Ελλάδα
Σε «λάστιχο» έχουν μετατρέψει την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα εφοπλιστές και υπουργείο Ναυτιλίας, στο πλαίσιο του κυνηγητού του κέρδους. Αδιάψευστος μάρτυρας είναι το εξωφρενικό γεγονός ότι εδώ και πάνω από 15 μέρες, το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «BLUE STAR MYKONOS» ταξιδεύει ανενόχλητο με μία κύρια μηχανή χαλασμένη.
Το πλοίο, αν και έχει βλάβη στις μηχανές, επιβιβάζει κανονικότατα επιβάτες (με το χειμερινό του πρωτόκολλο να ξεπερνάει τα 1.700 άτομα), παίρνει χωρίς κανένα πρόβλημα άδεια απόπλου από το υπουργείο και τις αρμόδιες αρχές και εκτελεί τα προγραμματισμένα δρομολόγια, αν και υπάρχει κίνδυνος ανά πάσα στιγμή να «μείνει» μεσοπέλαγα!
Ο κίνδυνος αυτός μεγαλώνει αν προστεθεί ότι το πλοίο εκτελεί ταξίδια – «οδύσσειες», πιάνοντας ακόμα και 20 λιμάνια πηγαινέλα! Για παράδειγμα, χτες στις 6 το απόγευμα απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά για Σύρο – Μύκονο – Αγιο Κήρυκο (Ικαρίας) – Φούρνους – Καρλόβασι – Βαθύ – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή!
Επιπλέον, από την 1η Νοέμβρη, με βάση τον κατάπτυστο νόμο 4150/2013 (που τίθεται σε ισχύ σε κάθε χειμερινή περίοδο) ταξιδεύει και με μισό πλήρωμα!
Από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας, επίσημα αρνήθηκαν να δώσουν οποιαδήποτε πληροφορία προφορικά (!) ζητώντας να αποσταλεί η σχετική ερώτηση ηλεκτρονικά για να απαντήσουν …κάποτε. Όμως, από την πλευρά της εταιρείας ξεκαθαρίστηκε με τον πιο σαφή τρόπο ότι «το πλοίο είναι πιστοποιημένο να ταξιδεύει ακόμα και με 2 μηχανές. Δηλαδή δεν χρειάζονται για το ταξίδι και οι 4 μηχανές»(!) γι’ αυτό και παίρνει κανονικά άδεια απόπλου.
Δεν εξήγησε βέβαια πώς θα ταξιδεύει το πλοίο αν έχει σε λειτουργία, για παράδειγμα, μόνο τις δύο δεξιές κύριες μηχανές ή τις δύο αριστερές. Ανέφερε ακόμα ότι το πλοίο παίρνει «κανονικά πιστοποιητικό από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα», που είναι ο «RINA», παρά το γεγονός ότι έχει 1 από τις 4 κύριες μηχανές με βλάβη.
Να σημειωθεί εδώ ότι όλοι οι νηογνώμονες είναι ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες φρόντισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με νόμο (που ψήφισε το 2017) να τους δοθούν όλες οι αρμοδιότητες για τους ελέγχους στα πλοία που είχε μέχρι τότε ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Ναυτιλίας, δηλαδή ο μοναδικός αρμόδιος κρατικός φορέας.
Σε «λάστιχο» έχουν μετατρέψει την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα εφοπλιστές και υπουργείο Ναυτιλίας, στο πλαίσιο του κυνηγητού του κέρδους. Αδιάψευστος μάρτυρας είναι το εξωφρενικό γεγονός ότι εδώ και πάνω από 15 μέρες, το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «BLUE STAR MYKONOS» ταξιδεύει ανενόχλητο με μία κύρια μηχανή χαλασμένη.
Το πλοίο, αν και έχει βλάβη στις μηχανές, επιβιβάζει κανονικότατα επιβάτες (με το χειμερινό του πρωτόκολλο να ξεπερνάει τα 1.700 άτομα), παίρνει χωρίς κανένα πρόβλημα άδεια απόπλου από το υπουργείο και τις αρμόδιες αρχές και εκτελεί τα προγραμματισμένα δρομολόγια, αν και υπάρχει κίνδυνος ανά πάσα στιγμή να «μείνει» μεσοπέλαγα!
Ο κίνδυνος αυτός μεγαλώνει αν προστεθεί ότι το πλοίο εκτελεί ταξίδια – «οδύσσειες», πιάνοντας ακόμα και 20 λιμάνια πηγαινέλα! Για παράδειγμα, χτες στις 6 το απόγευμα απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά για Σύρο – Μύκονο – Αγιο Κήρυκο (Ικαρίας) – Φούρνους – Καρλόβασι – Βαθύ – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή!
Επιπλέον, από την 1η Νοέμβρη, με βάση τον κατάπτυστο νόμο 4150/2013 (που τίθεται σε ισχύ σε κάθε χειμερινή περίοδο) ταξιδεύει και με μισό πλήρωμα!
Από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας, επίσημα αρνήθηκαν να δώσουν οποιαδήποτε πληροφορία προφορικά (!) ζητώντας να αποσταλεί η σχετική ερώτηση ηλεκτρονικά για να απαντήσουν …κάποτε. Όμως, από την πλευρά της εταιρείας ξεκαθαρίστηκε με τον πιο σαφή τρόπο ότι «το πλοίο είναι πιστοποιημένο να ταξιδεύει ακόμα και με 2 μηχανές. Δηλαδή δεν χρειάζονται για το ταξίδι και οι 4 μηχανές»(!) γι’ αυτό και παίρνει κανονικά άδεια απόπλου.
Δεν εξήγησε βέβαια πώς θα ταξιδεύει το πλοίο αν έχει σε λειτουργία, για παράδειγμα, μόνο τις δύο δεξιές κύριες μηχανές ή τις δύο αριστερές. Ανέφερε ακόμα ότι το πλοίο παίρνει «κανονικά πιστοποιητικό από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα», που είναι ο «RINA», παρά το γεγονός ότι έχει 1 από τις 4 κύριες μηχανές με βλάβη.
Να σημειωθεί εδώ ότι όλοι οι νηογνώμονες είναι ιδιωτικές εταιρείες στις οποίες φρόντισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με νόμο (που ψήφισε το 2017) να τους δοθούν όλες οι αρμοδιότητες για τους ελέγχους στα πλοία που είχε μέχρι τότε ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Ναυτιλίας, δηλαδή ο μοναδικός αρμόδιος κρατικός φορέας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου