Εμφάνιση αναρτήσεων ταξινομημένων κατά συνάφεια για το ερώτημα Γεράσιμος Λιβιτσάνος. Ταξινόμηση κατά ημερομηνία Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων ταξινομημένων κατά συνάφεια για το ερώτημα Γεράσιμος Λιβιτσάνος. Ταξινόμηση κατά ημερομηνία Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Η κορονο-αρκούδα

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


«Μην πουλάς το τομάρι της αρκούδας πριν την σκοτώσεις». Βάρβαρη παροιμία (ρωσικής νομίζω προέλευσης) καθότι οι αρκούδες είναι πολύ συμπαθητικά πλάσματα, ιδίως αν τις παρατηρείς από την δέουσα απόσταση. Επίσης πολύ «κυνηγετική» για τις αντιλήψεις μου. Πλην όμως απολύτως ταιριαστή με την κατάσταση που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα.

Αν πιστέψουμε τα ΜΜΕ που λειτουργούν φίλια στην κυβέρνηση (δηλαδή τα περισσότερα ΜΜΕ) μέχρι χθες ζούσαμε σε μία χώρα που οι ΜΕΘ βρίσκονταν «σε οριακό σημείο». Το σύστημα υγείας «στο κόκκινο». Οι μέρες ήταν «κρίσιμες» και οι ώρες «δύσκολες». Κρεμόμασταν όλοι από τον αριθμό των κρουσμάτων και των διασωληνωμένων.

Ξαφνικά τα πράγματα άλλαξαν (σύμφωνα με ίδια ΜΜΕ): Ζούμε σε μια χώρα που ανοίγουν σαμπάνιες …συγνώμη πλατφόρμες και όλοι μπορούν να εμβολιαστούν. Τα νησιά μετατρέπονται σε ζώνες Covid Free. Οι οικονομικές δραστηριότητες κάνουν εγκαίνια η μία μετά την άλλη. Οι «Μαξιμικοί» αξιωματούχοι -όπως ο Άκης Σκέρτσος- εκεί που ήταν σκεπτικοί και στριφνοί, μας πληροφορούν ότι σύντομα θα χτίσουμε το τείχος ανοσίας και μάλιστα «με άνεση».

Εν ολίγοις όλα « θα 'ναι σαν να μπαίνει Άνοιξη» όπως έλεγε το τραγούδι που ερμήνευσε η Σοφία Βόσσου στις αρχές του 1990. Με την διαφορά ότι η Άνοιξη μάλλον ...βγαίνει σιγά – σιγά, αφού διανύσαμε τα 2/3 της. Καταγράφοντας όμως πάνω από 10.000 νεκρούς από την πανδημία.

Η αίσθηση που υπάρχει είναι πως η κυβέρνηση προεξοφλεί την νίκη απέναντι στον Covid 19. Έχει μάλιστα ήδη αρχίσει μέσω της δημόσιας παρουσίας των στελεχών της να την «πουλάει» σε βαζάκια και άλλες μορφές ατομικής συσκευασίας.

Το σκηνικό ολοκληρώνεται με το χαμόγελο της Εκκλησίας της Ελλάδας. Διασφάλισε ότι (έστω και με Ανάσταση στις 21.00) το Πάσχα θα λειτουργήσουν οι ναοί και δεν θα δημιουργηθεί για 2η χρονιά κακό προηγούμενο. Ιδιαίτερα επιζήμιο από πολλές απόψεις.

Μόνο που τα εμβόλια δεν έχουν ακόμη γίνει. Οι διασωληνωμένοι είναι σταθερά πάνω από 800 , οι ΜΕΘ σε οριακό σημείο και τα κρούσματα σε υψηλότατα επίπεδα. Ένα «πάνω-κάτω» στην διακύμανση της πανδημίας αρκεί για να δημιουργήσει εξαιρετικά ακραίες καταστάσεις.

Στο οικονομικό σκέλος της υπόθεσης το «κυρίως σώμα» του προβλήματος δεν έχει καν εμφανιστεί. Οι οικονομολόγοι -κάθε απόχρωσης- τονίζουν πως η ανεργία, τα λουκέτα και η ανέχεια θα φανούν όταν θα αρχίσουν να «βγαίνουν τα σωληνάκια». Όταν θα πρέπει να πληρωθούν δάνεια, μισθοί, δόσεις εφορίας.

Η κορωνο-αρκούδα είναι εδώ και έχει άγριες διαθέσεις…

Πηγή:news247.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

Μητσοτάκης: Οι νέοι… φταίνε για τη μαύρη εργασία!

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Σύμφωνα με την κυβερνητική αντίληψη οι νέοι έφταιγαν για την διάδοση του Covid 19 αφού διασκεδάζουν αλόγιστα, οι νέοι φταίνε για την κατάσταση που υπάρχει στα πανεπιστήμια, οι νέοι φταίνε που αναγκάζουν την αστυνομία να χρησιμοποιεί βία. Σιγά μην …δεν έφταιγαν για την μαύρη εργασία! Έτσι λοιπόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης το είπε και επίσημα: Οι νέοι ευθύνονται που δουλεύουν ανασφάλιστοι!

Η δήλωση έγινε κατά την διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη στο Γκάζι, προκειμένου να «γιορταστεί» από το υπουργείο Εργασίας το κλείσιμο ενός χρόνου από την ημερομηνία ψήφισης του νομοσχεδίου για την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης. Εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συνομίλησε με νέους εργαζόμενους (προσεκτικά επιλεγμένους αν κρίνουμε από τις τοποθετήσεις τους).

Αναφερόμενος στο νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση και είναι υποχρεωτικό για νέους κάτω των 35 ετών υποστήριξε ότι το βασικό του πλεονέκτημα είναι πως αποτρέπει τους νέους από ένα μεγάλο πρόβλημα: «Τον πειρασμό του νέου να συμμετέχει και αυτός (συχνά, όχι πάντα) οικειοθελώς σε ένα σχήμα μαύρης εργασίας ή μερικώς ασφαλισμένης εργασίας»!

Δείτε το βίντεο στο μετά το 31′.25”:



Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός «σήμερα πια με το σύστημα που έχουμε στην διάθεσή μας ο κάθε νέος που θα εργάζεται κάθε μέρα ανασφάλιστος θα γνωρίζει ότι χάνει από τον δικό του κουμπαρά» και «αυτό είναι ένα ισχυρότατο αντικίνητρο για να ενδώσουν σε πρακτικές μαύρης εργασίας». Πρόσθεσε ότι υπάρχει «η λογική του ότι μπορεί να δουλέψεις λιγότερες δηλωμένες ώρες» τονίζοντας πως πρέπει «να εξηγήσουμε στους νέους μας ότι θα χάσουν κάποια χρήματα που είναι δικά τους, δεν πάνε σε κάποιον κουβά για να πληρώσουν κάποιες συντάξεις».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε επίσης ότι το νέο σύστημα θα …εκπαιδεύει τους νέους να ρισκάρουν τις ασφαλιστικές εισφορές τους στον χρηματιστηριακό τζόγο. Όπως δήλωσε με την καινούργια μορφή της επικουρικής ασφάλισης οι νέοι θα μάθουν «τι σημαίνει να παίρνεις μεγαλύτερο ρίσκο προσδοκώντας μεγαλύτερη απόδοση». Από την άλλη – είπε –«μπορεί κανείς να επιλέξει ένα πιο συντηρητικό προφίλ» όμως «χαμηλότερο ρίσκο μπορεί να σημαίνει χαμηλότερη απόδοση».

Δεν παρέλειψε επίσης να κινδυνολογήσει σε σχέση με το αναδιανεμητικό ασφαλιστικό σύστημα που ισχύει λέγοντας πως «όλα τα ασφαλιστικά συστήματα αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα» αφού «ο πληθυσμός σε όλες τις δυτικές χώρες γηράσκει». Τόνισε πως «μια από τις μεγάλες σημασίες αυτού του συστήματος είναι το ότι γεννά πόρους που ανήκουν στους ίδιους τους ασφαλισμένους» και βέβαια «έχει ένα μεταβατικό κόστος που το κράτος είναι διατεθειμένο να το αναλάβει». Υποστήριξε παράλληλα ότι «η εμπειρία από τα κεφαλαιοποιητικά συστήματα είναι πως σε βάθος χρόνου προσφέρουν καλύτερες συντάξεις».

Στην συνέχεια πάντως, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον πραγματικό στόχο της ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης. Όπως δήλωσε σε άλλες χώρες της Δύσης «τα ασφαλιστικά ταμεία είναι πολύ μεγάλοι επενδυτές» και τα κεφάλαια τους (δηλαδή οι εισφορές των ασφαλισμένων) συνιστούν «περεταίρω ενίσχυση για την ίδια την οικονομία» αφού «μπορούν να επενδυθούν στο ελληνικό χρηματιστήριο» αλλά και «σε μορφές επενδύσεων πιο προχωρημένες».

Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης άφησε σχετικά ανοιχτό το ενδεχόμενο του να επεκταθεί το ανακεφαλαιοποιητικό σύστημα και στην κύρια ασφάλιση σημειώνοντας: «Κάνουμε μια αρχή με την επικουρική ασφάλιση» εντοπίζοντας ως πρόβλημα πως «οι εισφορές της κύριας ασφάλισης πρέπει να υπάρχουν για να πληρώνουν τις συντάξεις των συμπολιτών μας». Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι οι αλλαγές στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης καθυστέρησαν γιατί «ήμασταν δέσμιοι προκαταλήψεων και ιδεοληψιών». 


 Πηγή:imerodromos.gr


Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Μπορούν να ψηφιστούν 113 νομοσχέδια σε 12 μήνες… δημοκρατικά;



«Στη διάρκεια του ταραγμένου 2020 ψηφίσαμε 113 νομοσχέδια, δρομολογήσαμε δεκάδες τολμηρές μεταρρυθμίσεις». Η δήλωση ανήκει στον Κυριάκο Μητσοτάκη και με αυτή ξεκίνησε η εισήγησή του στο τελευταίο υπουργικό Συμβούλιο για το 2020. Ουδείς όμως έδωσε μεγάλη σημασία στο στατιστικό στοιχείο που ανέφερε ο πρωθυπουργός για την λειτουργία της Βουλής.

Κρίμα γιατί μια απλή διαίρεση μας λέει το εξής: Μέσα στο 2020 μηνιαίως ψηφίζονταν 9.41 νομοσχέδια, δηλαδή 9 ή 10 νομοθετήματα κάθε μήνα. Γνωρίζοντας πως ένας μήνας έχει μόλις 4 εβδομάδες είχαμε κάτι παραπάνω από 2 νομοσχέδια την εβδομάδα. Αυτά χωρίς να συνυπολογίσουμε την 10ημερη διακοπή της λειτουργίας της Βουλής τον Αύγουστο και τις διακοπές του Πάσχα, που προφανώς αφαιρούνται από τον διαθέσιμο χρόνο.

Σκεφθείτε τώρα ότι ένα νομοσχέδιο για να ψηφιστεί με βάση όσα προβλέπει το γράμμα και το πνεύμα των κανόνων της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας -που καυχιόμαστε ότι διαθέτουμε- πρέπει να συμβούν τα εξής: Να αναρτηθεί επί έναν μήνα το λιγότερο σε δημόσια διαβούλευση. Να κατατεθεί στην Βουλή με όλες τις συνταγματικά προβλεπόμενες ελεγκτικές εκθέσεις. Να το επεξεργαστεί η αρμόδια κοινοβουλευτική διαρκή επιτροπή στην οποία πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους εκτός από τα πολιτικά κόμματα και οι ενδιαφερόμενοι κοινωνικοί φορείς. Τέλος να συζητηθεί αναλυτικά στην Ολομέλεια της Βουλής. Με τέτοιον τρόπο ώστε να τοποθετηθούν οι βουλευτές, να υπάρξει περεταίρω επεξεργασία και να ενσωματωθούν τυχόν πολιτικές συγκλίσεις, εφόσον αυτές υπάρχουν.

Προφανώς όλα είναι από εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο να πραγματοποιηθούν και ταυτόχρονα να ψηφιστούν σχεδόν 3 νομοσχέδια την εβδομάδα. Εκτός αν η εβδομάδα αυτή διαθέτει 18 ημέρες. Όμως οι εβδομάδες του 2020 διέθεταν μόλις 7 ημέρες, εκ των οποίων 5 εργάσιμες.

Έτσι λοιπόν οι αριθμοί πιστοποιούν αυτό που καταγγέλλει εδώ και μήνες σύσσωμη η αντιπολίτευση: Ότι την φετινή χρονιά είχαμε σημαντικές «εκπτώσεις» στην ποιότητα της νομοθέτησης. Πράγμα που αυτόματα μεταφράζεται σε λιγότερη δημοκρατία. Ιδίως όταν συνδυάζεται με αναγκαστικές συνθήκες μειωμένης συμμετοχής των βουλευτών στις διαδικασίες, όπως αυτές που επέβαλλε η πανδημία.

Στην «μαγική εικόνα» προσθέστε και τα εξής: Τις δεκάδες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ήταν ο κυρίαρχος τρόπος νομοθέτησης στο lockdown της Άνοιξης. Τις αρνήσεις υπουργών (με πρώτη και καλύτερη την Νίκη Κεραμέως) να καταθέσουν στην Βουλή συμβάσεις που έχει υπογράψει το δημόσιο με ιδιώτες. Την τακτική των βουλευτικών τροπολογίων που γίνονται δεκτές την τελευταία στιγμή, χωρίς αξιολόγηση από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τα νομοσχέδια που αποτελούν «συρραφή διατάξεων» όπως αυτό του υπουργείου Υγείας που ψηφίστηκε στις 22 Δεκεμβρίου. Τα νομοθετήματα που ξεκινούσαν με 50 ή 60 άρθρα για να καταλήξουν σε κείμενα – τόμους που ξεπερνούσαν τα 150 άρθρα. Την μή προώθηση για ψήφιση στην Βουλή διεθνών συμβάσεων για λόγους εσωκομματικών ισορροπιών της Ν.Δ. Την συνεχή επίκληση της «αρχής της δεδηλωμένης» και μάλιστα από μία κυβέρνηση που δεν εκλέχθηκε με το σύστημα της απλής αναλογικής, ώστε να μπορεί να επικαλεστεί -πολιτικά- ότι αποτελεί κυβέρνηση λαϊκής πλειοψηφίας.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το 2020 δεν ήταν μια χρονιά σαν όλες τις άλλες. Η πολιτική ζωή της χώρας κλήθηκε να προσαρμοστεί στις αναγκαιότητες μιας πρωτόγνωρης παγκόσμιας πανδημίας. Όμως αυτό δεν μπορεί να δικαιολογήσει το ότι ήταν μία χρονιά με λιγότερη δημοκρατία (και) στο κοινοβουλευτικό επίπεδο.

Πηγή:www.news247.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα φτάσετε στις ακτές

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Σκληρή πολιτική επιστροφών, σιδηρόφρακτων συνόρων και μέτρων εθνικής ασφάλειας ανήγγειλε από την Βουλή ο πρωθυπουργός. Αποτίμησε ως απειλή πρόσφυγες και μετανάστες

«Δεν θα φτάσετε στις ακτές». Όταν ο πρωθυπουργός μιας χώρας μνημονεύει αυτή την φράση στην Βουλή, επικαλούμενος την μεταναστευτική πολιτική της Αυστραλίας, είναι σαφές ποιο μήνυμα περνάει και τι σημαίνει για τις βάρκες των προσφύγων που θα επιχειρήσουν να διασχίσουν το Αιγαίο.

Αυτό έκανε απαντώντας στην ερώτηση του Γιανη Βαρουφάκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο κοινοβούλιο για το μεταναστευτικό. Η πολιτική κατεύθυνση της Ν.Δ που επιδιώκει στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, επιστροφές στην Τουρκία και «καθεστώς Τραμπ» στα σύνορα δεν μπόρεσε να κρυφτεί πίσω από τους πρωθυπουργικούς ισχυρισμούς του είδους «μακριά από εμάς οποιαδήποτε λογική ρατσισμού και ξενοφοβίας».

Η παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Βουλή είχε σαφέστατα στοιχεία ρατσισμού όταν δήλωσε πως «το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι πρωτίστως μεταναστευτικό και λιγότερο προσφυγικό. Το 50% είναι Αφγανοί και Πακιστανοί και μετανάστες απ’την υποσαχάρια Αφρική. Σύρου είναι μονό το 2%. Η πλειονότητα έχουν προφίλ οικονομικού μετανάστη». Επίσης. όταν δηλώνει ότι στις ιδεοληψίες Αριστεράς περιλαμβάνεται η μετατροπή της Ελλάδας σε «παράδεισο για τους κατατρεγμένους αυτού του κόσμου».

Επίσης ξεκάθαρα στοιχεία ξενοφοβίας είχε η αναφορά του σε «25χρονους που προέρχονται από δύσκολες περιοχές και έχουν πολλά χρήματα» οι οποίοι και αποτελούν ζήτημα εθνικής ασφάλειας. Όπως επίσης και οι αναφορές σε σταδιακή ενσωμάτωση στην ελληνική κοινωνία μικρού αριθμού μεταναστών εφόσον «δεν απειλούν την εθνική μας ακεραιότητα».

Χαρακτηριστικές ήταν οι αναφορές του Κυριάκου Μητσοτάκη στα παραδείγματα των ΗΠΑ των αρχών του αιώνα και της Αυστραλίας. Όπως είπε «δεν θέλουμε τείχη και φράκτες» αλλά να μπουν κανόνες. Οι μετανάστες που πήγαιναν στις ΗΠΑ γνώριζαν ότι θα πάνε και θα καταγραφούν στη νήσο Έλλις» ενώ «οι Αυστραλοί έχουν προειδοποιήσει ότι δεν θα μπει παράνομο σκάφος στα ύδατα της Αυστραλίας».

Ενδεικτική μάλιστα των προθέσεών του ήταν η γενικόλογη αναφορά που έκανε στο κολαστήριο της Μόρια, λέγοντας απλά πως πρέπει να μειωθεί ο πληθυσμός της, αφού μπορεί να φιλοξενήσει μόνον 3 με 4.000 ανθρώπους. Επίσης αναφερόμενος σε …συγκεκριμένα πλάνα είπε πως «εντός του 2020 συνολικά 40.000 αιτούντες άσυλο θα μεταφερθούν σε ξενοδοχεία, εκ των οποίων 20.000 σε δέκα περιφέρειες της χώρας, ενώ 16.000 θα λάβουν μέρος σε προγράμματα απασχόλησης». Ανήγγειλε παράλληλα την δημιουργία «κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων»

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Μητσοτάκης: Οι (μη καταρτισμένοι) άνεργοι φταίνε για την ανεργία!




Η έλλειψη κατάρτισης των ανέργων και η «παραλυτική κατάσταση» που δημιουργούν τα επιδόματα ανεργίας ευθύνονται για το ύψος της ανεργίας στην Ελλάδα. Στην διαπίστωση αυτή προχώρησε  ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην Βουλή όπου συζητείται το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΟΑΕΔ.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέδωσε, εμμέσως πλην σαφώς, ευθύνες στου ανέργους για το ότι δεν βρίσκουν δουλειά. Υπονοώντας μάλιστα ότι …εθίζονται στα επιδόματα ανεργίας που δίνει ο ΟΑΕΔ, τονίζοντας ότι τα κονδύλια του οργανισμού πρέπει να απευθυνθούν στην κατάρτιση.

Χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι «η ανεργία συνυπάρχει με κενές θέσεις εργασίας». Υποστηρίζοντας πως υπάρχουν «αρκετές δουλειές που θα μπορούσαν να καλυφθούν αν οι άνεργοι είχαν δεξιότητες». Σημείωσε μάλιστα πως «οι εργοδότες μας λένε ότι έχουν πρόβλημα κάλυψης αναγκών σε εργατικό δυναμικό την ίδια ώρα που η χώρα έχει ανεργία 12,8%».

Με βάση αυτά ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι η κυβέρνηση πρέπει να κινηθεί «όχι επιδοτώντας την διατήρηση της ανεργίας αλλά επιδοτώντας την επιμόρφωση των ανέργων». Έτσι είπε «κάθε άνεργος θα διαμορφώσει το δικό του ψηφιακό σχέδιο δράσης» και «θα πριμοδοτείται με 300 ευρώ και η ενίσχυση αυτή θα συνεχίζεται και αφού βρει δουλειά».

Μάλιστα μίλησε για ένα καθεστώς που θα αντικαταστήσει την «παραλυτική κατάσταση μιας τακτικής επιδότησης από το κράτος». Συμπλήρωσε πως πρέπει «να διακρίνουμε τους αληθινούς ανέργους, αυτούς που έχουν ανάγκη κρατικής αρωγής» έτσι ώστε «οι πόροι να μην σπαταλιούνται οριζόντια σε επιδόματα». Επισήμανε μάλιστα ότι με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση «μετατρέπει τον ΟΑΕΔ από παγίδα σε φορέα κινητικότητας».

Ο πρωθυπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει ως επιτυχημένη την πολιτική της κυβέρνησης λέγοντας ότι η Ελλάδα καταγράφει την «χαμηλότερη αποκλιμάκωση στην Ευρώπη» αφού η ανεργία από το 17,2% έφθασε στο 12,8%. Αυτά αν και ο ίδιος παραδέχθηκε στην συνέχεια ότι η Ελλάδα έχει την δεύτερη χειρότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφού «μόνον η Ισπανία μας ξεπερνάει».

Επίσης αναφέρθηκε στο «διαχρονικό πρόβλημα χαμηλών αμοιβών» σαν να είναι …φυσικό φαινόμενο, εξαγγέλλοντας ξανά πως θα υπάρξει δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού μετά την 1η Μαϊού. 

Πηγή:imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

Πολυεθνικές με «πράσινες» ευαισθησίες…

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Αποτελεί παγκόσμια τάση πολυεθνικοί κολοσσοί να αναπτύσσουν …οικολογικές ευαισθησίες, για λόγους όμως που κάθε άλλο παρά σχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο των κοινωνιών, αλλά με την κερδοφορία τους. Μάλιστα, η κατεύθυνση αυτή έχει τους εκφραστές της και στην Ελλάδα.

Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώθηκε με σαφήνεια από την τοποθέτηση του επίτιμου καθηγητή του ΑΠΘ Χρήστου Τζερεφού και τα στοιχεία που παρουσίασε στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής που συνεδρίασε με αντικείμενο την κλιματική αλλαγή.

«Πράσινες» ασφαλιστικές πολυεθνικές


Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην επιτροπή ο Χρήστος Τζερεφός

«σε πρόσφατη ανακοίνωση της Διεθνούς Ενώσεως Ασφαλιστικών Εταιρειών, εκδόθηκαν οι εξής αριθμοί. Ξέρετε, πρέπει να μιλάμε με αριθμούς για να μην υπάρχει αμφισβήτηση στα λεγόμενα. Το κόστος από τα καιρικά φαινόμενα σε παγκόσμια κλίμακα ήταν στην δεκαετία του 1950 δέκα (10) δισ. δολάρια από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο. Σήμερα, στην τελευταία δεκαετία το κόστος έχει ανέβει στα χίλια (1.000) δισ. δολάρια δηλαδή, σε 60 χρόνια έχει ανέβει 100 φορές. Είναι πολύ μεγάλος αριθμός χίλια (1.000) δισ. δολάρια και γι’ αυτό και οι ασφαλιστικές εταιρείες τόσο αυτές που δραστηριοποιούνται σε μεγάλη κλίμακα, για παράδειγμα, η Det Norske Veritas και πολλοί άλλοι που τους ξέρετε, όλοι αυτοί οι ασφαλιστικοί κολοσσοί είναι εξ εκείνων οι οποίοι είναι οι σύμμαχοι της μεγάλης πλειοψηφίας του συνόλου δηλαδή, των απανταχού επιστημόνων οι οποίοι ασχολούμαστε με τα ζητήματα των πλανητικών μεταβολών και ιδιαίτερα της κλιματικής μεταβολής».

Οικολογικές ευαισθησίες και στην Τράπεζα της Ελλάδας


Μάλιστα, ο καθηγητής του ΑΠΘ αναφέρθηκε και στο κόστος από την κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα σημειώνοντας πως

«το κόστος, αν δεν κάνουμε τίποτα, της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής ανέρχεται σε 700 δισεκατομμύρια ευρώ στο τέλος του αιώνα συσσωρευτικά, δηλαδή, αν δεν κάνουμε τίποτα έχουμε ένα χρέος, προσθέτουμε άλλα δύο χρέη. Το εξωτερικό χρέος μας, όπως ξέρετε είναι περίπου 350 δις, επομένως, φθάνουμε να το τριπλασιάσουμε».

Επισήμανε μάλιστα ότι έχει συσταθεί εδώ και χρόνια

«Επιτροπή Μελέτης της Κλιματικής Αλλαγής στην Τράπεζα της Ελλάδος. Είναι πραγματικά μια πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία έφερε στο ίδιο τραπέζι οικονομολόγους, οικολόγους, φυσικούς, γεωγράφους, γεωλόγους, ωκεανογράφους, όλες τις ειδικότητες που άπτονται του περιβάλλοντος και συμφωνήσαμε όλοι, να συντάξουμε μια έκθεση την οποία θα χρησιμοποιήσει η χώρα μας για να βγει ή να βοηθηθεί να βγει από τα οικονομικά αδιέξοδα τα οποία έχουμε περιέλθει».

Ο Χρήστος Τζερεφός αναφέρθηκε στο ζήτημα του διοξειδίου του άνθρακα λέγοντας πως

«το ένα τρίτο της ζημίας από το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την μετακίνηση, μετατροπή των μεταφορών σε ενέργεια, που θα την παίρνουν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μπορεί να είναι και ένα μείγμα με φυσικό αέριο και ηλεκτρισμό ή κάτι τέτοιο. Επίσης, για τα σπίτια, για τα κτίσματα, που είναι το άλλο τρίτο μπορεί να αντιμετωπιστεί σχετικά εύκολα, εάν παγκοσμίως κοιτάξουμε την κατανάλωση που γίνεται για να ζεσταθούμε ή για να δροσιστούμε. Τα προβλήματα είναι στον αγροτικό τομέα, ο οποίος είναι και ο πιο ευάλωτος στην κλιματική αλλαγή. Από τα 700 δισ.της ζημιάς, αν δεν κάνουμε τίποτα, η μεγαλύτερη ζημιά πηγαίνει στον αγροτικό τομέα. Επομένως, θα αυξήσουμε το χρέος μας, κυρίως επιδρώντας επάνω στον αγροτικό τομέα».

«Πράσινη» επιχειρηματικότητα


Στο ζήτημα της στενής σχέσης που διαμορφώνεται μεταξύ επιχειρηματικών ομίλων και «πράσινης» εκδοχή της ανάπτυξης της ελεύθερης αγοράς πάντως αναφέρθηκε η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου. Όπως σχολίασε «ήδη αναπτύσσεται μια επιχειρηματικότητα στην πράσινη οικονομία, αξιοποιώντας όμως και χρησιμοποιώντας την κλιματική αλλαγή σαν ισχυρό πολιτικό, οικονομικό όπλο. Ορισμένοι προσπαθούν να δώσουν μεγαλύτερη διάσταση και υπερβολή, για να εκμεταλλευτούν και να αξιοποιήσουν και να περάσουν πολιτικές, που ενισχύουν κερδοφορίες επιχειρηματικών ομίλων».

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

Και πού θα ήθελε να "διεισδύσει" η Ασφάλεια κ.υφυπουργέ;

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Όταν έρχεται στη Βουλή μια νυχτερινή (νύχτα κατατέθηκε) τροπολογία στο τελευταίο νομοσχέδιο της χρονιάς, η οποία αφορά την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, αυτομάτως καταλαβαίνεις πως κάτι δεν πάει καλά. Όταν η τροπολογία αφορά μετατάξεις προσωπικού αντιλαμβάνεσαι πως τα πράγματα είναι ακόμη πιο άσχημα. Κι όταν ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη σου λέει πως οι υπηρεσίες ασφάλειας τις ΕΛ.ΑΣ χρειάζονται «μετάγγιση» στελεχών από την ΕΥΠ, εκεί είναι που σκέφτεσαι τα χειρότερα.

Προφανώς τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν κάθε δίκιο να αντιμετωπίζουν καχύποπτα τις μετατάξεις από την ΕΥΠ. Να θεωρούν δηλαδή πως πρόκειται για επιχείρηση τοποθέτησης ημετέρων στην πιο «σκοτεινή» (αντικειμενικά) υπηρεσία του δημοσίου τομέα .

Δυστυχώς τέτοια δείγματα έχει δείξει εξαρχής η κυβέρνηση. Από τον Αύγουστο του 2019 όταν η εποπτεία της ΕΥΠ υπάχθηκε αδιαμεσολάβητα στο πρωθυπουργικό γραφείο. Στην συνέχεια με ειδική νομοθετική ρύθμιση ορίστηκε ως επικεφαλής της ο Παναγιώτης Κοντολέων δίχως να δοθούν και πολλές – πολλές εξηγήσεις.

Ήταν μάλιστα προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού. Φάνηκε από το γεγονός ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερασπίστηκε τον διορισμό του στην Βουλή.

Η αξιωματική αντιπολίτευση μάλιστα προσθέτει σε αυτά και μία άλλη παράμετρο: Αφορά νομοθετιή ρύθμιση προκειμένου να πληρωθεί από το δημόσιο εταιρία την οποία εκπροσωπούσε ο Παναγιώτης Κοντολέων και παρείχε υπηρεσίες σχετικές με τα «βραχιολάκια» επιτήρησης κρατουμένων.

Έχει όμως και παραπέρα αυτή η ιστορία. Προκειμένου να δικαιολογήσει τις μετατάξεις ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου μας πληροφόρησε ότι οι υπάλληλοι αυτοί θα πάνε στις υπηρεσίες ασφάλειας της ΕΛ.ΑΣ.

Χαρακτηριστική ήταν η φράση του στην Βουλή : «Οι μεγάλες Υπηρεσίες Ασφαλείας έχουν ανάγκη από πολύ ειδικό και εξειδικευμένο προσωπικό, από προσωπικό που είναι εκπαιδευμένο σε θέματα μυστικής δράσης, σε θέματα διείσδυσης, σε θέματα ανάλυσης και συλλογής πληροφοριών».

Όταν λέει τέτοια πράγματα ο υφυπουργός που τα τελευταία δύο χρόνια έχει καλύψει πολιτικά κάθε αντιδημοκρατική δραστηριότητα της ΕΛ.ΑΣ (από την εισβολή στο σπίτι του σκηνοθέτη Ινδαρέ και τις αγριότητες στα Εξάρχεια, έως τις εισβολές σε πανεπιστημιακές σχολές και το ξεσάλωμα της ομάδας Δέλτα στην Νέα Σμύρνη) ανησυχείς. Αναρωτιέσαι που θέλει να «διεισδύσει» η Ασφάλεια και ποια θα είναι αυτή η «μυστική δράση» της.

Υποψιάζεσαι ότι μάλλον αυτά δεν αφορούν το οργανωμένο έγκλημα. Όπως δείχνει η … σταθερή περιοδικότητα των μαφιόζικου τύπου εκτελέσεων για ξεκαθαρίσματα λογαριασμών δεν υπάρχει βούληση για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Επίσης δεν μπορείς παρά να σκεφθείς και κάτι ακόμη: Πως αν υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες που πράγματι χρειάζονται ενίσχυση και μετατάξεις αυτές είναι οι υπηρεσίες υγείας. Πανδημία έχουμε. Όμως αυτές δεν φαίνεται να βρίσκονται στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος, σε αντίθεση με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς. 

Πηγή:news247.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Φυλακές – εργοστάσια ετοιμάζει η ΝΔ!

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Για σωφρονιστικά ιδρύματα με «παραγωγικές μονάδες» διάθεσης προϊόντων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις μίλησε στην Βουλή ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ε.Οικονόμου.

Φυλακές που θα λειτουργούν ως εργοστάσια και φυλακισμένους που θα εργάζονται στην γραμμή παραγωγής για ιδιώτες φαίνεται πως οραματίζεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Τέτοια μέτρα περιλαμβάνονται στο σχέδιο της για ένα νέο σωφρονιστικό σύστημα που παρουσίασε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην επιτροπή ο Ελευθέριος Οικονόμου,υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και αρμόδιος για το σωφρονιστικό σύστημα, στις κυβερνητικές προτεραιότητες βρίσκεται η …αξιοποίηση των κρατουμένων ως εργατικό δυναμικό και για ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Ε.Οικονόμου «εξετάζεται για πρώτη φορά η δημιουργία παραγωγικών εργαστηρίων, κυρίως στα αγροτικά καταστήματα κράτησης, με διάθεση των παραγόμενων προϊόντων για κάλυψη αναγκών όμορων ή άλλων καταστημάτων κράτησης και ιδιωτικών επιχειρήσεων, με στόχο την ανάπτυξη της εργασίας και της εξειδίκευσης των κρατουμένων για προετοιμασία της κοινωνικής τους επανένταξης».

Επίσης σε άλλο σημείο της ομιλίας του ενέπλεξε και την κοινοτική χρηματοδότηση σε αυτή την πολιτική κατεύθυνση. Όπως είπε «στον τομέα της κοινωνικής επανένταξης των κρατουμένων, επανεξετάζεται δημιουργία βιομηχανικής φυλακής, στα πρότυπα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με συγχρηματοδότηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και ΣΔΙΤ, ώστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα να αξιοποιηθούν τα τεχνικά κυρίως επαγγελματικά προσόντα των κρατουμένων πριν από την αποφυλάκισή τους και να εργάζονται με κανονικό ημερομίσθιο και ασφάλιση υπό την επίβλεψη ειδικών, κυρίως τεχνικών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων κ.λπ., με παραγωγική διαδικασία που θα καλύπτει ανάγκες των καταστημάτων κράτησης ή βιοτεχνικών μονάδων του ιδιωτικού τομέα, κατόπιν σχετικών συμβάσεων».

Φυσικά κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με την ανάγκη κοινωνικής (άρα και εργασιακής) επανένταξης των κρατουμένων. Μόνο που οι κρατικές δομές, όπως για παράδειγμα ο ΟΑΕΔ δεν …αναφέρθηκε καν στην τοποθέτηση του υφυπουργού.

Οι προβλέψεις αυτές φαίνεται να εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για το σωφρονιστικό σύστημα που θα διατηρήσει τα χαρακτηριστικά στα οποία οφείλονται τα δομικά του προβλήματα: Δηλαδή την έλλειψη κονδυλίων, την υποστελέχωση που οδηγούν σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Είναι χαρακτηριστικό –όπως ειπώθηκε στην επιτροπή– ότι το κόστος ενός κρατούμενου στην Ελλάδα είναι 28 ευρώ ημερησίως έναντι 100 ευρώ ή παραπάνω που είναι το κόστος στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ηγεσία του υπουργείου φαίνεται ότι αντιλαμβάνεται τις …επιπτώσεις των επιλογών της. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τον Ε.Οικονόμου στοχεύει την ενίσχυση των μηχανισμών επέμβασης σε περίπτωση «κρίσεων» στις φυλακές.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο υφυπουργός θα προωθηθεί η ενίσχυση ειδικών ομάδων κατασταλτικών δυνάμεων.

Επισήμανε πως «σήμερα που μιλάμε, παρ’ όλη την επί χάρτου σύσταση των ομάδων αυτών, σε όλα ανεξαιρέτως τα καταστήματα κράτησης, μόνο στον Κορυδαλλό εκπαιδεύτηκε και συστάθηκε επί της ουσίας, φέροντας τον κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, επιχειρώντας πολλές φορές στο εσωτερικό των φυλακών, με πλήρη λειτουργική επάρκεια.

Η εν λόγω ομάδα του Κορυδαλλού αποτελείται από 21 άτομα, προερχόμενα από τις ειδικές δυνάμεις του στρατού, εξειδικευμένα στελέχη στον τρόπο και τη μεθοδολογία, με εκπαίδευση στα πρότυπα των ειδικών ομάδων της ελληνικής αστυνομίας και σε επιχειρησιακά πεδία, όπως αυτοάμυνα, οπλοτεχνική, συνοδεία κρατουμένων υψηλής επικινδυνότητας, με αποτέλεσμα τα μέλη της να έχουν εμπειρία και αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση ακραίων περιστατικών… Επίσης, είναι εφοδιασμένοι με τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας, όπως κράνη, προσωπίδες, θώρακες, κλομπς, μάσκες, φίλτρα χημικών αερίων, ασπίδες, γάντια προστασίας και τα λοιπά.

Με γνώμονα την επιτυχία της ομάδας στον Κορυδαλλό, καθίσταται επιτακτική η επιτάχυνση όλων των ενεργειών για επικαιροποίηση της διαταγής προς όλες τις αστυνομικές διευθύνσεις, ώστε να ολοκληρωθεί από όλες τις φρουρές η φάση της εκπαίδευσης των νεοσύστατων αυτών ομάδων. Μελετάται η τοποθέτηση συσκευών jammer απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων, σε συνεργασία με την εθνική επιτροπή τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων και των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

Μελετάται η δημιουργία πειθαρχικών τμημάτων σε κλειστά καταστήματα κράτησης και πειθαρχικής φυλακής στο άμεσο μέλλον. Σχεδιάζεται η λειτουργία ομάδας διαχείρισης κρίσεων, σε συνεργασία με την συναρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας των καταστημάτων κράτησης, καθώς και η αξιοποίηση των δεδομένων, ώστε να συνταχθούν εγκύκλιοι σχετικές με τα μέτρα ασφαλείας των καταστημάτων κράτησης».

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Γιάννης Βρούτσης: Έλα μωρέ, μια ωρίτσα παραπάνω είναι…

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Με τον πλέον κυνικό τρόπο δικαιολόγησε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για ψήφιση στην Βουλή, σύμφωνα με την οποία εργαζόμενοι θα πρέπει να δουλεύουν μία ώρα υπερωρία δωρεάν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περίπτωση που τεθούν σε καραντίνα λόγων του κορωνοϊού.

Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής όπου συζητήθηκαν οι σχετικές ρυθμίσεις, οι οποίες ψηφίζονται την ερχόμενη Δευτέρα, ο Γιάννης Βρούτσης αρχικά μασώντας τα λόγια του και στην συνέχεια με μεγαλύτερη σαφήνεια ουσιαστικά είπε ότι μία ώρα παραπάνω την ημέρα δεν συνιστά «έγκλημα». Δηλαδή η νομοθέτηση της δωρεάν εργασίας κατά την γνώμη του υπουργού έχει να κάνει με το …μέγεθος του χρόνου και όχι με την ουσία της υπόθεσης που είναι πως το βάρος της υγειονομικής – οικονομικής κρίσης μεταφέρεται στις πλάτες του μισθωτού. Για μία κατάσταση μάλιστα όπως αυτή της πανδημίας για την οποία δεν ευθύνεται.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Γιάννης Βρούτσης για την επίμαχη ρύθμιση: «Σε περίπτωση που υπάρχει μόνο εκτάκτως, 7 ή 14 μέρες συγκεκριμένα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, καραντίνα σε έναν εργαζόμενο, να δώσουμε τη δυνατότητα οι ώρες αυτές των 7 ή 14 ημερών πληρώνονται όλες. Δεν υπάρχει απλήρωτη εργασία. Όλες πληρώνονται. Οι μισές χαρίζονται στους εργαζόμενους – δεν χρειάζεται να τις εργαστούν – οι άλλες μισές όμως θα είναι μόνο μια ώρα την ημέρα πάνω από το οκτάωρο. Δεν θα είναι ούτε υπερεργασία, ούτε υπερωρία. Αυτό αναδεικνύει η αντιπολίτευση ως μεγάλο «έγκλημα», ότι καταργούμε τις υπερωρίες, καταργούμε το οκτάωρο, διαλύεται ο πυρήνας του εργατικού δικαίου της χώρας μας. Πότε; Σε περίοδο πανδημίας;»

Νωρίτερα ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης είχε κάνει εκτεταμένη αναφορά στη ρύθμιση λέγοντας ότι «μέσα από το νομοσχέδιο, έρχεται και επιβάλλεται απλήρωτες υπερωρίες για τους εργαζόμενους που τίθενται σε προληπτική καραντίνα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Σε περίπτωση που δεν εφαρμόζεται τηλεργασία στη διάρκεια της καραντίνας, ο εργαζόμενος θα υποχρεώνεται να αναπληρώσει με την επιστροφή στην εργασία του, τις μισές εργάσιμες ώρες κατά τις οποίες έμεινε εκτός, με απλήρωτη υπέρ-εργασία μίας ώρας ανά μέρα, πέραν του συμβατικού του ωραρίου. Η αναπλήρωση αυτή θα μπορεί να πραγματοποιηθεί και μετά τις 31/12/2020. Επομένως, ο εργαζόμενος που μπήκε προληπτικά δεκατέσσερις μέρες σε καραντίνα και εργαζόταν οκτάωρο πενθήμερο 40ωρό, θα πρέπει όταν επιστρέψει στην εργασία του να δουλεύει 9ωρό για 40 ολόκληρες ημέρες, χωρίς να πληρώνεται μάλιστα την επιπλέον ώρα».

Πρόσθεσε πως «οι επιχειρήσεις μάλιστα, θα μπορούν παράλληλα να κάνουν χρήση και της κανονικής υπέρ-εργασίας και των υπερωριών, με μοναδική προϋπόθεση, να τηρούνται τα γενικά όρια, π.χ. να μεσολαβεί μεταξύ των δύο εργάσιμων ημερών 11 ώρες ανάπαυση. Αυτός είναι και ο τελικός σας στόχος, ο σκοπός αυτής της ρύθμισης». Παράλληλα επισήμανε ότι η κυβέρνηση κινείται στην κατεύθυνση της απελευθέρωσης των υπερωριών αφού «παρατείνεται ως της 31/12/2020, αντί τέλος του Σεπτέμβρη, η δυνατότητα των επιχειρήσεων και των εργοδοτών που έχουν εξαντλήσει τα νομίμως προβλεπόμενα ανώτατα όρια υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων τους, να τους απασχολήσουν υπερωριακά, χωρίς σχετική υπουργική απόφαση έγκρισης».

Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ η Έφη Αχτσιόγλου δήλωσε ότι «στο νομοσχέδιο αυτό θεσμοθετείται, επιχειρείται να νομοθετηθεί η απλήρωτη εργασία. Η Κυβέρνηση επιχειρεί να νομοθετήσει την υποχρέωση του εργαζόμενου να παρέχει εργασία χωρίς αμοιβή. Εδώ, δεν μιλάμε πια για το ξήλωμα ενός κεκτημένου, δεν μιλάμε για μια αντεργατική ρύθμιση, μιλάμε για την πλήρη κατεδάφιση της έννοιας της μισθωτής εργασίας, την πλήρη κατεδάφιση της έννοιας της μισθωτής εργασιακής σχέσης».

Να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο νομοθέτημα εκτός από τις υπερωρίες ψαλιδίζεται και το δώρο Χριστουγέννων για τους εργαζόμενους που έχουν τεθεί σε αναστολή εργασίας. Το δώρο δεν υπολογίζεται με βάση το μισθό τους αλλά με βάση τα 584 ευρώ της κρατικής επιδότησης.

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Νομοσχέδιο για διαδηλώσεις: Βρείτε τις διαφορές με τα χουντικά διατάγματα

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τις δημόσιες συναθροίσεις (πορείες, συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις) βρίσκεται «στην ουρά» για ψήφιση στο κοινοβούλιο. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης και παρά τις προειδοποιήσεις της αντιπολίτευσης ώστε να μην κατατεθεί βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του κυβερνητικού σχεδιασμού.

Ως εκ τούτου θα είναι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που θα ψηφιστούν όταν –σύντομα– η Βουλή θα μπει σε καθεστώς νομοθετικής λειτουργίας. Κάτι που αναμένεται να συμβεί το αργότερο στα μέσα Μαΐου, αν όχι νωρίτερα.

Από την Δικατατορία της 21ης Απριλίου του 1967 έχουν περάσει 53 χρόνια. Η ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου θα γίνει σε καθεστώς προεδρευόμενης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, με βάση την αρχή της δεδηλωμένης και την κυβερνητική πλειοψηφία των 156 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Μάλιστα, διόλου απίθανο είναι η ψήφιση του νομοσχεδίου με τη συνδρομή των 10 βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, του Κυριάκου Βελόπουλου.

Παρ’ όλα αυτά το «πνεύμα» –και σε κάποιες περιπτώσεις το «γράμμα» της νομοθεσίας που είχε θεσπίσει η χούντα, μέσω διαταγμάτων για τις δημόσιες συναθροίσεις (δηλαδή τις διαδηλώσεις, τις πορείες κ.λ.π)– φαίνεται να… αναβιώνει με σύγχρονους όρους στο νομοσχέδιο που θα προωθήσει η Νέα Δημοκρατία.

Άλλωστε η κυβέρνηση δεν κρύβει την πρόθεση της να προσαρμόσει στα σύγχρονα δεδομένα το «πνεύμα» του νόμου των διατάξεων που θεσμοθετήθηκαν επί χούντας. Όπως ξεκαθαρίζει στο άρθρο 16 του νομοσχεδίου που ορίζονται οι καταργούμενες διατάξεις, δηλαδή οι διατάξεις που αντικαθίστανται, αναφέρεται ξεκάθαρα η χουντική νομοθεσία: Δηλαδή το «ν.δ.794/1971 «Περί δημοσίων συναθροίσεων» (Α’1), το β.δ. 269/1972 «Περί εγκρίσεως του κανονισμού διαλύσεως δημοσίων συναθροίσεων» (Α’59) και το β.δ. 168/1972 «Περί καθορισμού των χώρων πόλεων τινών εις τους οποίους απαγορεύεται η πραγματοποίησις δημοσίων συναθροίσεων εν υπαίθρω και η διέλευσις κινουμένων τοιούτων» (Α΄35)». Φυσικά από το παραπάνω στοιχείο, συνάγεται εύκολα το συμπέρασμα ότι τα χουντικά διατάγματα ισχύουν κανονικότατα μέχρι σήμερα.

Στον παρακάτω πίνακα, μπορεί κανείς να συγκρίνει τις σημαντικότερες από τις διατάξεις που προκρίνει η σημερινή κυβέρνηση και αυτές που ίσχυαν με τα δύο χουντικά διατάγματα.

Σε ορισμένα σημεία είναι εμφανέστατο ότι πρόκειται για ευθεία αντιγραφή και μεταφορά στη… δημοτική από την καθαρεύουσα. Συνολικά πολύ δύσκολα θα μπορέσει να διακρίνει ο αναγνώστης ουσιαστικές διαφορές.

(Σημείωση:Το νομοσχέδιο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στο τελευταίο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, τον Δεκέμβριο του 2019, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η κατάρτιση του είχε ξεκινήσει από το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, ενώ το περιεχόμενό του έχει «διαρρεύσει» δύο φορές σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες. Άρα είναι προφανές ότι καμία σχέση δεν έχει με την πανδημία του Covid 19. Αν και προφανώς η κυβέρνηση θεωρεί την περίοδο ιδιαίτερα ευνοϊκή για να το εισάγει για ψήφιση στην Βουλή για ευνόητους λόγους.)

Διαβάστε τον αποκαλυπτικό πίνακα ΕΔΩ.

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

Κυβερνητική τροπολογία για το ακαταδίωκτο των επιτροπών λοιμωξιολόγων



Μια τροπολογία που κάθε άλλο παρά ενισχύει την εμπιστοσύνη στην επιστημονική κοινότητα αλλά και στις σχέσεις που αυτή αναπτύσσει με την κυβερνητική εξουσία κατέθεσε σήμερα το υπουργείο Υγείας στην Βουλή. Σε αυτή προβλέπεται δικαστικό ακαταδίωκτο για τα μέλη της επιτροπής λοιμωξιολόγων αλλά και της επιτροπής εμβολιασμού.

Η μεθοδολογία της κατάθεση της τροπολογίας είναι από μόνη της προβληματική. Κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για τον κώδικα δικαστικών υπαλλήλων που ψηφίζεται σήμερα αιφνιδιαστικά. Παράλληλα με διατάξεις για την λειτουργία των εμβολιαστικών κέντρων αλλά και την δυνατότητα εμβολιασμού από ιδιωτικά κέντρα.

Στο άρθρο 4 της τροοπολογίας προβλέπεται το εξής: «Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοίου Covid 19, της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες και της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών δεν ευθύνονται, δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για γνώμη που διατύπωσαν ή ψήφο που έδωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο πλαίσιο της λειτουργίας των ως ανω επιτροπών. Δίωξη επιτρέπεται μόνο για συκοφαντική δυσφήμιση ή εξύβριση».

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό θεσπίζεται ακαταδίωκτο όχι μόνον σχετικά με τυχόν δίωξη των μελών της επιτροπής. Επιπρόσθετα όμως απαγορευεται και η εξέτασή τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να εξεταστούν στο πλαίσιο μίας εισαγγελικής έρευνας ακόμη και αν είναι ζητούμενο η μαρτυρία τους για ένα ζήτημα υγειονομικού και δημόσιου ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα γεννιέται ερώτημα για το αν θα μπορούν να εξεταστούν για τα όσα είπαν στην επιτροπή στο πλαίσιο μιας προανακριτικής επιτροπής της Βουλής.

Είναι σαφές ότι η ρύθμιση αυτή έρχεται σε μία περίοδο που η αντιπολίτευση έχει απαιτήσει την δημοσιοποίηση των πρακτικών των επιτροπών. Επίσης έχει αποδώσει κατηγορίες στην κυβέρνηση για επιβολή αποφάσεων στις επιτροπές λοιμωξιολόγων, έχοντας εικάσει και την σύμφωνη γνώμη κάποιων μελών των επιτροπών σε αυτή την πρακτική. Παράλληλα σε μία περίοδο που αμφισβητείται έντονα η σχέση των επιτροπών αυτών με την κυβέρνηση και το αν ισχύει ο κυβερνητικός ισχυρισμός ότι υλοποιούνται οι κατευθύνσεις των επιτροπών λοιμωξιολόγων.





Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Βουλευτής Ν.Δ: Φταίνε οι νοσηλεύτριες για την κατάσταση στα νοσοκομεία, λείπει η αξιολόγηση

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Δεν έχουν ευθύνη οι υπουργοί για την κατάσταση των κτιρίων των νοσοκομείων είπε ο «γαλάζιος» Κώστας Μαραβέγιας.


Κι όμως συνέβη! Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και μάλιστα στέλεχος που «διακρίνεται» στην υπεράσπιση των κεντρικών επιλογών της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας υποστήριξε στην Βουλή, ότι για τα προβλήματα των δημόσιων νοσοκομείων φταίνε οι νοσηλεύτριες. Πρόκειται για τον βουλευτή Μαγνησίας Κώστα Μαραβέγια ο οποίος πρότεινε μάλιστα την άμεση εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης. Υπονόησε έτσι σαφώς ότι η λύση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, όπου δεν έχουν καλυφθεί δεκάδες χιλιάδες θέσεις νοσηλευτών είναι οι ...απολύσεις νοσηλευτών.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας επικαλέστηκε επιστολή που υποστήριξε ότι έλαβε από πολίτη που νοσηλεύθηκε στο νοσοκομείο του Βόλου, στην οποία καταγράφονταν παράπονα για καθυστερήσεις στην νοσηλεία ασθενών, από νοσοκόμες. Με βάση αυτή υποστήριξε ότι «η κακή νοσηλευτική υπηρεσία μπορεί να παίξει ρόλο, ακόμα και στην επιβίωση». Το πήγε μάλιστα ακόμη παραπέρα αναφέροντας ότι «αυτό που όλοι γνωρίζουμε, αλλά σπάνια ομολογούμε, είναι ότι λείπει η αξιολόγηση και πολλές φορές έχουμε επισημάνει, ότι ακόμα και ερωτηματολόγια θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται για να αξιολογηθούν οι Υπηρεσίες, πρωτίστως από τους ίδιους τους χρήστες των υπηρεσιών, δηλαδή τους ασθενείς».

Μεταξύ άλλων στην επιστολή που παράθεσε ο βουλευτής της Ν.Δ αναφέρονταν πως «κάποιες νοσηλεύτριες προσπαθούν, οι περισσότερες όμως είναι αδιάφορες, τσακώνονται ώρες μεταξύ τους, δεν μπαίνουν στους θαλάμους, δεν υπάρχει κουδούνι να καλέσεις αν έχεις ανάγκη, βάζεις τις φωνές ή βαράς με ότι βρεις τα μεταλλικά κάγκελα του κρεβατιού και ελπίζεις να σε ακούσουν. Μπορεί να περάσουν και τρεις ώρες και να μην έρθει κανείς». Παρόλα αυτά προφανώς δεν πέρασε από το μυαλό του εν λόγω βουλευτή πως αυτά τα φαινόμενα καθυστερήσεων– όταν καταγράφονται- είναι πολύ πιθανόν να οφείλονται στο ότι υπάρχουν στα δημόσια νοσοκομεία πολύ λιγότερο νοσηλευτικό προσωπικό από όσο πρέπει.

Ο ίδιος βουλευτής υποστήριξε επίσης ότι δεν υπάρχει ευθύνη της κυβέρνησης για την κτιριακή κατάσταση των νοσοκομείων. Είπε χαρακτηριστικά πως «για τα ταβάνια και τα καζανάκια που τρέχουν φταίνε μήπως οι Υπουργοί; Τα νοσοκομεία έχουν Υπηρεσίες, έχουν- στο φινάλε φινάλε- και διοικήσεις».

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τον ίδιο βουλευτή που δέχθηκε να είναι ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας στο πρόσφατο νομοσχέδιο του Κωστή Χατζηδάκη για την κατάργηση του 8ωρου. Ίσως αυτό σε σημαντικό βαθμό εξηγεί το ότι δεν είναι οπαδός της πρόσληψης προσωπικού αλλά προτιμά να καλύπτονται οι εργασιακές ανάγκες με 10ωρη και 12ωρη εργασία και συνθήκες εξάντλησης των εργαζομένων. Κάτι δηλαδή που συμβαίνει κατά κόρον στην δημόσια υγεία.

Οργισμένη αντίδραση Λαμπρούλη,του ΚΚΕ

Η τοποθέτηση αυτή του βουλευτή της Ν.Δ προκάλεσε την αντίδραση του Γιαννη Λαμπρούλη ενός από τους πρώτους βουλευτές που ζήτησαν να τους δοθεί η δυνατότητα να υπηρετήσουν με την ιατρική τους ιδιότητα στο ΕΣΥ στην πανδημία.

Όπως είπε «θεωρώ απαράδεκτο, προκλητικό, απέναντι σ’ αυτούς τους χιλιάδες υγειονομικούς που δώσανε και τον εαυτό τους, και την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών τους όλων των βαθμίδων οι υγειονομικοί, τα όσα ειπώθηκαν με τον κύριο Μαραβέγια, προσπαθώντας τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία να τα «φορτώσει »στους εργαζόμενους» Τόνισε πως «με μεθοδικότητα προσπαθήσατε να βγάλετε, «να ξεπλύνετε» την πολιτική της κυβέρνησης σας, όπως και όλων των κυβερνήσεων που έφτασαν σε αυτά τα χάλια τα νοσοκομεία, προσπαθώντας να φορτώσετε την ευθύνη στους ίδιους τους εργαζόμενους! Θα πρέπει να ντρέπεστε και μόνο! Ντροπή και μόνο ντροπή!».


Πηγή:news247



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Ένα ακόμη …κουλούρι και μόνιμη αστυνομική βία υποσχέθηκε για το 2022 ο Μητσοτάκης

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Ένα δεύτερο κουλούρι (με την μορφή πενιχρής αύξησης μισθού της τάξης των 13 ευρώ) και …μόνιμη βία από τα ΜΑΤ «έταξε» σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την συνέντευξη που παραχώρησε στο MEGA. Όσον αφορά την πανδημία συμφώνησε με την άποψη του Άδωνι Γεωργιάδη ότι δεν πρέπει πλέον να μετράμε τα κρούσματα. Σε μια περίοδο που αυτά ξεπερνούν πλέον τα 6.000 ημερησίως.

Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού που επισήμανε: «Μην μετράτε τα κρούσματα όταν έχουμε 400.000 τεστ ημερησίως. Θα μετράτε τη θετικότητα και την πίεση στο Σύστημα Υγείας». Παράλληλα υπερασπίστηκε την απόφαση να μην απαιτείται επίδειξη τεστ για την είσοδο κάποιου σε εκκλησία λέγοντας πως το μέτρο αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Ενδεικτικά ανέφερε πως αν κάποιος επιθυμεί να μπει δίχως να έχει ελεγχθεί «δεν υπάρχει κάποιος στην πόρτα να τον ελέγξει αν θέλει να το κάνει. Από εκεί και πέρα εάν υπήρχε τρόπος εφαρμογής του μέτρου αυτού θα το συζητούσαμε». Εκτίμησε όμως ότι αυτού του είδους οι έλεγχοι μπορούν να γίνουν στα μικρο-μάγαζα της γειτονιάς.

Στην συνέντευξή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι θα υπάρξει μέσα στο 2022 νέα αύξηση του κατώτερου μισθού, ανάλογη με αυτή που δόθηκε φέτος, δηλαδή της τάξης των 13 ευρώ μεικτών. Αυτό μάλιστα με την αίρεση να μην δημιουργεί πρόβλημα στους εργοδότες. Ουσιαστικά δηλαδή «έταξε» μια αύξηση επιπέδου …κουλουριού. Ισχυρίστηκε με αφορμή την ακρίβεια πως «ο κατώτατος μισθός είναι ένα σημαντικότατο ζήτημα. Θα υπάρχει μία πρώτη αύξηση του κατώτατου μισθού 1/1/2022, έχει ήδη αποφασιστεί, 2%. Και είμαι αποφασισμένος να υπάρξει και δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού». Διευκρίνισε όμως πως αυτή θα γίνει όταν ολοκληρωθεί «η σχετική διαδικασία και αφού έχουμε λάβει υπόψη μας τα πραγματικά δεδομένα της οικονομίας, τον πραγματικό ρυθμό ανάπτυξης, αλλά και τις δυνατότητες των επιχειρήσεων». Εξηγώντας τι εννοεί διευκρίνισε πως «δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση, σε μία εποχή που η ανεργία πέφτει, να ανακόψουμε αυτή την πορεία. Διότι η πιο σημαντική παρέμβαση την οποία μπορούμε να κάνουμε, σήμερα, για να βοηθήσουμε τους ασθενέστερους συμπολίτες μας είναι να πιάσει δουλειά κάποιος ο οποίος είναι άνεργος».

Αποκαλυπτικός ήταν ο πρωθυπουργός και στα ζητήματα της αστυνομικής βίας. Μάλιστα «θυμήθηκε» την φράση του πατέρα του που ως πρωθυπουργός είχε απευθυνθεί στην αστυνομία λέγοντας την φράση: «Το κράτος είστε εσείς».

Στηρίζοντας την δράση της ΕΛ.ΑΣ παρά τα απανωτά φαινόμενα αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας, και πρόσφατο τον θάνατο του 18χρονου Ρομ Νίκου Σαμπάνη στο Πέραμα ο Κ.Μητσοτάκης σχολίασε: «Μερικές φορές, νομίζω, ότι έχουμε θέμα νοοτροπίας. Διότι κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε με ποιον είμαστε. Είμαστε με το νοικοκυραίο ή είμαστε με τον διαρρήκτη; Είμαστε με τον Πρύτανη ο οποίος μπορεί να προπηλακίζεται ή είμαστε με τον τραμπούκο, ο οποίος θα πάει και θα τον κλειδώσει μέσα στο γραφείο του; Η Αστυνομία είναι η προέκταση του κράτους και η μόνη επιφορτισμένη με την άσκηση νόμιμης βίας». Σαφέστατη βέβαια η έμμεση αναφορά στο φοιτητικό κίνημα στην φράση του πρωθυπουργού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε την αστυνομική βία σχεδόν ως …φυσικό φαινόμενο. Όπως δήλωσε «πάντα θα υπάρχουν τραγικά περιστατικά τα οποία όμως δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ακυρώσουν τη συνολική προσφορά της Ελληνικής Αστυνομίας στην κοινωνία». Μάλιστα αναφέρθηκε στη πρωθυπουργία του Κωνσταντινου Μητσοτάκη λέγοντας: «Κάποτε, θυμάστε, είχε ειπωθεί μια κουβέντα από κάποιον άλλον ο οποίος καθόταν σε αυτή εδώ τη θέση, είχε πει στους αστυνομικούς “το κράτος είστε εσείς”. Κακώς είχε ειπωθεί αυτό έτσι όπως είχε ειπωθεί τότε. Όμως, δεν ακυρώνει σε καμία περίπτωση την ανάγκη να εξηγήσουμε στους πολίτες κάτι το οποίο θα έπρεπε, νομίζω, όλοι να το αντιλαμβάνονται: ότι το μονοπώλιο της νόμιμης βίας σε ένα κράτος δικαίου το έχει μόνο η Αστυνομία, δεν το έχει κάποιος άλλος»…

Τέλος ο πρωθυπουργός δήλωσε ακραιφνής οπαδός της ενισχυμένης αναλογικής και των κυβερνήσεων μειοψηφίας που αυτή φέρνει. Όπως είπε ο Κ.Μητσοτάκης «πιστεύω στην ενισχυμένη αναλογική, γι’ αυτό και τη νομοθέτησα. Και ναι, πιστεύω ότι αν ένα κόμμα ξεπεράσει το 36%, 37%, 38% και έχει τη δυνατότητα να σχηματίσει κυβέρνηση μόνο του αυτό είναι καλό, διότι οι μονοκομματικές κυβερνήσεις θεωρώ ότι και στην παρούσα συγκυρία είναι πολύ πιο αποτελεσματικές». Για τις επόμενες εκλογές δήλωσε ότι «τα διλήμματα που θα τεθούν θα είναι σαφέστατα: θα έχουμε τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας με μια αυτοδύναμη κυβέρνηση. Πριν μεσολαβήσαν τέσσερα χρόνια με τον κ. Τσίπρα που κυβέρνησε όπως κυβέρνησε και κρίθηκε από τον ελληνικό λαό. Οι πολίτες θα επιλέξουν σταθερότητα και ανάπτυξη ή ανασφάλεια και περιπέτειες». 


Πηγή:imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Θα καταλάβετε τι εστί πόλωση…

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Σε πλήρη ανάπτυξη τα …κόλπα του «νέου διπολισμού» αμέσως μετά το Πάσχα.


Αν τα πράγματα πάνε όπως έχουν προαναγγελθεί (επισήμως και ανεπισήμως) τότε αμέσως μετά το Πάσχα θα καταλάβουμε -πραγματικά- τι σημαίνει «πόλωση».

Παρότι ο λεγόμενος «νέος διπολισμός» είναι ήδη κυρίαρχος στην πολιτική σφαίρα, παρότι κάθε άλλη προσέγγιση των πραγμάτων επιχειρείται να συντριβεί μεταξύ της σκανδαλολογίας και του όποιου θέματος φέρνει αντιμέτωπους ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ, δεν έχουμε ακόμη δει αυτό το σκηνικό στην πλήρη του ανάπτυξη.

Κοινοβούλιο – αρένα


Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, το κοινοβούλιο με τον πλέον επίσημο τρόπο θα μετατραπεί την επόμενη εβδομάδα σε προεκλογική αρένα. Η Νέα Δημοκρατία με τις θεσμικές δυνατότητες που διαθέτει προσπάθησε να φέρει στο επίκεντρο το πρόσωπο του Παύλου Πολάκη με την πρόταση μομφής που κατέθεσε. Εκτιμά ότι είναι ο «αδύναμος κρίκος» παρασυρμένη και από την αποδοκιμασία στις δηλώσεις του για τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο πολλών βουλευτών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η κίνηση που έκανε ο Αλέξης Τσίπρας λέγοντας πώς θα μετατρέψει την πρόταση δυσπιστίας κατά του Παύλου Πολάκη σε αίτημα για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης της Βουλής, ήταν φυσικά η αναμενόμενη. Κανένα μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψήφιζε θετικά στην πρόταση μομφής της Ν.Δ ακόμη και αν την αποδέχονταν η κυβέρνηση, πόσο μάλλον λοιπόν σε μια διαδικασία ψήφου εμπιστοσύνης.

Αν και καταγράφηκαν σκέψεις στην Νέα Δημοκρατία να μην καταθέσει τελικά την πρόταση μομφής, η προσωπική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν επιτρέπει μια τέτοια υπαναχώρηση. Έτσι λοιπόν η δικομματικού χαρακτήρα μονομαχία Τσίπρα – Μητσοτάκη, εφ’ όλης της ύλης, ήδη προετοιμάζεται. Θα αποτελέσει ουσιαστικά την έναρξη μιας προεκλογικής περιόδου που θα φτάσει την πόλωση στα άκρα.

Προετοιμασίες και μαζέματα


Ανάλογες των περιστάσεων είναι και οι εσωτερικές διεργασίες των κομμάτων. Η υπόθεση των δηλώσεων του Παύλου Πολάκη για τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο έχουν «χτυπήσει καμπανάκια» στην Κουμουνδούρου. Οι πληροφορίες λένε ότι «σφίγγουν τα λουριά» στην δημόσια εικόνα των στελεχών, των βουλευτών αλλά και των υποψήφιων ευρωβουλευτών του κόμματος. Μετά την αποπομπή της Μυρσίνης Λοΐζου και της συνάντησης Κουρουμπλή- Αμβρόσιου υιοθετείται ένα πολύ πιο στενό επικοινωνιακό σχήμα. Το δυναμικό του ΣΥΡΙΖΑ καλείται να περιστρέφεται και να στηρίζει τις πρωτοβουλίες και τα πολιτικά μηνύματα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Όπως εκτιμούν στην Κουμουνδρούρου μόνο η συσπείρωση γύρω από το πρόσωπο του πρωθυπουργού που «θα πάρει επάνω του το παιχνίδι» μπορεί να λειτουργήσει ώστε να υπάρξει ένα εκλογικό αποτέλεσμα που θα δώσει την αίσθηση του «ντέρμπι». Δηλαδή εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ έρθει δεύτερο κόμμα η διαφορά με την Νέα Δημοκρατία να μην ξεφύγει πάνω από τις 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Στην Νέα Δημοκρατία οι φήμες λένε ότι ασκούνται πιέσεις στους υποψηφίους που επιθυμούν να «πλασαριστούν» με ένα πολύ κεντροδεξιό προφίλ, είτε για τις ευρωεκλογές, είτε για τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές. Κάθε άλλο παρά τυχαία θεωρείται η εμφάνιση του επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου της ΝΔ, Βαγγέλη Μεϊμαράκη που έσπευσε να ξακαθαρίσει στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ ότι ουδέποτε είχε συζητήσει το ενδεχόμενο συγκυβέρνησης με τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015, παρότι ακριβώς αυτό έχει υποστηρίξει σε πρόσφατες δηλώσεις της η Ντόρα Μπακογιάννη. Τότε – δήλωσε ο Β.Μειμαράκης- «συζητήθηκε μόνο η σύνθεση εθνικής ομάδας διαπραγμάτευσης για τη συμφωνία. Εγώ ως πρόεδρος της ΝΔ τότε ήμουν ο πρόεδρος του αντι-ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε πως θα συγκυβερνούσαμε αφού δεν συμφωνούσαμε σε τίποτα;». Επίσης έπλεξε το εγκώμιο του Κυριάκου Μητσοτάκη για τους τελευταίους χειρισμούς του, παρότι είναι πασίγνωστο ότι έχει σοβαρότατες ενστάσεις για την τακτική του κόμματος.

Φημολογία περί παροχών


Η καλλιέργεια κλίματος παροχών και ελαφρύνσεων είναι ένα «χαρτί» που η κυβερνητική πλευρά προτίθεται να παίξει έντονα τις επόμενες εβδομάδες, έστω κι αυτό δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα.

Για να είμαστε ακριβείς πριν τις επαφές με την αντιπροσωπεία των λεγόμενων «θεσμών», που πρόκειται να γίνει από τις 6 έως τις 8 Μαΐου, τίποτε δεν θεωρείται δεδομένο. Στις διαπραγματεύσεις αυτές το οικονομικό επιτελείο θα επιχειρήσει για μία ακόμη φορά να «ανταλλάξει» την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων (υπολογίζονται στο 4,8% για το 2018) με την δυνατότητα να προχωρήσει σε ένα «πακέτο» μείωσης φορολογικών συντελεστών χωρίς πάντως να δημιουργούνται μεγάλες διαφορές. Επίσης με την δυνατότητα να δοθεί ένας έξτρα μισθός στο δημόσιο τομέα που όμως δεν θα έχει μόνιμα χαρακτηριστικά αλλά θα συνδέεται με τις «επιδόσεις» της εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

Ουσιαστικά παρότι μοιάζει οικονομική, πρόκειται για μια πολιτική διαπραγμάτευση. Δηλαδή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επιδεικνύοντας την αποτελεσματικότητά της στην εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών και των συνταγών της λιτότητας, θα επιχειρήσει να αποσπάσει μεγαλύτερα περιθώρια για την χρηματοδότηση της προεκλογικής της προσπάθειας.

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020

ΥΠΟΙΚ: Για μία οικογένεια 1.126 ευρώ το μήνα είναι οι «εύλογες δαπάνες»…

 
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μας ανέλυσε στη Βουλή πόσα λεφτά χρειαζόμαστε για να βγάλουμε το μήνα, ανάλογα με την οικογενειακή μας κατάσταση.
 

Αν θυμάστε προεκλογικά, αλλά και τις πρώτες μέρες της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, είχε μία δυσκολία να προσδιορίσει ποια ακριβώς είναι η περίφημη «μεσαία τάξη» στην Ελλάδα.

Μας έλεγε κάτι περίεργα πράγματα. Όπως για παράδειγμα όταν σε δήλωσή του το Νοέμβριο του 2019 εκτίμησε πως

«σύμφωνα με τη θέση του ΟΟΣΑ, ως μεσαία τάξη χαρακτηρίζονται τα νοικοκυριά με ένα άτομο που εισοδηματικά κινούνται μεταξύ 6.294 και 16.783 ευρώ, με δύο άτομα μεταξύ 8.901 και 23.735 ευρώ και με τρία άτομα μεταξύ 10.901 και 29.069 ευρώ».

Δηλαδή φαίνονταν να θεωρεί «μεσαία τάξη» ακόμη και κάποιον που βγάζει 500 ευρώ το μήνα.

Όταν όμως ξεσηκώθηκαν οι πάντες εναντίον του, αναίρεσε αυτή την δήλωση. Είπε ότι σαφώς στην Ελλάδα η μεσαία τάξη ορίζεται με διαφορετικό τρόπο και με μεγαλύτερα ποσά. Εκ των υστέρων όμως επιβεβαιώνεται πως τελικά οι απόψεις του Χρήστου Σταϊκούρα και μαζί ολόκληρου το οικονομικού επιτελείου και της κυβέρνησης, δεν απέχουν πολύ από τις αντιλήψεις του ΟΟΣΑ (τον οποίο άλλωστε πολύ πιθανόν να διοικεί η Άννα Διαμαντοπούλου στο άμεσο μέλλον μετά από την σχετική πρόταση υποψηφιότητας που έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης).

Μία πολύ καλή εικόνα για το τι πιστεύει ο Χρήστος Σταϊκούρας, αποτέλεσαν οι εξηγήσεις που έδωσε σήμερα στην Βουλή, όταν στην επιτροπή Οικονομικών συζητήθηκε το νομοσχέδιο για τον νέο πτωχευτικό κώδικα. Το νομοσχέδιο δηλαδή που μεταξύ άλλων προβλέπει την πτώχευση των φυσικών προσώπων. Αναγκαστικά, λοιπόν, εφόσον προβλέπει κάτι τέτοιο τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα των ακατάσχετων λογαριασμών και τα όρια που πρέπει να έχουν. Δηλαδή το πόσα χρήματα χρειάζεται ένα νοικοκυριό για να μπορέσει να ….βγάλει το μήνα του.

Έτσι σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών «οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης, όπως καθαρίζονται από την ΕΛΣΤΑΤ» είναι οι εξής:
Σε ένα νοικοκυριό με έναν ενήλικα οι δαπάνες αυτές ανέρχονται σε 537 ευρώ το μήνα. Δηλαδή ένας άνθρωπος που μένει μόνος του με 537 ευρώ θα πληρώσει ενοίκιο. Θα φάει, θα μετακινηθεί, θα ντυθεί και θα πληρώσει και λογαριασμούς.
Στους δύο ενήλικες «αυτές ανέρχονται σε 906 ευρώ το μήνα». Αυτό είναι το ποσό για να κάνουν όλα τα παραπάνω δύο άνθρωποι. Ούτε καν δηλαδή το …διπλάσιο από αυτό που προβλέπεται για ένα φυσικό πρόσωπο. (Θα ισχύει μάλλον για να …ενισχυθούν οι διαπροσωπικές σχέσεις και η αλληλεγγύη ανάμεσα στα νέα ζευγάρια).
Εάν οι δύο αυτοί ενήλικες αποκτήσουν και ένα παιδί, οι «εύλογες δαπάνες» …εκτοξεύονται. Σύμφωνα πάντα με τον Χρήστο Σταϊκούρα «σε ένα νοικοκυριό με δύο ενήλικες και ένα τέκνο οι δαπάνες είναι 1.126 ευρώ το μήνα». Επίσης αν υπάρχουν δύο παιδιά «οι δαπάνες αυτές ανέρχονται στα 1347 ευρώ». Δηλαδή με 1126 ευρώ το μήνα ή 1347 ευρώ μια οικογένεια εκτός από το σπίτι το «φως, νερό, τηλέφωνο» να καλύψει και τα έξοδα εκπαίδευσης ενός ή δύο παιδιών, όπως και τα στοιχειώδη για την ανάπτυξή τους. Αυτό χωρίς να συνυπολογίσουμε το ενδεχόμενο ένα από τα δύο παιδιά να σπουδάζει σε κάποια πόλη της επαρχίας. Στην περίπτωση που υπάρχει και ένας ακόμη ενήλικος στο σπίτι, εξαρτώμενος δηλαδή δίχως σύνταξη, έχουμε αύξηση δαπάνης κατά 208 ολόκληρα ευρώ, εφόσον η «εύλογη δαπάνη» φθάνει τα 1555 ευρώ το μήνα. Αφορούν προφανώς τις περιπτώσεις ηλικιωμένων, η ατόμων που δεν έχουν την ικανότητα να εργαστούν για διάφορους λόγους.

Με τις παραπάνω αποδοχές, τα νοικοκυριά αυτά δεν πρέπει μόνο να επιβιώσουν. Πρέπει επίσης να πληρώσουν και όλους τους φόρους που τους αναλογούν: Για παράδειγμα τον ΕΝΦΙΑ που ξεκίνησε ήδη να πληρώνεται και πρέπει να εξοφληθεί έως τον Φεβρουάριο. Όλα τα έξοδα που αφορούν την μετακίνηση με αυτόκίνητο (ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας και όλα τα σχετικά).

Μετά από όλα αυτά ο Χρήστος Σταϊκούρας συμπέρανε ότι «στην πλειονότητα των μέσων νοικοκυριών της χώρας μας οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης είναι εφάμιλλες ή ξεπερνούν λίγο το οριζόντιο ακατάσχετο των 1250 ευρώ το μήνα». Υποσχέθηκε πάντως ότι θα φέρει νομοθετική ρύθμιση για να οριοθετηθούν οι όποιες υπερβάσεις.

Είναι μάλλον μάταιο να ρωτήσουμε αν ο Χρήστος Σταϊκούρας και το λοιπό οικονομικό επιτελείο μπορούν να μας εξηγήσουν πώς ακριβώς μπορούν με τα χρήματα αυτά να καλυφθούν οι ανάγκες ενός νοικοκυριού. Όπως φαίνεται όμως τέτοια ζητήματα δεν απασχολούν το οικονομικό επιτελείο μια και έχει αναλάβει την «μεγάλη αποστολή» να διασώσει την «οικονομία της χώρας» από την νέα κρίση. Δίχως αυτό προφανώς να περιλαμβάνει …τους κατοίκους της. Αυτοί μπορούν να συνεχίσουν να διαβιούν με τις «εύλογες δαπάνες».

Πηγή:www.imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Αποφασίστε: Ισοτιμία ψήφου ή όχι;

Γεράσιμος Λιβιτσάνος


Ρεσιτάλ υποκρισίας από Ν.Δ και ΚΙΝ.ΑΛ αποτελεί ο θόρυβος που έχει ξεσηκωθεί για την ψήφο των αποδήμων και αναμένεται τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας να αποτυπωθούν σε συγκεκριμένο σχέδιο νόμου και πιθανά μέσα στον Οκτώβριο. Αυτός τουλάχιστον είναι ο διακηρυγμένος στόχος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών.

Είναι αυτονόητο ότι κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το δικαίωμα της εμπλοκής στα κοινά και τα πολιτικά τεκταινόμενα στους οικονομικούς μετανάστες που προέρχονται από την χώρα.

  • Δηλαδή κατ’ αρχήν τα θύματα της οικονομικής κρίσης, τους ανθρώπους (κυρίως νέους) που λόγω της ανεργίας, της ανέχειας και της έλλειψης προοπτικής οδηγήθηκαν στην αναζήτηση ενός διαφορετικού μέλλοντος σε χώρες του εξωτερικού, κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη και ειδικά στις χώρες που σπούδασαν.
  • Επίσης, στους ανθρώπους που τις τελευταίες δεκαετίες, ακολούθησαν τους ίδιους δρόμους για παρεμφερείς λόγους. Πολύ περισσότερο μάλιστα εκείνους που εμφανώς αντιλαμβάνονται αυτή την επιλογή τους όχι μόνον ως αναγκαστική αλλά και ως παροδική. Αναζητούν δηλαδή τρόπους να επιστρέψουν στην Ελλάδα, όμως οι οικονομικές κατά κύριο λόγο συνθήκες και οι διατηρούμενες πολιτικές λιτότητες και χαμηλών μισθών καθιστούν αυτή την επιλογή απαγορευτική.

Αυτό όμως είναι εντελώς διαφορετικό από το να αναζητείται η ενσωμάτωση στο σημερινό εκλογικό σώμα των ανθρώπων που ενεπλάκησαν στα μεταναστευτικά ρεύματα των πρώτων έξι δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα. Όπως και των απογόνων τους που αποτελούν αυτό που αποκαλείται από την σημερινή κυβέρνηση «ελληνισμός».

Οι λόγοι είναι προφανείς:

  • Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν περιορισμένο ποσοτικά αριθμό και δυνητικών ψηψοφόρων που είναι σαφώς ευκολότερο να προσδιοριστεί, να καταμετρηθεί και να κατηγοριοποιηθεί. Στην δεύτερη περίπτωση έναν πραγματικά άγνωστο αριθμό πολιτών άλλων χωρών στην πλειοψηφία τους, μετανάστες δεύτερης, τρίτης γενιάς, έναν αριθμό εξαιρετικά δύσκολα καταμετρήσιμο. Επίσης, πρόκειται για ανθρώπους χωρίς κανένα συσχετισμό όχι απλά με τις εξελίξεις στην Ελλάδα αλλά ακόμη και με τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μιας και ένα μεγάλο μέρος του κατοικεί στις ΗΠΑ ή την Αυστραλία.
  • Στην πρώτη περίπτωση δεν διαφαίνεται ζήτημα πολιτικό-κοινωνικής αλλοίωσης του εκλογικού σώματος ενώ στην δεύτερη περίπτωση είναι προφανές ότι δεν υφίσταται απλά κίνδυνος αλλοίωσης αλλά ριζικής αλλαγής του.

Η κυβέρνηση αιφνιδίως και στην αρχή της θητείας έθεσε το θέμα στην πολιτική ατζέντα, αναζητώντας ένα νόμο που θα περάσει από την Βουλή με 200 ψήφους – όπως επιβάλλει το ισχύον Σύνταγμα – για να ισχύσει μάλιστα από τις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Οι συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους πολιτικούς αρχηγούς δείχνουν ότι πιο κοντά στις κυβερνητικές προθέσεις βρίσκεται το ΠΑΣΟΚ της Φώφης Γεννηματά. Ιδίως από την στιγμή που φαίνεται να συναινεί τόσο στην αλλαγή του εκλογικού σώματος αλλά ακόμη και στην επιστολική ψήφο, που είναι περιττό να αναφέρει κανείς το πόσες αμφιβολίες θα δημιουργήσει για την ποιότητα της εκλογικής διαδικασίας.

Δηλαδή …ξαφνικά ένα θέμα που δεν έθιξαν η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη από το 1990 έως το 1993, η κυβέρνηση Παπανδρέου έως το 1996, οι κυβερνήσεις του Κώστα Σημίτη από το 1996 έως το 2004, η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή από το 2004 έως το 2009, η κυβέρνηση του Γ.Παπανδρέου και οι μετέπειτα κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τα δύο αυτά πολιτικά κόμματα επιθυμούν να το επαναφέρουν.

Μόνον αφελής μπορεί να είναι κανείς για να πιστεύει ότι στις ηγεσίες Ν.Δ και ΚΙΝ.ΑΛ ήρθε κάποιο είδος επιφοίτησης. Είναι προφανές το μόνο λογικό κίνητρο είναι ο ψυχρός υπολογισμός και ο προσπορισμός βραχυπρόθεσμου εκλογικού οφέλους.

  • Η Νέα Δημοκρατία με την πρωτοβουλία της δεν δείχνει πολιτική αρχών, αλλά ότι έχει επίγνωση για τον σκληρό χαρακτήρα της πολιτικής που πρόκειται να ακολουθήσει. Τέτοιο που θεωρεί ότι στο χρονικό διάστημα μίας κυβερνητικής θητείας θα τις επιφέρει μείωση των ποσοστών που την οδήγησαν στην διακυβέρνηση.
  • Το ΚΙΝ.ΑΛ προφανώς εκτιμά ότι η αίγλη του «παλιού ΠΑΣΟΚ» θα αποτυπωθεί πολύ καλύτερα – έστω και με μικρά ποσοστά – σε ένα διευρυμένο εκλογικό σώμα με κριτήρια μακρινά από την περίοδο της κρίσης όπου το ΠΑΣΟΚ του Ε.Βενιζέλου έχασε το μεγαλύτερο ποσοστό της εκλογικής του δύναμης.

Ο ισχυρισμός και των δύο κομμάτων πως οι προτάσεις που έχουν καταθέσει απορρέουν από το συνταγματικό δικαίωμα της «ισοτιμίας της ψήφου» δεν μπορεί να πείσει. Ιδίως από την στιγμή που η Νέα Δημοκρατία έχει δηλώσει ορκισμένος εχθρός της απλής αναλογικής και το ΚΙΝ.ΑΛ επίσης ζητά την κατάργησή της παρότι άλλα δήλωνε στο πρόσφατο παρελθόν.

Είναι περιττό να πούμε ότι δεν υφίσταται μεγαλύτερη υπονόμευση της «ισοτιμίας της ψήφου» από την ύπαρξη συστημάτων ενίσχυσης με κοινοβουλευτικά μπόνους του πρώτου κόμματος, αφού στην πράξη η ψήφος όποιου επιλέξει το πρώτο κόμμα έχει αντικειμενικά μεγαλύτερη «αξία» από κάθε άλλη. Ισοτιμία για τους απόδημους και θεσμοθετημένη ανισοτιμία για τους εγχώριους ψηφοφόρους;

Πηγή: imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Ομολογία Μητσοτάκη: Όχι φοιτητές στα ΑΕΙ, θέλουμε μαθητείες στον ιδιωτικό τομέα



Η κυβέρνηση δεν θέλει «φοιτητές», θέλει νέους με «εργαλειακή μόρφωση» αναλώσιμους ως «καύσιμο» για την παραγωγική μηχανή της νεοφιλελεύθερης καπιταλιστικής ανάπτυξης στην μετα Covid εποχή. Στη σημερινή συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το «νέο σχολείο» ο πρωθυπουργός ομολόγησε – στην δευτερολογία του- δίχως υπεκφυγές πού στοχεύουν οι αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση. Ανάμεσά τους και το νομοσχέδιο για το νέο διοικητικό πρότυπο των σχολικών μονάδων που πρόκειται να ψηφιστεί αύριο Τετάρτη έχοντας προκαλέσει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Κάν’ το όπως η Γερμανία

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι πως υπάρχει «μια τεράστια δυσαρμονία μεταξύ της προσφοράς- δηλαδή, των αποφοίτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, όσων διεκδικούν θέση στην αγορά εργασίας και της ζήτησης. Τι ζητά σήμερα η αγορά εργασίας; Αυτά δεν είναι εναρμονισμένα. Άλλα πράγματα σπουδάζουν τα παιδιά μας, άλλα πτυχία παίρνουν και άλλες δεξιότητες και γνώσεις ζητάει η αγορά εργασίας».

Με βάση αυτό επισήμανε ότι η χώρα πρέπει να ακολουθήσει όσα γίνονται σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Δείτε λίγο τι γίνεται στη Γερμανία. Η Γερμανία έχει πολύ μικρότερο αριθμό φοιτητών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στα Πανεπιστήμια της. Έχει εξαιρετικά Πανεπιστήμια, έχει και πολύ μικρότερο αριθμό φοιτητών. Ταυτόχρονα έχει ένα εξαιρετικό σύστημα Τεχνικής Εκπαίδευσης. Εξαιρετικό σύστημα Τεχνικής Εκπαίδευσης με πολλές μαθητείες, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα».

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι τον Δεκέμβριο του 2020 η κυβέρνηση ψήφισε στην Βουλή νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση, που προσάρμοσε ακόμη περισσότερο τις δημόσιες δομές στις κατευθύνσεις του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών. Άλλωστε το περιεχόμενο εκείνου του νομοθετήματος για πρώτη φορά παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ το 2020. Συνολικά μάλιστα ο πρωθυπουργός είπε ότι «το ανθρώπινο δυναμικό είναι αυτό το οποίο θα πρέπει, σε συνεννόηση και σε διάλογο με την αγορά εργασίας, να οδηγήσει στις απαραίτητες προσαρμογές το εκπαιδευτικό σύστημα. Έτσι ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες μιας αγοράς εργασίας σε μια οικονομία που αναπτύσσεται από καταρτισμένους αποφοίτους, αλλά και από κατόχους τεχνικής εκπαίδευσης, που τόσο πολύ τους χρειάζεται η χώρα μας».

Γι’ αυτό χρειάζεται η Ειδική Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ

Με βάση τα παραπάνω ο πρωθυπουργός αιτιολόγησε την επιμονή του στην διατήρηση της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Αποκαλύπτοντας έτσι ότι για την Νέα Δημοκρατία δεν είναι θέμα «ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» ώστε να μην μπαίνουν στα ΑΕΙ υποψήφιοι με χαμηλή βαθμολογία. Αντίθετα πρόκειται για υλοποίηση ενός συγκεκριμένου σχεδιασμού που συνδέεται ευθέως με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εγχώριας αγοράς.

Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι προκειμένου να εξυπηρετήσει αυτό το σχέδιο δεν θα διστάσει να πάρει αποφάσεις με πολιτικό κόστος. Όπως δήλωσε «η απόφασή μας να επιβάλουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση. Είναι μια δύσκολη απόφαση. Είναι μια απόφαση η οποία έχει πολιτικό κόστος. Είναι μια δυσάρεστη απόφαση. Μια απόφαση η οποία “ταράζει τα νερά” της εκπαίδευσης, διότι πράγματι έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές. Όμως είναι μια απόφαση η οποία, κατά την άποψή μας, είναι επιβεβλημένη» και «αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος».

Αυτόνομο σχολείο με …χορηγούς

Στο ίδιο πνεύμα – του εναρμονισμού της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς- ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπερασπίστηκε και το νομοθέτημα που ψηφίζεται αύριο Τετάρτη και προβλέπει την εμπλοκή ιδιωτών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οπώς δήλωσε «η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται απόλυτα με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Και δυστυχώς -όπως παρουσίασε αναλυτικά και η Υπουργός αλλά και ο εισηγητής μας- εδώ η σύγκριση με τα διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι στον τομέα αυτό, δυστυχώς, σήμερα ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ, καθώς άνω του 80% των αποφάσεων που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται τελικά από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από τους διδάσκοντες ή τον διευθυντή τους».

Στην συνέχει όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγησε πως την αντιλαμβάνεται αυτή την «αυτονομία» που ευλογεί ο ΟΟΣΑ: «Τα σχολεία να έχουν, την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά προγράμματα. Να δημιουργούν, με την πρωτοβουλία των διδασκόντων, ομίλους. Να συνεργάζονται με άλλους φορείς (ποιους άραγε;) σε κοινές δράσεις. Ενώ ο Διευθυντής αναλαμβάνει, επιτέλους, το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του. Διευθύνει δηλαδή. Συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του. Οργανώνει την ενδοσχολική επιμόρφωση. Και ο επικεφαλής ενός επιτελείου μεριμνά και για την πολιτιστική ζωή στο σχολείο, αλλά -γιατί όχι;- και για την πρόσθετη οικονομική του ευρωστία, διεκδικώντας και χορηγίες και δωρεές από την τοπική κοινότητα». Φράση που προφανώς παραπέμπει στην είσοδο «χορηγών», δηλαδή εταιριών με κίνητρο το κέρδος, στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει μεγάλη προτεραιότητα στα ζητήματα της διασύνδεσης της παιδείας με την παραγωγική διαδικασία. Ενδεικτικό είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει λείψει από κανέναν από τα νομοσχέδια που έχει εισηγηθεί η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, φροντίζοντας να παρίσταται με ομιλία του στο κοινοβούλιο. 

Πηγή:imerodromos.gr



Γεράσιμος Λιβιτσάνος: Σχετικά με τον συντάκτη




Διαβάστε Περισσότερα »