Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017

Το λαθρεμπόριο κατέστρεψε τις ακτές της Αττικής

Γιώργης Τερζάκης


Κάτι πολύ σάπιο υπάρχει κάτω στον Πειραιά…


Η σύλληψη του πλοίαρχου και του πρώτου μηχανικού του δεξαμενόπλοιου Λασέα, που πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο Αγία Ζώνη, με την κατηγορία της λαθρεμπορίας καυσίμων ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την έκταση που έχει λάβει το λαθρεμπόριο πετρελαίου. Άμεσοι συνεργοί επώνυμοι και πολυπράγμονες εφοπλιστές που θησαυρίζουν με τις πλάτες φυσικά των υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι ενώ υπόσχονταν ότι θα πάτασσαν το λαθρεμπόριο καυσίμων συμβιώνουν μια χαρά με τους κοντραμπατζήδες, όπως έκαναν όλοι οι προκάτοχοί τους… Μηδενός εξαιρουμένου!

Το σανό ταυτόχρονα πάει κι έρχεται…


Οι μεν κυβερνητικοί πάνε στις παραλίες για μπάνιο μπας και ξορκίσουν το κακό και φύγει το μαζούτ. Οι δε αντικυβερνητικοί γαυγίζουν για τη μόλυνση της θάλασσας και κατηγορούν τη κυβέρνηση. Τι κοροϊδία κι απ’ τους δύο…

Οι ΣΥΡΙΖΑίοι μας θυμίζουν τον δημοσιογραφικό καθοδηγητή τους (Θ. Καρτερό) που ως διευθυντής του Ριζοσπάστη το 1987 όταν προέκυψε το πυρηνικό ατύχημα στο Τσέρνομπιλ, υποδείκνυε να τρώμε ότι φυτρώνει για να ξορκίσουμε το κακό σε πείσμα της πραγματικότητας… Οι «Μένουμεευρώπηδες» ως οσίες παρθένες δεν ξέρουν τίποτα για το κακό του ναυαγίου και πως αυτά τα ναυάγια προκαλούνται.

Τι σχέση μπορεί να υπάρχει μεταξύ του ναυαγίου και του λαθρεμπορίου πετρελαίου;

Οι δρόμοι του λαθρεμπορίου ή «πως γίνεται η δουλειά»


  • Αγοράζουν αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο και το πουλάνε ως πετρέλαιο κίνησης ή θέρμανσης, χωρίς βέβαια να έχουν πληρώσει τους σχετικούς φόρους, που φθάνουν ακόμη και το 75% επί της τελικής τιμής!
  • Για να υλοποιηθεί αυτή η πώληση χρειάζεται να αλλάξει πορεία το ναυτιλιακό πετρέλαιο και να βρεθεί στις ανάλογες εγκαταστάσεις, στις οποίες θα γίνει η επεξεργασία του.
  • Για τη μεταφορά του ναυτιλιακού πετρελαίου χρειάζεται το μεταφορικό μέσο.

Ποιό μπορεί να είναι αυτό; Μία περίπτωση είναι οι ανεξάρτητοι μεταφορείς, οπότε παίρνουν όλο το ρίσκο και δεν εκτίθενται οι ναυτιλιακές ή στην άλλη περίπτωση υπάρχουν οι άλλοι μεταφορείς και κυρίως αυτοί που μεταφέρουν απόβλητα από τα δεξαμενόπλοια όπου όπως γίνεται αντιληπτό είναι εύκολο να μεταφερθεί και ναυτιλιακό πετρέλαιο.

Στην ίδια αλυσίδα εμπλέκονται, επίσης και οι μεταφορείς της ξηράς, τα βυτιοφόρα. Μία ολόκληρη αλυσίδα μικρών, μεγάλων αλλά κυρίως πολύ μεγάλων συμφερόντων.

Όταν, λοιπόν, οι «διαδρομές» του λαθρεμπορίου πραγματοποιούνται με τέτοια μέσα και συνοστίζονται σε μία περιοχή όπως ο Σαρωνικός, όπου ο κίνδυνος του ατυχήματος είναι πολύ πιθανός, γίνεται κατανοητό πόσο συνδέεται η διαδικασία του λαθρεμπορίου με το ατύχημα και το ναυάγιο.

Γιατί, όμως, αποσιωπάται και από τις δύο πλευρές το σκέλος του λαθρεμπορίου και αποσυνδέεται από τα περιβαλλοντικά ατυχήματα των ναυαγίων;

Είναι κατανοητή η στάση που κρατάνει οι κύριοι πολιτικοί εκπρόσωποι του εφοπλισμού. Από κει βγάζοπυν λεφτά και με τη σιωπή τους χτίζουν την πολιτική τους καριέρα. Το ίδιο ισχύει και για τους λεγόμενους αυτοδιοικητικούς που έχουν να ξεπληρώσουν πολλά γραμμάτια… Όμως, η αποσιώπηση των ευθυνών των εφοπλιστών και η συγκάλυψη της κατάστασης που επικρατεί πέριξ του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας από τους κυβερνητικούς το μόνο που δείχνει είναι τη μετατόπιση του ΣΥΡΙΖΑ στον αστικό υπόκοσμο. Αλλά είπαμε τα γραμμάτια είχαν υπογραφτεί πριν τον Ιανουάριο του 2015…

Η αλυσίδα αυτή δείχνει επίσης την σχέση που έχει η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου (πέραν δηλαδή των διαφυγόντων εσόδων για το κράτος) με άλλους σημαντικούς τομείς της ζωής μας, όπως είναι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ακτών.

Η ταξική Αριστερά πρέπει να συνενώσει τα λαϊκά συμφέροντα ενάντια τους εφοπλιστές και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους και το οργανωμένο έγκλημα. Τώρα ξέρουμε ότι όλοι αυτοί είναι ένα!

Πηγή: kommon.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...