Ελλάδα
Ποιος γονιός πήρε χτες στα χέρια του τη λίστα με τις 11 αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στα σχολεία και δεν σκέφτηκε αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει!!!
Διαβάζοντας το κυβερνητικό προπαγανδιστικό σημείωμα, νομίζεις ότι άλλο σχολείο άφησες τον περασμένο Ιούνη και άλλο θα βρεις σε λίγες μέρες που χτυπάει ξανά το κουδούνι.
Δεν είναι όμως καθόλου έτσι τα πράγματα... Οπως συνηθίζεται πριν από κάθε σχολική χρονιά, η κυβέρνηση προσπαθεί να εξωραΐσει την κατάσταση στην Εκπαίδευση και να κρύψει ότι πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Παρουσιάζει, για παράδειγμα, «μαγική εικόνα» για τους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών, όταν οι συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων ξεπερνούν τους 56.000 εκπαιδευτικούς!
Ετσι και φέτος, τα τεράστια κενά θα καλυφθούν από αναπληρωτές, με άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις.
Χιλιάδες ήταν πέρυσι οι χαμένες ώρες διδασκαλίας εξαιτίας των κενών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το ίδιο θα γίνει και φέτος. Χώρια που πολλές από τις πολυδιαφημισμένες ειδικότητες του «νέου» σχολείου, δεν τοποθετήθηκαν ποτέ και έμειναν στα χαρτιά!
Διαδραστικούς πίνακες, φιλαναγνωσία και ρομποτικά κιτ διαφημίζει η κυβέρνηση μαζί με άλλες δράσεις «ψηφιοποίησης» της Εκπαίδευσης. Η πολιτική της όμως δεν έρχεται από το μέλλον, όπως προσπαθεί να την παρουσιάσει, αλλά από το βαθύ παρελθόν.
Γιατί οι μαθητές θα επιστρέψουν και φέτος σε σχολεία που οι υποδομές τους έχουν πάνω από 20 χρόνια να ελεγχθούν για την αντοχή τους στον σεισμό. Γιατί χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες κάνουν μάθημα σε νοικιασμένα κτίρια, σε κοντέινερ, σε αίθουσες που πέφτουν σοβάδες, και διάλειμμα σε ασυντήρητα προαύλια - παγίδες.
Ακόμα και η τεχνολογία, που θα μπορούσε σήμερα να βοηθήσει την απόκτηση στέρεης επιστημονικής γνώσης και να διευρύνει τους ορίζοντες της μάθησης, τίθεται στην υπηρεσία της πολιτικής «μείωσης του κόστους» για το κράτος.
Αυτό γίνεται, για παράδειγμα, με την ενισχυτική διδασκαλία, που υποκαθίσταται σε μεγάλο βαθμό από το λεγόμενο ψηφιακό φροντιστήριο.
Η κυβέρνηση διαφημίζει «εργαστήρια δεξιοτήτων», που θα εκπαιδεύουν τους μαθητές στο «ευ ζην», όταν οι γονείς τους αγωνιούν να τα βγάλουν πέρα με την ακρίβεια και τους καθηλωμένους μισθούς, εξαιτίας της άγριας πολιτικής της.
Θα καθιερώσουν και μέρες αφιερωμένες στην ψυχική υγεία (!) όταν ο/η ψυχολόγος στα σχολεία είναι επάγγελμα «part time» - μια φορά τη βδομάδα για δεκάδες παιδιά - όπως και ο/η κοινωνικός λειτουργός.
Οταν για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που χρειάζονται τη μεγαλύτερη παιδαγωγική και ψυχολογική στήριξη, το κράτος διέθεσε πέρυσι τους μισούς από τους αναγκαίους δασκάλους Παράλληλης Στήριξης. Οταν με τις συγχωνεύσεις στοιβάζει σε κάθε τάξη 25 και 27 μαθητές, πέρα από κάθε παιδαγωγικό «κανόνα», με επιπτώσεις και στην ψυχολογία τους.
Το δούλεμα πάει σύννεφο λοιπόν κι ας μην έχει αρχίσει ακόμα το σχολείο!
Κι επειδή οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης οξύνονται από χρόνο σε χρόνο, έχουν ήδη αρχίσει οι κρούσεις στους γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για αναλώσιμα, ακόμα και για επισκευές σε υποδομές, που βρίσκονται στην τελευταία θέση των προτεραιοτήτων από τις δημοτικές αρχές.
Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, το «καλή σχολική χρονιά» σημαίνει πάνω απ' όλα «καλή αγωνιστική χρονιά»! Γιατί χρειάζεται αγώνας ακόμα και για τα αυτονόητα που θα έπρεπε να υπάρχουν στα σχολεία, αλλά η πολιτική της «εξοικονόμησης δαπανών» και το σάπιο σύστημα του κέρδους, που συγκρούονται με τις λαϊκές ανάγκες, στερούν από τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.
Καμιά έκπτωση λοιπόν στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών! Καμιά ανοχή στην πολιτική των «αντοχών της οικονομίας», που «αντέχει», για παράδειγμα, 500.000 ευρώ τη μέρα για μια φρεγάτα στην Ερυθρά, όχι όμως για ένα σύγχρονο και ασφαλές σχολείο, χωρίς κενά σε εκπαιδευτικούς.
Με το «καλημέρα» να πάρουν απάντηση, από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, με οργανωμένη δράση μέσα από τους συλλόγους, τις ενώσεις, τις ομοσπονδίες, με τη στήριξη σωματείων και φορέων, που η μόρφωση των παιδιών είναι και δική τους υπόθεση. Το πρώτο κουδούνι που θα χτυπήσει σε λίγες μέρες, να γίνει το εναρκτήριο λάκτισμα μιας μαχητικής, αγωνιστικής χρονιάς!
Ποιος γονιός πήρε χτες στα χέρια του τη λίστα με τις 11 αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στα σχολεία και δεν σκέφτηκε αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει!!!
Διαβάζοντας το κυβερνητικό προπαγανδιστικό σημείωμα, νομίζεις ότι άλλο σχολείο άφησες τον περασμένο Ιούνη και άλλο θα βρεις σε λίγες μέρες που χτυπάει ξανά το κουδούνι.
Δεν είναι όμως καθόλου έτσι τα πράγματα... Οπως συνηθίζεται πριν από κάθε σχολική χρονιά, η κυβέρνηση προσπαθεί να εξωραΐσει την κατάσταση στην Εκπαίδευση και να κρύψει ότι πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Παρουσιάζει, για παράδειγμα, «μαγική εικόνα» για τους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών, όταν οι συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων ξεπερνούν τους 56.000 εκπαιδευτικούς!
Ετσι και φέτος, τα τεράστια κενά θα καλυφθούν από αναπληρωτές, με άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις.
Χιλιάδες ήταν πέρυσι οι χαμένες ώρες διδασκαλίας εξαιτίας των κενών, ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το ίδιο θα γίνει και φέτος. Χώρια που πολλές από τις πολυδιαφημισμένες ειδικότητες του «νέου» σχολείου, δεν τοποθετήθηκαν ποτέ και έμειναν στα χαρτιά!
Διαδραστικούς πίνακες, φιλαναγνωσία και ρομποτικά κιτ διαφημίζει η κυβέρνηση μαζί με άλλες δράσεις «ψηφιοποίησης» της Εκπαίδευσης. Η πολιτική της όμως δεν έρχεται από το μέλλον, όπως προσπαθεί να την παρουσιάσει, αλλά από το βαθύ παρελθόν.
Γιατί οι μαθητές θα επιστρέψουν και φέτος σε σχολεία που οι υποδομές τους έχουν πάνω από 20 χρόνια να ελεγχθούν για την αντοχή τους στον σεισμό. Γιατί χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες κάνουν μάθημα σε νοικιασμένα κτίρια, σε κοντέινερ, σε αίθουσες που πέφτουν σοβάδες, και διάλειμμα σε ασυντήρητα προαύλια - παγίδες.
Ακόμα και η τεχνολογία, που θα μπορούσε σήμερα να βοηθήσει την απόκτηση στέρεης επιστημονικής γνώσης και να διευρύνει τους ορίζοντες της μάθησης, τίθεται στην υπηρεσία της πολιτικής «μείωσης του κόστους» για το κράτος.
Αυτό γίνεται, για παράδειγμα, με την ενισχυτική διδασκαλία, που υποκαθίσταται σε μεγάλο βαθμό από το λεγόμενο ψηφιακό φροντιστήριο.
Η κυβέρνηση διαφημίζει «εργαστήρια δεξιοτήτων», που θα εκπαιδεύουν τους μαθητές στο «ευ ζην», όταν οι γονείς τους αγωνιούν να τα βγάλουν πέρα με την ακρίβεια και τους καθηλωμένους μισθούς, εξαιτίας της άγριας πολιτικής της.
Θα καθιερώσουν και μέρες αφιερωμένες στην ψυχική υγεία (!) όταν ο/η ψυχολόγος στα σχολεία είναι επάγγελμα «part time» - μια φορά τη βδομάδα για δεκάδες παιδιά - όπως και ο/η κοινωνικός λειτουργός.
Οταν για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που χρειάζονται τη μεγαλύτερη παιδαγωγική και ψυχολογική στήριξη, το κράτος διέθεσε πέρυσι τους μισούς από τους αναγκαίους δασκάλους Παράλληλης Στήριξης. Οταν με τις συγχωνεύσεις στοιβάζει σε κάθε τάξη 25 και 27 μαθητές, πέρα από κάθε παιδαγωγικό «κανόνα», με επιπτώσεις και στην ψυχολογία τους.
Το δούλεμα πάει σύννεφο λοιπόν κι ας μην έχει αρχίσει ακόμα το σχολείο!
Κι επειδή οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης οξύνονται από χρόνο σε χρόνο, έχουν ήδη αρχίσει οι κρούσεις στους γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για αναλώσιμα, ακόμα και για επισκευές σε υποδομές, που βρίσκονται στην τελευταία θέση των προτεραιοτήτων από τις δημοτικές αρχές.
Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, το «καλή σχολική χρονιά» σημαίνει πάνω απ' όλα «καλή αγωνιστική χρονιά»! Γιατί χρειάζεται αγώνας ακόμα και για τα αυτονόητα που θα έπρεπε να υπάρχουν στα σχολεία, αλλά η πολιτική της «εξοικονόμησης δαπανών» και το σάπιο σύστημα του κέρδους, που συγκρούονται με τις λαϊκές ανάγκες, στερούν από τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.
Καμιά έκπτωση λοιπόν στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών! Καμιά ανοχή στην πολιτική των «αντοχών της οικονομίας», που «αντέχει», για παράδειγμα, 500.000 ευρώ τη μέρα για μια φρεγάτα στην Ερυθρά, όχι όμως για ένα σύγχρονο και ασφαλές σχολείο, χωρίς κενά σε εκπαιδευτικούς.
Με το «καλημέρα» να πάρουν απάντηση, από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, με οργανωμένη δράση μέσα από τους συλλόγους, τις ενώσεις, τις ομοσπονδίες, με τη στήριξη σωματείων και φορέων, που η μόρφωση των παιδιών είναι και δική τους υπόθεση. Το πρώτο κουδούνι που θα χτυπήσει σε λίγες μέρες, να γίνει το εναρκτήριο λάκτισμα μιας μαχητικής, αγωνιστικής χρονιάς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου