Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

Ειδησεογραφική παπαρολογία



Στους δημοσιογραφικούς κύκλους συνηθίζουν να ακούγονται δύο πράγματα για τη θεματολογία που επιλέγουν να ασχολούνται.

«Αυτό πουλάει» και «Αυτό ζητάει ο κόσμος»

Και ειναι και οι δύο φράσεις ταυτόχρονα το μεγαλύτερο ψέμα και το άλλοθι που έχει η δημοσιογραφία στη χώρα μας για να ταΐζει την κοινωνία σκατά πασπαλισμένα με ζάχαρη για να περάσουν για κουραμπιέδες.
 
Η αλήθεια είναι ότι η δημοσιογραφία επιλέγει τι θα απασχολήσει την κοινωνία. Η δημοσιογραφία επιλέγει για πιο ζήτημα θα ενημερώσει τον κόσμο, ποιο θα αναδείξει, ποιο θα κάνει πρώτο θέμα και ποιο θα το θάψει με μια αράδα σε μια γωνία μιας ιστοσελίδας ή και καθόλου.

Και με την ασπίδα του «αυτό πουλάει - αυτό ζητάει ο κόσμος» τις περισσότερες φορές στις πρώτες θέσεις των ειδήσεων, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο κλπ βλέπουμε να αναδεικνύονται θέματα όπως η συνάντηση που δεν έγινε ποτέ μεταξύ Σουνακ - Μητσοτάκη, ή πότε βγήκε για ποτό ο Κασσελάκης και πότε πήγε γυμναστήριο, ή ποιος παντρεύτηκε, ποιος χώρισε και ποιος κεράτωσε.
 
Γεμίζουμε τις πρώτες θέσεις στην επικαιρότητα και σπαταλάμε πολύτιμο χρόνο από τον πολίτη μεταδίδοντας του είδησεις σκουπίδια με τη δικαιολογία ότι ζητάει να τα μάθει.

Στο τέλος της μέρας όμως αν ο καθένας απο εμάς αναρωτηθεί τι στην πραγματικότητα τον απασχολεί, τι στην πραγματικότητα τον καίει θα καταλάβουμε ότι δεν είναι ούτε η συνάντηση του Μητσοτάκη με τον Σουνακ, ούτε ο Κασσελάκης που πήγε γυμναστήριο ούτε κουτσομπολιά.

Κανένας πολίτης δεν ξυπνάει το πρωί και αναρωτιέται τι βρακί να φόρεσε ο τάδε. Ή αν χώρισε τη μία και κεράτωσε την άλλη.
 
Οι πολίτες έχουν θέματα που τους απασχολούν. Είναι η οικονομία, η εγκληματικότητα, η υγεία, η παιδεία, οι εργασιακές σχέσεις.
 
Το ρεύμα που δεν θα έχει να πληρώσει τέλος του μήνα, το σούπερ μάρκετ που θα πρέπει να γεμίσει το καλάθι με τρόφιμα, τη σύνταξη και το μισθό που δεν φτάνουν για να βγει ο μήνας. Το παιδί του που δέχεται απειλές και μπουλινγκ στο σχολείο. Τον άνθρωπο του που πρέπει να περιμένει δύο χρόνια στην ουρά για μια εγχείρηση στο νοσοκομείο. Τα καλοριφέρ που θα μείνουν σβηστά και αυτό το χειμώνα γιατί δεν έχει να πληρώσει για θέρμανση.
 
Αυτά θέλει να μάθει. Αυτά αναρωτιέται όταν ξυπνάει και μέσα στη μέρα του. Αυτά τον απασχολούν. Και αυτά είναι θέματα που θα εξαφανιστούν σε μία θάλασσα ειδησεογραφικής παπαρολογίας. Που θα υποβαθμιστούν σε ένα 3λεπτο συζήτησης στο πάνελ όταν θα σπαταλήσουν 10 λεπτά για να μάθει καταπιεί ο μέλος πολίτης το γιατί δεν έγινε η συνάντηση Σούνακ - Μητσοτάκη και γιατί πήγε για ποτό με την κοινοβουλευτική του ομάδα ο Κασσελάκης.
 
Γιατί η δημοσιογραφία στην Ελλάδα ξέρει πολλά καλά πως να αναδεικνύει θέματα που απασχολούν την κοινωνία αλλά ξέρει πολύ καλύτερα πως να τα θάβει.


Πηγή:facebook



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου