Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Αν υπήρχε facebook στα χρόνια του Αγώνα



Μέσα Μαρτίου του 1821 ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης στέλνει μήνυμα στο inbox του Κολοκοτρώνη. «Θόδωρε, εμείς μεθαύριο θα κάνουμε το ντου στην Μανη . Θα τα πούμε στην Καλαμάτα»
28 Μαρτίου. Ο Κολοκοτρώνης γράφει στο ποστ του: « Μην ανεβαζετε τη φωτογραφία με το λάβαρο και τους αγωνιστές που τους ορκίζει ο Παλαιών Πατρών Γερμανών στη μονή της Αγίας Λαύρας. Είναι fake Ο μητροπολίτης βρισκεται στην Πάτρα.»
 
23 Σεπτεμβρίου Οι σκηνές από την πτώση της Τριπολιτσάς γίνονται viral

1822. Ο Ζαραλίκος της εποχής ανεβάζει σατιρικό σκετσάκι για τον Δράμαλη και τη μάχη στα Δερβενάκια . Η Σφαγή της Χίου εμπνέει ζωγράφους και σκιτσογράφους πολύ πριν τον Ντελακρουά και πολλοί ποστάρουν τα έργα τους.
 
1823
Η πλειοψηφία των χρηστών γράφουν RIP για τον θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη. Οι υπόλοιποι ασχολούνται με τη φαγωμάρα μεταξύ πολιτικών και κλεφταρματολών. Ο υπουργός εξωτερικών της Αγγλίας Τ. Κανιγκ μπλοκάρει τον Μέτερνιχ .

1824. Μαίνεται ο εμφύλιος και οι διαγραφές πέφτουν βροχή. Τα περισσότερα υβριστικά σχόλια γράφονται στον λογαριασμό του Μαυροκορδάτου. « Ούτε μια τουφεκιά δεν έριξες, πράκτορα της Ινγκιλτέρας κι ήρθες εδώ για τα αξιώματα . Ψόφος». Ο Μαυροκορδάτος σβήνει τα σχόλια.
Συνάπτεται το πρώτο δάνειο από την Αγγλία. Η οργή του κόσμου ξεσπά σ’ αυτούς που τα ‘φαγαν. Στον τοίχο του Γκούρα κυριαρχούν σχόλια, τύπου «Λαμόγιο. Εχεις 3 χιλιάδες άνδρες στις προσταγές σου και πήρες μισθούς για 12 χιλιαδες".
 
1825 Ο Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο. Συγκεντρώνονται υπογραφές για την αποφυλάκιση του Κολοκοτρώνη. «Το φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» γίνεται εικόνα εξωφύλλου. Ενας φωτογράφος απαθανατίζει το στιγμιότυπο όπου ο Ιμπραήμ τιμά τον σκοτωμένο Παπαφλέσσα στο Μανιάκι.

1826, 11 Απριλίου . Ολοι σχεδόν οι χρήστες βάζουν το σύμβολο του πένθους για την Εξοδο του Μεσολογγίου. Οι γλωσσομαθείς αναπαράγουν ξένα δημοσιεύματα για την συγκίνηση που προκάλεσε το γεγονός στην Ευρώπη.
 
1827. Η τότε Στεφανίδου ανεβάζει αποκαλυπτικές φωτογραφίες από κρυφές συναντήσεις του. Δ. Υψηλάντη με τη Μαντώ Μαυρογένους. Ο Κωλέττης κάνει αναφορά και της ρίχνουν το προφίλ. Ο ΣΚΑΙ σε απευθείας σύνδεση μεταδίδει τη ναυμαχία του Ναυαρίνου, με σχολιαστή τον Βερέμη. Ρωσόφιλοι , αγγλόφιλοι και γαλλόφιλοι σφάζονται στα ντουβάρια τους, για το ποιος βοήθησε περισσότερο.

1828 Φτάνει στην Ελλάδα ο Καποδίστριας και η κοινή γνώμη διχάζεται ξανά. Οι μισοί τον βρίζουν (Γύρνα στην Ευρώπη σου, Δεν σε χρειαζόμαστε.) και οι άλλοι μισοί τον αποθεώνουν. ( Κυβερνήτα, σώσε μας από τους κοτζαμπάσηδες που μας ρουφούν το αίμα).
 
1830. Με το πρωτόκολλο του Λονδίνου η Ελλάδα αποκτά επιτέλους την ανεξαρτησία της. Οι χρήστες του φβ το γιορτάζουν με κάθε τρόπο. Κάποιοι ανεβάζουν γλέντι με αρνιά στη σούβλα, άλλοι κλέφτικα τραγούδια και άλλοι σέλφι με φουστανέλα, σαν κι αυτές που ζωγράφιζε ο Θεόφιλος.
Αυτός πήρε τα πινέλα του και έγραψε με τεράστια γράμματα σε έναν κανονικό τοίχο: 
« Στην εποχή μας, όπως και σε περασμένες εποχές, άλλοι είναι μέσα στη φωτιά κι άλλοι χειροκροτούνε». 

ΥΓ: Να κριθεί κάθε επέτειος από τη γνώση της Ιστορίας. 
Κάθε επανάσταση από τις κατακτήσεις της. 
Κάθε πατριωτισμός από το μέγεθος της προσφοράς. 
Για να ξιπάζεται τ' αυτί από γλυκιάς φωνής αγέρα, να πλάθει τ’ άστρο της νυχτός και τ’ άστρο της ημέρας.». 
(Η φωτό είναι από πίνακα του Θεόφιλου, με τον θάνατο του Μάρκου Μπότσαρη στο Καρπενήσι )
Χρύσα Κακατσάκη


Πηγή:facebook



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου