Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Millennials, μια γενιά ίσως όχι και τόσο ευτυχισμένη...

Πουαριγε


Millennials, ένας όρος που γίνεται ευρέως γνωστός και πολλοί από εμάς αυτή τη στιγμή στον πλανήτη βρισκόμαστε κάτω από την ομπρέλα του όρου. Με λίγα λόγια είναι η γενιά που εμφανίζεται χρονολογικά από τη δεκαετία του 1980 και έπειτα, φανερά επηρεασμένη από τα πεπραγμένα των προηγούμενων χρόνων. Οι millennials είναι ο κουβαλητής των κακών αλλά και των καλών της προηγούμενης γενιάς, αυτής που την έχει επηρεάσει περισσότερο από κάθε άλλη η ανθρωπιστική, οικονομική, κοινωνική παγκόσμια κρίση που βιώνουμε. Αυτή η γενιά λήγει περίπου το 2000 και θα έρθει η επόμενη...

Ποιες ακόμα είναι οι διαφορές με ανθρώπους που έχουν γεννηθεί πριν το 1980; Είναι η γένια που έχει σπάσει αρκετά δεσμά. Για παράδειγμα, στον δυτικό κόσμο διαπιστώνουμε μεγαλύτερα ποσοστά αθεΐας, αθρησκείας, αγνωστικισμού. Ακόμα ο γάμος τελείται σε όλο και μεγαλύτερες ηλικίες και η απόκτηση παιδιών επίσης σημειώνει καθυστέρηση και μείωση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτά τα γεγονότα αφορούν τους εαυτούς μας όσον αφορά όμως την κοινωνία διαπιστώνουμε μια αύξηση της απολίτικ στάσης, μια αποστασιοποιήση για τα κοινωνικά-πολιτικά τεκταινόμενα.

Θεωρείται επίσης μια γενιά με νέο χαρακτήρα στην αγοραστική της συμπεριφορά, σπάει τον πατροπαράδοτο τρόπο αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών καθώς χρησιμοποιεί το internet για τις αγορές και τις συναλλαγές της, οπότε ξεπηδούν νέες μορφές εργασίας-επιχειρήσεων (online shops, social influecer κτλ). Αυτή η συμπεριφορά εντοπίζεται και στον τρόπο ενημέρωσης, η παράγωγη της κλασσικής έντυπης έκδοσης εφημερίδας ή  περιοδικού σπανίζει στις μέρες μας.

Διακρίνουμε την αλλαγή συμπεριφοράς και σε άλλους τομείς όπως η ψυχαγωγία και η διασκέδαση. Ηλεκτρονικά παιχνίδια, ψηφιακή μουσική, εκπομπές στην τηλεόραση και πλέον στο διαδίκτυο.

Μεγάλες αλλαγές υπήρξαν και στην επικοινωνία. Πρώτα δείγματα ήταν τα κινητά τηλέφωνα και αργότερα οι υπολογιστές με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και έπειτα social media, viber, whats up ή οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα διαδικτυακής επικοινωνίας.

Υπάρχει όμως και μια άλλη ονομασία για τους millenianns, η γενιά του εγώ. Μια βαρύγδουπη δήλωση, η οποία δηλώνει εγωισμό, εγωκεντρικότητα, ίσως και ατομισμό. Γιατί όμως και όλο αυτό που οδηγεί αυτά τα άτομα; Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η επιρροή από τα social media οδηγεί στο να έχουμε ανάγκη τη φήμη και την αποδοχή από άτομα τα οποία δεν γνωρίζουμε ουσιαστικά. Ανάγκη υλικών αγαθών και υπηρεσιών με σκοπό την ικανοποίηση ενός καινούργιου εαυτού που θυμίζει κάτι από άλλες εποχές αλλά οι περιστάσεις και οι ελλείψεις είναι αλλιώτικες, οπότε και οι ανάγκες διαφοροποιούνται.

Αυτή η γενιά της χιλιετίας είναι μπερδεμένη και τα περιμένει όλα έτοιμα γιατί τα έλαβε όλα έτοιμα.

Μπορούμε σχετικά εύκολα να θεωρήσουμε πως αυτό ''το σύνολο ανθρώπων του εγώ'' έχει και είχε πρόσβαση στη γνώση όπως καμία άλλη γενιά του παρελθόντος, πως είναι οι περισσότεροι άνθρωποι που ήξεραν να διαβάσουν, να έχουν πτυχία, ξένες γλώσσες. Ευκαιρίες που δεν είδε κανείς στα προηγούμενα χρόνια που έσβησαν.

Είναι καλά, όχι πλασματικά καλά, αυτοί οι άνθρωποι;

Άνθρωποι γεμάτο άγχος, με ένα  συνεχές ανικανοποιήτο αίσθημα και μια ανασφάλεια του τύπου ''δεν είμαι αρκετός''.  Η σκέψη αυτή οφείλει να ξεκινήσει από την αρχή της για να βρούμε τη ρίζα του προβλήματος.

Γονείς. Τι δίνουν στα παιδιά τους, τι τους διδάσκουν; Τους έδιναν ο,τι επιθυμούσαν την ίδια στιγμή, τους έμαθαν πως είναι ξεχωριστοί, πως κάνεις δεν είναι σαν αυτούς. Ναι, το κάθε άτομο είναι μοναδικό αλλά κάνεις δεν μίλησε πως υπάρχουν χιλιάδες άλλα άτομα που είναι καλύτεροι από εσένα. Πως θα υπάρξουν εμπόδια αξεπέραστα και δεν θα υπάρχει ο γονιός για να κινήσει βουνά. Πως η ζωή είναι και ανάποδη. Λίγοι γονείς έδειξαν σε αυτά τα παιδιά, πλέον ενήλικες, πως υπάρχουν δυσκολίες στο διάβα τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως οι γονείς αντί να επιπλήττουν τα παιδιά ζητούσαν από τους καθηγητές ευνοϊκότερη  μεταχείριση στη βαθμολογία για τα παιδιά τους χωρίς να έχει υπάρξει η ανάλογη προσπάθεια.

Ας συνεχίσουμε σε τι περιβάλλον κινούνται  ως άτομα. Βιώνουν  τον κόσμο μέσα από μια οθόνη.  Μία φιλτραρισμένη ζωή. Μία ζωή πλασματικά καλύτερη από αυτή που βιώνουν και αυτό το γνωρίζουν και νιώθουν άσχημα ενδόμυχα για αυτό. Παρακολουθούν μέσα από μια κλειδαρότρυπα τη ζωή άλλων ανθρώπων και θεωρούν πως η ζωή αυτή που κοίταξαν για λίγα λεπτά πως είναι καλύτερη από τη δική τους. Συνταγή για την κατάθλιψη του ανεκπλήρωτου.

Πολλοί νιώθουν πως είναι σημαντικοί γιατί αρέσουν σ' ένα σύνολο γνωστών ή άγνωστων ανθρώπων και ξαφνικά αν δεν έχουν την αρέσκεια ενός χ αριθμού νιώθουν μικροί και λίγοι.  Συνταγή για μια περιττή ανασφάλεια.

Εθισμός στην τεχνολογία, στα κινητά. Η ζωή τους κυλάει μέσα από αυτή και βιώνουν έναν πανικό αν βρεθούν χωρίς το κινητό τους. Αβοήθητοι. Ανεβαίνει οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή τους. Κατά συνέπεια την εκθέτουν και έρχονται έμμεσα υπόλογοι για αυτή τη ζωή σε άτομα που με έμμεσο τρόπο τους κρίνουν.

Ένα άλλο συστατικό ανιαρής ζωής της ''γενιάς της χιλιετίας'' είναι πως έχουν ως κριτήριο ευτυχίας την απόκτηση υλικών αγαθών και μόνο. Σίγουρα γεμίζει το είναι τους για λίγες στιγμές αλλά αυτό είναι παροδικό. Μόλις περάσει το κενό το νιώθουν και ζητούν ταχύτατα την συμπλήρωση του κενού με ένα άλλο αγαθό. Πλασματική ευτυχία ονομάζεται.

Αυτή η γενιά ασκεί μεγάλη επιρροή στο σήμερα, τι αποτελέσματα θα έχει στις επόμενες ακόμα ακαθόριστο. Μια γενιά που σίγουρα έφερε αλλαγές, που έχει κάνει καλό και κακό στον εαυτό της...

Πηγή: enfo.gr



Πουαριγε: Σχετικά με τον Συντάκτη




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου