Κανείς δεν εξηγεί με ποιόν τρόπο θα απαγορευτεί η φοίτηση μαθητών σε περίπτωση που οι γονείς δεν υπογράψουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το νέο κανονισμό των σχολείων -Προβλήματα και με τον καταλογισμό στους γονείς των εξόδων απο καταστροφές στα σχολεία
Καταστάσεις που δεν έχουν αντιμετωπιστεί ξανά στα σχολεία προβλέπουν εκπαιδευτικοί ότι θα βιώσουμε από τον Σεπτέμβριο, με την εφαρμογή των περισσότερων από τις διατάξεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και ειδικά σε σχέση με τον καταλογισμό στους γονείς των εξόδων απο καταστροφές στα σχολεία, αλλά και την υποχρέωση να υπογράψουν τους νέους κανονισμούς των σχολείων προκειμένου να φοιτήσουν τα παιδιά τους.
Μάλιστα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε ότι αυτο θα είναι προϋπόθεση για την εγγραφή του μαθητή. Δεν απάντησε όμως τι θα γίνει αν καποιοι γονείς αρνηθούν να υπογράψουν. Θα ...«εξορίζεται» το παιδί τους από τα σχολεία; Και πως είναι δυνατόν να γίνει αυτό σε μια ευνομούμενη πολιτεία, να πληρώσει δηλαδή το παιδί τις «αμαρτίες» των γονιών του;
Το νέο θεσμικό πλαίσιο, προβλέπει τα ακόλουθα -και μάλιστα όσον αφορά τις καταστροφές, από τώρα:
Αποκατάσταση ζημιών στο σχολείο από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που τις προκαλούν / Απρίλιος 2024
Σε περίπτωση φθοράς
● Ο μαθητής /τρια που προκαλεί συνειδητά φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/ κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/α αν είναι ενήλικος
● Η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/την μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα στον οποίο/α αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών
● Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη σχολική επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023
Για την αποκατάσταση της φθοράς
● Ο Δήμος ή η σχολική επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό.
● Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με την σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/της
● Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022
● Αν δεν πληρωθεί, την οφειλή διαχειρίζεται η ΑΑΔΕ
Εκπαιδευτικοί παρατηρούν σε σχέση με αυτά, ότι δεν αφορούν το θέμα του ενδοσχολικού εκφοβισμού αλλά το ζήτημα των καταλήψεων και των φθορών που δημιουργούνται ενίοτε στα σχολεία. Συνεπώς εδώ στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η αντιμετώπιση του bullying, αλλά τις καταλήψεις και τις απεργίες για τις αντιεκπαιδευτικές της επιλογές. Γιαυτό εντέχνως, λένε, ανακατεύει την εννοια της σχολικής βίας με το ζήτημα των καταλήψεων και των όποιων ζημιών δημιουργούνται σε σχολεία, που θα πληρώνουν οι γονείς. Θα δούμε πρόθυμους εκπαιδευτικούς να ενοχοποιούν μαθητές για καταστροφές και οικογένειες να διαλύονται από νέα χρέη; Πώς ακριβώς θα εντοπίζεται ο υπεύθυνος για τις φθορές αν δεν πιαστεί επ αυτοφώρω; Θα χρεώνεται μια καταστροφή σε όσους μαθητές συμμετείχαν στην κατάληψη; Θα έχουμε συλλογική ευθύνη; Και τι θα γίνεται αν μια οικογένεια είναι άπορη;
Τι προβλέπεται για τον νέο Κανονισμό Λειτουργίας των Σχολείων (Σεπτέμβριος 2024)
Παραλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π.Μαρινάκης, σημείωσε ότι είναι σημαντικό να πληρώνουν οι γονείς των παιδιών που καταστρέφουν μια δημόσια περιουσία και όχι συνολικά ο Έλληνας φορολογούμενος, ότι είναι σημαντικό για σοβαρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη βιντεογράφηση άλλων μαθητών και για άλλα σοβαρά ζητήματα πολλές φορές να υπάρχουν αυστηρές ποινές, γιατί δεν θα μπει αλλιώς ένα τέλος σε αυτά τα φαινόμενα, τα οποία είναι θλιβερά και είναι και γροθιά στο στομάχι.
Στον ίδιο Κανονισμό θα περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις των γονέων να αποζημιώνουν οι ίδιοι το ελληνικό δημόσιο για τυχόν αποδεδειγμένες ζημιές που θα προκληθούν από την δράση ή την συμπεριφορά του παιδιού τους εντός του σχολείου, όπως και η δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να αποκλείουν με αιτιολογημένη απόφαση έναν μαθητή από το να συμμετέχει στην ετήσια εκδρομή, όταν κρίνεται πως μπορεί με την συμπεριφορά του να προκαλέσει επεισόδια
Εδώ υπάρχουν πάλι ενστάσεις και εύλογες απορίες: Τι θα γίνει αν ορισμένοι ή και πολλοί γονείς αρνηθούν να υπογράψουν τους κανονισμούς; Εαν κάποιοι αρνηθούν όχι επειδή δε συμφωνούν με όλα, αλλά γιατί διαφωνούν σε κάποια συγκεκριμένη πρόβλεψη; Πώς θα τους υποχρεώσει το κράτος να υπογράψουν έγγραφο με το οποίο διαφωνούν εν όλω ή εν μέρει; Θα απαγορευτεί η φοίτηση του παιδιού τους στο σχολείο; Με βάση ποια νομοθεσία; Και πώς είναι δυνατόν να πληρώσει το παιδί την άρνηση των γονιών του;
Θα απαντήσει άραγε κανείς σε όλες αυτές τις εύλογες επιφυλάξεις ή όπως συνήθως θα κληθούν να τις απαντήσουν τα δικαστήρια, αναστατώνοντας από την έναρξη το επόμενο σχολικό έτος;
- Κανονισμός εφαρμόζεται εντός του σχολείου, κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του, καθώς και σε όλες τις δράσεις, πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές εκδρομές/ επισκέψεις/ μετακινήσεις τις οποίες διοργανώνει το σχολείο, με σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και συνεπειών για κάθε παράπτωμα
- κοινοποιείται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και μαθητές, ώστε από πριν όλοι να γνωρίζουν τους κανόνες, τις υποχρεώσεις και τις συνέπειες
- Οι γονείς με την εγγραφή υπογράφουν ότι έλαβαν γνώση και βεβαιώνουν τη δέσμευση του παιδιού τους και τη δική τους
Παραλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π.Μαρινάκης, σημείωσε ότι είναι σημαντικό να πληρώνουν οι γονείς των παιδιών που καταστρέφουν μια δημόσια περιουσία και όχι συνολικά ο Έλληνας φορολογούμενος, ότι είναι σημαντικό για σοβαρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη βιντεογράφηση άλλων μαθητών και για άλλα σοβαρά ζητήματα πολλές φορές να υπάρχουν αυστηρές ποινές, γιατί δεν θα μπει αλλιώς ένα τέλος σε αυτά τα φαινόμενα, τα οποία είναι θλιβερά και είναι και γροθιά στο στομάχι.
Στον ίδιο Κανονισμό θα περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις των γονέων να αποζημιώνουν οι ίδιοι το ελληνικό δημόσιο για τυχόν αποδεδειγμένες ζημιές που θα προκληθούν από την δράση ή την συμπεριφορά του παιδιού τους εντός του σχολείου, όπως και η δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να αποκλείουν με αιτιολογημένη απόφαση έναν μαθητή από το να συμμετέχει στην ετήσια εκδρομή, όταν κρίνεται πως μπορεί με την συμπεριφορά του να προκαλέσει επεισόδια
Εδώ υπάρχουν πάλι ενστάσεις και εύλογες απορίες: Τι θα γίνει αν ορισμένοι ή και πολλοί γονείς αρνηθούν να υπογράψουν τους κανονισμούς; Εαν κάποιοι αρνηθούν όχι επειδή δε συμφωνούν με όλα, αλλά γιατί διαφωνούν σε κάποια συγκεκριμένη πρόβλεψη; Πώς θα τους υποχρεώσει το κράτος να υπογράψουν έγγραφο με το οποίο διαφωνούν εν όλω ή εν μέρει; Θα απαγορευτεί η φοίτηση του παιδιού τους στο σχολείο; Με βάση ποια νομοθεσία; Και πώς είναι δυνατόν να πληρώσει το παιδί την άρνηση των γονιών του;
Θα απαντήσει άραγε κανείς σε όλες αυτές τις εύλογες επιφυλάξεις ή όπως συνήθως θα κληθούν να τις απαντήσουν τα δικαστήρια, αναστατώνοντας από την έναρξη το επόμενο σχολικό έτος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου