Γιάννης Αγγέλου
Σημαντικά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι νησιώτες. Στην πρόσφατη επίσκεψη του στα Δωδεκάνησα με κλιμάκιο του ΚΚΕ, ο Σχης (ΜΧ) εα, Γιάννης Αγγέλου, είχε σειρά συναντήσεων με φορείς εργαζομένων, την Ένωση Στρατιωτικών Καλύμνου, ενώ πραγματοποίησε επίσκεψη και στα νοσοκομεία και είχε αρκετές συνομιλίες με κατοίκους του νησιού, καταγράφοντας σημαντικά προβλήματα.
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων, είναι οι μεταφορές και συγκοινωνίες. Επειδή η χώρα μας είναι νησιωτική, οι μετακινήσεις προς και από τα νησιά είναι πολύ καλή κατά τους θερινούς μήνες, οπότε και έρχεται το μεγάλο κύμα τουριστών. Όταν οι τουρίστες εκλείψουν, τότε ο βασιλιάς είναι γυμνός. Γιατί ο μεγάλος αριθμός καραβιών καθημερινά περιορίζεται σε έναν μικρό αριθμό δρομολογίων μέσα σε ολόκληρη την εβδομάδα. Έτσι έχουμε το φαινόμενο των περίφημων «άγονων γραμμών».
Η Ελλάδα διαθέτει ναυτιλία που είναι η πρώτη στον κόσμο, όπως συχνά πυκνά αναφέρεται και τονίζεται σε πλήθος εκδηλώσεων, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι, πώς είναι δυνατόν μια νησιωτική χώρα με την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, να έχει άγονες γραμμές. Δηλαδή νησιά στα οποία το καράβι πηγαίνει μια ή δυο φορές την εβδομάδα και αυτό εάν ο καιρός ή η κατάσταση του καραβιού το επιτρέπουν.
Δεδομένου ότι για τις άγονες γραμμές οι εφοπλιστές επιδοτούνται και επίσης οι εφοπλιστές ΔΕΝ φορολογούνται! Ή, για να είμαι ακριβέστερος, φορολογούνται κατ εκτίμησή τους!
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι οι νησιώτες να είναι αποκομμένοι, με ότι αυτό συνεπάγεται, λαμβανομένου υπόψη και του τεράστιου κόστους πλέον των εισιτηρίων που καθιστούν την οποιαδήποτε μετακίνηση από το νησί στην ενδοχώρα εξαιρετικά δαπανηρή.
Άλλο μεγάλο ζήτημα είναι η υποστελέχωση των νοσοκομείων, σε ιατρικό προσωπικό. Τα ποσοστά είναι τραγικά και η αρμόδια Υ.Πε δεν ασχολείται με την επίλυσή τους. Παρατηρείται το φαινόμενο σε ολοκαίνουργια νοσοκομεία να μην υπάρχουν ειδικότητες αναγκαίες για την επιβίωση του λαού των νησιών. Η υποστελέχωση των νοσοκομείων των νησιών, σε ειδικότητες νεφρολόγου (ειδικά όπου υπάρχει μονάδα τεχνητού νεφρού), αναισθησιολόγου (πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά νοσοκομεία σε όλη τη χώρα), οδοντιάτρου, παθολόγου, παιδιάτρου κ.α., δείχνει το τεράστιο πρόβλημα. Από την άλλη, ξεφυτρώνουν ιδιωτικά κέντρα τα οποία μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι της υγείας.
Τα υπάρχοντα Κ.Υ. είτε είναι παρατημένα, είτε υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να στερούνται πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Στην Κάρπαθο συγκεκριμένα, υπάρχει Κ.Υ. στην Όλυμπο, το μεγαλύτερο χωριό που απέχει από τη χώρα περίπου μια ώρα. Εκεί υπάρχει Κ.Υ. που δε λειτουργεί. Από την άλλη, όταν κάποιος ασθενήσει σοβαρά και χρειαστεί να διακομιστεί στο νοσοκομείο, αντί να υπάρχει μόνιμα σταθμευμένο ασθενοφόρο στην Όλυμπο και να μεταφέρει τον ασθενή, περιμένουν να έρθει το ασθενοφόρο από τη χώρα. Όλα αυτά ο λαός των νησιών τα αντιλαμβάνεται ως εγκατάλειψη στην τύχη του.
Ζήτημα είναι ο βιολογικός καθαρισμός. Σε κάποια από τα νησιά ουσιαστικά δεν λειτουργεί, σε κάποια άλλα υπολειτουργεί. Πρόθεση των δημοτικών διοικήσεων είναι να λειτουργήσουν με ιδιώτες, κάτι που αφήνει πολλά ερωτηματικά καθώς απαξιώνονται οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης. Ανάλογη πολιτική υπάρχει και στο ζήτημα λειτουργίας των φραγμάτων, όπως και της ύδρευσης, δεδομένου ότι δεν είναι πόσιμο, μέσω της αφαλάτωσης.
Ηλεκτρικό δίκτυο κακοσυντηρημένο, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται διακοπές τους χειμερινούς μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το λαό των νησιών.
Τα σχολεία επίσης παρουσιάζουν προβλήματα λόγω ανυπαρξίας συντήρησης. Ακόμη και στη Ρόδο έπεσε ταβάνι σε αίθουσα με παιδιά που υπάγονται στην ειδική εκπαίδευση. Στην Κάρπαθο γυμνάσιο και ΕΠΑΛ στεγάζονται σε κοντέινερ, αφού το κτίριο που υπάρχει στο χώρο είναι ακατάλληλο, ενώ είναι και κτίριο – φάντασμα, αφού δεν υπάρχει στην Πολεοδομία!
Οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων δέχονται και αυτοί τις συνέπειες από την μεγάλη ακρίβεια, το κόστος των καυσίμων και της ενέργειας. Τα βασικά προϊόντα είναι ακόμα πιο ακριβά, από ότι είναι στην ηπειρωτική χώρα. Ένας βασικός λόγος είναι η κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ που ψήφισαν μαζί ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, με το τρίτο μνημόνιο. Η επαναφορά του αποτελεί μια δίκαιη απαίτηση, όλων των νησιωτών για την οποία κυβέρνηση της Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ, προκλητικά κωφεύουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι απέρριψαν την τροπολογία που κατέθεσε το ΚΚΕ για την επαναφορά του.
Όσα αναφέρονται αποτελούν μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο λαός των νησιών του Αιγαίου. Οι κυβερνώντες και οι κυβερνήσαντες που φιλοδοξούν να κυβερνήσουν εκ νέου, έχουν αφήσει το λαό στην τύχη του, υπηρετώντας πιστά την εξυπηρέτηση των εφοπλιστών, των επιχειρηματικών ομίλων και των πάσης φύσεως οικονομικών συμφερόντων. Όπως πολύ χαρακτηριστικά μου είπε κάτοικος ενός από τα νησιά των Δωδεκανήσων:
«Δεν ενδιαφέρονται για μας. Αυτό που θέλουν είναι να ρημάξουμε, να στείλουμε τα παιδιά μας στην Αθήνα, να μορφωθούν και να μας έρθουν πίσω να μας κυβερνήσουν και μόνο»…
Αυτά τα λόγια, ενός ανθρώπου που κάθισε μαζί μας για έναν καφέ, κρύβουν ΟΛΗ την πραγματικότητα.
Γιάννης Αγγέλου
Σχης (ΜΧ) εα
ΜΒΑ, Ms’c
Σημαντικά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι νησιώτες. Στην πρόσφατη επίσκεψη του στα Δωδεκάνησα με κλιμάκιο του ΚΚΕ, ο Σχης (ΜΧ) εα, Γιάννης Αγγέλου, είχε σειρά συναντήσεων με φορείς εργαζομένων, την Ένωση Στρατιωτικών Καλύμνου, ενώ πραγματοποίησε επίσκεψη και στα νοσοκομεία και είχε αρκετές συνομιλίες με κατοίκους του νησιού, καταγράφοντας σημαντικά προβλήματα.
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων, είναι οι μεταφορές και συγκοινωνίες. Επειδή η χώρα μας είναι νησιωτική, οι μετακινήσεις προς και από τα νησιά είναι πολύ καλή κατά τους θερινούς μήνες, οπότε και έρχεται το μεγάλο κύμα τουριστών. Όταν οι τουρίστες εκλείψουν, τότε ο βασιλιάς είναι γυμνός. Γιατί ο μεγάλος αριθμός καραβιών καθημερινά περιορίζεται σε έναν μικρό αριθμό δρομολογίων μέσα σε ολόκληρη την εβδομάδα. Έτσι έχουμε το φαινόμενο των περίφημων «άγονων γραμμών».
Η Ελλάδα διαθέτει ναυτιλία που είναι η πρώτη στον κόσμο, όπως συχνά πυκνά αναφέρεται και τονίζεται σε πλήθος εκδηλώσεων, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι, πώς είναι δυνατόν μια νησιωτική χώρα με την πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, να έχει άγονες γραμμές. Δηλαδή νησιά στα οποία το καράβι πηγαίνει μια ή δυο φορές την εβδομάδα και αυτό εάν ο καιρός ή η κατάσταση του καραβιού το επιτρέπουν.
Δεδομένου ότι για τις άγονες γραμμές οι εφοπλιστές επιδοτούνται και επίσης οι εφοπλιστές ΔΕΝ φορολογούνται! Ή, για να είμαι ακριβέστερος, φορολογούνται κατ εκτίμησή τους!
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι οι νησιώτες να είναι αποκομμένοι, με ότι αυτό συνεπάγεται, λαμβανομένου υπόψη και του τεράστιου κόστους πλέον των εισιτηρίων που καθιστούν την οποιαδήποτε μετακίνηση από το νησί στην ενδοχώρα εξαιρετικά δαπανηρή.
Άλλο μεγάλο ζήτημα είναι η υποστελέχωση των νοσοκομείων, σε ιατρικό προσωπικό. Τα ποσοστά είναι τραγικά και η αρμόδια Υ.Πε δεν ασχολείται με την επίλυσή τους. Παρατηρείται το φαινόμενο σε ολοκαίνουργια νοσοκομεία να μην υπάρχουν ειδικότητες αναγκαίες για την επιβίωση του λαού των νησιών. Η υποστελέχωση των νοσοκομείων των νησιών, σε ειδικότητες νεφρολόγου (ειδικά όπου υπάρχει μονάδα τεχνητού νεφρού), αναισθησιολόγου (πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά νοσοκομεία σε όλη τη χώρα), οδοντιάτρου, παθολόγου, παιδιάτρου κ.α., δείχνει το τεράστιο πρόβλημα. Από την άλλη, ξεφυτρώνουν ιδιωτικά κέντρα τα οποία μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι της υγείας.
Τα υπάρχοντα Κ.Υ. είτε είναι παρατημένα, είτε υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να στερούνται πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Στην Κάρπαθο συγκεκριμένα, υπάρχει Κ.Υ. στην Όλυμπο, το μεγαλύτερο χωριό που απέχει από τη χώρα περίπου μια ώρα. Εκεί υπάρχει Κ.Υ. που δε λειτουργεί. Από την άλλη, όταν κάποιος ασθενήσει σοβαρά και χρειαστεί να διακομιστεί στο νοσοκομείο, αντί να υπάρχει μόνιμα σταθμευμένο ασθενοφόρο στην Όλυμπο και να μεταφέρει τον ασθενή, περιμένουν να έρθει το ασθενοφόρο από τη χώρα. Όλα αυτά ο λαός των νησιών τα αντιλαμβάνεται ως εγκατάλειψη στην τύχη του.
Ζήτημα είναι ο βιολογικός καθαρισμός. Σε κάποια από τα νησιά ουσιαστικά δεν λειτουργεί, σε κάποια άλλα υπολειτουργεί. Πρόθεση των δημοτικών διοικήσεων είναι να λειτουργήσουν με ιδιώτες, κάτι που αφήνει πολλά ερωτηματικά καθώς απαξιώνονται οι δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης. Ανάλογη πολιτική υπάρχει και στο ζήτημα λειτουργίας των φραγμάτων, όπως και της ύδρευσης, δεδομένου ότι δεν είναι πόσιμο, μέσω της αφαλάτωσης.
Ηλεκτρικό δίκτυο κακοσυντηρημένο, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται διακοπές τους χειμερινούς μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το λαό των νησιών.
Τα σχολεία επίσης παρουσιάζουν προβλήματα λόγω ανυπαρξίας συντήρησης. Ακόμη και στη Ρόδο έπεσε ταβάνι σε αίθουσα με παιδιά που υπάγονται στην ειδική εκπαίδευση. Στην Κάρπαθο γυμνάσιο και ΕΠΑΛ στεγάζονται σε κοντέινερ, αφού το κτίριο που υπάρχει στο χώρο είναι ακατάλληλο, ενώ είναι και κτίριο – φάντασμα, αφού δεν υπάρχει στην Πολεοδομία!
Οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων δέχονται και αυτοί τις συνέπειες από την μεγάλη ακρίβεια, το κόστος των καυσίμων και της ενέργειας. Τα βασικά προϊόντα είναι ακόμα πιο ακριβά, από ότι είναι στην ηπειρωτική χώρα. Ένας βασικός λόγος είναι η κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ που ψήφισαν μαζί ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, με το τρίτο μνημόνιο. Η επαναφορά του αποτελεί μια δίκαιη απαίτηση, όλων των νησιωτών για την οποία κυβέρνηση της Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ, προκλητικά κωφεύουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι απέρριψαν την τροπολογία που κατέθεσε το ΚΚΕ για την επαναφορά του.
Όσα αναφέρονται αποτελούν μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο λαός των νησιών του Αιγαίου. Οι κυβερνώντες και οι κυβερνήσαντες που φιλοδοξούν να κυβερνήσουν εκ νέου, έχουν αφήσει το λαό στην τύχη του, υπηρετώντας πιστά την εξυπηρέτηση των εφοπλιστών, των επιχειρηματικών ομίλων και των πάσης φύσεως οικονομικών συμφερόντων. Όπως πολύ χαρακτηριστικά μου είπε κάτοικος ενός από τα νησιά των Δωδεκανήσων:
«Δεν ενδιαφέρονται για μας. Αυτό που θέλουν είναι να ρημάξουμε, να στείλουμε τα παιδιά μας στην Αθήνα, να μορφωθούν και να μας έρθουν πίσω να μας κυβερνήσουν και μόνο»…
Αυτά τα λόγια, ενός ανθρώπου που κάθισε μαζί μας για έναν καφέ, κρύβουν ΟΛΗ την πραγματικότητα.
Γιάννης Αγγέλου
Σχης (ΜΧ) εα
ΜΒΑ, Ms’c
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου