Επιστρέφοντας στην εκδοχή του «ανθρώπινου λάθους», ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε χτες στη Βουλή ότι σκοπεύει να κατοχυρώσει συνταγματικά την «αξιολόγηση» των εργαζομένων στο Δημόσιο και να ανοίξει τον δρόμο για νέες απολύσεις, δείχνοντας καθαρά τους ...«μη αξιολογημένους» υπαλλήλους του ΟΣΕ ως τους υπαίτιους για το έγκλημα. Βέβαια, το πόρισμα λέει άλλα.
Αναγνωρίζει για παράδειγμα ότι το προσωπικό δεν είναι επαρκώς εκπαιδευμένο και όχι τόσο έμπειρο, με ευθύνη της εταιρείας και του κράτους. Σημειώνει επίσης ότι οι ανάγκες της ασφαλούς λειτουργίας υπερβαίνουν το ελάχιστο προσωπικό, με αποτέλεσμα αυτό να εξαντλείται και να αυξάνονται οι κίνδυνοι εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα σε ενδεχόμενο ατύχημα. Για όλα αυτά, που αποτελούν εγκληματικές συνέπειες της διαχρονικής αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, δεν είπε κουβέντα ο πρωθυπουργός.
Οσο για την «αξιολόγηση», περσινά ξινά σταφύλια. Τα ίδια έλεγαν τα κυβερνητικά στελέχη και τον Μάρτη του 2023, λίγες μέρες μετά το έγκλημα. Για να πάρουν την πληρωμένη απάντηση ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες ΟΣΕ, «Hellenic Train» κ.ά. ήταν «αξιολογημένες» και εφάρμοζαν συστήματα «αξιολόγησης» με ευρωπαϊκά κριτήρια, ενώ δεν εκπαίδευαν το προσωπικό και λειτουργούσαν με τεράστια υποστελέχωση, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό.
Οσο για την «αξιολόγηση», περσινά ξινά σταφύλια. Τα ίδια έλεγαν τα κυβερνητικά στελέχη και τον Μάρτη του 2023, λίγες μέρες μετά το έγκλημα. Για να πάρουν την πληρωμένη απάντηση ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες ΟΣΕ, «Hellenic Train» κ.ά. ήταν «αξιολογημένες» και εφάρμοζαν συστήματα «αξιολόγησης» με ευρωπαϊκά κριτήρια, ενώ δεν εκπαίδευαν το προσωπικό και λειτουργούσαν με τεράστια υποστελέχωση, χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό.
Το δε «Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΣΕ για τα έτη 2022 - 2025» εκπονήθηκε με τη βοήθεια εξειδικευμένης ιδιωτικής εταιρείας συμβούλων (!), ακολουθώντας τις «οδηγίες» και τις «βέλτιστες πρακτικές» της ΕΕ, όπου μόνο το 2021 καταγράφηκαν 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα, εκ των οποίων τα 97 αφορούσαν συγκρούσεις τρένων, με συνολικά 636 νεκρούς και 513 τραυματίες!
Για να μην πούμε για τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας που είχαν τα βαγόνια της «Hellenic Train», και το πόρισμα επιβεβαιώνει τώρα ότι αν οι προδιαγραφές τους ήταν πιο αυστηρές, οι συνέπειες της έκρηξης και της πυρκαγιάς για τους επιβάτες - θύματα θα ήταν μικρότερες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου