Τρίτη 23 Μαΐου 2017

Το Τάμα του Χρέους

Στάθης


Είδα σε φωτογραφίες το μνημείο για τη Γενοκτονία των Ποντίων που αποκαλύφθηκε αυτές τις ημέρες στον Πειραιά - θα έλεγα ότι πρόκειται για ένα μνημείο Κακογουστιάς, αν επρόκειτο για θέμα γούστου. Πρόκειται όμως για κάτι πολύ βαθύτερο. Το μνημείο, εν πρώτοις, δεν εκπέμπει καμία συγκίνηση. Ακόμα περισσότερο: εκπέμπει την αμηχανία της αμνησίας.

Κανένας πόνος, κανένα δέος, κανένας σεβασμός δεν ιχνηλατείται σε μία αψίδα από τενεκέδες, που μάλιστα παραπέμπει στα Καυδιανά Δίκρανα και την ταπείνωση όσων αναγκάζονταν να περάσουν από κάτω τους. Το μνημείο, όπως είθισται στην εποχή μας, περιορίζεται στο «εύρημα» (της μορφής) - (κι αυτό κακόγουστο) κι όχι στην ουσία του νοήματος που θέλει να αποδώσει, εν προκειμένω στην τραγωδία μιας γενοκτονίας, της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Την οποίαν, εν τέλει και προσβάλλει. Με την ευκολία της προσέγγισης. Που δεν μπορεί να συγκαλύψει ένα όνομα όπως το «Πέταγμα του Πυρρίχιου». Που χωρίς αυτό, το σύνολο των εν λόγω τενεκέδων θα μπορούσε να ονομάζεται και «Αου Αου Γκούα» (δις).

Αυτού του τύπου τα μνημεία είναι αποτέλεσμα ατάλαντων καλλιτεχνών και άμουσων πολιτικών. Απότοκα δημοσίων σχέσεων κι όχι έμπνευσης, είναι μνημεία που αναιρούν το περιεχόμενό τους - τη μνήμη. Και κινούνται εναντίον μιας κοινωνίας (που άλλωστε βάλλεται από παντού), καθ-ιερώνοντας το ανόητο και την ανόσια ανοησία, ως ιστορική, αισθαντική, αισθηματική και συνειδησιακή σημειολογία. Ρωτήστε ένα παιδάκι επτά-δέκα ετών τι του λέει ένα τέτοιο μνημείο και θα έχετε λάβει την απάντηση για όσα συζητάμε.

Το μόνον καλό που έχει αυτό το κατασκεύασμα είναι ότι σηματοδοτεί τον τόπο που ίσως κάποτε θα υψωθεί ένα μνημείο που θα έχει σχέση με τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Καλημέρα σας και καλήν εβδομάδα. Η Ελλάδα στη νεότερη εποχή ήταν ένα ημιανεξάρτητο κράτος - ένα κράτος υπό καθεστώς εξάρτησης, από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ κυρίως. Απ’ όταν ο κ. Γιώργος Παπανδρέου πέρασε το 2010 τη χώρα κάτω από τα Καυδιανά Δίκρανα του Μνημονίου (των Μνημονίων, όπως απεδείχθη) η Ελλάδα έπαψε να είναι ημιανεξάρτητη και περιήλθε σε καθεστώς εξάρτησης, σε καθεστώς Εντολής - αυτήν τη φορά από τη Γερμανία κυρίως, με προκάλυμμα την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Στη διάρκεια μιας επταετίας, εξίσου επάρατης με τη χουντική, η οικονομική, πολιτική και κοινωνική καταστροφή που υπέστη η χώρα είναι προφανής, αλλά πιο προφανής θα έπρεπε να είναι η πολιτειακή καταστροφή.

Μέσα σε εφτά χρόνια το πολίτευμα από τον εκφυλισμό πέρασε στη μετάλλαξη: η Ελλάδα από ημιανεξάρτητη χώρα έγινε προτεκτοράτο. Αυτό της συνέβη μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον, όπου η παλινόρθωση της αποικιοκρατίας ονομάζεται παγκοσμιοποίηση. Για παράδειγμα, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος της Γαλλίας κ. Μακρόν επιθεώρησε προ ημερών τα Γαλλικά Στρατεύματα στο Μάλι - όπου, βεβαίως, η Γαλλία διεξάγει... «αντιτρομοκρατικό» αγώνα και όχι νεοαποικιακό.

Σε αυτό το διεθνές περιβάλλον που επιστρέφει σε Ζώνες Επιρροής (όπως η Γερμανία στην Κροατία, την Ουκρανία, τις Βαλτικές Χώρες και αλλού) η Ελλάδα μετατρέπεται και αυτή σε «Ζωτικό Χώρο», υπό τη μορφή Προτεκτοράτου.

Γιατί Προτεκτοράτο;

  • 1. Η Ελλάδα δεν διαθέτει Σύνταγμα, διαθέτει Μνημόνιο.
  • 2. Η Ελλάδα δεν διαθέτει Πρωθυπουργό, διαθέτει Τοποτηρητή.
  • 3. Προσέτι διαθέτει και Γκαουλάιτερ, δηλαδή Επόπτες του ΔΝΤ και της Κομισιόν, οίτινες θα ελέγχουν την εφαρμογή και τα αποτελέσματα των μέτρων (αυτό το τελευταίο είναι αποκλειστικό κατόρθωμα του Τσίπρα).
  • 4. Η Διάκριση των Εξουσιών γίνεται όλο και πιο θολή (όπως όταν ένας υπουργός κι όχι ένας δικαστής μπορεί να αποφαίνεται για το σύννομο οικονομικών δραστηριοτήτων)
  • 5. Η Ελλάδα διαθέτει Βουλή που ανεξαρτήτως της σύνθεσής της είναι υποχρεωμένη να ψηφίζει καθ’ υπαγόρευσιν (ούτως ειπείν, βρίσκεται υπό καθεστώς δικτατορίας), υπό το κράτος των Μνημονιακών προταγμάτων, εκβιασμών και απειλών.
  • 6. Η Ελλάδα δεν διαθέτει Ασυλία της Δημόσιας Περιουσίας, αντιθέτως την έχει εκχωρήσει για 99 έτη (ως άλλη Αποικία) σε εξωχώριες δυνάμεις. Επιπροσθέτως η Ελλάδα δεν μπορεί να εγγυηθεί ούτε την ιδιωτική περιουσία - στο εγγύς μέλλον οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα αποδεκατίσουν (πιθανόν και δέκα στους δέκα) όλους τους αδύναμους μικροϊδιοκτήτες, οι περισσότεροι από τους οποίους, ενώ δεν φταίνε για την κρίση, είναι εκείνοι που κυρίως την πληρώνουν. Παντοιοτρόπως.

Η πολιτειακή αποσάθρωση διευκολύνει την κοινωνική διάλυση και την πολιτική απίσχναση της πατρίδας. Πού ξανακούσθηκε προνομοθέτηση; Πότε άλλοτε σοφίσματα, όπως τα παράλληλα μέτρα ή τα αντίμετρα, υποκατέστησαν το «τι χρη δραν» της πολιτικής;

Η Ελλάδα μπήκε σε μια πορεία οι προδιαγραφές της οποίας μπορούν να ανατραπούν μόνον από τον ίδιον τον λαό, όταν «η σωτηρία της πατρίδας» επικρατήσει ως «υπέρτατος νόμος». Το καθεστώς του Προτεκτοράτου έχει ήδη διαμορφώσει (και αυτό για τους Δυνάστες-Δανειστές υπήρξε ύψιστη προτεραιότητα) το εργασιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο θα επισυμβεί η περιώνυμη Ανάπτυξη. Μισθοί της δεκάρας και ασφάλιση της πεντάρας. Πλούτος για τα τζάκια (και τα νέα Συριζαίικα μορφώματα), φτώχεια σε βαθμό κακουργήματος για όλο και περισσότερους πολίτες, οικογένειες, τάξεις.

Η Ευρώπη ιδιωτικοποιείται επί δεκαετίες. Τα αποτελέσματα γνωστά. Δημιουργήθηκε ένα τέρας. Που με τη σειρά του δημιουργεί τέρατα και τερατάκια παντού. Με τη σειρά της, η ιδιωτικοποίηση της Ελλάδας τώρα ολοκληρώνεται.

Πλην όμως, όλα αυτά η κυβέρνηση Τσίπρα τα αντιμετωπίζει με το τελευταίο σόφισμα που της απέμεινε. Το σόφισμα της διευθέτησης του χρέους. Σχεδόν με θρησκοληπτικό τρόπο η κυβέρνηση της Αριστεράς που Γονάτισε προβάλλει όχι το κούρεμα, αλλά τη διευθέτηση του χρέους ως πανάκεια για πάσα νόσον.

Μόνον που, επειδή όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει «διευθέτηση του χρέους», αυτήν τη φορά δεν πρόκειται περί αυταπάτης, αλλά περί απάτης. Είτε τώρα, είτε το 2018, το χρέος πρόκειται να διευθετηθεί εις τρόπον ώστε το Προτεκτοράτο να είναι παραγωγικό με τον λαό να φυτοζωεί. Δεν έγιναν όσα έγιναν για πλάκα. Ο γάιδαρος πρέπει να τρώει όσο χρειάζεται για να μην ψοφήσει, αλλά για να δουλεύει και να παράγει. Ε, τώρα, αν συνεχίσουμε να μετράμε και ορισμένες απώλειες, αυτές θα είναι «απώλειες παράπλευρες» και λελογισμένες...

Πηγή: enikos.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου