Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

ΠΕΙΝΑ – ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΝ ΕΓΩ ΠΕΙΝΑΩ (BERTOLT BRECHT)

Μπέρτολτ Μπρεχτ


Σε μία ερώτηση σχετικά με την πατρίδα ο κ. Κ. έδωσε τούτη την απάντηση : Παντού μπορώ να πεινάσω.

Ένας προσεκτικός ακροατής ρώτησε τότε τον κ. Κ. πώς γίνεται να λέει ότι πεινάει όταν στην πραγματικότητα έχει να φάει.

Ο κ. Κ. δικαιολογήθηκε λέγοντας : Προφανώς ήθελα να πω ότι μπορώ να ζήσω παντού όπου υπάρχει πείνα, φτάνει να θέλω να ζήσω. Ομολογώ πως υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να πεινάω εγώ ο ίδιος και στο να ζω σε τόπο όπου ο κόσμος πεινάει.
Ας μου επιτραπεί ωστόσο ν’ αναφέρω σαν ελαφρυντικό μου το γεγονός ότι να ζω σε τόπο όπου υπάρχει πείνα είναι για μένα αν ίσως όχι τόσο κακό όσο να πεινάω ο ίδιος, τουλάχιστον όμως πολύ κακό.
Στο κάτω-κάτω για τους άλλους δεν έχει τόση σημασία αν εγώ πεινάω, έχει όμως μεγάλη σημασία ότι είμαι εναντίον της πείνας.


BERTOLT BRECHT

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ κ. ΚΌΥΝΕΡ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΘΕΜΕΛΙΟ



Πηγή:Lectures Bureau



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου