή ανακοίνωση του κ. Θ. Γαλιατσάτου: «Η εσπευσμένη απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) της 13ης Αυγούστου για την παραχώρηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport αποτελεί μία ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη για τα Ιόνια Νησιά.
Όπως είναι γνωστό τέσσερα από τα προς πώληση αεροδρόμια, αυτά της Κερκύρας, του Ακτίου, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου εξυπηρετούν την αεροπορική επικοινωνία της Περιφέρειας και κυρίως συμβάλλουν καθοριστικά στο επίπεδο της τοπικής τουριστικής οικονομίας. Τόσο με την συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Πρωτοβουλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, όσο και με αποφάσεις του ΠΣ Ιονίων έχουμε διατρανώσει επανειλημμένα την αντίθεση μας θεωρώντας ότι αντίκειται στα τοπικά αλλά και εθνικά συμφέροντα.
Η προσπάθεια για να μην εφαρμοσθεί στην πράξη αυτή η ιδιωτικοποίηση θα συνεχιστεί. Η πρότασή μας στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο θα είναι αφ’ ενός να ζητηθεί η γνώμη των συμπολιτών μας μέσω δημοψηφίσματος σε όλη την Περιφέρεια Ιονίων και αφ’ ετέρου η νομική προσβολή της συγκεκριμένης απόφασης».
Περισσότερα για την πώληση (50ετή παραχώρηση) των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων μπορείτε να βρείτε στα ακόλουθα άρθρα:
– FRAPORT – περιφερειακά αεροδρόμια: μια μη «διαχειρίσιμη» παραχώρηση (Κώστας Ζαφειρόπουλος, Εφ.Συν, 10/08/2015)
– «Σκάνδαλο η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη FRAPORT» καταγγέλουν 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Φώτης Νάκος, HuffPost.Greece, 18/08/2015)
Δρόμος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου