Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Ο Πίνο Πελόζι σκότωσε τον Πιερ Πάολο Παζολίνι;

Κόσμος


Πέθανε σήμερα σε νοσοκομείο της Ρώμης, σε ηλικία πενήντα οκτώ ετών, ο Πίνο Πελόζι, ο οποίος είχε καταδικασθεί ως δολοφόνος του Ιταλού συγγραφέα, ποιητή και σκηνοθέτη Πιέρ Πάολο Παζολίνι. Έπασχε εδώ και αρκετά χρόνια από καρκίνο.

Ο Παζολίνι δολοφονήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1975 στην παραθαλάσσια περιοχή Όστια, κοντά στην Ρώμη και ο Πελόζι συνελήφθη την ίδια ημέρα, ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητο που ανήκε στον διεθνούς φήμης Ιταλό ποιητή.

Ο Πελόζι καταδικάσθηκε από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο για ανθρωποκτονία, σε συνέργεια με αγνώστους. Στην συνέχεια, όμως, το εφετείο και το Ανώτατο Δικαστήριο της Ιταλίας, αποφάνθηκαν ότι ο Πίνο Πελόζι δολοφόνησε μόνος του τον Παζολίνι, χωρίς κανέναν συνεργό.

Πολλοί ιταλοί δημοσιογράφοι και συγγραφείς συνεχίζουν να πιστεύουν ότι η δικαιοσύνη δεν κατάφερε να εξιχνιάσει πραγματικά την υπόθεση και ότι η δολοφονία αυτή μπορεί να είχε πολιτικά κίνητρα, λόγω των αριστερών ιδεών του Ιταλού ποιητή, δημοσιογράφου και σκηνοθέτη, αλλά και του ότι ήταν ομοφυλόφιλος, σε μια εποχή κατά την οποία το δικαίωμα στην αποκάλυψη της σεξουαλικής ταυτότητας εθεωρείτο ακόμη ταμπού.

Η Όστια ήταν μία περιοχή χαρακτηριστική των μυθιστορημάτων του Πιερ Πάολο Παζολίνι. Ο θάνατός του ήταν για πολλούς αριστερούς της εποχής μία πολιτική δολοφονία, πιθανώς από φασίστες που ενοχλήθηκαν από την τελευταία του αντιφασιστική ταινία «Σαλό ή 120 Μέρες στα Σόδομα». Ο Πίνο Πελόζι ομολόγησε τη δολοφονία. Τριάντα χρόνια μετά, όμως, το 2005, απέσυρε την ομολογία του, και υποστήριξε ότι άγνωστοι είχαν σκοτώσει τον Παζολίνι. Είπε ότι αναγκάστηκε να ομολογήσει γιατί υπήρχαν απειλές κατά του ίδιου και της οικογένειάς του.

Σε μια από τις τόσες συνεντεύξεις που είχε παραχωρήσει, ο ίδιος ο Πελόζι είχε υποστηρίξει ότι «ο δολοφόνος του Παζολίνι είναι ακόμη ζωντανός και κυκλοφορεί ελεύθερος». Τώρα, ο δικηγόρος του προσθέτει ότι «η αλήθεια βρίσκεται σε ντοκουμέντα, κρυμμένα σε τραπεζική θυρίδα» και πως «ο πελάτης του δεν βρήκε το θάρρος να την αποκαλύψει, διότι φοβόταν ότι ο ίδιος και η οικογένεια του θα μπορούσαν να γίνουν στόχος βίαιης εκδίκησης».

Ο Πιερ Πάολο Παζολίνι γεννήθηκε στην Μπολόνια της Ιταλίας στις 5 Μαρτίου του 1922, χρονιά που ανεβαίνει στην εξουσία ο Μουσολίνι. Το γεγονός αυτό αποτελεί σταθμό και για την κοινωνική διάρθρωση της Ιταλίας που κατάντησε χώρα μιας μάζας μικροαστών στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου και των μεγαλογαιοκτημόνων.

Γι' αυτό το λόγο κιόλας ο Παζολίνι υπήρξε δηλωμένος Μαρξιστής και αμετανόητος Αντιφασίστας. Σχεδόν όλες οι ταινίες του περιέχουν κοινωνικά και πολιτικά σχόλια για τα λαϊκά και αστικά στρώματα, τα οποία συμβαδίζουν με τις αρχές του Μαρξισμού, όπως Το θεώρημα(1968) και το Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο.

Στενά συνδεδεμένος με τον τρόπο που αυτός ένιωθε τον αγροτικό κόσμο είναι και ο τρόπος που παρατηρεί τον κόσμο του Προλεταριάτου των προαστίων της Ρώμης. Σε μια συνέντευξή που έδωσε στη La Stampa την Πρωτοχρονιά του 1975 μιλάει γι' αυτούς ακριβώς τους συνοικισμούς: «Ήταν ένας κόσμος περιθωριακός και τρομερός στη σκληρότητά του, αλλά διατηρούσε ένα δικό του κώδικα τιμής και γλώσσας ο οποίος δεν αντικαταστάθηκε με τίποτα. Σήμερα τα παιδιά των προαστίων τρέχουν με μηχανές και βλέπουν τηλεόραση αλλά δεν ξέρουν να μιλάνε, μόλις που καταφέρνουν να τραυλίζουν πια. Είναι το βασικό πρόβλημα όλου του αγροτικού κόσμου ή τουλάχιστον της κεντρικής και νότιας Ιταλίας».

Μετά τους αγώνες των εργατών γης στο Φριούλι, γράφει την πρόζα Οι Μέρες του Αγαθού Ντε Γκάσπερι που αργότερα θα γίνει μυθιστόρημα και θα εκδοθεί το 1962 με τίτλο Το Όνειρο μιας Υπόθεσης. Εκτός από τις εμβληματικές ταινίες του, έγραψε θέατρο, δοκίμια και ποίηση. Διαβάστε, παρακαλώ, την "προφητεία" του...

Προφητεία (απόσπασμα)


Ο Αλή με τα Γαλάζια Μάτια,
Ένας από τους τόσους γιους των γιων,
Θα κατεβεί από το Αλγέρι, πάνω σε καράβια
Με πανιά ή κουπιά. Θα είναι
Μαζί του χιλιάδες άνθρωποι
Μικρόσωμοι και με τα μάτια
Των φτωχών σκύλων των πατεράδων
Πάνω στις βάρκες τις φτιαγμένες στα Βασίλεια της Πείνας.
Θα φέρον μαζί τους τα μωρά,το ψωμί και το τυρί, στα λαδόχαρτα της Δευτέρας του Πάσχα.
Θα φέρουν τις γιαγιάδες και τα γαϊδούρια,
Πάνω στις τριήρεις τις κλεμμένες στα αποικιακά λιμάνια.
Θα ξεμπαρκάρουν στον Κρότωνα, στο Πάλμι,
Κατά εκατομμύρια, ντυμένοι με ασιάτικα
Κουρέλια και με αμερικανικά πουκάμισα.
Μεμιάς οι Καλαβρέζοι θα πουν
Όπως αλήτες σε αλήτες:
«Να οι παλιοί αδερφοί,
Με τους γιους και με το ψωμί και το τυρί!».
Από τον Κρότωνα και το Πάλμι θ’ ανεβούν
Στη Νεάπολη, κι από κει στη Βαρκελώνη
Στη Θεσσαλονίκη και στη Μασσαλία,
Στις Πολιτείες της Διαφθοράς.
Ψυχές και άγγελοι, ποντίκια και ψείρες,
Με σπέρμα της Αρχαίας Ιστορίας,
Θα πετάξουν μπροστά στους νέγρους.
Αυτοί πάντα ταπεινοί
Αυτοί πάντα αδύναμοι
Αυτοί πάντα φοβισμένοι
Αυτοί πάντα κατώτεροι
Αυτοί πάντα ένοχοι
Αυτοί πάντα υπήκοοι
Αυτοί πάντα μικροί,
Αυτοί, που δε θέλησαν ποτέ να γνωρίσουν,
Αυτοί που είχαν μάτια μόνο για να παρακαλούν,
Αυτοί που έζησαν σα ληστές,
Στο βάθος της θάλασσας, αυτοί που έζησαν σαν τρελοί
Στη μέση τ’ ουρανού,
Αυτοί που φτιάξανε
Νόμους έξω από το νόμο,
Αυτοί που προσαρμόστηκαν
Σ’ έναν κόσμο κάτω από τον κόσμο
Αυτοί που πίστεψαν
Σ’ έναν θεό δούλο του θεού,
Αυτοί που τραγούδησαν
Στις σφαγές των βασιλιάδων,
Αυτοί που χόρεψαν
Στους πολέμους των αστών,
Αυτοί που προσευχήθηκαν
Στους εργατικούς αγώνες
καταθέτοντας την τιμιότητα
Των χωριάτικων θρησκειών,
Ξεχνώντας την τιμή
Του υποκόσμου,
Προδίνοντας την ειλικρίνεια
Των βαρβαρικών λαών
Πίσω από τους δικούς τους Αλή με τα Γαλάζια
Μάτια – θα βγουν κάτω από τη γη για να ληστέψουν –
Θ’ ανέβουν από το βάθος της θάλασσας για να σκοτώσουν –
Θα κατεβούν από τα ύψη του ουρανού
Για ν’ αρπάξουν – και για να μάθουν στους συντρόφους
Εργάτες τη χαρά της ζωής –
Για να μάθουν στους αστούς
Τη χαρά της ελευθερίας –
Για να μάθουν τους χριστιανούς
Τη χαρά του θανάτου
Θα καταστρέψουν τη Ρώμη
Και πάνω στα ερείπιά της
Θα καταθέσουν το σπόρο
Της Αρχαίας Ιστορίας.
Ύστερα με τον Πάπα και με το κάθε άγιο μυστήριο
Θα πάνε σαν τους τσιγγάνους
Τον ανήφορο προς τη Δύση και το Βορρά
Με τις κόκκινες σημαίες
Του Τρότσκι να κυματίζουν…


Ποίηση σε σχήμα τριαντάφυλλου, εκδ. Τυπωθήτω

Πηγή: artinews.gr



Arti News: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου