Ελλάδα
Η Ενορκη Διοικητική Εξέταση που διατάχθηκε για εκπαιδευτικούς της Ημαθίας, μετά από καταγγελία της τοπικής οργάνωσης της ΝΔ, επειδή φιλοξένησαν σε Λύκειο της Βέροιας την Αλέιδα Γκεβάρα, κόρη του Τσε και διευθύντρια του Κέντρου Μελετών «Τσε Γκεβάρα» της Κούβας, έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση και κατακραυγή από τον εκπαιδευτικό κόσμο, σωματεία και φορείς. Και καθώς οι αντιδράσεις υπήρξαν έντονες και το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις, έσπευσαν οι διάφοροι κονδυλοφόροι του αστικού Τύπου να υπερασπιστούν τον σκοταδισμό των διώξεων. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης από την πλευρά της ισχυρίζεται ότι η ΕΔΕ γίνεται όχι γιατί κλήθηκαν συγκεκριμένα πρόσωπα στο σχολείο, αλλά για να διαπιστωθεί αν όλα έγιναν «νομότυπα» και αν ...ζητήθηκε η συναίνεση των γονιών.
Ολους αυτούς δεν τους πήρε ξαφνικά ο πόνος για το ποιος μπαίνει και ποιος όχι στα σχολεία. Εξάλλου, το νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και ορόσημο τον νόμο της ΝΔ το 2021, είναι αυτό που «ανοίγει την πόρτα» για να μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ΜΚΟ, επιχειρήσεις και άλλα «ευαγή ιδρύματα», παρεμβαίνοντας στο περιεχόμενό τους, στο τι διδάσκεται και ακούγεται, στα πρότυπα που θέλει να διαμορφώσει για τους νέους το εκπαιδευτικό σύστημα.
Η Ενορκη Διοικητική Εξέταση που διατάχθηκε για εκπαιδευτικούς της Ημαθίας, μετά από καταγγελία της τοπικής οργάνωσης της ΝΔ, επειδή φιλοξένησαν σε Λύκειο της Βέροιας την Αλέιδα Γκεβάρα, κόρη του Τσε και διευθύντρια του Κέντρου Μελετών «Τσε Γκεβάρα» της Κούβας, έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση και κατακραυγή από τον εκπαιδευτικό κόσμο, σωματεία και φορείς. Και καθώς οι αντιδράσεις υπήρξαν έντονες και το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις, έσπευσαν οι διάφοροι κονδυλοφόροι του αστικού Τύπου να υπερασπιστούν τον σκοταδισμό των διώξεων. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης από την πλευρά της ισχυρίζεται ότι η ΕΔΕ γίνεται όχι γιατί κλήθηκαν συγκεκριμένα πρόσωπα στο σχολείο, αλλά για να διαπιστωθεί αν όλα έγιναν «νομότυπα» και αν ...ζητήθηκε η συναίνεση των γονιών.
Ολους αυτούς δεν τους πήρε ξαφνικά ο πόνος για το ποιος μπαίνει και ποιος όχι στα σχολεία. Εξάλλου, το νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και ορόσημο τον νόμο της ΝΔ το 2021, είναι αυτό που «ανοίγει την πόρτα» για να μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ΜΚΟ, επιχειρήσεις και άλλα «ευαγή ιδρύματα», παρεμβαίνοντας στο περιεχόμενό τους, στο τι διδάσκεται και ακούγεται, στα πρότυπα που θέλει να διαμορφώσει για τους νέους το εκπαιδευτικό σύστημα.
* * *
Εδώ και δεκαετίες, ο ΣΕΒ και το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων, μαζί με τράπεζες, εκπονούν «εκπαιδευτικά προγράμματα» και διαγωνισμούς για τα σχολεία, διαπαιδαγωγώντας τους αυριανούς εργαζόμενους σύμφωνα με τις ανάγκες των εκμεταλλευτών τους, για να εμπεδώνεται ότι έτσι πρέπει να είναι η κοινωνία, με τις τράπεζες να ξεσπιτώνουν οικογένειες και με τους εργαζόμενους να υποτάσσονται στις απαιτήσεις των εργοδοτών. Διάφορες ΜΚΟ κάνουν περιβαλλοντικά κηρύγματα στους μαθητές μέσα στο σχολείο, ξεπλένοντας το κεφάλαιο που καταστρέφει το περιβάλλον και κρύβοντας ότι η δήθεν προστασία του κρύβει από πίσω της μια τεράστια μπίζνα για τα αρπακτικά της «πράσινης» οικονομίας.
Για να μην αναφερθούμε στις διάφορες «φιλανθρωπικές» οργανώσεις, που αποθεώνουν ως «κανονικότητα» την υποκατάσταση της κρατικής πρόνοιας από την ιδιωτική πρωτοβουλία, «σπρώχνοντας» μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε χορηγούς και ...δωροθέτες ακόμα και για τα στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα του σχολείου. Μέχρι και παίκτη του «Survivor» υποδέχτηκαν πρόσφατα σε σχολείο, δίνοντάς του βήμα να εξαργυρώσει τη δημοφιλία του με τη χορηγία μερικών υπολογιστών! Για τέτοια σαπίλα μιλάμε, με τη σφραγίδα του επίσημου κράτους και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
* * *
Και δεν είναι μόνο όσοι μπαινοβγαίνουν στα σχολεία. Είναι και το ίδιο το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, που προβάλλει με κάθε τρόπο και μέσο το «δίκαιο» του ισχυρού, το πρότυπο του «επιτυχημένου», που δεν διστάζει να «πατήσει επί πτωμάτων». Κι ύστερα κάνουν πως απορούν γιατί τέτοιες συμπεριφορές αναπαράγονται κατά κόρον από τους μαθητές και τοποθετούνται στη σφαίρα της παραβατικότητας και του bullying. Είναι επίσης οι επισκέψεις σχολείων σε ΝΑΤΟικά στρατηγεία, όπου τους μιλούν για τον «ενάρετο» ρόλο της λυκοσυμμαχίας. Είναι το «ελευθέρας» που έχει η αμερικάνικη πρεσβεία για εκπαιδευτικά προγράμματα, με πιο πρόσφατο αυτό για τα προσφυγόπουλα...
Ολα αυτά φυσικά δεν ενοχλούν και δεν προκαλούν καμιά ΕΔΕ. Τι είναι λοιπόν αυτό που τους ενόχλησε και έσπευσαν να στοιχηθούν πίσω από την καταγγελία της τοπικής οργάνωσης της ΝΔ; Το γεγονός ότι οι δάσκαλοι του σχολείου θέλησαν να προβάλουν έναν άλλο πρότυπο στους μαθητές, αντίθετο με αυτό που διαφημίζει και καλλιεργεί το κράτος στα σχολεία. Ενόχλησε ότι στο σχολείο δεν βρέθηκε κάποιος παρατρεχάμενος της πρεσβείας (μία είναι η πρεσβεία), αλλά η κόρη ενός επαναστάτη - σύμβολο αγωνιστικότητας, αντίστασης και αξιοπρέπειας. Τους ενοχλεί πάνω απ' όλα ότι το παράδειγμα του Τσε και οι ιδέες του εμπνέουν και σήμερα τη νέα γενιά, η φωτογραφία του κοσμεί ακόμα τα εφηβικά δωμάτια.
* * *
Ο καθένας λοιπόν με τα πρότυπά του: Από τη μία, αυτά της σάπιας κοινωνίας, τα «πρότυπα» του ατομισμού, του ανταγωνισμού, της ατέρμονης αρένας. Κι από την άλλη τα πρότυπα της συλλογικότητας και του αγώνα, της αντίστασης στο άδικο, που διδάσκουν ότι αυτός ο σάπιος κόσμος πρέπει και μπορεί να ανατραπεί, μπορεί να αλλάξει και να γράψει στην προμετωπίδα του «αλληλεγγύη», «ανθρωπιά», «δημιουργικός ελεύθερος χρόνος», «επιστήμη», «σύγχρονες λαϊκές ανάγκες», αντί για «πόλεμος», «εκμετάλλευση», «κέρδος», «προσφυγιά».
Γ. Σ.
Πηγή: rizospastis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου