Τα social media φυσικά δεν είναι δημοσιογραφία και πολλές φορές, πάρα πολλές, είναι και κακή δημοσιογραφία. Αλλά κάποιες άλλες αποδεικνύονται εξόχως αποκαλυπτικά. Ειδικά στη σύγχρονη Ελλάδα της λίστας Πέτσα.
Τα social media είναι που ανέδειξαν κι έβαλαν στο επίκεντρο το θανατηφόρο τροχαίο έξω από τη Βουλή, το τροχαίο με τη μηχανή και το υπηρεσιακό αυτοκίνητο της κ. Μπακογιάννη. Ειδάλλως δεν ξέρουμε τι θα γινόταν.
Ξέρουμε βέβαια τι έγινε στην Ικαρία. Τα κανάλια μας έδειχναν τον πρωθυπουργό να αποθεώνεται και να του διαβάζουν μαντινάδες και τα social έδειχναν αποδοκιμασίες και κορονογλέντια σε μπαλκόνια.
Ξέρουμε τι έγινε και στην Πάρνηθα. Τα κανάλια δεν μας έδειξαν τίποτε και τα social media μας έδειχναν παράνομα mountain bike και motor cross.
Και στη Νέα Σμύρνη τα social media προηγήθηκαν (και ακολούθησαν τα κανάλια που το συγκεκριμένο θέμα, τουλάχιστον, δεν το «έθαψαν»).
Βλέπετε, το Μαξίμου μπορεί να τηλεφωνεί στα παραδοσιακά ΜΜΕ αλλά δεν μπορεί να τηλεφωνήσει στα social media.
Το Μαξίμου μπορεί να ελέγχει μεγάλο μέρος από τα παραδοσιακά ΜΜΕ αλλά δεν μπορεί να ελέγξει τα social media.
Δεν μπορεί να τα ελέγξει; Είμαστε σίγουροι; Μη βιαστείτε να δώσετε απάντηση γιατί ο κ. Μητσοτάκης πιθανόν να σκέφτεται άλλα. Να θέλει να μας κάνει Τουρκία. Να υπάρχει έλεγχος των social media.
Στη Βουλή πάντως την Παρασκευή το πρωί έλεγε περίεργα πράγματα, έλεγε ότι τα social δημιουργούν «στεγανά έντασης, όχι στεγανά διαλόγου» και «είναι κακό για τη δημοκρατία μας»!
Μήπως αρχίζει να στρώνει το έδαφος; Είπε, κατά λέξη: «Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε στους νέους μας ότι έτσι όπως λειτουργούν σήμερα τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι αλγόριθμοι των μεγάλων πλατφορμών που χρησιμοποιούν στην ουσία αναπαράγουν και επιβραβεύουν τις όποιες απόψεις μπορεί ήδη να έχουν. Δημιουργούν στεγανά, στεγανά έντασης, όχι στεγανά διαλόγου. Στεγανά τα οποία ανατροφοδοτούν τα στερεότυπα τα οποία ήδη έχουν. Από τη μία και από την άλλη πλευρά. Κι αυτό είναι κακό για τη δημοκρατία μας, είναι κακό για το επίπεδο του διαλόγου μας. Διότι εγκλωβίζονται με αυτό τον τρόπο οι νέοι στις απόψεις τους χωρίς ν' αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, χωρίς ν' αμφισβητούν αυτό το οποίο βλέπουν, αυτό το οποίο οποιοσδήποτε μπορεί εντός εισαγωγικών να τους σερβίρει».
Δεν τα θέλει και για έναν ακόμα λόγο: τα social βλέπετε δεν είναι δημοσκοπήσεις, να τον παρουσιάζουν σαν τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη που ο λαός πίνει νερό στο όνομά του, σαν τον Τσόρτσιλ και τον Κένεντι. Εκεί υπάρχουν likes και dislikes, υπάρχουν και σχόλια. Κι εκεί φαίνεται πόσο λαοφίλητος είναι ο κ. Μητσοτάκης το τελευταίο διάστημα.
Δεν είναι τυχαίο που στο YouTube το διχαστικό διάγγελμα που έκανε μετά τα επεισόδια στη Νέα Σμύρνη, έφτασε τα 60.000 dislikes. Βρήκε λύση -νομίζει- το επιτελείο του πρωθυπουργού: απενεργοποίηση σχολίων ώστε να μην φαίνεται τίποτε. Γελάνε και οι πέτρες.
Η επίθεση πάντως του πρωθυπουργού στα social media δεν έγινε τυχαία και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Θα το βρούμε μπροστά μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου