Κόσμος
«Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι» από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο δήλωσε Νίκος Βερνίκος, πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στη γαλλική εφημερίδα «Liberation».
Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!». Δηλώνει ακόμα ότι «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο».
Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρεί ότι είναι αναποτελεσματικές οι κυρώσεις και δηλώνει ότι «ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» και προσθέτει πως «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν επομένως τη μεταφορά του πετρελαίου...».
Εξηγεί πως τελικά το ρωσικό πετρέλαιο θα βγει κανονικά στις αγορές καθώς θα αναμειχθεί με πετρέλαιο άλλων χωρών. Δηλώνει πως «εφόσον η κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί μόνο οριακά, και επιπλέον οι παραγωγοί όπως η Σαουδική Αραβία δεν συμφωνούν να αυξήσουν ουσιαστικά την παραγωγή τους, τι πρέπει να γίνει; Θα πρέπει η Ευρώπη να μείνει χωρίς πετρέλαιο; Το πετρέλαιο θα μεταφερθεί, με τη σειρά του, στις χώρες-καταναλωτές». Προσθέτει ως «ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μείγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;».
Δηλώνει ότι αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώνουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν» και συμπληρώνει ότι «στα νερά οι κυρώσεις είναι αναποτελεσματικές».
Οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Το μερίδιο αυτό ανέρχεται στο 40% για τη μεταφορά πετρελαίου.
«Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι» από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο δήλωσε Νίκος Βερνίκος, πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στη γαλλική εφημερίδα «Liberation».
Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!». Δηλώνει ακόμα ότι «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο».
Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρεί ότι είναι αναποτελεσματικές οι κυρώσεις και δηλώνει ότι «ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» και προσθέτει πως «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν επομένως τη μεταφορά του πετρελαίου...».
Εξηγεί πως τελικά το ρωσικό πετρέλαιο θα βγει κανονικά στις αγορές καθώς θα αναμειχθεί με πετρέλαιο άλλων χωρών. Δηλώνει πως «εφόσον η κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί μόνο οριακά, και επιπλέον οι παραγωγοί όπως η Σαουδική Αραβία δεν συμφωνούν να αυξήσουν ουσιαστικά την παραγωγή τους, τι πρέπει να γίνει; Θα πρέπει η Ευρώπη να μείνει χωρίς πετρέλαιο; Το πετρέλαιο θα μεταφερθεί, με τη σειρά του, στις χώρες-καταναλωτές». Προσθέτει ως «ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μείγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;».
Δηλώνει ότι αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώνουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν» και συμπληρώνει ότι «στα νερά οι κυρώσεις είναι αναποτελεσματικές».
Οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Το μερίδιο αυτό ανέρχεται στο 40% για τη μεταφορά πετρελαίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου