Γιάννης Περάκης
Το κοινωνικό κράτος, παιδεία, υγεία και τα Status quo των εργασιακών σχέσεων καταρρέουν μέρα με τη μέρα και ώρα με την ώρα. Η συνωμοσιολογία δεν είναι στις προθέσεις του γράφοντος, αλλά το σίγουρο είναι ότι η πανδημία είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία των απανταχού νεοφιλελεύθερων για την πλήρη ανατροπή των παραπάνω κοινωνικών παροχών αλλά και την οικοδόμηση μιας κοινωνίας ζούγκλας, άλλωστε «μην ξεχνάτε ότι όλα όσα έκανε ο Χίτλερ στη Γερμανία ήταν σύμφωνα με το νόμο…» Μάρτιν Λ. Κινγκ.
Η στρατηγική για το μέλλον της ανθρωπότητας, με τα «μάτια» των ισχυρών: Λέσχη Μπίλντερμπεργκ(30/05/2019-02/06/2019): Στην τελευταία συνεδρίαση στην ατζέντα βρέθηκαν τα παρακάτω θέματα:
Θα πρέπει να μας «κάνουν ιδιαίτερα» μαθήματα σε ζητήματα στρατηγικής. Έτσι χαράσσεται η στρατηγική του μέλλοντος,ακόμα και του καπιταλισμού.
Στο θέμα μας τώρα. Το νέο νομοσχέδιο της «υπουργού παιδείας» έχει τον προσχηματικό τίτλο για «διαβούλευση». Διαβούλευση από ποιους και με ποιους θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Οι άμεσοι ενδιαφερόμενοι είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους.
Άραγε τι νέο ευαγγελίζεται αυτό το νομοσχέδιο ή είναι μια «μαϊμού» απομίμηση ξένων νεοφιλελεύθερων προτύπων σε κιτς έκδοση, λόγω της «δόσης» του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» που περικλείει;
Α) Δημοτικό
Α1) Στην Ελλάδα: Άρθρο 3: Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α' του άρθρου11 το υπ. δ. 79/2017 (Α′109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
Α2) Στην Γαλλία: Μια «μικρή» σύγκριση με το πρόγραμμα τού Γαλλικού συστήματος: Η σχολική χρονιά έχει 36 εβδομάδες, χωρισμένες σε 5 περιόδους.
Πρώτη έως τρίτη δημοτικού: Γλώσσα (Γαλλικά), ξένες γλώσσες, εικαστικές τέχνες, μουσική, γυμναστική, ηθική και πολιτική αγωγή, ερωτήσεις γύρω από τον κόσμο, μαθηματικά.
Τετάρτη έως έκτη δημοτικού: Γλώσσα (Γαλλικά), ξένες γλώσσες, εικαστικές τέχνες, μουσική, ιστορία της τέχνης, γυμναστική, ηθική και πολιτική αγωγή, ιστορία, γεωγραφία, επιστήμες και τεχνολογία, μαθηματικά.
Έκτη δημοτικού: 4 ώρες γυμναστική, 1 ώρα εικαστικές τέχνες και 1 ώρα μουσική, 4,5 ώρες Γλώσσα (Γαλλικά), 3 ώρες ιστορία/γεωγραφία/πολιτική & ηθική αγωγή, 4 ώρες ξένες γλώσσες, 4,5 ώρες μαθηματικά, 4 ώρες επιστήμες της ζωής και της γης / φυσική / χημεία / τεχνολογίες. Σύνολο: 26 ώρες την εβδομάδα.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
Β) Γυμνάσιο
Β1) Στην Ελλάδα: Άρθρο 4. Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου:
1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής: 1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′: Γεωλογία-Γεωγραφία, Χημεία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, Δεύτερη ξένη γλώσσα, Τεχνολογία-Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Μουσική-Καλλιτεχνικά. Φυσική Αγωγή.
Β2) Στην Γαλλία: Μια «μικρή» σύγκριση με το πρόγραμμα του Γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος:
1η γυμνασίου & 2α γυμνασίου: 3 ώρες γυμναστική, 1ώρα εικαστικές τέχνες, 1 ώρα μουσική, 4,5 ώρες Γλώσσα (Γαλλικά) , 3 ώρες ιστορία / γεωγραφία / πολιτική και ηθική αγωγή, 3 ώρες ξένη γλώσσα 1, 2,5 ώρες ξένη γλώσσα 2, 3,5 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 1,5 ώρες τεχνολογία, 1,5 ώρες φυσική / χημεία. Σύνολο 26 ώρες.
3η γυμνασίου: 3 ώρες γυμναστική, 1 ώρα εικαστικές τέχνες, 1 ώρα μουσική, 4 ώρες γαλλικά, 3,5 ώρες ιστορία / γεωγραφία / πολιτική και ηθική αγωγή, 3 ώρες ξένη γλώσσα1, 2,5 ώρες ξένη γλώσσα, 3,5 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 1,5 ώρες τεχνολογία, 1,5 ώρα φυσική / χημεία. Σύνολο 26 ώρες την εβδομάδα.
Γ) Λύκειο
Γ1) 1η λυκείου: 4 ώρες γαλλικά, 3ώρες ιστορία / γεωγραφία, 5,5 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2-4 ώρες μαθηματικά, 3 ώρες φυσική / χημεία, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη, 1,5 ώρες μάθημα επιλογής 1 (οικονομικές και κοινωνικές επιστήμες ή βάσεις οικονομίας και διοίκησης), 1,5 ώρες μάθημα επιλογής 2.
Γ2) 2α λυκείου: 4 ώρες γαλλικά, 4,5 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη.
Στην 2α λυκείου υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις. Η Οικονομική, η Θεωρητική και η Θετική.
1) Οικονομική κατεύθυνση: 5 ώρες οικονομικές & κοινωνικές επιστήμες, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 3 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες επιστήμες.
2) Θεωρητική κατεύθυνση: 2 ώρες λογοτεχνία, 2 ώρες ξένη λογοτεχνία, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 1,5 ώρες επιστήμες.
3) Θετική κατεύθυνση: 4 ώρες μαθηματικά, 3 ώρες φυσική / χημεία, 3 ώρες βιολογία / γεωλογία, 2,5 ώρες ιστορία / γεωγραφία + υποχρεωτικό μάθημα επιλογής (τέχνες, τσίρκο, ξένη γλώσσα 3, αρχαία ελληνικά, λατινικά, μαθηματικά... τα ωράρια ποικίλλουν ανάλογα με το μάθημα) + μη υποχρεωτικό μάθημα επιλογής.
Δ1) 3η λυκείου: 4 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη.
1) Οικονομική κατεύθυνση: 5 ώρες οικονομικές και κοινωνικές επιστήμες, 4 ώρες μαθηματικά, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 4 ώρες φιλοσοφία, 1,5 ώρες ειδικότητα (μαθηματικά ή κοινωνικοπολιτικές επιστήμες ή εμβάθυνση στην οικονομία).
2) Θεωρητική κατεύθυνση: 2 ώρες λογοτεχνία, 1,5 ώρες ξένη λογοτεχνία, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 8 ώρες φιλοσοφία, 3 ή 4 ώρες ειδικότητα (λατινικά ή αρχαία ελληνικά ή εμβάθυνση στην ξένη γλώσσα 1 ή 2 ώρες ξένη γλώσσα, 3 ώρες μαθηματικά)
3) Θετική κατεύθυνση: 6 ώρες μαθηματικά, 5 φυσική / χημεία, 3,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 3ώρες φιλοσοφία, 2 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 2 ώρες ειδικότητα (μαθηματικά ή βιολογία / γεωλογία ή φυσική / χημεία) + 3 ώρες υποχρεωτικό μάθημα επιλογής (ξένη γλώσσα ή αρχαία ή λατινικά κλπ).
Εξατομικευμένη υποστήριξη. Τι λέξη και αυτή. Περικλείει τω νόημα της μείωσης της ιδιωτικής παιδείας, των φροντιστηρίων, με ότι συνεπάγεται στο εισόδημα των μη εχόντων και κατεχόντων. Τα συμπεράσματα δικά σας...
Αλήθεια οι «λάτρεις» του αρχαιοελληνικού πνεύματος δεν βρήκαν ούτε μια ώρα για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, π.χ. μια φιλοσοφική ανάλυση του βιβλίου οι Ίωνες Προσωκρατικοί Στοχαστές. Αλήθεια τι φοβούνται ή μάλλον μήπως το ιερατείο επέβαλλε την άποψη του;;;
Άρθρο 51: Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.: Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Άραγε γιατί αυτή η εμμονή με την ηλικία των 17 ετών;;;
Ο Πίνακας που ακολουθεί δίνει την εξήγηση:
1) Το 27,4% των μαθητών πετιούνται έξω από τα σχολεία και κατά συνέπεια μειώνονται οι προσλήψεις καθηγητών και κατά συνέπεια οι δαπάνες, (θα έλεγε ένας «τεχνοκράτης»),
2) Το κόστος των ΕΠΑ.Λ. είναι πολλαπλάσιο των αντίστοιχων τάξεων του λυκείου λόγω εργαστηρίων (θα έλεγε ένας «τεχνοκράτης»).
Αντί να επεκτείνει την ίδρυση των εσπερινών ΕΠΑΛ σε περιοχές που δεν υπάρχουν, αντίθετα βάζει λουκέτο (θα έλεγε ένας «λαικιστής»).
Ενδεικτικά οι περιοχές που δεν διαθέτουν εσπερινά ΕΠΑΛ είναι:
Οι «εμπειρίες» ενός Εκπαιδευτικού των ΕΠΑΛ, Ζαμάνη Κων.:
Αν ισχύσει το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, τότε: Αποκλείονται από την λήψη απολυτηρίου και πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ, όλοι όσοι εργάζονται σε απογευματινές βάρδιες ή είναι άνεργοι, επιτρέποντάς τους να γραφτούν μόνο στα ΓΕΛ. Όμως έτσι δημιουργείται μεγάλη ανισότητα, που είναι αντισυνταγματική. Αποκλείονται οι απόφοιτοι γενικά λύκεια (ΓΕΛ) από την απόκτηση πτυχίου ημερήσιου ΕΠΑΛ (2 έτη), γεγονός που τους οδηγεί στα εσπερινά Λύκεια (3 έτη με λιγότερες όμως ώρες και αριθμό μαθημάτων), που θα έπρεπε να υποδέχονται κυρίως εργαζόμενους μαθητές, που είναι άλλωστε και το νόημα ύπαρξής τους.
Εξάλλου τα Εσπερινά Λύκεια έχουν ήδη πολύ μεγάλη πληρότητα και είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα μας (ειδικά στην επαρχία και σε μικρές πόλεις απουσιάζουν) και δεν διαθέτουν όλες τις ειδικότητες. Αποκλείονται οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ που επιθυμούν να παρακολουθήσουν και δεύτερη ειδικότητα ήκαι να προβούν σε αλλαγή τομέα, στο ίδιο σχολείο που αποφοίτησαν, δηλ. σε οικείο περιβάλλον, με τη δυνατότητα να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα ή να κάνουν μια νέα επιλογή.
Τα τελευταία χρόνια, μαθητές που για προσωπικούς ή οικονομικούς λόγους (λόγω κρίσης) δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ, έχουν την επιλογή να επανεγγραφούν στα ΕΠΑΛ (πλέον ως απόφοιτοι) για απόκτηση ειδικότητας. Πάρα πολλοί από αυτούς είχαν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ανεβάζοντας το επίπεδο της τάξης, αφού η επιλογή τους ήταν συνειδητή. Σε αυτούς προστίθενται και άτομα που έχουν ήδη δημιουργήσει την οικογένειά τους, που προσπαθούν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία μέσα από τα ΕΠΑΛ.
Σε περίπτωση που ισχύσει το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, είναι βέβαιο ότι τα σχολεία αυτά θα συρρικνωθούν σημαντικά. Οι αποκλειόμενοι μαθητές θα αναγκαστούν να στραφούν στα Ιδιωτικά ΙΕΚ (τα Δημόσια ΙΕΚ λειτουργούν μόνο απογευματινές ώρες). Αν βέβαια διαθέτουν την οικονομική δυνανατότητα, αλλιώς δεν θα εκπληρώσουν δυστυχώς την επιθυμία τους. Αν τα συγκεκριμένα άρθρα (51 & 52) του προτεινόμενου νομοσχεδίου δεν αποσυρθούν, η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση θα υποστεί βαρύτατο πλήγμα, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε ανοδική πορεία.
Άρθρο 5: Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.
Οι «εμπειρίες» ενός Εκπαιδευτικού των ΕΠΑΛ, Ζαμάνη Κων.:
Για το γελοίο επιχείρημα του εκφοβισμού. Το επιχείρημα περί εκφοβισμού από ενήλικες μαθητές δεν τεκμηριώνεται από καμία γνωστή έρευνα. Σοβαρά περιστατικά ενδοσχολικής βίας έχουν καταγραφεί σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αν θέλουμε να μειώσουμε την ενδοσχολική βία υπάρχουν επιστημονικά τεκμεριωμένοι τρόποι αντιμετώπισης και σε κανέναν από αυτούς δεν αναφέρεται η οριοθέτηση της ηλικίας. Πως είναι δυνατόν ένας νέος 17 ετών που βρίσκεται στο σχολικό περιβάλλον να μην αποτελεί «απειλή βίας» για ένα νέο 15 ετών, αλλά ένας νέος 18 ή 19 ετών να αποτελεί και να πρέπει να απομακρυνθεί;
Η ενδοσχολική βία είναι σύνθετο πρόβλημα και η αιτιολογία της είναι πολυπαραγοντική γι’ αυτό και η αντιμετώπισή της θα πρέπει να είναι πολυεπίπεδη. Οι ενήλικοι που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ στη πλειοψηφία τους είναι ώριμοι, πιο συνειδητοποιημένοι για την επιλογή τους και με σαφείς στόχους. Συχνά αποτελούν πρότυπα για τους ανήλικους συμμαθητές τους και αποπνέουν σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους. Έχουμε πολλές φορές διαπιστώσει ότι οι ενήλικες μαθητές λειτουργούν ως καταλύτες σε φαινόμενα βίας.
ΟΛΜΕ: Η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους. Ασάφειες για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και «τον καθηγητή εμπιστοσύνης», που προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια, τη στιγμή που η παιδαγωγική επιστήμη και η ψυχολογία τονίζουν ότι όσο πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι απορριπτικές τάσεις και τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ.).
ΟΛΜΕ: Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίησή» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π. .Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης». Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με κίνδυνο την κατηγοριοποίηση των σχολείων. H κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την επαναφορά από το 2021 της τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα συνδεθεί με την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η κίνηση αυτή στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης που βαραίνουν όχι τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές που έχουν ασκηθεί στην εκπαίδευση.
ΟΛΜΕ: Επιστροφή της τράπεζας θεμάτων χωρίς αναφορά στον τρόπο υλοποίησης και εφαρμογής της που αφήνεται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις. Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. Ταυτόχρονα, επαναφέρει τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου οδηγώντας σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή και αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειo. Σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο χωρίς την προηγούμενη και ουσιαστικότερη ενίσχυση του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Eπανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ’ γυμνασίου για όσους δεν προάγονται.
Αυτό που προέχει σήμερα είναι η απόκρουση και απόσυρση αυτού του νομοσχεδίου γκιλοτίνα. Θα υπάρξει νέο κείμενο με θέμα τι παιδεία θέλουμε.
Ο λόγος στους μαθητές, στους καθηγητές αλλά και σ’ εμάς, για να αποβληθεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δια παντός από τα σχολεία λόγω «Επίμεμπτης» Διαγωγής.
Επίμεμπτη διαγωγή = Αξιοκατάκριτη διαγωγή
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Το κοινωνικό κράτος, παιδεία, υγεία και τα Status quo των εργασιακών σχέσεων καταρρέουν μέρα με τη μέρα και ώρα με την ώρα. Η συνωμοσιολογία δεν είναι στις προθέσεις του γράφοντος, αλλά το σίγουρο είναι ότι η πανδημία είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία των απανταχού νεοφιλελεύθερων για την πλήρη ανατροπή των παραπάνω κοινωνικών παροχών αλλά και την οικοδόμηση μιας κοινωνίας ζούγκλας, άλλωστε «μην ξεχνάτε ότι όλα όσα έκανε ο Χίτλερ στη Γερμανία ήταν σύμφωνα με το νόμο…» Μάρτιν Λ. Κινγκ.
Η στρατηγική για το μέλλον της ανθρωπότητας, με τα «μάτια» των ισχυρών: Λέσχη Μπίλντερμπεργκ(30/05/2019-02/06/2019): Στην τελευταία συνεδρίαση στην ατζέντα βρέθηκαν τα παρακάτω θέματα:
- Μια σταθερή στρατηγική τάξη,
- Ποια η συνέχεια για την Ευρώπη;,
- Η κλιματική αλλαγή και η αειφορία,
- Κίνα,
- Ρωσία,
- Το μέλλον του καπιταλισμού,
- Brexit,
- Η Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης,
- Η Οπλοποίηση των Κοινωνικών Μέσων,
- Η σημασία του διαστήματος,
- Απειλές στον κυβερνοχώρο.
Θα πρέπει να μας «κάνουν ιδιαίτερα» μαθήματα σε ζητήματα στρατηγικής. Έτσι χαράσσεται η στρατηγική του μέλλοντος,ακόμα και του καπιταλισμού.
Στο θέμα μας τώρα. Το νέο νομοσχέδιο της «υπουργού παιδείας» έχει τον προσχηματικό τίτλο για «διαβούλευση». Διαβούλευση από ποιους και με ποιους θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Οι άμεσοι ενδιαφερόμενοι είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους.
Άραγε τι νέο ευαγγελίζεται αυτό το νομοσχέδιο ή είναι μια «μαϊμού» απομίμηση ξένων νεοφιλελεύθερων προτύπων σε κιτς έκδοση, λόγω της «δόσης» του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» που περικλείει;
Μια συγκριτική παρουσίαση του Ελληνικού και του Γαλλικού συστήματος
Α) Δημοτικό
Α1) Στην Ελλάδα: Άρθρο 3: Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία. Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α' του άρθρου11 το υπ. δ. 79/2017 (Α′109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
ΤΑΞΕΙΣ
|
Α
|
Β
|
Γ
|
Δ
|
Ε
|
ΣΤ
|
|
Α/Α
|
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
Ενιαίος Τύπος
|
|||||
1
|
ΓΛΩΣΣΑ
|
9
|
9
|
8
|
8
|
7
|
7
|
2
|
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
ΙΣΤΟΡΙΑ
|
2
|
2
|
2
|
2
|
||
4
|
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
|
3
|
3
|
2
|
2
|
||
5
|
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
|
2
|
2
|
2
|
|||
6
|
ΦΥΣΙΚΑ
|
3
|
3
|
||||
7
|
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
|
1
|
1
|
||||
8
|
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
|
2
|
2
|
1
|
1
|
||
9
|
Εικαστικά
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Μουσική
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
Θεατρική Αγωγή
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|||
10
|
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
11
|
ΑΓΓΛΙΚΑ
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
12
|
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
|
3
|
3
|
2
|
|||
13
|
2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
|
2
|
2
|
||||
14
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡ/ΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ
ΕΠΙΚΟΙΝ/ΝΙΑΣ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ
|
30
|
30
|
30
|
30
|
30
|
30
|
Α2) Στην Γαλλία: Μια «μικρή» σύγκριση με το πρόγραμμα τού Γαλλικού συστήματος: Η σχολική χρονιά έχει 36 εβδομάδες, χωρισμένες σε 5 περιόδους.
Πρώτη έως τρίτη δημοτικού: Γλώσσα (Γαλλικά), ξένες γλώσσες, εικαστικές τέχνες, μουσική, γυμναστική, ηθική και πολιτική αγωγή, ερωτήσεις γύρω από τον κόσμο, μαθηματικά.
Τετάρτη έως έκτη δημοτικού: Γλώσσα (Γαλλικά), ξένες γλώσσες, εικαστικές τέχνες, μουσική, ιστορία της τέχνης, γυμναστική, ηθική και πολιτική αγωγή, ιστορία, γεωγραφία, επιστήμες και τεχνολογία, μαθηματικά.
Έκτη δημοτικού: 4 ώρες γυμναστική, 1 ώρα εικαστικές τέχνες και 1 ώρα μουσική, 4,5 ώρες Γλώσσα (Γαλλικά), 3 ώρες ιστορία/γεωγραφία/πολιτική & ηθική αγωγή, 4 ώρες ξένες γλώσσες, 4,5 ώρες μαθηματικά, 4 ώρες επιστήμες της ζωής και της γης / φυσική / χημεία / τεχνολογίες. Σύνολο: 26 ώρες την εβδομάδα.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
Β) Γυμνάσιο
Β1) Στην Ελλάδα: Άρθρο 4. Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου:
1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής: 1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία, Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′: Γεωλογία-Γεωγραφία, Χημεία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, Δεύτερη ξένη γλώσσα, Τεχνολογία-Πληροφορική, Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Μουσική-Καλλιτεχνικά. Φυσική Αγωγή.
Β2) Στην Γαλλία: Μια «μικρή» σύγκριση με το πρόγραμμα του Γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος:
1η γυμνασίου & 2α γυμνασίου: 3 ώρες γυμναστική, 1ώρα εικαστικές τέχνες, 1 ώρα μουσική, 4,5 ώρες Γλώσσα (Γαλλικά) , 3 ώρες ιστορία / γεωγραφία / πολιτική και ηθική αγωγή, 3 ώρες ξένη γλώσσα 1, 2,5 ώρες ξένη γλώσσα 2, 3,5 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 1,5 ώρες τεχνολογία, 1,5 ώρες φυσική / χημεία. Σύνολο 26 ώρες.
3η γυμνασίου: 3 ώρες γυμναστική, 1 ώρα εικαστικές τέχνες, 1 ώρα μουσική, 4 ώρες γαλλικά, 3,5 ώρες ιστορία / γεωγραφία / πολιτική και ηθική αγωγή, 3 ώρες ξένη γλώσσα1, 2,5 ώρες ξένη γλώσσα, 3,5 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 1,5 ώρες τεχνολογία, 1,5 ώρα φυσική / χημεία. Σύνολο 26 ώρες την εβδομάδα.
Γ) Λύκειο
Γ1) 1η λυκείου: 4 ώρες γαλλικά, 3ώρες ιστορία / γεωγραφία, 5,5 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2-4 ώρες μαθηματικά, 3 ώρες φυσική / χημεία, 1,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη, 1,5 ώρες μάθημα επιλογής 1 (οικονομικές και κοινωνικές επιστήμες ή βάσεις οικονομίας και διοίκησης), 1,5 ώρες μάθημα επιλογής 2.
Γ2) 2α λυκείου: 4 ώρες γαλλικά, 4,5 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη.
Στην 2α λυκείου υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις. Η Οικονομική, η Θεωρητική και η Θετική.
1) Οικονομική κατεύθυνση: 5 ώρες οικονομικές & κοινωνικές επιστήμες, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 3 ώρες μαθηματικά, 1,5 ώρες επιστήμες.
2) Θεωρητική κατεύθυνση: 2 ώρες λογοτεχνία, 2 ώρες ξένη λογοτεχνία, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 1,5 ώρες επιστήμες.
3) Θετική κατεύθυνση: 4 ώρες μαθηματικά, 3 ώρες φυσική / χημεία, 3 ώρες βιολογία / γεωλογία, 2,5 ώρες ιστορία / γεωγραφία + υποχρεωτικό μάθημα επιλογής (τέχνες, τσίρκο, ξένη γλώσσα 3, αρχαία ελληνικά, λατινικά, μαθηματικά... τα ωράρια ποικίλλουν ανάλογα με το μάθημα) + μη υποχρεωτικό μάθημα επιλογής.
Δ1) 3η λυκείου: 4 ώρες ξένη γλώσσα 1 και 2, 2 ώρες γυμναστική, 0,5 ώρες πολιτική και ηθική αγωγή, 2 ώρες εξατομικευμένη υποστήριξη.
1) Οικονομική κατεύθυνση: 5 ώρες οικονομικές και κοινωνικές επιστήμες, 4 ώρες μαθηματικά, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 4 ώρες φιλοσοφία, 1,5 ώρες ειδικότητα (μαθηματικά ή κοινωνικοπολιτικές επιστήμες ή εμβάθυνση στην οικονομία).
2) Θεωρητική κατεύθυνση: 2 ώρες λογοτεχνία, 1,5 ώρες ξένη λογοτεχνία, 4 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 8 ώρες φιλοσοφία, 3 ή 4 ώρες ειδικότητα (λατινικά ή αρχαία ελληνικά ή εμβάθυνση στην ξένη γλώσσα 1 ή 2 ώρες ξένη γλώσσα, 3 ώρες μαθηματικά)
3) Θετική κατεύθυνση: 6 ώρες μαθηματικά, 5 φυσική / χημεία, 3,5 ώρες βιολογία / γεωλογία, 3ώρες φιλοσοφία, 2 ώρες ιστορία / γεωγραφία, 2 ώρες ειδικότητα (μαθηματικά ή βιολογία / γεωλογία ή φυσική / χημεία) + 3 ώρες υποχρεωτικό μάθημα επιλογής (ξένη γλώσσα ή αρχαία ή λατινικά κλπ).
Εξατομικευμένη υποστήριξη. Τι λέξη και αυτή. Περικλείει τω νόημα της μείωσης της ιδιωτικής παιδείας, των φροντιστηρίων, με ότι συνεπάγεται στο εισόδημα των μη εχόντων και κατεχόντων. Τα συμπεράσματα δικά σας...
Αλήθεια οι «λάτρεις» του αρχαιοελληνικού πνεύματος δεν βρήκαν ούτε μια ώρα για την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, π.χ. μια φιλοσοφική ανάλυση του βιβλίου οι Ίωνες Προσωκρατικοί Στοχαστές. Αλήθεια τι φοβούνται ή μάλλον μήπως το ιερατείο επέβαλλε την άποψη του;;;
ΕΠΑ.Λ (Επαγγελματικά Λύκεια)
Άρθρο 51: Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.: Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Άραγε γιατί αυτή η εμμονή με την ηλικία των 17 ετών;;;
Ο Πίνακας που ακολουθεί δίνει την εξήγηση:
Ημερήσια ΕΠΑΛ (Σχολικό έτος 2017-2018)
|
Αριθμός Δημοσίων ΕΠΑΛ
|
||
Έτος Γέννησης μαθητών
|
Αριθμός μαθητών Α-Β-Γ Τάξη
|
Ημερήσια
|
323
|
2002
|
11.999
|
||
2001
|
17.878
|
Εσπερινά
|
76
|
2000
|
18.751
|
||
1999 και πρίν
|
18.391
|
Σύνολο
|
399
|
Σύνολο μαθητών
|
67.019
|
||
% Μαθητών πάνω απο 17 ετών
|
27,4%
|
% Εσπερινών
|
19%
|
Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ, επεξεργασία: Θ.
Κοτσυφάκης
|
1) Το 27,4% των μαθητών πετιούνται έξω από τα σχολεία και κατά συνέπεια μειώνονται οι προσλήψεις καθηγητών και κατά συνέπεια οι δαπάνες, (θα έλεγε ένας «τεχνοκράτης»),
2) Το κόστος των ΕΠΑ.Λ. είναι πολλαπλάσιο των αντίστοιχων τάξεων του λυκείου λόγω εργαστηρίων (θα έλεγε ένας «τεχνοκράτης»).
Αντί να επεκτείνει την ίδρυση των εσπερινών ΕΠΑΛ σε περιοχές που δεν υπάρχουν, αντίθετα βάζει λουκέτο (θα έλεγε ένας «λαικιστής»).
Ενδεικτικά οι περιοχές που δεν διαθέτουν εσπερινά ΕΠΑΛ είναι:
Περιοχές που δεν διαθέτουν
εσπερινό ΕΠΑΛ (1)
|
||||
Α/Α
|
Νομοί
|
Νησιά
|
Α/Α
|
Νησιά
|
1
|
Αργολίδος
|
Αίγινα
|
12
|
Μήλος
|
2
|
Γρεβενών
|
Αμοργός
|
13
|
Μύκονος
|
3
|
Δυτικής Αττικής
|
Άνδρος
|
14
|
Νάξος
|
4
|
Ευρυτανίας
|
Ικαρία
|
15
|
Οινούσσες
|
5
|
Ζακύνθου
|
Ιος
|
16
|
Πάρος
|
6
|
Ηλείας
|
Κάλυμνος
|
17
|
Πάτμος
|
7
|
Θεσπρωτίας
|
Κάρπαθος
|
18
|
Πόρος
|
8
|
Καστοριάς
|
Κέα
|
19
|
Σίφνος
|
9
|
Κεφαλλήνίας
|
Κώς
|
20
|
Σκόπελος
|
10
|
Κιλκίς
|
Λέρος
|
21
|
Σύμη
|
11
|
Φωκίδος
|
Λήμνος
|
22
|
Τήνος
|
(1) Διαθέτουν 1 τουλάχιστον
ημερήσιο. Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ,
επεξεργασία: Θ. Κοτσυφάκης
|
Οι «εμπειρίες» ενός Εκπαιδευτικού των ΕΠΑΛ, Ζαμάνη Κων.:
Αν ισχύσει το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, τότε: Αποκλείονται από την λήψη απολυτηρίου και πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ, όλοι όσοι εργάζονται σε απογευματινές βάρδιες ή είναι άνεργοι, επιτρέποντάς τους να γραφτούν μόνο στα ΓΕΛ. Όμως έτσι δημιουργείται μεγάλη ανισότητα, που είναι αντισυνταγματική. Αποκλείονται οι απόφοιτοι γενικά λύκεια (ΓΕΛ) από την απόκτηση πτυχίου ημερήσιου ΕΠΑΛ (2 έτη), γεγονός που τους οδηγεί στα εσπερινά Λύκεια (3 έτη με λιγότερες όμως ώρες και αριθμό μαθημάτων), που θα έπρεπε να υποδέχονται κυρίως εργαζόμενους μαθητές, που είναι άλλωστε και το νόημα ύπαρξής τους.
Εξάλλου τα Εσπερινά Λύκεια έχουν ήδη πολύ μεγάλη πληρότητα και είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα μας (ειδικά στην επαρχία και σε μικρές πόλεις απουσιάζουν) και δεν διαθέτουν όλες τις ειδικότητες. Αποκλείονται οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ που επιθυμούν να παρακολουθήσουν και δεύτερη ειδικότητα ήκαι να προβούν σε αλλαγή τομέα, στο ίδιο σχολείο που αποφοίτησαν, δηλ. σε οικείο περιβάλλον, με τη δυνατότητα να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα ή να κάνουν μια νέα επιλογή.
Τα τελευταία χρόνια, μαθητές που για προσωπικούς ή οικονομικούς λόγους (λόγω κρίσης) δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ, έχουν την επιλογή να επανεγγραφούν στα ΕΠΑΛ (πλέον ως απόφοιτοι) για απόκτηση ειδικότητας. Πάρα πολλοί από αυτούς είχαν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ανεβάζοντας το επίπεδο της τάξης, αφού η επιλογή τους ήταν συνειδητή. Σε αυτούς προστίθενται και άτομα που έχουν ήδη δημιουργήσει την οικογένειά τους, που προσπαθούν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία μέσα από τα ΕΠΑΛ.
Σε περίπτωση που ισχύσει το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, είναι βέβαιο ότι τα σχολεία αυτά θα συρρικνωθούν σημαντικά. Οι αποκλειόμενοι μαθητές θα αναγκαστούν να στραφούν στα Ιδιωτικά ΙΕΚ (τα Δημόσια ΙΕΚ λειτουργούν μόνο απογευματινές ώρες). Αν βέβαια διαθέτουν την οικονομική δυνανατότητα, αλλιώς δεν θα εκπληρώσουν δυστυχώς την επιθυμία τους. Αν τα συγκεκριμένα άρθρα (51 & 52) του προτεινόμενου νομοσχεδίου δεν αποσυρθούν, η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση θα υποστεί βαρύτατο πλήγμα, ενώ τα τελευταία χρόνια είχε ανοδική πορεία.
Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής
Άρθρο 5: Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.
Οι «εμπειρίες» ενός Εκπαιδευτικού των ΕΠΑΛ, Ζαμάνη Κων.:
Για το γελοίο επιχείρημα του εκφοβισμού. Το επιχείρημα περί εκφοβισμού από ενήλικες μαθητές δεν τεκμηριώνεται από καμία γνωστή έρευνα. Σοβαρά περιστατικά ενδοσχολικής βίας έχουν καταγραφεί σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αν θέλουμε να μειώσουμε την ενδοσχολική βία υπάρχουν επιστημονικά τεκμεριωμένοι τρόποι αντιμετώπισης και σε κανέναν από αυτούς δεν αναφέρεται η οριοθέτηση της ηλικίας. Πως είναι δυνατόν ένας νέος 17 ετών που βρίσκεται στο σχολικό περιβάλλον να μην αποτελεί «απειλή βίας» για ένα νέο 15 ετών, αλλά ένας νέος 18 ή 19 ετών να αποτελεί και να πρέπει να απομακρυνθεί;
Η ενδοσχολική βία είναι σύνθετο πρόβλημα και η αιτιολογία της είναι πολυπαραγοντική γι’ αυτό και η αντιμετώπισή της θα πρέπει να είναι πολυεπίπεδη. Οι ενήλικοι που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ στη πλειοψηφία τους είναι ώριμοι, πιο συνειδητοποιημένοι για την επιλογή τους και με σαφείς στόχους. Συχνά αποτελούν πρότυπα για τους ανήλικους συμμαθητές τους και αποπνέουν σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους. Έχουμε πολλές φορές διαπιστώσει ότι οι ενήλικες μαθητές λειτουργούν ως καταλύτες σε φαινόμενα βίας.
ΟΛΜΕ: Η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια, ένα τελείως αναχρονιστικό μέτρο που επανέρχεται και οδηγεί στο στιγματισμό των μαθητών για όλη τη ζωή τους. Ασάφειες για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και «τον καθηγητή εμπιστοσύνης», που προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια, τη στιγμή που η παιδαγωγική επιστήμη και η ψυχολογία τονίζουν ότι όσο πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι απορριπτικές τάσεις και τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ.).
Αξιολόγηση
ΟΛΜΕ: Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κατά την οποία δημοσιεύονται οι φορμαρισμένες εκθέσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ, προς «αξιοποίησή» τους από την Α.ΔΙ.Π.Π. .Ε. «με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης». Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του, χωρίς να λαμβάνεται οποιαδήποτε μέριμνα για αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολείων, χωρίς να υπάρχουν οι εγγυήσεις για έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με κίνδυνο την κατηγοριοποίηση των σχολείων. H κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την επαναφορά από το 2021 της τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα συνδεθεί με την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η κίνηση αυτή στόχο έχει την ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης που βαραίνουν όχι τους εκπαιδευτικούς, αλλά τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές που έχουν ασκηθεί στην εκπαίδευση.
ΟΛΜΕ: Επιστροφή της τράπεζας θεμάτων χωρίς αναφορά στον τρόπο υλοποίησης και εφαρμογής της που αφήνεται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις. Η Τράπεζα θεμάτων σε συνδυασμό με τον τρόπο προαγωγής όπως εφαρμόστηκαν το 2013-2014 πολλαπλασίασε κατακόρυφα τη σχολική αποτυχία (εξαπλασιασμός των μετεξεταστέων, από 4% σε 24%), την καταφυγή στην παραπαιδεία και την πίεση στους/στις εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στο εναγώνιο κυνήγι της ύλης σε βάρος του παιδαγωγικού έργου. Ταυτόχρονα, επαναφέρει τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου οδηγώντας σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή και αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειo. Σημαντική αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο χωρίς την προηγούμενη και ουσιαστικότερη ενίσχυση του περιεχομένου της εκπαίδευσης. Eπανάληψη της χρονιάς αν ο μαθητής έχει κάτω από 10 σε πάνω από 4 μαθήματα και υποχρεωτική επανάληψη της γ’ γυμνασίου για όσους δεν προάγονται.
Αυτό που προέχει σήμερα είναι η απόκρουση και απόσυρση αυτού του νομοσχεδίου γκιλοτίνα. Θα υπάρξει νέο κείμενο με θέμα τι παιδεία θέλουμε.
Ο λόγος στους μαθητές, στους καθηγητές αλλά και σ’ εμάς, για να αποβληθεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δια παντός από τα σχολεία λόγω «Επίμεμπτης» Διαγωγής.
Επίμεμπτη διαγωγή = Αξιοκατάκριτη διαγωγή
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου