Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Ολοι στο κάδρο



Στις 28 Φλεβάρη απεργούμε και διαδηλώνουμε για τον μισθό και τις Συλλογικές Συμβάσεις, για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία. Για την ενίσχυση του λαϊκού εισοδήματος απέναντι στην ακρίβεια που σαρώνει. Για να πάψουν οι πλειστηριασμοί και το ξεσπίτωμα λαϊκών οικογενειών.

Την ίδια μέρα συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Η μέρα της απεργίας δεν επιλέχθηκε τυχαία, ούτε είναι μόνο συμβολική.

Απαίτηση των εκατοντάδων σωματείων που την οργανώνουν, και καθολική διεκδίκηση του λαού και της νεολαίας, είναι να αποκαλυφθούν τα πραγματικά αίτια και οι υπεύθυνοι της τραγωδίας. Να αποδοθούν οι πολιτικές ευθύνες και να τιμωρηθούν όσοι εμπλέκονται άμεσα στο έγκλημα. Να μπορεί ο λαός να ταξιδεύει με σύγχρονα, ασφαλή και φτηνά τρένα, να μην τρέμει το φυλλοκάρδι του για το αν και πότε θα συμβεί το κακό.

Οι διεκδικήσεις αυτές έρχονται σε σύγκρουση με την προσπάθεια συγκάλυψης από την κυβέρνηση, με τις πλάτες των ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, για να βγάλουν λάδι την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, την οποία υπηρέτησαν διαχρονικά, υλοποιώντας στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ.

Η προσπάθειά τους, που ξεκίνησε από την επομένη κιόλας του πολύνεκρου δυστυχήματος, συνεχίζεται τώρα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής. Η ΝΔ φορτώνει το έγκλημα σε «ανθρώπινα λάθη», ενώ οι ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ κρύβουν τη συνενοχή τους πίσω από τις «αμαρτωλές συμβάσεις» της ΝΔ και τα «θολά» κριτήρια των προσλήψεων στον ΟΣΕ.

Μάταιος ο κόπος τους. Αυτό που επιβεβαιώνεται και από τις μέχρι τώρα καταθέσεις στην Εξεταστική, με καθοριστική συμβολή του ΚΚΕ, είναι ότι όλοι τους αποψίλωσαν τον ΟΣΕ από προσωπικό, προκειμένου να είναι φτηνότερος για το κράτος και πιο ανταγωνιστικός για τους επενδυτές, περνώντας ο ένας στον άλλον τη σκυτάλη της ιδιωτικοποίησης.

Σημαντικές για την ασφάλεια υποδομές και τροχαίο υλικό υποσυντηρούνται, λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό και των περικοπών στις κρατικές δαπάνες, στο πλαίσιο της επικίνδυνης αντιλαϊκής πολιτικής που λογαριάζει ως κόστος την ασφάλεια των μεταφορών για τον λαό.

Το σπάσιμο του σιδηροδρομικού έργου σε κομμάτια - όπως επιτάσσει η στρατηγική της «απελευθέρωσης» - και η παράδοσή του σε ιδιωτικές εταιρείες, από μικροεργολάβους μέχρι πολυεθνικά μεγαθήρια που εμπορεύονται τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, συνέβαλαν καθοριστικά στη σημερινή άθλια κατάσταση του σιδηρόδρομου.

Αποδεικνύεται, τέλος, ότι όλα όσα αφορούν από τη λειτουργία και τη συντήρηση μέχρι την ασφάλεια και την ανάπτυξη του δικτύου γίνονται με κριτήριο το κέρδος, σε βάρος των πραγματικών αναγκών του λαού.

Γι' αυτό, δεν προκαλεί έκπληξη ότι ακόμα και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σημειώνει τεράστια κενά στην ασφάλεια του ευρωπαϊκού δικτύου, επειδή αυτή «κοστίζει» περισσότερο από όσα αποδίδει στο κράτος και στις εταιρείες - χρήστες!

Ετσι φτάσαμε στο έγκλημα των Τεμπών, όπου, πέρα από τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και της ΕΕ, αναδεικνύονται οι άμεσες ευθύνες στελεχών της κυβέρνησης, του ΟΣΕ και της ιταλικής πολυεθνικής που διαχειρίζεται τα τρένα.

Πριν έναν χρόνο, χιλιάδες λαού και νεολαίας συγκλόνισαν τη χώρα με τις μαζικές διαδηλώσεις κάτω από το σύνθημα «Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας». Με το ίδιο σύνθημα κορυφώνεται η προετοιμασία της απεργίας, με αποφάσεις εκατοντάδων συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Γιατί η πολιτική του κέρδους, που βρίσκεται πίσω από την ακρίβεια και τους μισθούς - φιλοδωρήματα, πίσω από την ένταση της εκμετάλλευσης, την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των πάντων, που ευθύνεται για το σημερινό «μακελειό» στους χώρους δουλειάς, με τα δεκάδες εργοδοτικά εγκλήματα, αλλά και για το χάλι στην Υγεία, είναι επικίνδυνη ακόμα και για την ίδια τη ζωή του λαού, όπως απέδειξε το έγκλημα στα Τέμπη.

Στις 28 του μήνα λοιπόν απεργούμε! Κλιμακώνουμε τον αγώνα για τις ζωές μας, ενάντια στην πολιτική που στηρίζει την κερδοφορία μιας χούφτας επιχειρηματικών ομίλων. Αυτό είναι το μεγαλύτερο χρέος και στους νεκρούς των Τεμπών, στους συγγενείς τους που ζητάνε δικαίωση.


Πηγή: rizospastis.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου