Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2024

Διάλογος μ' έναν γονιό (Σχολεία δυο μήνες μετά..."όλα πάνε καλά")


-Καλημέρα, δάσκαλε
-Καλημέρα, Βασίλη. Τι κάνεις;
-Τι να κάνω; Αγκομαχάω να τα βγάλω πέρα. Εσύ;
-Κι εγώ τα ίδια. Μας εξοικείωσαν με την επιβίωση και μας πουλάνε φύκια...
-Ε, βέβαια. Κι έχεις και την τηλεόραση με την πλύση εγκεφάλου να προσπαθεί να σε πείσει ότι πρέπει ν' ασχολείσαι με τις αμερικανικές εκλογές. Πώς το είδες το αποτέλεσμα;
-Μεταμφιέζεται το σύστημα. Αλλάζει κοστούμι. Και σου λέει: δε σου κάνει ο ένας διαχειριστής; Τιμώρησε τον. Κι έτσι έχεις την ψευδαίσθηση ότι αποφασίζεις για την τύχη σου
-Έτσι είναι. Κι εδώ στην Ελλάδα όμως δεν πάμε καλύτερα. Εδώ έχουμε έναν εκπρόσωπο, που νομίζει ότι είναι μάλιστα αντιπρόσωπος της ΕΕ, του ΝΑΤΟ κλπ.
-Κι έτσι τα βάζουμε με παραδοσιακούς συμμάχους επιδεικνύοντας μηδενική ευαισθησία, όπως π.χ. με τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη
-Α, δάσκαλε, τι ήταν αυτό, που έγινε στον Ταύρο με τη δασκάλα, που έφτιαξαν οι μαθητές της ένα πανό;
-Την κάλεσαν σε απολογία;
-Και ποιο ήταν το αδίκημα;
-Κρέμασαν το πανό-ζωγραφιά στα κάγκελα του σχολείου
-Στο οποίο τα παιδιά έγραψαν "Λευτεριά στην Παλαιστίνη". Καλά,δε ντρέπονται; Τι θέλουν, κοιμισμενα παιδιά και εκπαιδευτικούς δούλους;
-Καλά τα είπες, Βασίλη. Εμείς θέλουμε τα παιδιά να γίνουν άνθρωποι με ευαισθησίες κι όχι απλά άβουλοι τηλεθεατές
-Αλήθεια, πώς πάει στο σχολείο; Έχετε καθηγητές εσείς;
-Πολλά τα κενά, Βασίλη. Χάνονται τα μαθήματα κι αυτοί ακόμα λένε πως θα πάρουν αναπληρωτές
-Με το νέο έτος...
-Εσένα το παιδί τι σου λέει;
-Ο γιος μου; Δεν κάνουν Έκθεση και Λογοτεχνία. Αυτά ψιλοχαίρονται, εγώ ανησυχώ. Στο τέλος δεν πρέπει να έχουν κοινά θέματα με την Τράπεζα Θεμάτων;
-Ακριβώς. Πώς θα καλυφθεί η ύλη; Και μετά σου λένε για ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση
-Πήγαμε στον προιστάμενο, δάσκαλε, μαζί με την ΕΛΜΕ
-Και τι σας είπε;
-Ότι θα προσληφθούν αναπληρωτές
-Κι εσείς τι είπατε;
-Τον ρωτήσαμε γιατί δεν τους διορίζουν, για να λειτουργήσουν επιτέλους τα σχολεία απ' το Σεπτέμβρη
-Και τι απάντηση πήρατε;
-Ότι θα γίνει κι αυτό σε βάθος πενταετίας
-Καληνύχτα. Το άλλο το ξέρεις; Υπάρχουν σχολεία, ΕΠΑΛ,που δεν υπάρχει δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια
-Κι άμα γίνει κανένα ατύχημα;
-Θα τα βάλουν με τον καθηγητή και το σχολείο
-Ωραία δημόσια Παιδεία έχουμε.
-Κι όχι μόνο... δεν εδες τι έκσναν στους πυροσβέστες; Ή πώς αντιμετωπίζουν τους γιατρούς και τα νοσοκομεία;
-Τα έχω πάρει, δάσκαλε. Κύριοι, δεν έχουμε λεφτά. Τι θέλετε; Να πεθάνουμε;
-Στραβά αρμενίζουμε, Βασίλη. Η φτώχεια μεγαλώνει και η πίεση στη δουλειά αυξάνει
-Δηλαδή;
-Μας έχουν μετατρέψει σε παιδοφύλακες. Μόνο μάθημα δεν κανουμε...
-Δίκιο έχετε. Πάντως με τα κινητά κάτι κάνατε. Πρέπει να δράσουμε κι εμείς οι γονείς
-Εντάξει. Αλλά το θέμα είναι όλοι μαζί να πείσουμε τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν αλλιώς
-Συμφωνώ. Αν και οι μεγάλοι και ισχυροί θέλουν τα μέσα για να ελέγχουν τις συνειδήσεις... κι έτσι δε νομίζω ότι έχουμε πολλά περιθώρια
-Κάντε ό,τι μπορείτε, δάσκαλε
-Προσπαθούμε, Βασίλη. Πρέπει να αγαπήσουν το βιβλίο π.χ. το λογοτεχνικό. Εν τω μεταξύ γίνονται διάφορες δραστηριότητες στο σχολείο. Κοιτάξτε κι εσείς να τους περιορίσετε την καταναλωτική νοοτροπία
-Ναι, δάσκαλε. Τι άλλα;
-Το άλλο είναι ότι τα σχολεία δεν έχουν λεφτά. Κατάργησαν τις σχολικές επιτροπές και τώρα ψαχνόμαστε
-Κσι τι θα γίνει;
-Θα ζητήσουμε από σας
-Πού φτάσαμε!
-Ή θα περιμένουμε πότε οι δήμοι θα κάνουν τις συμβάσεις με τις μεγάλες εταιρείες, για να μπορούμε να λειτουργήσουμε
-Δηλαδή τα λεφτά του κράτους για τα σχολεία για τα σχολεία θα "τα μασάνε" οι εταιρείες; Ωραία δημόσια Παιδεία...
-Και το άλλο δε στο είπα: ξεκίνησε η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών
-Αυτοί που τα έχουν κάνει μαντάρα, θέλουν να αξιολογήσουν τα σχολεία;
-Ναι. Γιατι λέει ο ΟΟΣΑ ότι πρέπει να κλείσουν μερικά. Άρα αυτοί πρέπει να διαχωρίσουν τα "καλά" από τα "κακά"
-Ωραίους σκοπούς έχει η αξιολόγησή τους
-Κι έτσι θα φορτώσουν τις ευθύνες σε μας, για να σταματήσουμε να μιλάμε
-Α, σας θέλουν κι εσάς σαν τα παιδιά;
-Ναι, Βασίλη.Υπαλλήλους χωρίς ελευθερία συνείδησης, που θα δημιουργήσουν τους υποτακτικούς του μέλλοντος
-Είσαι σίγουρος γι' αυτό;
-Αλλιώς δε θα ασκούσαν διώξεις ενάντια στους συναδέλφους, που δε δέχονται την αξιολόγηση, δ/ντές και εκπαιδευτικούς
-Ωχ...
-Και δε θα έβγαζαν παράνομη την απεργία της ΔΟΕ στις 23 Οκτωβριου... όπως και πολλές άλλες φορές, που προτιμούν να μας βγάζουν "παράνομους"
-Κουράγιο, δάσκαλε. Κρατήστε γερά
-Εμείς το παλεύουμε, . Και κάνουμε πολλά παραπάνω πράγματα χωρίς αμοιβή
-Το ξέρω, δάσκαλε
-Α, μην το ξεχάσω. Κατεβείτε με το σύλλογο στην πανεργατικη απεργία στις 20 Νοέμβρη
-Ναι, θα τους το πω.
-Ραντεβού στις 11 το πρωί στα Προπύλαια. Να κάνουμε μια αρχή, Βασιλη
-Για να πάρουμε θάρρος και να οργανωθούμε καλύτερα...
-Ναι...
-Νάσαι καλά, δάσκαλε
-Καλή σου μέρα, Βασίλη 



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου