Επιστήμη
Tο Airlander-10, το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, έκανε χθες με επιτυχία την παρθενική πτήση του στο Μπέντφορντσαϊντ της Βρετανίας, εντυπωσιάζοντας τους πάντες με την όψη και το μέγεθός του.
Το γεμάτο ήλιο αεροπλάνο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη βρετανική εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) και συνδυάζει τεχνολογίες των αεροπλάνων, των ελικοπτέρων και των αερόπλοιων.
Με μήκος 92 μέτρων και πλάτος 43,5 μέτρων, δηλαδή σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ξεπερνά σε μέγεθος και το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A380, ενώ είναι μάλιστα πολύ φθηνότερο, με κόστος παραγωγής περίπου 25 εκατομμύρια λίρες, έναντι 287 εκατ. λιρών του Α380 και η ταχύτητα του φτάνει τα 100 μίλια ανά ώρα.
Η HAV προβλέπει ότι το δημιούργημά της θα αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για μεταφορές εμπορευμάτων, αποστολές έρευνας και διάσωσης, εναέριες επιτηρήσεις, παροχή ασύρματου Ίντερνετ και επικοινωνιών (Wi-Fi), τουριστικά ταξίδια κ.ά.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του φουτουριστικού αεροσκάφους είναι ότι μπορεί να παραμείνει στον αέρα σε ύψος έως 6.100 μέτρων επί πέντε μέρες, όταν έχει πλήρωμα, και έως δύο εβδομάδες όταν δεν είναι επανδρωμένο.
Επίσης μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σχεδόν σε κάθε είδους επιφάνεια, ακόμη και από/σε νερό, μεταφέροντας φορτίο έως δέκα τόνων, δηλαδή ανάλογο βάρος με ένα στρατιωτικό μεταγωγικό ελικόπτερο «Σινούκ».
Ο σχεδιασμός του Airlander είχε ξεκινήσει ως στρατιωτικό πρότζεκτ, όμως λόγω περικοπών στον αμερικανικό στρατό το πρόγραμμα σταμάτησε.
Η βρετανική εταιρεία Hybrid Air Vehicles, που είχε κάνει τον αρχικό σχεδιασμό του, βρήκε τα κεφάλαια να αγοράσει ξανά τα δικαιώματα του αεροσκάφους, χωρίς τον άκρως απόρρητο αμερικανικό στρατιωτικό εξοπλισμό του.
Με τη βοήθεια Βρετανών ιδιωτών επενδυτών και μετά από καθυστερήσεις το αεροσκάφος τελικά πέταξε.
Στόχος της εταιρείας είναι η κατασκευή 100 αεροσκαφών μέσα στην επόμενη πενταετία.
Ήδη οι ένοπλες δυνάμεις διαφόρων κρατών έχουν παρουσιάσει έντονο ενδιαφέρον και εκτιμάται ότι αρχικά το 40% έως 50% των χρήσεών του θα είναι στρατιωτικές.
efsyn
Το Airlander απογειώνεται για πρώτη φορά | Yui Mok/PA via AP |
Tο Airlander-10, το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, έκανε χθες με επιτυχία την παρθενική πτήση του στο Μπέντφορντσαϊντ της Βρετανίας, εντυπωσιάζοντας τους πάντες με την όψη και το μέγεθός του.
Το γεμάτο ήλιο αεροπλάνο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη βρετανική εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) και συνδυάζει τεχνολογίες των αεροπλάνων, των ελικοπτέρων και των αερόπλοιων.
Με μήκος 92 μέτρων και πλάτος 43,5 μέτρων, δηλαδή σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, ξεπερνά σε μέγεθος και το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A380, ενώ είναι μάλιστα πολύ φθηνότερο, με κόστος παραγωγής περίπου 25 εκατομμύρια λίρες, έναντι 287 εκατ. λιρών του Α380 και η ταχύτητα του φτάνει τα 100 μίλια ανά ώρα.
Η HAV προβλέπει ότι το δημιούργημά της θα αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για μεταφορές εμπορευμάτων, αποστολές έρευνας και διάσωσης, εναέριες επιτηρήσεις, παροχή ασύρματου Ίντερνετ και επικοινωνιών (Wi-Fi), τουριστικά ταξίδια κ.ά.
Yui Mok/PA via AP |
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του φουτουριστικού αεροσκάφους είναι ότι μπορεί να παραμείνει στον αέρα σε ύψος έως 6.100 μέτρων επί πέντε μέρες, όταν έχει πλήρωμα, και έως δύο εβδομάδες όταν δεν είναι επανδρωμένο.
Επίσης μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σχεδόν σε κάθε είδους επιφάνεια, ακόμη και από/σε νερό, μεταφέροντας φορτίο έως δέκα τόνων, δηλαδή ανάλογο βάρος με ένα στρατιωτικό μεταγωγικό ελικόπτερο «Σινούκ».
Ο σχεδιασμός του Airlander είχε ξεκινήσει ως στρατιωτικό πρότζεκτ, όμως λόγω περικοπών στον αμερικανικό στρατό το πρόγραμμα σταμάτησε.
Η βρετανική εταιρεία Hybrid Air Vehicles, που είχε κάνει τον αρχικό σχεδιασμό του, βρήκε τα κεφάλαια να αγοράσει ξανά τα δικαιώματα του αεροσκάφους, χωρίς τον άκρως απόρρητο αμερικανικό στρατιωτικό εξοπλισμό του.
Με τη βοήθεια Βρετανών ιδιωτών επενδυτών και μετά από καθυστερήσεις το αεροσκάφος τελικά πέταξε.
Στόχος της εταιρείας είναι η κατασκευή 100 αεροσκαφών μέσα στην επόμενη πενταετία.
Ήδη οι ένοπλες δυνάμεις διαφόρων κρατών έχουν παρουσιάσει έντονο ενδιαφέρον και εκτιμάται ότι αρχικά το 40% έως 50% των χρήσεών του θα είναι στρατιωτικές.
efsyn
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου