Οι 20 κορυφαίες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες συγκέντρωσαν έσοδα 33,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από έναν συνδυασμό τελών για χειραποσκευές, αυξήσεις τιμών για παραδοτέες αποσκευές και πρόστιμα για υπέρβαρες βαλίτσες, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.
Το δυσθεώρητο ποσό προδίδει μία αύξηση της τάξης του 15%, από τα 29 δισεκατομμύρια σε κέρδη το 2022, και αντιπροσωπεύει περίπου το 4,1% των παγκόσμιων εσόδων των εταιρειών αυτών για το 2023, σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής φίρμας IdeaWorksCompany και της υπηρεσίας ενοικίασης αυτοκινήτων CarTrawler που μοιράστηκε η NY Post.
Το «ποτάμι» κερδών προέρχεται απευθείας από πελάτες αεροπορικών εταιρειών μέσω τριών βασικών οδών -χρεώσεων για παραδοτέες αποσκευές, συμπληρωματικές χρεώσεις για χειραποσκευές που υπερβαίνουν όρια βάρους και διαστάσεων, και χρεώσεις κατά τον έλεγχο αποσκευών.
Η αισχροκέρδεια των αεροπορικών
Οι εποχές που το αεροπορικό εισιτήριο περιλάμβανε μια δωρεάν βαλίτσα ή ακόμα και μια δωρεάν χειραποσκευή σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν περάσει προ πολλού. Ορισμένα εισιτήρια economy επιτρέπουν πλέον μόνο ένα δωρεάν προσωπικό αντικείμενο, όπως πορτοφόλι ή μικρό σακίδιο.
Η εξαίρεση παρατηρείται στην Ασία, όπου αεροπορικές εταιρείες όπως η Air China, η Korean Air και η Qantas εξακολουθούν να περιλαμβάνουν αποσκευές με αγορά εισιτηρίου, ανεξάρτητα από τον ναύλο ή την απόσταση.
Οι αεροπορικοί κολοσσοί εφάρμοσαν για πρώτη φορά τα τέλη αποσκευών ως «οικονομική αναγκαιότητα» κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης του 2007 και του 2008 που προκάλεσε δραματική άνοδο στις τιμές των καυσίμων, σύμφωνα με τη μελέτη.
Από εκεί και πέρα, τα ποσά των τελών και η διάδοσή τους δεν δείχνουν να υποχωρούν, ενώ συνιστούν μόνο ένα μικρό μέρος των περίπου 118 δισεκατομμυρίων που αποσπούν από τους επιβάτες τους οι αεροπορικές κάθε χρόνο, με περιττά τέλη για επιλογή θέσεων, παιδικά καθίσματα και άλλα.
Οι εποχές που το αεροπορικό εισιτήριο περιλάμβανε μια δωρεάν βαλίτσα ή ακόμα και μια δωρεάν χειραποσκευή σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν περάσει προ πολλού. Ορισμένα εισιτήρια economy επιτρέπουν πλέον μόνο ένα δωρεάν προσωπικό αντικείμενο, όπως πορτοφόλι ή μικρό σακίδιο.
Η εξαίρεση παρατηρείται στην Ασία, όπου αεροπορικές εταιρείες όπως η Air China, η Korean Air και η Qantas εξακολουθούν να περιλαμβάνουν αποσκευές με αγορά εισιτηρίου, ανεξάρτητα από τον ναύλο ή την απόσταση.
Οι αεροπορικοί κολοσσοί εφάρμοσαν για πρώτη φορά τα τέλη αποσκευών ως «οικονομική αναγκαιότητα» κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης του 2007 και του 2008 που προκάλεσε δραματική άνοδο στις τιμές των καυσίμων, σύμφωνα με τη μελέτη.
Από εκεί και πέρα, τα ποσά των τελών και η διάδοσή τους δεν δείχνουν να υποχωρούν, ενώ συνιστούν μόνο ένα μικρό μέρος των περίπου 118 δισεκατομμυρίων που αποσπούν από τους επιβάτες τους οι αεροπορικές κάθε χρόνο, με περιττά τέλη για επιλογή θέσεων, παιδικά καθίσματα και άλλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου