Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

«Ακάκιε, μην ξεχάσεις…»: Ένα εντελώς ανύποπτο σκηνικό γέννησε την ιδέα για μια από τις πιο πετυχημένες ελληνικές διαφημίσεις όλων των εποχών

Ελλάδα


Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται για μια πετυχημένη διαφήμιση δεν είναι τίποτα άλλο από την αυθεντικότητα του μηνύματος που περνά προς τους δυνητικούς πελάτες και καταναλωτές του προϊόντος. Όπως, δηλαδή, συνέβη ακριβώς στην περίπτωση της «MISKO», με τον περίφημο και γνωστό σε γενιές και γενιές Ελλήνων, Ακάκιο.

Σήμερα η «MISKO» ανήκει στον κολοσσό «Barilla», μια ιταλική εταιρεία το όνομα της οποίας είναι ταυτισμένο με τα ζυμαρικά διεθνώς. Στην Ελλάδα, όμως, τα μακαρόνια για δεκαετίες «είναι MISKO», όπως έλεγαν και τα σλόγκαν τους!
 

Η ίδρυσή της τοποθετείται χρονικά το 1927 στον Πειραιά, ως ένα απλό εργαστήρι και υπήρξε το αποτέλεσμα της σύμπραξης των οικογενειών Μιχαηλίδη και Κωνσταντινή. Το 1991 τελικά πέρασε στα χέρια των Ιταλών, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 2000 η ​​εταιρεία εγκαινίασε μια νέα μονάδα παραγωγής στην Βοιωτία, η οποία ήταν η τρίτη μεγαλύτερη του είδους της στην Ευρώπη. Ενδεικτικό και αυτό του πόσο λατρεύουμε τα ζυμαρικά σε αυτόν τον τόπο. Σχεδόν όσο και οι φημισμένοι για το αντίστοιχο πάθος τους γείτονές μας.

Ωστόσο αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η «MISKO» άλλαζε ιδιοκτησία… Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος την οδήγησε σε χρεοκοπία και η κατάσταση άλλαξε χάρη στο επιχειρηματικό δαιμόνιο ενός Ηπειρώτη, του Λευτέρη Μαντζίκα ο οποίος είχε εργαστεί για πολλά χρόνια ως αρτεργάτης και στην πορεία ίδρυσε και την εταιρεία ζυμαρικών «ΡΕΚΟΡ».


Με σύμμαχό του τον Εμμανουήλ Παπαναστασίου προχώρησαν στην συνένωση της βιοτεχνίας με την «Θρίαμβος» της οικογένειας Θεοδωράκη με έδρα την Αθήνα και της εταιρείας «Α.Ε. Παπαχρυσάνθου και Καμπέρου» με έδρα την Πάτρα. Στην συνέχεια καταβάλλοντας το ποσό των 10.000 δραχμών, αγόρασαν την εμπορική χρήση της –τότε- «ΜΙΣΚΟ» και τον Οκτώβριο του 1953 με αυτήν την επωνυμία δημιουργήθηκε το 1953 η εταιρεία που γνωρίσουμε σήμερα. Από εκεί και πέρα η επιτυχία δεν άργησε να έρθει.

Στον Γιαννιώτη επιχειρηματία ανήκει και η πατρότητα της ιδέας για την περίφημη διαφήμιση με τον καλόγερο και το γαϊδουράκι και τις παραλλαγές της που είδαμε στο πέρασμα του χρόνου. Ο Λευτέρης Μαντζίκας βρισκόταν σε μοναστήρι στα Μετέωρα και είδε με τα μάτια του το σκηνικό το οποίο αργότερα μεταφέρθηκε στην τηλεόραση.

Ένας μοναχός έφευγε καβάλα στο γαϊδουράκι του για τα ψώνια της μονής και ο ηγούμενος του φώναξε από μακριά το θρυλικό «Ακάκιε, τα μακαρόνια να είναι ΜΙΣΚΟ» ή «Ακάκιε, τα μακαρόνια είναι ΜΙΣΚΟ;», εάν ο καλόγερος επέστρεφε, με την ατάκα να καθιερώνεται πια για πάντα στο μυαλό των καταναλωτών! 



Πηγή:menshouse.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου