Το φετινό συνέδριο της ΟΛΜΕ δεν ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες.Η μεγάλη αποχή του κλάδου ήταν ένα μήνυμα προς τη συνδικαλιστική ηγεσία ότι πρέπει ν' αλλάξει.Αλλά με την αποχή επέπλευσαν και πάλι οι παρατάξεις με τους γνωστούς κομματικούς μηχανισμούς κι έτσι δεν κατέστη δυνατό να αλλάξουν οι συσχετισμοί στην ΟΛΜΕ.
Έτσι στο νέο 11μελές συμβούλιο της ομοσπονδίας θα έχουν από 3 έδρες η ΔΑΚΕ και τα ΣΥΝΕΚ, από 2 έδρες η Αγων.Συσπείρωση και οι Παρεμβάσεις και 1 έδρα η ΠΕΚ
Την πρώτη μέρα του συνεδρίου μας δόθηκε ο απολογισμός της τριετίας 2019-22, ο οποίος κανονικά έπρεπε να είχε βγει εδώ κι 1,5 μήνα για να συζητηθεί στις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου.
Προιόν της κοινής ψήφου ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ προιδέασε ότι η ηγεσία δεν είχε διάθεση να μπουν οι δράσεις της σε σοβαρή κριτική.
Επίσης το γεγονός ότι γινόταν μέσα στον επίσημο απολογισμό, κριτική σε μια συγκεκριμένη παράταξη (Παρεμβάσεις) δείχνει τον αποπροσανατολισμό της ηγεσίας της ΟΛΜΕ
Ευτυχώς το συνέδριο είχε αρκετό ενδιαφέρον καθώς αρκετοί σύνεδροι ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί μετέφεραν την κατάσταση,τα προβλήματα και τ' αδιέξοδα του σημερινού σχολείου.
Ακούσαμε για τις παρενέργειες της πανδημίας με την αύξηση των κρουσμάτων βίας,για την επιχείρηση διάλυσης του Λυκείου με τις συνεχείς εξετάσεις,την απουσία στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,την αιχμαλωσία των παιδιών του Γυμνασίου από τα διαγωνίσματα κλπ.
Και βέβαια ακούστηκαν έντονα τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου αλλά και η φτωχοποίηση των λαϊκών στρωμάτων και τάξεων της κοινωνίας, η άθλια ομηρία των αναπληρωτών,η κατάρρευση του ασφαλιστικού κλπ.
Ακόμα δόθηκε έμφαση στην αξιολόγηση και την πίκρα των συναδέλφων απο το άδειασμα της απεργίας-αποχής απο την ηγεσία τον περασμένο Οκτώβριο.Εκφράστηκε έντονος προβληματισμός για το τι κάνουμε τώρα που έρχεται η ατομική αξιολόγηση και διαφάνηκε η ανάγκη να υπάρξει δυναμική αντίδραση.
Επίσης κατακρίθηκε έντονα η αναστολή των υγειονομικών και όλες οι διακρίσεις με το πρόσχημα του κορωνοιού,καθώς και η προσπάθεια της εξουσίας να περιορίσει δικαιώματα κι ελευθερίες και να θεσπίσει μια κοινωνία "υπό επιτήρηση"
Τέλος κατακρίθηκε ο πόλεμος στην Ουκρανία και η απόπειρα των ιμπεριαλιστών να ξαναδιχάσουν τους λαούς για τα κέρδη τους.
Εκφράστηκε έντονα η απαίτηση να σταματήσει τώρα ο πόλεμος!
Όταν φτάσαμε στην ώρα της λήψης των αποφάσεων η κατάσταση άλλαξε.Το προεδρείο με ψήφους 3-2 αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαδικασία ψήφισης προτάσεων χωρίς να διαβάζονται και χωρίς να γίνεται καμία συζήτηση.Η επιλογή αυτής της διαδικασίας,που παραβιάζει το καταστατικό της ΟΛΜΕ, οδήγησε σε κωμικοτραγικές καταστάσεις.
Ρωτούσε π.χ. ο πρόεδρος: "Ποιοί ψηφιζουν την πρόταση 4;" της οποίας το περιεχόμενο γνώριζαν 2-3 εισηγητές ή ηγέτες των παρατάξεων. Έτσι,αν ο ηγέτης έκανε νόημα, σηκώνονταν αυτόματα τα χέρια των συνέδρων της παράταξης, της οποίας οι σύνεδροι είχαν μετατραπεί σε άβουλα όντα μιας και δεν 'ήξεραν τι ψηφίζουν. Έτσι οι σύνεδροι της ΔΑΚΕ, της ΠΕΚ και των ΣΥΝΕΚ ψήφισαν με συνοπτικές διαδικασίες γύρω στις 70 προτάσεις μεταξύ των οποίων και μια πρόταση 38 σελίδων για την αξιολόγηση.
Οι σύνεδροι που πρόσκεινταν στις Παρεμβάσεις και την Αγων.Συσπείρωση αποχωρήσαμε μη θέλοντας να πάρουμε μέρος στη γελοιοποίηση του συνεδρίου. Είναι ξεκάθαρο για μας ότι η διαδικασία ήταν προσυμφωνημένη ανάμεσα στις τρεις παρατάξεις με σκοπό την κυριαρχία συμβιβαστικής διάθεσης στην ΟΛΜΕ
Δε γνωρίζω τι ακριβώς έχουν στο μυαλό τους οι ηγήτορες της ΟΛΜΕ, οι οποίοι επανεκλέχτηκαν αλλά είναι σαφές ότι ακόμα πιο αποσπασμένοι απ' το δημόσιο σχολείο,μιας και δεν έχουν μπει σε τάξη εδώ και χρόνια,δεν έχουν τη βούληση να συμβάλουν στην αγωνιστική εγρήγορση και δυναμική, που πρέπει να αναπτύξει ο κλάδος. Άλλωστε είναι πολύ πιθανό να έκαναν ή να συνεχίσουν να κάνουν πρόβες συγκυβέρνησης στις πλάτες μας, όπως φάνηκε απο τη διαδικασία που ακολούθησαν και τη σύμπλευση μεταξύ τους στις αποφάσεις.
Παρ' όλα αυτά υπάρχει ένα μεγάλο δυναμικό του κλάδου,που έκανε αισθητή την παρουσία και στο συνέδριο,που δεν είναι διατεθειμένο να παίξει το παιχνίδι της κ.Κεραμέως και των διαθέσεων του κεφαλαίου "να καταπιεί" τη δημόσια εκπαίδευση.
Μαζί με τους συναδέλφους, τους δασκάλους, τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές και συμμαχίες από τον εργατικό χώρο και τον πνευματικό κόσμο, δε θα τους κάνουμε τη χάρη.
Ο αγώνας για μια δημόσια εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις, με έναν αξιοπρεπή εκπαιδευτικό, που θα μορφώνει τους αυριανούς πολίτες μιας δίκαιης και ελεύθερης κοινωνίας, συνεχίζεται...
Ηλίας Παπαχατζής, εκπαιδευτικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου