Άρης Χατζηστεφάνου
Το 1993 η Bjork παρουσίασε το video clip του τραγουδιού Big Time Sensuality, το οποίο γυρίστηκε στην καρότσα ενός φορτηγού που διέσχιζε τη Νέα Υόρκη.
Χάρη στον σκηνοθέτη και φωτογράφο Στέφαν Σεντνάουι, ο οποίος είχε επιμεληθεί παραγωγές των Red Hot Chili Peppers, των U2 κ.α, το βίντεο αποτέλεσε μια από τις πιο αξιομνημόνευτες δουλειές της δεκαετίας του ’90.
Συμπέρασμα πρώτο, λοιπόν: Στην καντάδα που πραγματοποίησε η Πρωτοψάλτη στους δρόμους της Αθήνας, και η οποία επικρίθηκε για πολύ «κακή αισθητική», σίγουρα δεν έφταιγε το φορτηγό.
Θα ήταν φυσικά άδικο να αναμένουμε αντίστοιχη αισθητική με αυτή του video clip της Bjork, για το οποίο δαπανήθηκαν ατελείωτες εργατοώρες και αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Υπάρχουν όμως κάποιες άλλες λεπτομέρειες που προσβάλλουν βάναυσα την αισθητική μας. Για αυτές δεν ευθύνεται αναγκαστικά η Πρωτοψάλτη.
Όταν η Bjork περιφερόταν στους δρόμους της Νέας Υόρκης η αστυνομία προσπάθησε πολλές φορές να τη σταματήσει και μάλιστα με επιθετικό τρόπο, όπως ανέφερε η ίδια σε συνέντευξή της. «Ήμασταν σαν τους αναρχικούς που τους κυνηγάει η αστυνομία» έλεγε χαρακτηριστικά. Αντίθετα το φορτηγό της Πρωτοψάλτη συνοδευόταν από μοτοσυκλετιστές της αστυνομίας σαν να ήταν η οχηματοπομπή κάποιου πολιτικού.
Στα γυρίσματα της Bjork ο κόσμος την επευφημούσε και κάποιοι ανέβηκαν στην καρότσα για να χορέψουν μαζί της. Το φορτηγό της Πρωτοψάλτη συνοδευόταν κυρίως από φωτογράφους και δημοσιογράφους. Το είχε πληρώσει ο Δήμαρχος Αθηναίων, ο οποίος το έστειλε στην οικογένειά του, δηλαδή στο μέγαρο Μαξίμου για να φωτογραφηθεί μαζί του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ήταν φυσικά άδικο που δεν σταμάτησε και στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου να το χαιρετίσει και η Ντόρα Μπακογιάννη από το μπαλκόνι του γραφείου της. Ήταν επίσης δύσκολο να περάσει και από το νεκροταφείο της Κρήτης, όπου αναπαύεται ο πάτερ φαμίλιας της πολιτικής δυναστείας, για να του αφήσουν μερικά λουλούδια.
Ευθύνεται για κάτι από όλα αυτά η Πρωτοψάλτη; Μάλλον όχι. Όπως δήλωσε τουλάχιστον σε συνέντευξή της, δεν ήταν ενήμερη ότι θα περνούσε από το Μαξίμου αφού αυτό αποφασίστηκε από τον Μπακογιάννη και τον Μητσοτάκη.
Ούτε φυσικά ευθύνεται για τον συνωστισμό που επικράτησε στο Μαξίμου. Απλώς ο Μητσοτάκης αποδείχθηκε τόσο ικανός να ακολουθήσει τις συμβουλές των επιστημόνων όσο ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος στην τελευταία έκλειψη ηλίου κοίταξε απευθείας τον ήλιο χωρίς προστατευτικά γυαλιά.
Τα προβλήματα είναι προφανώς βαθύτερα. Όπως κατήγγειλε με ανακοίνωσή του το δημοτικό σχήμα Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα ο δήμος «αρνήθηκε να διανέμει κουπόνια για την κάλυψη επισιτιστικών αναγκών των οικογενειών που το έχουν ανάγκη μετά το κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών και των σχολείων». Επίσης «αρνήθηκε να απαλλάξει τους άνεργους και φτωχούς κατοίκους της πόλης μας – που ειδικά τώρα, αυξάνονται εκθετικά – από τα δημοτικά τέλη».
Δεν είμαστε μίζεροι και σοβαροφανείς όταν λέμε ότι η φιέστα προσέβαλε την αισθητική μας. Δεν καταδικάζουμε την ιδέα, ούτε τα τραγούδια. Ξέρουμε να γιορτάζουμε και να γελάμε ακόμη και μέσα στις μεγαλύτερες τραγωδίες και αυτό είναι απόλυτα ανθρώπινο. Ξέρουμε επίσης ότι το κόστος ενός φορτηγού είναι πρακτικά ανύπαρκτο και δεν επιβαρύνει το δημοτικό προϋπολογισμό.
Μας προσβάλλουν όμως οι επικοινωνιακές φιέστες που πραγματοποιούνται για να καταγραφούν από τα μπουκωμένα με 20 εκατομμύρια ευρώ ΜΜΕ.
Όσο για την Πρωτοψάλτη είχε προλάβει να προσβάλλει την αισθητική μας μερικούς μήνες νωρίτερα όταν πόσταρε φωτογραφίες με τσολιάδες που ανέβαζαν την ελληνική σημαία. Ήταν η εποχή που η ελληνική ακροδεξιά έστηνε τάγματα εφόδου στα σύνορα και κάποιοι αντιμετώπιζαν τους κυνηγημένους μετανάστες και τους πρόσφυγες σαν εισβολείς.
Ίσως βέβαια αν δεν είχε πάρει τη συγκεκριμένη θέση να μην ήταν αυτή που θα τραγουδούσε σήμερα στο φορτηγό. Θα είχαν βάλει τον Ρουβά να τραγουδά το «μακαρόνια με κιμά». Τη βενζίνη θα πλήρωνε η οικογένεια Βαρδινογιάννη, όπως έκανε παλαιότερα για τα άρματα μάχης στις στρατιωτικές παρελάσεις. Αντί για τον Μητσοτάκη θα χειροκροτούσε ο Σαββόπουλος και μπορεί να τον σκιτζάριζε και ο Αρκάς.
Καλλιτέχνες να προσφέρουν θεάματα έχουμε. Άρτο δεν έχουμε.
Πηγή: info-war.gr
Άρης Χατζηστεφάνου: Σχετικά με τον Συντάκτη
Το 1993 η Bjork παρουσίασε το video clip του τραγουδιού Big Time Sensuality, το οποίο γυρίστηκε στην καρότσα ενός φορτηγού που διέσχιζε τη Νέα Υόρκη.
Χάρη στον σκηνοθέτη και φωτογράφο Στέφαν Σεντνάουι, ο οποίος είχε επιμεληθεί παραγωγές των Red Hot Chili Peppers, των U2 κ.α, το βίντεο αποτέλεσε μια από τις πιο αξιομνημόνευτες δουλειές της δεκαετίας του ’90.
Συμπέρασμα πρώτο, λοιπόν: Στην καντάδα που πραγματοποίησε η Πρωτοψάλτη στους δρόμους της Αθήνας, και η οποία επικρίθηκε για πολύ «κακή αισθητική», σίγουρα δεν έφταιγε το φορτηγό.
Θα ήταν φυσικά άδικο να αναμένουμε αντίστοιχη αισθητική με αυτή του video clip της Bjork, για το οποίο δαπανήθηκαν ατελείωτες εργατοώρες και αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Υπάρχουν όμως κάποιες άλλες λεπτομέρειες που προσβάλλουν βάναυσα την αισθητική μας. Για αυτές δεν ευθύνεται αναγκαστικά η Πρωτοψάλτη.
Όταν η Bjork περιφερόταν στους δρόμους της Νέας Υόρκης η αστυνομία προσπάθησε πολλές φορές να τη σταματήσει και μάλιστα με επιθετικό τρόπο, όπως ανέφερε η ίδια σε συνέντευξή της. «Ήμασταν σαν τους αναρχικούς που τους κυνηγάει η αστυνομία» έλεγε χαρακτηριστικά. Αντίθετα το φορτηγό της Πρωτοψάλτη συνοδευόταν από μοτοσυκλετιστές της αστυνομίας σαν να ήταν η οχηματοπομπή κάποιου πολιτικού.
Στα γυρίσματα της Bjork ο κόσμος την επευφημούσε και κάποιοι ανέβηκαν στην καρότσα για να χορέψουν μαζί της. Το φορτηγό της Πρωτοψάλτη συνοδευόταν κυρίως από φωτογράφους και δημοσιογράφους. Το είχε πληρώσει ο Δήμαρχος Αθηναίων, ο οποίος το έστειλε στην οικογένειά του, δηλαδή στο μέγαρο Μαξίμου για να φωτογραφηθεί μαζί του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ήταν φυσικά άδικο που δεν σταμάτησε και στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου να το χαιρετίσει και η Ντόρα Μπακογιάννη από το μπαλκόνι του γραφείου της. Ήταν επίσης δύσκολο να περάσει και από το νεκροταφείο της Κρήτης, όπου αναπαύεται ο πάτερ φαμίλιας της πολιτικής δυναστείας, για να του αφήσουν μερικά λουλούδια.
Ευθύνεται για κάτι από όλα αυτά η Πρωτοψάλτη; Μάλλον όχι. Όπως δήλωσε τουλάχιστον σε συνέντευξή της, δεν ήταν ενήμερη ότι θα περνούσε από το Μαξίμου αφού αυτό αποφασίστηκε από τον Μπακογιάννη και τον Μητσοτάκη.
Ούτε φυσικά ευθύνεται για τον συνωστισμό που επικράτησε στο Μαξίμου. Απλώς ο Μητσοτάκης αποδείχθηκε τόσο ικανός να ακολουθήσει τις συμβουλές των επιστημόνων όσο ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος στην τελευταία έκλειψη ηλίου κοίταξε απευθείας τον ήλιο χωρίς προστατευτικά γυαλιά.
Τα προβλήματα είναι προφανώς βαθύτερα. Όπως κατήγγειλε με ανακοίνωσή του το δημοτικό σχήμα Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα ο δήμος «αρνήθηκε να διανέμει κουπόνια για την κάλυψη επισιτιστικών αναγκών των οικογενειών που το έχουν ανάγκη μετά το κλείσιμο των βρεφονηπιακών σταθμών και των σχολείων». Επίσης «αρνήθηκε να απαλλάξει τους άνεργους και φτωχούς κατοίκους της πόλης μας – που ειδικά τώρα, αυξάνονται εκθετικά – από τα δημοτικά τέλη».
Δεν είμαστε μίζεροι και σοβαροφανείς όταν λέμε ότι η φιέστα προσέβαλε την αισθητική μας. Δεν καταδικάζουμε την ιδέα, ούτε τα τραγούδια. Ξέρουμε να γιορτάζουμε και να γελάμε ακόμη και μέσα στις μεγαλύτερες τραγωδίες και αυτό είναι απόλυτα ανθρώπινο. Ξέρουμε επίσης ότι το κόστος ενός φορτηγού είναι πρακτικά ανύπαρκτο και δεν επιβαρύνει το δημοτικό προϋπολογισμό.
Μας προσβάλλουν όμως οι επικοινωνιακές φιέστες που πραγματοποιούνται για να καταγραφούν από τα μπουκωμένα με 20 εκατομμύρια ευρώ ΜΜΕ.
Όσο για την Πρωτοψάλτη είχε προλάβει να προσβάλλει την αισθητική μας μερικούς μήνες νωρίτερα όταν πόσταρε φωτογραφίες με τσολιάδες που ανέβαζαν την ελληνική σημαία. Ήταν η εποχή που η ελληνική ακροδεξιά έστηνε τάγματα εφόδου στα σύνορα και κάποιοι αντιμετώπιζαν τους κυνηγημένους μετανάστες και τους πρόσφυγες σαν εισβολείς.
Ίσως βέβαια αν δεν είχε πάρει τη συγκεκριμένη θέση να μην ήταν αυτή που θα τραγουδούσε σήμερα στο φορτηγό. Θα είχαν βάλει τον Ρουβά να τραγουδά το «μακαρόνια με κιμά». Τη βενζίνη θα πλήρωνε η οικογένεια Βαρδινογιάννη, όπως έκανε παλαιότερα για τα άρματα μάχης στις στρατιωτικές παρελάσεις. Αντί για τον Μητσοτάκη θα χειροκροτούσε ο Σαββόπουλος και μπορεί να τον σκιτζάριζε και ο Αρκάς.
Καλλιτέχνες να προσφέρουν θεάματα έχουμε. Άρτο δεν έχουμε.
Πηγή: info-war.gr
Άρης Χατζηστεφάνου: Σχετικά με τον Συντάκτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου