Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

Δ ι ά λ ο γ ο ς μ' έ ν α ν γ ο ν ι ό





-Καλημέρα, Βασίλη

-Καλημέρα, δάσκαλε. Καλή χρονιά!

-Επίσης και στα παιδιά, Βασίλη

-Τι γίνεται; Πώς ξεκινήσαμε;

-Η μόνη ορατή βελτίωση είναι ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία

-Αλλά όχι όλοι. Ο γιος μου κάνει 5ωρα

-Λείπουν 10.000 περίπου. Χάνονται αρκετές ώρες μαθήματος. Αλλά αυτό δεν ενοχλεί το υπουργείο...αν γινόταν καμιά κατάληψη, τότε θα θυμούνταν τις ώρες που χάνονται

-Άστα, δάσκαλε. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι

-Εμένα άλλο με προβληματίζει, Βασίλη. Τα παιδιά δεν έχουν το θάρρος της γνώμης τους. Είμαι σε Γυμνάσιο, όπως ξέρεις...

-Και πώς το εξηγείς αυτό, δάσκαλε;

-Ο κορωνοϊός και η κλεισούρα, που επιβλήθηκε τα χαντάκωσαν τα παιδιά. Φοβούνται, ντρέπονται, αποφεύγουν να συμμετάσχουν στο μάθημα

-Κι οι "από πάνω" τι κάνουν;

-Αυτοί στον κόσμο τους. Προσπαθούν λέει να βάλουν συντονιστές για να ελέγχουν την ύλη...

-Ποια ύλη, ρε δάσκαλε;

-Των μαθημάτων. Αν προχωράει...

-Αυτό είναι το πρόβλημα;

-Όχι, βέβαια. Αντί να μειώσουν την ύλη, μήπως καλυφθούν τα κενά δύο χρόνων και πάρουν θάρρος τα παιδιά, αυτοί επιμένουν χωρίς βέβαια να δίνουν δραχμή για μια καλύτερη παιδεία

-Δηλαδή τα παιδιά κοιμόνται;

-Στο Γυμνάσιο ναι. Στα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ κινούνται, αλλά συνήθως εκτονώνονται...κι έτσι τα φαινόμενα βίας αυξάνονται

-Κι εμείς οι γονείς, τι να κάνουμε;

-Να τους δίνετε σημασία στο σπίτι. Να τα προτρέπετε να λένε τη γνώμη τους, μήπως αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους

-Καλό αυτό...

-Δε φτάνει, Βασίλη μου, απλά να παίρνουμε στα παιδιά ό,τι μας ζητήσουν. Πολίτες θέλουμε να γίνουν, όχι άβουλοι καταναλωτές

-Σωστά όλ' αυτά, αλλά πού να προλάβουμε; Δουλεύω όλη μέρα, δάσκαλε

-Ε;

-Πώς θα τα βγάλουμε πέρα, δάσκαλε; Πήγες στο σούπερ μάρκετ τελευταία;

-Πήγα, πήγα. Τι ακρίβεια είν' αυτή;

-Αισχροκέρδεια το λένε...και μη μου πεις ότι για όλα φταίει ο πόλεμος

-Και πώς θα τα βγάλουμε πέρα, Βασίλη;

-Πάντως όχι με τα φραγκοδίφραγκα, που μας τάζουνε τα πλουσιόπαιδα, που κυβερνάνε χωρίς να τους έχει λείψει ποτέ τίποτα

-Εγώ λέω να σταματήσει αμέσως ο πόλεμος

-Συμφωνώ

-Και ταυτόχρονα ν' αγωνιστούμε για μια καλύτερη κοινωνία

-Ωραίες ιδέες. Βλέπεις τίποτα στον ορίζοντα;

-Βλέπω τις γυναίκες στο Ιράν , βλέπω τους φοιτητές στην Ελλάδα...να είναι στους δρόμους

-Κι εγώ μαζί τους είμαι. Και ξέρεις γιατί είμαι μαζί με τους φοιτητές;

-Γιατί;

-Γιατί, για να τους αντιμετωπίζουν με τόση βία, αυτό σημαίνει ότι η νεολαία αντιστέκεται στα σχέδιά τους. Αλλιώς θα έκαναν διάλογο

-Τι διάλογο να κάνουν, ρε Βασίλη; Μπορούν να πείσουν κανέναν για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση την πανεπιστημίων;

-Πάντως τάξη δε σημαίνει βία

-Βρε, δε διαφωνώ. Γι' αυτό πήγα και στην πορεία το Σάββατο. Δε μας χρειάζεται περισσότερη αστυνομία. Στήριξη στη δημόσια παιδεία, υγεία και κοινωνική προστασία χρειάζεται. Άκου να σβήνουν τις φωτιές τα ΜΑΤ!

-Ειρηνική η πορεία, ε; Δεν έκαναν τίποτα επεισόδια οι μπαχαλάκηδες;

-Βλέπεις πολλή τηλεόραση, Βασίλη. Κλείστην!

-Γιατί; Τι έγινε;

-Πού να το μάθεις; Πλάκωσαν τα παιδιά στο ξύλο, αφού πρώτα τα ψέκασαν με χημικά "κατά πρόσωπο"

-Κι εγώ γιατί δεν το έμαθα;

-Άμα έσπαγε κανά τζάμι, θα ήταν πρώτη είδηση. Κατάλαβες ποιοί ανεβάζουν τις τιμές, Βασίλη;

-Ποιοί;

-Αυτοί που θέλουν τα παιδιά μας κοιμισμένα και βουβά. Και που, αν τολμήσουν και φέρουν αντίρρηση, τα αντιμετωπίζουν σαν κατσαρίδες ή σαν τις γυναίκες στο Ιράν

-Τι είναι αυτά που μου λες, δάσκαλε;

-Την αλήθεια σου λέω...ήμουν εκεί

-Και τι πρέπει να κάνουμε;

-Να υποστηρίξετε τα παιδιά σας σήμερα, για να σας υποστηρίξουν αυτά αύριο

-Πώς δηλαδή;

-Ποιος θα αντιδράσει για τη φτώχεια, την ανεργία και τις ιδιωτικοποιήσεις, Βασίλη;

-Ποιος;

-Όλοι μαζί πρέπει. Και οι φοιτητές. Αλλά αφού πρώτα έχουν πειστεί ότι τους νοιάζεται κι η κοινωνία. Γιατί δεν είναι όλοι επαναστάτες, για να δουν από τώρα το μέλλον, που τους επιφυλάσσει το σύστημα

-Α, μάλιστα

-Αλληλεγγύη, Βασίλη. Αλληλεγγύη στους απεργούς στη Μαλαματίνα σήμερα, στους αγωνιστές ενάντια στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, στους φοιτητές...

-Καλά όλ' αυτά...συμφωνώ

-Και πρώτα απ' όλα, δείτε ως σύλλογος γονέων τα προβλήματα του σχολείου και αγωνιστείτε γι' αυτά

-Α, ναι. Κάτι είπαν ότι δε θα έχουν πετρέλαιο το χειμώνα

-Αυτοί θα έχουν. Τα σχολεία και τα σπίτια μας όμως...

-Όχι άλλη τηλεκπαίδευση, δάσκαλε

-Παλέψτε, Βασίλη

-Μαζί με τους εκπαιδευτικούς...

-Οπωσδήποτε. Αλλά και με πολλούς άλλους...

-Σε χαιρετώ, δάσκαλε

- Γεια σου, Βασίλη

Ηλίας Παπαχατζής, εκπαιδευτικός



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου