Τα κείμενα έχουν συλλεχθεί από τις επίσημες πηγές της Ευρωπαικής Επιτροπής (Ε.Ε. 09/03/2021). Σκοπός του παρακάτω κειμένου αποτελεί η αποκρυπτογράφηση των βασικών στόχων και προτεραιοτήτων που θέτει (η Ε.Ε. 09/03/2021). Επίσης αναλύει το «όραμά» της αλλά και τις προοπτικές της για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης έως το 2030. Αυτό το «όραμα» για την ψηφιακή δεκαετία της ΕΕ διαμορφώνεται γύρω από τέσσερα κομβικά σημεία:
1ο) Δεξιότητες: Ειδικοί στις ΤΠΕ: (20 εκατ.+ σύγκλιση των φύλων), Στοιχειώδεις ψηφιακές δεξιότητες: για τουλάχιστον 80 % του πληθυσμού
2ο) Ασφαλείς και βιώσιμες ψηφιακές υποδομές: Συνδεσιμότητα: Gigabit για όλους, 5G παντού, Ημιαγωγοί αιχμής: διπλασιασμός του μεριδίου της ΕΕ στην παγκόσμια παραγωγή, Δεδομένα-Υπολογιστικό νέφος και παρυφές: 10 000 κλιματικά ουδέτεροι ακραίοι κόμβοι υψηλής ασφάλειας, Υπολογιστική: πρώτος υπολογιστής με κβαντική επιτάχυνση
3ο) Ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων:
· Υιοθέτηση τεχνολογιών: 75 % των εταιρειών της ΕΕ να χρησιμοποιούν υπολογιστικό νέφος/ τεχνητή νοημοσύνη/μαζικά δεδομένα
4ο) Ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών:
· Κύριες δημόσιες υπηρεσίες: 100 % μέσω διαδικτύου
· Ηλεκτρονική υγεία 100 % διαθεσιμότητα ιατρικών φακέλων
· Ψηφιακή ταυτότητα: 80 % πολίτες να χρησιμοποιούν ψηφιακή ταυτότητα
Αυτοί οι τέσσερις τομείς αποτελούν μέρος της ψηφιακής πυξίδας της Ευρώπης, η οποία θα μετατρέψει σε πράξη τις ψηφιακές φιλοδοξίες της ΕΕ για το 2030.
Ένα πλαίσιο ψηφιακών αρχών θα συμβάλει στην προώθηση και την προάσπιση των «αξιών» της ΕΕ στον ψηφιακό χώρο. Το πλαίσιο αυτό θα προσδιοριστεί μέσα από εκτεταμένο κοινωνικό διάλογο και θα μπορούσε, για παράδειγμα, να περιλαμβάνει:
α) Ψηφιακή ιθαγένεια. Δικαιώματα και αρχές για τους Ευρωπαίους:
· Ελευθερία έκφρασης, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε ποικίλες, αξιόπιστες και διαφανείς πληροφορίες
· Ελευθερία δημιουργίας και άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας στο διαδίκτυο
· Προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής
· Προστασία της πνευματικής δημιουργίας ατόμων στον επιγραμμικό χώρο
β) Ασφαλές και αξιόπιστο επιγραμμικό περιβάλλον:
· Καθολική ψηφιακή εκπαίδευση και δεξιότητες
· Πρόσβαση σε ψηφιακά συστήματα και συσκευές που σέβονται το περιβάλλον
· Προσβάσιμες και ανθρωποκεντρικές ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες και διοίκηση
· Δεοντολογικές αρχές για ανθρωποκεντρικούς αλγόριθμους
· Προστασία και ενδυνάμωση των παιδιών στον επιγραμμικό χώρο
· Πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες υγείας
Σημείωση: Όλα τα προηγούμενα αποσκοπούν και αποβλέπουν στην δημιουργία ενός άβουλου καταναλωτή. Παρακάτω θα δούμε ποιά από αυτά είναι τα ουδέτερα και ποια τα «πονηρά».
Οι Στόχοι τους
Ο βασικός του στόχος είναι ο δημόσιος τομέας. Ο λόγος είναι ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο «κλάδο» της ΕΕ. Σε αυτόν απασχολούνται περίπου 75 εκατ.άτομα, ήτοι περίπου το 25% του εργατικού δυναμικού. Οι δημόσιες δαπάνες ανέρχονται σχεδόν στο 50 % του ΑΕΠ. Οι τελευταίες μελέτες καταδεικνύουν ότι, μετά την πτώση που παρατηρήθηκε το 2012 (στο 7% στην Ελλάδα και στο 4,7% στο Ηνωμένο Βασίλειο), η συνολική απασχόληση στο δημόσιο στα κράτη μέλη επέστρεψε στα προ της κρίσης επίπεδα. Σε ορισμένες χώρες πραγματοποιή-θηκαν περικοπές προσωπικού (3,5 % στη Λετονία, 3,6 % στις Κάτω Χώρες), ενώ σε άλλες σημειώθηκε αύξηση του αριθμού μελών του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης κατά έως και 2 εκατοστιαίες μονάδες (Τσεχική Δημοκρατία, Εσθονία, Ουγγαρία, Σλοβενία).
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι κατά την έκθεση:
· Η γήρανση των δημοσίων υπαλλήλων αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους δημόσιους οργανισμούς σε ολόκληρη την ΕΕ. Σε ορισμένες χώρες (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία) αναμένεται η συνταξιοδότηση του 45 % των δημοσίων υπαλλήλων εντός των επόμενων 15 ετών. Αυτό εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη μακροπρόθεσμη ικανότητα, τη θεσμική σταθερότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών.
Η δημογραφική γήρανση ασκεί ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στα δημόσια συστήματα και απαιτεί νέες λύσεις πολιτικής και υπηρεσίες, καθώς και έναν νέο τρόπο αξιοποίησης των πόρων. Ένα υψηλό ποσοστό των μελών του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης πλησιάζει την ηλικία συνταξιοδότησης και υπάρχει ανάγκη για προσέλκυση νέων εργαζομένων από τον φθίνοντα αριθμό των νεαρών ατόμων που εισέρχονται στην αγορά εργασίας.
Σχόλιο: Δεν κατανοείται γιατί η γήρανση εγείρει σοβαρές ανησυχίες. Όπως σε κάθε επάγγελμα έτσι και στον δημόσιο τομέα μπορεί ομαλά να γίνεται η αντικατάσταση του προσωπικού. Ειδικά τώρα που τον Ιούλιο-2020 η ανεργία στην Ευρωζώνη αυξήθηκε σε 7,9% και το επίσημο ποσοστό ανεργίας αναρριχήθηκε στο 8,1% τον Αύγουστο. που συνεπάγεται επιπλέο 13,2 εκατ. ανέργους είναι επιπλέον στα 45 εκατ. άτομα που βρίσκονται σε προσωρινή ανεργία. Μήπως υπάρχει άλλος λόγος;
· Οι πελατειακές σχέσεις στην πρόσληψη προσωπικού είναι μείζον πρόβλημα σε ορισμένα εθνικά συστήματα και μπορούν να παρεμποδίσουν την προσπάθεια οικοδόμησης καλύτερης δημόσιας διοίκησης.
Σχόλιο: Σ’ αυτό συμφωνούμε.
· Η πολιτικοποίηση και η έλλειψη αξιοκρατικών προσλήψεων στον δημόσιο τομέα ευνοούν τη διαφθορά στη δημόσια διοίκηση και υπονομεύουν την απόδοση.
Σχόλιο: Το ζουμί της ιστορίας. «Μπλέξαν τα σώβρακα με τις γραβάτες». Η πολιτικοποίηση. Αυτό τους ενδιαφέρει. Οι δημόσιοι υπάλληλοι να είναι απολίτικοι και πειθήνια όργανα της κάθε κυβέρνησης. Όσο για την διαφθορά αντιμετωπίζεται εύκολα όταν απλά υπάρχει η πολιτική βούληση.
Οι Συνέπειες
Α) Λόγω της παγκοσμιοποίησης: Ο αυξανόμενος αλληλένδετος χαρακτήρας και πολυπλο-κότητα της κοινωνίας καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη των τάσεων όσον αφορά την ανάπτυξη. Οι συνεχείς διαταραχές στη σύγχρονη κοινωνία απαιτούν διαρκή προσαρμογή, την οποία δεν είναι σε θέση να επιτύχουν οι παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης και οργάνωσης. Η επιδίωξη της βελτιστοποίησης και της αποδοτικότητας μειώνει την ανθεκτικότητα των δημόσιων οργανισμών και συστημάτων.
Η ανάγκη για ευέλικτες δημόσιες διοικήσεις θέτει υπό αμφισβήτηση ορισμένες από τις παραδοσιακές αρχές τους.
Σχόλιο: Τι να σημαίνει άραγε «ευέλικτες» δημόσιες διοικήσεις;
Β) Τεχνολογικές αλλαγές: Οι νέες τεχνολογίες επιφέρουν αλλαγές σε κάθε πτυχή της ζωής των πολιτών. Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν νέους προβληματισμούς σχετικά με τους τρόπους διασφάλισης της ασφάλειας, της ιδιωτικής ζωής, της διαφάνειας, της ισότητας και της ελευθερίας της έκφρασης. Η καινοτομία απαιτεί σημαντικές μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Αυτές ενδέχεται να έρχονται σε σύγκρουση με άλλες προτεραιότητες για δημόσια χρηματοδότηση. Τα είδη θέσεων εργασίας στη δημόσια διοίκηση θα μεταβάλλονται με την ψηφιοποίηση των καθηκόντων ανάλυσης και την πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης. Η ψηφιοποίηση πρέπει να επιτύχει ισορροπία μεταξύ κεντρικής και αποκεντρωμένης διαχείρισης.
Σχόλιο: Εκτός από την μείωση έρχονται και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης στον δημόσιο τομέα.
Γ) Εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος: Τα όρια του δημόσιου τομέα καθίστανται συγκεχυμένα λόγω της ιδιωτικοποίησης, της εξωτερικής ανάθεσης και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και άλλων σύγχρονων μεθόδων παροχής υπηρεσιών και χάραξης πολιτικής. Αυτό έχει επιπτώσεις στη δημόσια λογοδοσία όσον αφορά την εφαρμογή πολιτικών και την παροχή υπηρεσιών. Από τις εθνικές κυβερνήσεις αναμένεται να ανταποκρίνονται σε παγκόσμιες κρίσεις με προέλευση πέραν των εθνικών συνόρων. Η φύση του πολιτικού περιβάλλοντος μεταβάλλεται. Οι κοινωνικές προκλήσεις εντείνουν τη δυσπιστία προς τη διοίκηση και τις ενέργειες ανταπόκρισης στις οποίες προβαίνει. Κοινωνικά και πολιτικά κινήματα αμφισβητούν τη νομιμότητα του κράτους.
Σχόλιο: Εδώ ο βασιλιάς είναι γυμνός. Αυτό που θέλουν να πουν είναι ότι μετά την πλήρη ψηφιοποίηση του δημοσίου, και οι τελευταίες κερδοφόρες δραστηριότητες του, θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες.
Ας μην λησμονούμε ότι η ψηφιοποίηση είναι το πρώτο στάδιο για την εισαγωγή των ρομπότ με αποτέλεσμα της έκρηξης της ανεργίας.
Κίνδυνοι και Επισφάλειες στην Ψηφιοποίηση του Ελληνικού Δημοσίου
Υπάρχει βέβαια και το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης. Τώρα τι είδους υπουργείο είναι αυτό, που ουδεμία εξουσία έχει στα δημόσια έσοδα και στα φορολογικά στοιχεία των Ελλήνων πολιτών λόγω του ιδρυτικού νόμου της ΑΑΔΕ (Νόμος 4389/2016) επί ΣΥΡΙΖΑ είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο». Και όμως υπάρχει και παίρνει τα εύσημα από τον Αμερικάνο πρέσβη.....
Η μέχρι τώρα εμπειρία από την ψηφιοποίηση του Ελληνικού Δημοσίου συνοψίζεται στα εξής: Εκτός από το γνήσιο της υπογραφής και τα ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ. που είναι σχετικά εύκολες εφαρμογές, όλες οι υπόλοπες που έχουν να κάνουν με τις υπηρεσίες του δημοσίου είναι προβληματικές. Πρέπει να είσαι ο ειδικός (ο λογιστής, ο δικηγόρος, ο μηχανικός) για την διεκπεραίωση τους. Η φιλοσοφία της μέχρι τώρα ψηφιοποίησης ήταν και είναι όχι η διευκόλυνση και η εξυπηρέτηση του πολίτη, αντίθετα η ταλαιπωρία του.
Η αιτία των προβλημάτων αυτών προέρχεται ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους τις προτάσεις των επιστημονικών φορέων της χώρας. Είτε για λόγους κάλυψης των οικονομικών παρανομιών, είτε λόγω έλλειψης δημοκρατίας.....
Ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα αναφύονται με την ασφάλεια:
Το πρώτο ζητούμενο: Σε μια αποθήκευση δεδομένων το κρίσιμο σημείο αποτελεί η ασφάλεια τους. Όλες οι σοβαρές επιχειρήσεις διαθέτουν αντίγραφα ασφαλείας. Το Ελληνικό Δημόσιο με την δημιουργία από την Microsoft των τριών clouds, δηλαδή data centers (κέντρων αποθήκευσης πληροφοριών), θα διαθέτει δικά του αντίγραφα ασφαλείας;;;;;
Το δεύτερο ζητούμενο: ποιοι θα είναι οι εντεταλμένοι του Ελληνικού Δημοσίου και πως θα διαχειρίζονται τα data centers και με ποιές εξουσίες;;;;;
Το τρίτο ζητούμενο: Σε περίπτωση αποχώρησης της Microsoft θα μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να τα διαχειριστεί χωρίς προβλήματα;;;;
Διάφορες Προτάσεις Ψηφιοποίησης του Δημοσίου
1) Υπουργείο Ανάπτυξης: Δημιουργία ειδικής ομάδας νέων επιστημόνων για την προώθηση των Ελληνικών εξαγωγών. Η οργάνωση αυτή προυποθέτει συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών. Οι κωδικοί δραστηριότητας κάθε επιχείρησης είναι διαθέσιμοι.
2) Υπουργείο Υγείας: Κάθετη και οριζόντια οργάνωση για την βοήθεια στο σπίτι για τους υπερήλικες συμπολίτες μας. Με προσωπική επαφή τηλέφωνα κλπ
3) υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης: Προσλήψεις ειδικών επιστημόνων (γεωπόνων) για την πρακτική βοήθεια και συμβουλές των αγροτών μας.
............Ο κατάλογος με τις προτάσεις είναι ανεξάντλητος.
Αυτό που αναζητείται είναι μια κυβέρνηση ανασυγκρότησης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας.
Γιάννης Περάκης
Οικονομολόγος
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Σχόλιο: Δεν κατανοείται γιατί η γήρανση εγείρει σοβαρές ανησυχίες. Όπως σε κάθε επάγγελμα έτσι και στον δημόσιο τομέα μπορεί ομαλά να γίνεται η αντικατάσταση του προσωπικού. Ειδικά τώρα που τον Ιούλιο-2020 η ανεργία στην Ευρωζώνη αυξήθηκε σε 7,9% και το επίσημο ποσοστό ανεργίας αναρριχήθηκε στο 8,1% τον Αύγουστο. που συνεπάγεται επιπλέο 13,2 εκατ. ανέργους είναι επιπλέον στα 45 εκατ. άτομα που βρίσκονται σε προσωρινή ανεργία. Μήπως υπάρχει άλλος λόγος;
· Οι πελατειακές σχέσεις στην πρόσληψη προσωπικού είναι μείζον πρόβλημα σε ορισμένα εθνικά συστήματα και μπορούν να παρεμποδίσουν την προσπάθεια οικοδόμησης καλύτερης δημόσιας διοίκησης.
Σχόλιο: Σ’ αυτό συμφωνούμε.
· Η πολιτικοποίηση και η έλλειψη αξιοκρατικών προσλήψεων στον δημόσιο τομέα ευνοούν τη διαφθορά στη δημόσια διοίκηση και υπονομεύουν την απόδοση.
Σχόλιο: Το ζουμί της ιστορίας. «Μπλέξαν τα σώβρακα με τις γραβάτες». Η πολιτικοποίηση. Αυτό τους ενδιαφέρει. Οι δημόσιοι υπάλληλοι να είναι απολίτικοι και πειθήνια όργανα της κάθε κυβέρνησης. Όσο για την διαφθορά αντιμετωπίζεται εύκολα όταν απλά υπάρχει η πολιτική βούληση.
Οι Συνέπειες
Α) Λόγω της παγκοσμιοποίησης: Ο αυξανόμενος αλληλένδετος χαρακτήρας και πολυπλο-κότητα της κοινωνίας καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη των τάσεων όσον αφορά την ανάπτυξη. Οι συνεχείς διαταραχές στη σύγχρονη κοινωνία απαιτούν διαρκή προσαρμογή, την οποία δεν είναι σε θέση να επιτύχουν οι παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης και οργάνωσης. Η επιδίωξη της βελτιστοποίησης και της αποδοτικότητας μειώνει την ανθεκτικότητα των δημόσιων οργανισμών και συστημάτων.
Η ανάγκη για ευέλικτες δημόσιες διοικήσεις θέτει υπό αμφισβήτηση ορισμένες από τις παραδοσιακές αρχές τους.
Σχόλιο: Τι να σημαίνει άραγε «ευέλικτες» δημόσιες διοικήσεις;
Β) Τεχνολογικές αλλαγές: Οι νέες τεχνολογίες επιφέρουν αλλαγές σε κάθε πτυχή της ζωής των πολιτών. Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν νέους προβληματισμούς σχετικά με τους τρόπους διασφάλισης της ασφάλειας, της ιδιωτικής ζωής, της διαφάνειας, της ισότητας και της ελευθερίας της έκφρασης. Η καινοτομία απαιτεί σημαντικές μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Αυτές ενδέχεται να έρχονται σε σύγκρουση με άλλες προτεραιότητες για δημόσια χρηματοδότηση. Τα είδη θέσεων εργασίας στη δημόσια διοίκηση θα μεταβάλλονται με την ψηφιοποίηση των καθηκόντων ανάλυσης και την πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης. Η ψηφιοποίηση πρέπει να επιτύχει ισορροπία μεταξύ κεντρικής και αποκεντρωμένης διαχείρισης.
Σχόλιο: Εκτός από την μείωση έρχονται και οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης στον δημόσιο τομέα.
Γ) Εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος: Τα όρια του δημόσιου τομέα καθίστανται συγκεχυμένα λόγω της ιδιωτικοποίησης, της εξωτερικής ανάθεσης και των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και άλλων σύγχρονων μεθόδων παροχής υπηρεσιών και χάραξης πολιτικής. Αυτό έχει επιπτώσεις στη δημόσια λογοδοσία όσον αφορά την εφαρμογή πολιτικών και την παροχή υπηρεσιών. Από τις εθνικές κυβερνήσεις αναμένεται να ανταποκρίνονται σε παγκόσμιες κρίσεις με προέλευση πέραν των εθνικών συνόρων. Η φύση του πολιτικού περιβάλλοντος μεταβάλλεται. Οι κοινωνικές προκλήσεις εντείνουν τη δυσπιστία προς τη διοίκηση και τις ενέργειες ανταπόκρισης στις οποίες προβαίνει. Κοινωνικά και πολιτικά κινήματα αμφισβητούν τη νομιμότητα του κράτους.
Σχόλιο: Εδώ ο βασιλιάς είναι γυμνός. Αυτό που θέλουν να πουν είναι ότι μετά την πλήρη ψηφιοποίηση του δημοσίου, και οι τελευταίες κερδοφόρες δραστηριότητες του, θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες.
Ας μην λησμονούμε ότι η ψηφιοποίηση είναι το πρώτο στάδιο για την εισαγωγή των ρομπότ με αποτέλεσμα της έκρηξης της ανεργίας.
Κίνδυνοι και Επισφάλειες στην Ψηφιοποίηση του Ελληνικού Δημοσίου
Υπάρχει βέβαια και το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης. Τώρα τι είδους υπουργείο είναι αυτό, που ουδεμία εξουσία έχει στα δημόσια έσοδα και στα φορολογικά στοιχεία των Ελλήνων πολιτών λόγω του ιδρυτικού νόμου της ΑΑΔΕ (Νόμος 4389/2016) επί ΣΥΡΙΖΑ είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο». Και όμως υπάρχει και παίρνει τα εύσημα από τον Αμερικάνο πρέσβη.....
Η μέχρι τώρα εμπειρία από την ψηφιοποίηση του Ελληνικού Δημοσίου συνοψίζεται στα εξής: Εκτός από το γνήσιο της υπογραφής και τα ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ. που είναι σχετικά εύκολες εφαρμογές, όλες οι υπόλοπες που έχουν να κάνουν με τις υπηρεσίες του δημοσίου είναι προβληματικές. Πρέπει να είσαι ο ειδικός (ο λογιστής, ο δικηγόρος, ο μηχανικός) για την διεκπεραίωση τους. Η φιλοσοφία της μέχρι τώρα ψηφιοποίησης ήταν και είναι όχι η διευκόλυνση και η εξυπηρέτηση του πολίτη, αντίθετα η ταλαιπωρία του.
Η αιτία των προβλημάτων αυτών προέρχεται ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους τις προτάσεις των επιστημονικών φορέων της χώρας. Είτε για λόγους κάλυψης των οικονομικών παρανομιών, είτε λόγω έλλειψης δημοκρατίας.....
Ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα αναφύονται με την ασφάλεια:
Το πρώτο ζητούμενο: Σε μια αποθήκευση δεδομένων το κρίσιμο σημείο αποτελεί η ασφάλεια τους. Όλες οι σοβαρές επιχειρήσεις διαθέτουν αντίγραφα ασφαλείας. Το Ελληνικό Δημόσιο με την δημιουργία από την Microsoft των τριών clouds, δηλαδή data centers (κέντρων αποθήκευσης πληροφοριών), θα διαθέτει δικά του αντίγραφα ασφαλείας;;;;;
Το δεύτερο ζητούμενο: ποιοι θα είναι οι εντεταλμένοι του Ελληνικού Δημοσίου και πως θα διαχειρίζονται τα data centers και με ποιές εξουσίες;;;;;
Το τρίτο ζητούμενο: Σε περίπτωση αποχώρησης της Microsoft θα μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να τα διαχειριστεί χωρίς προβλήματα;;;;
Διάφορες Προτάσεις Ψηφιοποίησης του Δημοσίου
1) Υπουργείο Ανάπτυξης: Δημιουργία ειδικής ομάδας νέων επιστημόνων για την προώθηση των Ελληνικών εξαγωγών. Η οργάνωση αυτή προυποθέτει συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών. Οι κωδικοί δραστηριότητας κάθε επιχείρησης είναι διαθέσιμοι.
2) Υπουργείο Υγείας: Κάθετη και οριζόντια οργάνωση για την βοήθεια στο σπίτι για τους υπερήλικες συμπολίτες μας. Με προσωπική επαφή τηλέφωνα κλπ
3) υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης: Προσλήψεις ειδικών επιστημόνων (γεωπόνων) για την πρακτική βοήθεια και συμβουλές των αγροτών μας.
............Ο κατάλογος με τις προτάσεις είναι ανεξάντλητος.
Αυτό που αναζητείται είναι μια κυβέρνηση ανασυγκρότησης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας.
Γιάννης Περάκης
Οικονομολόγος
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου