Ελλάδα
Πολλά ερωτήματα προκαλεί η κατεπείγουσα έρευνα που διέταξε η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου σχετικά με το σβησμένο βιντεοσκοπικό υλικό από τη φόρτωση της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη. Πέρα από το γεγονός ότι οι εμπειρογνώμονες των συγγενών είχαν επισημάνει το σοβαρό «κενό» στην έρευνα από τον Μάη του 2023, το ΚΚΕ, με το πόρισμά του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, περιέγραφε με λεπτομέρειες την καταστροφή του βιντεοσκοπικού υλικού από τις πρώτες μέρες του εγκλήματος. Το πόρισμα του ΚΚΕ παραδόθηκε στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στις 8/3/24 και είναι απορίας άξιον γιατί καθυστέρησε τόσο η εισαγγελική έρευνα για ένα τόσο σημαντικό στοιχείο της υπόθεσης, κι ενώ έχει ήδη γίνει μεγάλος ντόρος για το «άγνωστο» φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Η εξέλιξη επιβεβαιώνει τις σοβαρές παραλείψεις στην έρευνα και την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών και ενόχων, με ευθύνη της κυβέρνησης, που θέλει να «βγάλει λάδι» την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.
Πολλά ερωτήματα προκαλεί η κατεπείγουσα έρευνα που διέταξε η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου σχετικά με το σβησμένο βιντεοσκοπικό υλικό από τη φόρτωση της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη. Πέρα από το γεγονός ότι οι εμπειρογνώμονες των συγγενών είχαν επισημάνει το σοβαρό «κενό» στην έρευνα από τον Μάη του 2023, το ΚΚΕ, με το πόρισμά του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, περιέγραφε με λεπτομέρειες την καταστροφή του βιντεοσκοπικού υλικού από τις πρώτες μέρες του εγκλήματος. Το πόρισμα του ΚΚΕ παραδόθηκε στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στις 8/3/24 και είναι απορίας άξιον γιατί καθυστέρησε τόσο η εισαγγελική έρευνα για ένα τόσο σημαντικό στοιχείο της υπόθεσης, κι ενώ έχει ήδη γίνει μεγάλος ντόρος για το «άγνωστο» φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Η εξέλιξη επιβεβαιώνει τις σοβαρές παραλείψεις στην έρευνα και την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών και ενόχων, με ευθύνη της κυβέρνησης, που θέλει να «βγάλει λάδι» την πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.
Να θυμίσουμε και κάτι ακόμα: Το σβήσιμο του βιντεοσκοπικού υλικού το έχει ομολογήσει ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή στις 1/2/2024: «Εχουμε γύρω στις 300 κάμερες που παρακολουθούν εγκαταστάσεις μας (...) το βιντεοσκοπικό υλικό εκ του νόμου αυτόματα σβήνεται στις 14 ημέρες και επικάθεται το καινούργιο. Μέχρι τις 14 ημέρες και αρκετά μετά - αν θυμάμαι καλά γύρω στις 39 μέρες - δεν είχε ζητηθεί από καμία εισαγγελική ή ανακριτική αρχή αυτό το υλικό. Ετσι, λοιπόν, όταν μας ζητήθηκε (...) τους παραπέμψαμε στην εταιρεία η οποία ενεργεί τις λήψεις και (...) δώσαμε τους σκληρούς δίσκους, παρόλο που είχαν σβηστεί, στην ανακριτική αρχή για να δει αν μπορεί να κάνει ανάκριση».
Η οσμή του κουκουλώματος γίνεται ολοένα και πιο έντονη όσο απομακρυνόμαστε από τη σκηνή του εγκλήματος. Και αν κάποιοι νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουν να «μπαζώσουν» την αλήθεια για τα Τέμπη, πλανώνται πλάνην οικτράν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου