Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Νέα έρευνα: «Κόβουμε» λίγο-λίγο το μπάνιο, το μαγείρεμα, το ΙΧ και τις διακοπές για να κάνουμε οικονομία!

Ελλάδα


Τις σοβαρές αλλαγές που έχουν προκύψει στην καθημερινότητα των λαϊκών νοικοκυριών επιβεβαιώνουν νέες έρευνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με αυτές, προκύπτει ότι παγιωμένες συνήθειες όπως το να ανάψουμε τον θερμοσίφωνα ή τον φούρνο, το καθημερινό μαγείρεμα ή η μετακίνηση με ΙΧ, ακόμη και το σιδέρωμα των ρούχων, μειώνονται δραστικά, προκειμένου να νοικοκυριά να «σώσουν ο,τιδήποτε κι αν σώζεται».

Την ίδια στιγμή όλο και περισσότερο αυξάνεται το ποσοστό των νοικοκυριών που όχι μόνο δυσκολεύονται να κάνουν λίγες μέρες διακοπές τον χρόνο αλλά, στην πραγματικότητα, έχουν ξεχάσει πώς είναι αυτές, αφού να κάνουν μέχρι και τρία χρόνια! Η έρευνα, τέλος, δίνει άλλο ένα ηχηρό «χαστούκι» (όπως περιμέναμε) στο περιβόητο «καλάθι του νοικοκυριού», αφού όχι μόνο δεν το χρησιμοποιεί, αλλά το θεωρεί και… άχρηστο!

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων και είναι της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) της ΓΣΕΕ, που κατέγραψε τα μέτρα που παίρνουν οι καταναλωτές ώστε να περιορίσουν την οικονομική αιμορραγία.

(Καλά, το ότι η ΓΣΕΕ μόνο καταγράφει, εδώ και χρόνια, το ξέρουμε).

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας:


-Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα μόνο το 4,8%. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι (59,9%) δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικίας τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.

-Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. 8 στους 10 επιλέγει να φορά περισσότερα ρούχα για να αποφεύγει τη δαπάνη της θέρμανσης. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.

-Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).

-Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Δεν είναι μικρό όμως και το ποσοστό όσων μείωσαν και το καθημερινό μαγείρεμα (57%).

-Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ­γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%). Επίσης, την προτίμησή τους στην απλώστρα ρούχων αντί για στεγνωτήριο δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.

-Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά αρνητικά (83%). Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει κα­θόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%).

-Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγο­νός ότι η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%) όπως, ομοίως, η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).

-Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα αλλά και την ένδυση / υπόδηση (83,5% και 90,4%).

-Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύ­σουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.

-Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.

-7 στους 10 ερω­τώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.

-Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ­θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%)


Πηγή:imerodromos.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου