Συνέντευξη του πρώην διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Αργοστολίου για τις καταγγελίες για το ΕΠΑΛ
Η Κεφαλονιά την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας στο πανελλήνιο μετά την δημοσίευση μακροσκελούς καταγγελίας καθηγητή για γεγονότα και περιστατικά εκφοβισμού του από μαθητές ΕΠΑΛ . Στα δημοσιεύματα δεν αναφερόταν το 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου όμως στην καταγγελία υπήρχε ένα συμβάν που ταυτοποιούσε το συγκεκριμένο σχολείο.
Με αυτόν τον ακραίο τρόπο αναδείχτηκαν προβλήματα και πολιτικές που έχουν φέρει το 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου (Λάσση) στη σημερινή κατάσταση.
Το kefaloniapress κάνει συνέχεια ρεπορταζ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο σχολείο, σοβαρά προβλήματα υποδομών, συστέγασης, υπεράριθμων μαθητών, αλλά και για τις επιτυχίες των καθηγητών και των μαθητών του.
Ομως, τι είναι αυτό που συνέβαλε ώστε τα 4-5 «παραβατικά παιδιά» να καταλήξουν μέσα σε ένα χρόνο σε «συμμορία 25 και άνω παιδιών»;
O πλέον κατάλληλος για να μιλήσει για το θέμα είναι ο πρώην διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ , καθηγητής Γεράσιμος Βασιλάτος. Ο κ. Βασιλάτος από την φετινή σχολική χρονιά έχει μετατεθεί σε διοικητική θέση στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς – Ιθάκης. Εκεί και τον συνάντησε η Ελένη Χιόνη του kefaloniapress και συνομίλησε περισσότερο από μια ώρα μαζί του, στον πανελλήνιο απόηχο των καταγγελιών του παραιτηθέντος καθηγητή του ΕΠΑΛ.
Κύριε καθηγητά , πείτε μας πως φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου;
Στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου έχω υπηρετήσει 20 χρόνια σαν καθηγητής και τα τελευταία 4 χρόνια σαν διευθυντής. Από το σχολείο έφυγα μετά το τέλος του περυσινού διδακτικού έτους και από τον Ιούλιο εργάζομαι μέσω της κινητικότητας στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς και Ιθάκης.
Το σχολείο στεγάζεται σε αίθουσες προκάτ βαρέου τύπου αντισεισμικές, οι οποίες τοποθετήθηκαν πίσω από το παλαιό κτίριο της Μαθητικής Εστίας στη Λάσση πριν περίπου 30 χρόνια, χωρίς κανένα σχεδιασμό που να καλύπτει πυρασφάλεια, στοιχειώδεις υποδομές όπως γυμναστήριο και αίθουσα εκδηλώσεων.
Και από κει και πέρα το σχολείο, όπως το έλεγα και εγώ σχολείο «τρενάκι», λόγω της συγκυριακής και αποσπασματικής συμπλήρωσης αιθουσών, αφέθηκε στη τύχη του.
Δεν υπήρξε ποτέ μία μελέτη διαμόρφωσης του χώρου και χρήσεων με αποτέλεσμα να μην έχει δικό του περιφραγμένο χώρο με πόρτα εισόδου – εξόδου, χώρους πάρκινγκ κλπ.
Μπήκανε κουτιά. Τέσσερα κουτιά και ονομάστηκαν σχολείο..
Ναι, κουτιά. Πες τε μου ένα άλλο σχολείο στην Κεφαλονιά, ένα τόπο με μεγάλα προβλήματα εκπαιδευτικής στέγης, που δεν είναι τουλάχιστον περιφραγμένο. Έχουμε μια πόρτα που φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του παλιού κτιρίου της Μαθητικής Εστίας το 1961, να εξυπηρετεί σήμερα ένα σχολείο το 2022.
Ναι. Το έχουμε επισημάνει το πρόβλημα με ρεπορταζ…
Επιπρόσθετα το παλιό κτίριο της Μαθητικής Εστίας εκτός από τους προφανείς κινδύνους που δημιουργεί στην εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργεί και ως φυσικό εμπόδιο στην έξοδο εκπαιδευτικών και μαθητών σε περίπτωση σεισμού και πυρκαγιάς.
Και όχι μόνο αυτό. Στον ίδιο χώρο συστεγάζονται άναρχα: το παλιό νομαρχιακό ΚΕΚ, το ΔΙΕΚ Κεφαλληνίας και η χορωδία και μαντολινάτα Αργοστολίου. Τι σημαίνει αυτό ; ότι υπάρχουν μεγάλες κοινωνικές ανάγκες εκπαιδευτικής και πολιτιστικής στέγασης και συσσωρεύονται εκεί χωρίς σχεδιασμό.
Άρα είναι θέμα η υποδομή του σχολείου;
Μεγάλο …. τεράστιο.
Δεν προσφέρει ούτε καν στοιχειώδη ασφάλεια στην ανθρώπινη ζωή..
Δυστυχώς έτσι είναι. Τα μόνα που καταφέραμε με την βοήθεια της Αντιπεριφέρειας είναι να καθαρίσουμε το πάνω οικόπεδο των 12 στρεμμάτων από τα πεσμένα πεύκα του Ιανού και να δρομολογήσουμε ,μετά από 3 χρόνια , την μελέτη υλοτόμησης του δάσους των 8 στρεμμάτων – ιδιοκτησίας και αυτό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ- που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Στοιχειωδώς για να μη πάρετε φωτιά.
Στοιχειωδώς για να μη πάρουμε φωτιά μας έχουν πάρει οι διαδικασίες 3-4 χρόνια, χωρίς να έχει καθαριστεί ακόμη από κάτω το δάσος.
Η ουσία τώρα του θέματος. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον πόσα παιδιά φιλοξενούνται;
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το σχολείο είχε διαχρονικά μια κλιμάκωση από 100-120 μαθητές για να φθάσει στους 163 πέρυσι, κατατάσσοντας το πρώτο λύκειο στην Κεφαλονιά σε μαθητικό δυναμικό. Φέτος από ότι μαθαίνω έχει επέλθει μείωση του αριθμού των μαθητών και κατά πως φαίνεται του χρόνου θα υπάρξει και άλλη.
Φοιτούν παιδιά που δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στα ΑΕΙ και γράφονται στο ΕΠΑΛ για μια πρακτική…
Ναι. Ανάμεσα σε αυτά τα παιδιά είχαμε πάντα και κάποιους δύσκολους χαρακτήρες, όπως σε κάθε σχολείο , αλλά κατορθώναμε και το διαχειριζόμαστε. Μάλιστα κάθε χρόνο είχαμε αξιοσημείωτες εισαγωγές μαθητών μας σε πανεπιστήμια όλων των τομέων Υγείας, οικονομίας και Πληροφορικής. Τα πράγματα όμως αλλάξανε τον τελευταίο χρόνο …
Πότε ξέφυγε η κατάσταση;
Πέρσι. Εγώ ξεκίνησα πριν 4 χρόνια σαν διευθυντής. Βάλαμε μια στρατηγική με το σύλλογο Εκπαιδευτικών να βγάλουμε το σχολείο προς τα έξω, το βγάλαμε προς τα έξω, τι σημαίνει το ‘βγάλαμε προς τα έξω; Κοινοποιήσαμε τις επιτυχίες που είχαμε στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, γιατί πχ πήραμε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό της Περιφέρειας, αναδεικνύοντας το έργο του εργοστασίου αφαλάτωσης νερού στον Κούταβο. Επιπλέον επικοινωνήσαμε ότι το σχολείο αυτό μέσω του διαφορετικού αναλυτικού προγράμματος που έχει από τα γενικά λύκεια εκτός από ένα απολυτήριο λυκείου δίνει και πτυχίο στις ειδικότητες νοσηλευτικής, διοίκησης και οικονομίας, τουριστικών επαγγελμάτων καθώς και δικτύων και εφαρμογών πληροφορικής.
Τα πτυχία μας είναι αναγνωρισμένα από την Ε.Ε. επιπέδου 4. Μέσα από μία δημόσια δομή όπως τα ΕΠΑΛ οι μαθητές μετά από την αποφοίτηση τους μπορούν να εξασκήσουν επάγγελμα, δηλαδή οι νοσηλεύτριες εάν κάνουν 6 μήνες πρακτική με το πτυχίο μόνο του ΕΠΑΛ μπορούν να ανοίξουν βιβλία στην εφορία. Κάναμε αγώνα, από διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, ΕΣΠΑ, σχολική επιτροπή, χορηγίες, στήσαμε ένα εργαστήριο Υγείας, πήραμε εξοπλισμό για τα εργαστήρια πληροφορικής. Όλη αυτή η δουλειά που κάναμε, έφερε πολύ κόσμο στο σχολείο.
Προκλήθηκε δηλαδή έκρηξη προσέλευσης μαθητών.
Ακριβώς! Σκεφτείτε ότι φέρναμε μαθητές από Πόρο με λεωφορείο 50άρι που εξυπηρετούσε και την περιοχή της Λειβαθούς.
Τι άλλαξε την περσινή σχολική χρονιά ως προς την παραβατική συμπεριφορά;
Διαχρονικά όπως όλα τα σχολεία είχαμε πάντα κάποιους δύσκολους χαρακτήρες που τους διαχειριζόμαστε με τον δέοντα παιδαγωγικό τρόπο. Πέρυσι όμως μας ήρθαν μαθητές στην Α΄ λυκείου με πρωτόγνωρα μεγάλα γνωστικά κενά –λόγω καραντινών και μη παρακολούθησης μαθημάτων, και με σύνθετα οικογενειακά κοινωνικό – οικονομικά προβλήματα.
Η πανδημία και οι καραντίνες συνέβαλαν στην έκρηξη παραβατικών συμπεριφορών;
Ναι. Άρχισαν να έχουν κάποιοι – μεμονωμένα- παραβατικές συμπεριφορές, όπως τις περιγράφει ο συνάδελφος στην καταγγελία του. Οι καθηγητές προσπάθησαν να διαχειριστούν το σύνθετο πρόβλημα των γνωστικών κενών και των μεμονωμένων παραβατικών συμπεριφορών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επιπλέον, κάναμε μια σειρά από ενέργειες, ό,τι προέβλεπε ο νόμος. Επιβολή όλων των παιδαγωγικών μέτρων κλιμακωτά με καταγραφή τους στο my school, σύγκληση γενικής συνέλευσης γονέων, σύγκληση συνέλευσης γονέων κατά τάξη, μεμονωμένες συνεδρίες ενημέρωσης και υποστήριξης γονέων.
Ερχόντουσαν οι γονείς; Συμμετείχαν; Βοηθούσαν;
Μεμονωμένα ναι. Στις συνελεύσεις συμμετείχε περίπου το 1/3 των γονιών.
Συμμετείχαν οι γονείς των παιδιών που είχανε παραβατική συμπεριφορά ;
Ναι. Βέβαια.
Ήταν δηλαδή σε γνώση της οικογένειας η συμπεριφορά των παιδιών τους;
Βεβαίως. Μάλιστα στο γραφείο του διευθυντή υπάρχει ένα στρογγυλό τραπέζι ειδικά για να υποδεχόμαστε τους γονείς και να κουβεντιάζουμε μαζί τους.
Υπήρξαν οικογένειες που ζήτησαν βοήθεια και ψυχολογική στήριξη;
Συνήθως φοβούνται να κοινοποιήσουν το πρόβλημα τους, ειδικότερα όταν τα παιδιά τους παρουσιάζουν εκπαιδευτικές και μαθησιακές δυσκολίες.
Δείτε όμως πως έχει το θέμα. Καλεί ο δ/ντης το παιδί στο γραφείο του για επίπληξη, το παιδί συναισθάνεται την κατάσταση, αντιδράει θετικά, πολλές φορές κλαίει και ζητάει συγνώμη. Κλαίμε και εμείς μαζί του. Μόλις βγει όμως από το γραφείο μας, πέφτει στο ίδιο περιβάλλον, δεν υπάρχει ένα χέρι βοήθειας έξω απο την πόρτα για να το στηρίξει.. Το ίδιο και με τις οικογένειες. Αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, έχουν συναίσθηση της κατάστασης αλλά μόλις βγουν από το γραφείο του καθηγητή είναι μόνες στο ίδιο δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον. Και επανέρχονται στα ίδια.. Αναζητούμε αυτό το χέρι βοήθειας προς την οικογένεια. Αναζητούμε μια δομή που θα ασχοληθεί με την δυσλειτουργική οικογένεια και τα παιδιά της.
Κάνατε κάτι για αυτό;
Προσπαθούσαμε να στήσουμε ένα δίκτυο με τους τοπικούς φορείς κοινωνικής υποστήριξης που υπάρχουν στην πόλη. Το Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο του νοσοκομείου, τον Απόπλου, την Μετάβαση, το συμβουλευτικό κέντρο γυναικών, το κέντρο Ρομά, την πρόνοια. Πολλοί φορείς με πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό. Όμως η πρόταση που κάνω είναι να φτιαχτεί ένα συντονιστικό κέντρο αυτών των φορέων που θα δημιουργεί Ομάδες Έργου που θα επεμβαίνουν και θα υποστηρίζουν την οικογένεια στόχο από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σε κανέναν από τους κοινωνικούς φορείς του Νομού μας δεν υπάρχει εξειδίκευση για την οικογένεια.
Για να είμαστε πιο κοντά στα παιδιά καταλήξαμε να δημιουργήσουμε τρία τμήματα 10μελή στην Α΄ λυκείου σε σύνολο περίπου 30 μαθητών.
Δηλαδή σπάγατε τις τάξεις για να έχετε καλύτερη επικοινωνία με τα παιδιά.
Ακριβώς. Γι’ αυτό οι απασχολούμενοι καθηγητές έφτασαν τους 34, με τα εξής όμως χαρακτηριστικά. Οι μισοί μόνιμοι, οι μισοί αναπληρωτές. Οι μισοί με πλήρες ωράριο στο σχολείο, οι μισοί να έρχονται 2 -3 μέρες και να τρέχουν σε άλλα 3 σχολεία, οπότε όπως καταλαβαίνετε όσο και αν είχαμε 3 τμήματα 10άρια στην Α’ λυκείου, ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να συμμαζέψει το πρόγραμμά του, να προσαρμοστεί και να ενσωματωθεί σε ένα σύλλογο διδασκόντων. Ηταν δύσκολη δουλειά. Επίσης διαπιστώναμε ότι μετά τον covid τα προβλήματα μέσα σε κάποιες οικογένειες των μαθητών μας είχαν πάρει ακραία μορφή.
Κατηγορείται το σχολείο ότι δεν ενημέρωσε τους αρμόδιους για αυτά τα προβλήματα. Αρμόδιες υπηρεσίες δήλωσαν άγνοια για την κατάσταση στο σχολείο.. Κρύβατε κ. καθηγητά τα προβλήματα κάτω από το χαλί;
To αντίθετο κάναμε. Όλοι ήξεραν. Ολοι είχαν ενημερωθεί για την κατάσταση στο 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου. Β΄βαθμια, Αστυνομία, Εισαγγελία, Βουλή. Ολοι ήξεραν για τα προβλήματα του σχολείου.
Πέρυσι για χρήση βαρελότου είχα κάνει μήνυση κατά αγνώστων στην Αστυνομία καθώς και παρέμβαση στην Εισαγγελία μαζί με ένα καθηγητή. Ακόμα με την βοήθεια και την υποστήριξη της ΕΛΜΕΚΙ κατατέθηκε επερώτηση στην βουλή από δύο βουλευτές του ΚΚΕ σχετικά με τα προβλήματα στις υποδομές του σχολείου, το ιδιοκτησιακό καθεστώς κλπ. Ακόμη στην ετήσια έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ανεβαίνει στην ιστοσελίδα του σχολείου και του ΙΕΠ, γίνεται αναφορά στα γνωστικά κενά και στην προσπάθεια που γίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων να υποστηριχτούν μονογονεϊκές οικογένειες, ρομά και μεταναστών.
Όλα τα μεγάλα αρνητικά τα συμβάντα έγιναν μέσα σε ένα χρόνο;
Όλα σε ένα χρόνο. Είναι καταγεγραμμένα στο βιβλίο στο πρακτικό συλλόγου διδασκόντων, στο πρακτικό του σχολικού συμβουλίου, στο ημερολόγιο σχολικής ζωής. Όλα αυτά είναι καταγεγραμμένα. Και μια σειρά από έγγραφα μέσα στην πάροδο αυτών των 4 χρονών, που ζητάνε να λυθεί το ιδιοκτησιακό και οι εγκαταστάσεις που κινδυνεύουν και φυσικά και συναντήσεις με τον αντιπεριφερειάρχη και με τον δήμαρχο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, για να παρθούν πρωτοβουλίες.
Οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έχω κάνει τέτοια έρευνα μέσα στο σχολείο, τα έχω κοινοποιήσει προς όλους. Πραγματικά με βλέπετε έτσι αναστατωμένο γιατί τα έχω πει σε όλους σε όλους, τα έχω επικοινωνήσει σε όποιον πολιτικό συναντούσα. Δεν μπορώ να βγω δημόσια να τα πω γιατί γιατί πρέπει να σέβεσαι το θεσμό και πάνω απ’ όλα πριν το κάνω αυτό έπρεπε να λειτουργήσω θεσμικά, να έχω εξαντλήσει όλη την απαιτούμενη διαδικασία.
Επίσης υπάρχει ένας πολύ χρήσιμος θεσμός μέσα στα σχολεία που λέγεται σχολικό συμβούλιο. Στο σχολικό συμβούλιο συμμετέχουνε ο αντιδήμαρχος παιδείας, υπάλληλος από τη σχολική επιτροπή, ο διευθυντής, τρεις παλιοί καθηγητές και εκπρόσωπος των γονέων και κηδεμόνων. Όπως καταλαβαίνετε εκτός του ότι λέει ο νόμος να γίνεται σχολικό συμβούλιο μια φορά το 2μηνο σε όλα τα σχολεία, είναι άξιο έρευνας να δείτε αν γίνεται και πότε.
Στο ΕΠΑΛ συνεδρίασε ποτέ το σχολικό συμβούλιο;
Στο ΕΠΑΛ κάναμε δυο σχολικά συμβούλια πέρσι με αυτή τη κατάσταση που είχε εκτραχυνθεί και υπάρχουν και τα αντίστοιχα πρακτικά υπογεγραμμένα και από εμάς και από τους αντιδημάρχους. Μάλιστα στο ένα συμμετείχε και ο αντιδήμαρχος ο κ. Σαμούρης, εκτός από τον κ. Τσιλιμιδό, γιατί οι μαθητές είχαν ξεκινήσει κάνανε φθορές στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Όταν μεγάλωσε το σχολείο και είχαμε και τον covid, το θέμα μέσα στα λεωφορεία έγινε εκρηκτικό . Μαζί με την παραβατική συμπεριφορά στη διάρκεια της διαδρομής υπήρχαν και φθορές στα λεωφορεία.
Σας μίλησα για τις εγκαταστάσεις, σας μίλησα για τη παραβατικότητα. Κάναμε όλες αυτές τις ενέργειες. Το σχολείο και ο σύλλογος έχει αυτή την εμπειρία πια. Eχουν όλα αυτά τα χαρτιά στη διάθεσή τους. Σε οποιαδήποτε προανακριτική εξέταση διενεργηθεί από το Υπουργείο, το σχολείο, επιτρέψτε μου να το πω έτσι, είναι πάρα πολύ καλά οχυρωμένο και ο σύλλογος το ίδιο.
Θα σας πω δυο πραγματάκια ακόμα. Υπάρχει ένα έγγραφο που λέει, ότι τη πόρτα πρέπει να τη κλείνει ο διευθυντής του σχολείου.
Ποια πόρτα;
Ποια πόρτα; Γι’ αυτό είπα και στο δήμαρχο Αργοστολίου όταν μου το είπε. “Ποια πόρτα κ. Μιχαλάτο;”
Το ΕΠΑΛ είναι στο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας της Λάσσης, στο δρόμο με τα περισσότερα ατυχήματα. Εχουμε θίξει έντονα το θέμα με ρεπορταζ..
Όταν πήγα στην αστυνομία για το τραγικό τροχαίο, για να δώσω κατάθεση, σε συγκεκριμένη ερώτηση του αστυνομικού «μπαίνουν αμάξια στο χώρο;» του απάντησα μπαίνουν και όχι τώρα, χρόνια ολόκληρα. Αλλά ελάτε να μου προσδιορίσετε ποιος είναι ο χώρος του σχολείου. Ελάτε να βρείτε το πορτόνι του σχολείου. Ελάτε να βάλετε μια τάξη όταν ανεβαίνουν μαθητές και τρέχουν στο παλιό κτίριο της μαθητικής εστίας η κατάσταση είναι χαοτική. Σκεφτείτε ότι κλείνουν αλουμινόπορτες στο κτίριο της εστίας με μια ντουλάπα από πίσω. Με δυο σπρωξιές έπεσε.
Φανταστείτε τους καθηγητές, οι περισσότεροι των οποίων είναι άνω των 50 ετών, να κάνουν εφημερίες και να κυνηγάνε τους μαθητές μέσα στα κτίρια.. Να κυνηγάνε 16ηρες και 17άρηδες οι 60ντάρηδες..
Πώς να βγουν οι εφημερίες; Γι’ αυτό τα έχουμε κάνει όλα αυτά για να μπορέσουμε να είμαστε και εμείς σαν οικογενειάρχες και επαγγελματίες σε ένα βαθμό κατοχυρωμένοι. Γιατί το βλέπεις ότι είναι θέμα ημερών να συμβεί το κακό, όπως τελικά και έγινε. Χάσαμε έναν μαθητή λίγα μέτρα από το σχολείο σε θανατηφόρο τροχαίο..
Έχουν παρέμβαση στη λειτουργία του σχολείου και εξωσχολικοί ;
Σε ένα σχολείο που δεν υπάρχει πορτόνι να κλείνει, σε ένα σχολείο που βρίσκεται σε 12 στρέμματα με άλλα δημόσια κτίρια, πες τε μου εσείς πως θα προστατευτεί από τον οποιοδήποτε εξωσχολικό; Πως ;
Με ποια εκπαίδευση οι καθηγητές προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις;
Δεν υπάρχει τέτοια εκπαίδευση, δεν υπάρχει πρακτική σε προσομοίωση τάξης με σενάρια αντιμετώπισης κρίσεων. Η νεαρή εκπαιδευτικός, ο νεαρός εκπαιδευτικός πέφτει από την πρώτη μέρα στα βαθιά.. Και ο θεός βοηθός..
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον έχεις λοιπόν και την απειρία συναδέλφων, που πρέπει να τους υποστηρίξεις. Γιατί όταν βλέπεις έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει τυπικά προσόντα, έχει ουσιαστικά προσόντα, έχει τη θέληση, όπως ο συνάδελφος που κατάγγειλε τα γεγονότα, , αλλά όταν θα μπει σε μια τάξη δύσκολη , τι μπορεί να συμβεί;
Θα τα χάσει. Θα πάθει σοκ.
Ο συνάδελφος απ’ αυτά που διαβάζω δεν μπορώ να τον κρίνω σε καμία περίπτωση, έτσι, σταχυολογώντας όμως με την εμπειρία μου και διαβάζοντας μέσα απ’ το internet για την εμπειρία του, ήταν καθηγητής 2 χρόνια στη παράλληλη στήριξη, δηλαδή είχε 2 παιδάκια και έκανε και Erasmus. Δεν ξέρω αν μπορώ να μιλήσω λαϊκά. Ωραίος, εντάξει, μια χαρά. Καταπληκτικός εκπαιδευτικός. Βρέθηκε όμως σε ένα καμίνι, σε καταστάσεις που δεν είχε αντιμετωπίσει άλλη φορά. Όλα αυτά που περιγράφει δεν είναι ψέματα. Αλήθεια είναι. Δεν είναι μύθος. Δεν τα φαντάστηκε. Όμως όταν μπαίνεις σε μια τάξη για πρώτη φορά και με το “καλημέρα” δίνεις 5 ωριαίες αποβολές, απ’ ότι πληροφορήθηκα, κάτι δεν γίνεται σωστά.. Και πως να γίνει .. Αν ο νέος εκπαιδευτικός δεν έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων στη τάξη χρησιμοποιεί το μόνο μέσο πειθαρχίας που ορίζει ο νόμος.
Ομως μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα είχαμε κάνει δράσεις με τη Πρόνοια, είχε έρθει και ο κ. Δημουλιός (Δ/ντης της Υπηρεσίας) , είχαμε κάνει δράσεις και όλα τα παιδιά είχαν ανταποκριθεί με ενθουσιασμό, μαζεύαμε τρόφιμα για τις οικογένειες που βρίσκονταν σε ανάγκη.
Τι γίνεται από εδώ και πέρα κύριε καθηγητά ; Από τη νέα σας θέση στην ΠΕ πως θα λειτουργήσετε για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Ελπίζουμε η καταγγελία του συναδέλφου να λειτουργήσει επιταχυντικά κατά πρώτο στην κατεύθυνση να προχωρήσουμε τουλάχιστον τα θέματα των εγκαταστάσεων που τα παλεύουμε τόσα χρόνια, και κατά δεύτερο με την εφαρμογή πολιτικών στήριξης του σχολείου πιο στοχευμένα.
√ Αυτό που επεξεργαζόμαστε τώρα, έχουμε ξεκινήσει τη μελέτη του θέματος με τον κ. Τραυλό πριν την καταγγελία του συναδέλφου, είναι να λύσουμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς, να οριοθετήσουμε το σχολείο , να το προστατεύσουμε , να αναβαθμίσουμε τις υποδομές του. Στις επόμενες ημέρες θα είναι έτοιμος ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Τραυλός να κάνει σχετικές ανακοινώσεις.
√ Είμαστε επίσης κοντά στη λύση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών με λεωφορεία.
√ Μελετάμε κάθε δυνατότητα συνεργασίας με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες ώστε να ενισχυθούν επιστημονικά και διοικητικά για να δημιουργηθεί φορέας στήριξης της οικογένειας .
Θα ήθελα να μου επιτρέψετε κα Χιόνη, να κλείσω αυτή τη συζήτηση με το εξής. Το ΕΠΑΛ Αργοστολίου είναι ένα σχολείο με μεγάλη ιστορία. Απόφοιτοι του σχολείου μας είναι άτομα – στηρίγματα της τοπικής οικονομίας, επαγγελματίες , καταστηματάρχες , άριστοι τεχνικοί.. Το απολυτήριο του ΕΠΑΛ ήταν και είναι εγγύηση για απόκτηση επαγγελματικών γνώσεων.. Είμαστε περήφανοι για την ιστορία του.. Μέσα σε αυτή την κατάσταση μαθητές μας είναι φοιτητές σε ΑΕΙ και σε λίγο πτυχιούχοι.. Θέλουμε να είμαστε περήφανοι και για το μέλλον του.. Το σχολείο με την κατάλληλη στήριξη από όλους μας, πρωτίστως από την πολιτεία, θα ανακάμψει .. Αυτό δεν είναι υπόσχεση, είναι ο στόχος της Περιφερειακής Ενότητας, και των καθηγητών του.
Και εμείς θέλουμε να κλείσουμε αυτή την σημαντική συζήτηση με μια διαβεβαίωση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα στο σχολείο, στους καθηγητές, στους μαθητές και στις οικογένειές τους προβάλλοντας τα προβλήματα αλλά και τις επιτυχίες τους , στηρίζοντας τις δράσεις σας με κάθε τρόπο.
Καλή δύναμη κ. καθηγητά..
Σας ευχαριστούμε , είστε πάντα δίπλα μας.
Πηγή:alfavita.gr
Η Σφήκα: Επιλογές
Η Κεφαλονιά την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας στο πανελλήνιο μετά την δημοσίευση μακροσκελούς καταγγελίας καθηγητή για γεγονότα και περιστατικά εκφοβισμού του από μαθητές ΕΠΑΛ . Στα δημοσιεύματα δεν αναφερόταν το 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου όμως στην καταγγελία υπήρχε ένα συμβάν που ταυτοποιούσε το συγκεκριμένο σχολείο.
Με αυτόν τον ακραίο τρόπο αναδείχτηκαν προβλήματα και πολιτικές που έχουν φέρει το 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου (Λάσση) στη σημερινή κατάσταση.
Το kefaloniapress κάνει συνέχεια ρεπορταζ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο σχολείο, σοβαρά προβλήματα υποδομών, συστέγασης, υπεράριθμων μαθητών, αλλά και για τις επιτυχίες των καθηγητών και των μαθητών του.
Ομως, τι είναι αυτό που συνέβαλε ώστε τα 4-5 «παραβατικά παιδιά» να καταλήξουν μέσα σε ένα χρόνο σε «συμμορία 25 και άνω παιδιών»;
O πλέον κατάλληλος για να μιλήσει για το θέμα είναι ο πρώην διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ , καθηγητής Γεράσιμος Βασιλάτος. Ο κ. Βασιλάτος από την φετινή σχολική χρονιά έχει μετατεθεί σε διοικητική θέση στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς – Ιθάκης. Εκεί και τον συνάντησε η Ελένη Χιόνη του kefaloniapress και συνομίλησε περισσότερο από μια ώρα μαζί του, στον πανελλήνιο απόηχο των καταγγελιών του παραιτηθέντος καθηγητή του ΕΠΑΛ.
Κύριε καθηγητά , πείτε μας πως φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου;
Στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου έχω υπηρετήσει 20 χρόνια σαν καθηγητής και τα τελευταία 4 χρόνια σαν διευθυντής. Από το σχολείο έφυγα μετά το τέλος του περυσινού διδακτικού έτους και από τον Ιούλιο εργάζομαι μέσω της κινητικότητας στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς και Ιθάκης.
Το σχολείο στεγάζεται σε αίθουσες προκάτ βαρέου τύπου αντισεισμικές, οι οποίες τοποθετήθηκαν πίσω από το παλαιό κτίριο της Μαθητικής Εστίας στη Λάσση πριν περίπου 30 χρόνια, χωρίς κανένα σχεδιασμό που να καλύπτει πυρασφάλεια, στοιχειώδεις υποδομές όπως γυμναστήριο και αίθουσα εκδηλώσεων.
Και από κει και πέρα το σχολείο, όπως το έλεγα και εγώ σχολείο «τρενάκι», λόγω της συγκυριακής και αποσπασματικής συμπλήρωσης αιθουσών, αφέθηκε στη τύχη του.
Δεν υπήρξε ποτέ μία μελέτη διαμόρφωσης του χώρου και χρήσεων με αποτέλεσμα να μην έχει δικό του περιφραγμένο χώρο με πόρτα εισόδου – εξόδου, χώρους πάρκινγκ κλπ.
Μπήκανε κουτιά. Τέσσερα κουτιά και ονομάστηκαν σχολείο..
Ναι, κουτιά. Πες τε μου ένα άλλο σχολείο στην Κεφαλονιά, ένα τόπο με μεγάλα προβλήματα εκπαιδευτικής στέγης, που δεν είναι τουλάχιστον περιφραγμένο. Έχουμε μια πόρτα που φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του παλιού κτιρίου της Μαθητικής Εστίας το 1961, να εξυπηρετεί σήμερα ένα σχολείο το 2022.
Ναι. Το έχουμε επισημάνει το πρόβλημα με ρεπορταζ…
Επιπρόσθετα το παλιό κτίριο της Μαθητικής Εστίας εκτός από τους προφανείς κινδύνους που δημιουργεί στην εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργεί και ως φυσικό εμπόδιο στην έξοδο εκπαιδευτικών και μαθητών σε περίπτωση σεισμού και πυρκαγιάς.
Και όχι μόνο αυτό. Στον ίδιο χώρο συστεγάζονται άναρχα: το παλιό νομαρχιακό ΚΕΚ, το ΔΙΕΚ Κεφαλληνίας και η χορωδία και μαντολινάτα Αργοστολίου. Τι σημαίνει αυτό ; ότι υπάρχουν μεγάλες κοινωνικές ανάγκες εκπαιδευτικής και πολιτιστικής στέγασης και συσσωρεύονται εκεί χωρίς σχεδιασμό.
Άρα είναι θέμα η υποδομή του σχολείου;
Μεγάλο …. τεράστιο.
Δεν προσφέρει ούτε καν στοιχειώδη ασφάλεια στην ανθρώπινη ζωή..
Δυστυχώς έτσι είναι. Τα μόνα που καταφέραμε με την βοήθεια της Αντιπεριφέρειας είναι να καθαρίσουμε το πάνω οικόπεδο των 12 στρεμμάτων από τα πεσμένα πεύκα του Ιανού και να δρομολογήσουμε ,μετά από 3 χρόνια , την μελέτη υλοτόμησης του δάσους των 8 στρεμμάτων – ιδιοκτησίας και αυτό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ- που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.
Στοιχειωδώς για να μη πάρετε φωτιά.
Στοιχειωδώς για να μη πάρουμε φωτιά μας έχουν πάρει οι διαδικασίες 3-4 χρόνια, χωρίς να έχει καθαριστεί ακόμη από κάτω το δάσος.
Η ουσία τώρα του θέματος. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον πόσα παιδιά φιλοξενούνται;
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το σχολείο είχε διαχρονικά μια κλιμάκωση από 100-120 μαθητές για να φθάσει στους 163 πέρυσι, κατατάσσοντας το πρώτο λύκειο στην Κεφαλονιά σε μαθητικό δυναμικό. Φέτος από ότι μαθαίνω έχει επέλθει μείωση του αριθμού των μαθητών και κατά πως φαίνεται του χρόνου θα υπάρξει και άλλη.
Φοιτούν παιδιά που δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στα ΑΕΙ και γράφονται στο ΕΠΑΛ για μια πρακτική…
Ναι. Ανάμεσα σε αυτά τα παιδιά είχαμε πάντα και κάποιους δύσκολους χαρακτήρες, όπως σε κάθε σχολείο , αλλά κατορθώναμε και το διαχειριζόμαστε. Μάλιστα κάθε χρόνο είχαμε αξιοσημείωτες εισαγωγές μαθητών μας σε πανεπιστήμια όλων των τομέων Υγείας, οικονομίας και Πληροφορικής. Τα πράγματα όμως αλλάξανε τον τελευταίο χρόνο …
Πότε ξέφυγε η κατάσταση;
Πέρσι. Εγώ ξεκίνησα πριν 4 χρόνια σαν διευθυντής. Βάλαμε μια στρατηγική με το σύλλογο Εκπαιδευτικών να βγάλουμε το σχολείο προς τα έξω, το βγάλαμε προς τα έξω, τι σημαίνει το ‘βγάλαμε προς τα έξω; Κοινοποιήσαμε τις επιτυχίες που είχαμε στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, γιατί πχ πήραμε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό της Περιφέρειας, αναδεικνύοντας το έργο του εργοστασίου αφαλάτωσης νερού στον Κούταβο. Επιπλέον επικοινωνήσαμε ότι το σχολείο αυτό μέσω του διαφορετικού αναλυτικού προγράμματος που έχει από τα γενικά λύκεια εκτός από ένα απολυτήριο λυκείου δίνει και πτυχίο στις ειδικότητες νοσηλευτικής, διοίκησης και οικονομίας, τουριστικών επαγγελμάτων καθώς και δικτύων και εφαρμογών πληροφορικής.
Τα πτυχία μας είναι αναγνωρισμένα από την Ε.Ε. επιπέδου 4. Μέσα από μία δημόσια δομή όπως τα ΕΠΑΛ οι μαθητές μετά από την αποφοίτηση τους μπορούν να εξασκήσουν επάγγελμα, δηλαδή οι νοσηλεύτριες εάν κάνουν 6 μήνες πρακτική με το πτυχίο μόνο του ΕΠΑΛ μπορούν να ανοίξουν βιβλία στην εφορία. Κάναμε αγώνα, από διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης, ΕΣΠΑ, σχολική επιτροπή, χορηγίες, στήσαμε ένα εργαστήριο Υγείας, πήραμε εξοπλισμό για τα εργαστήρια πληροφορικής. Όλη αυτή η δουλειά που κάναμε, έφερε πολύ κόσμο στο σχολείο.
Προκλήθηκε δηλαδή έκρηξη προσέλευσης μαθητών.
Ακριβώς! Σκεφτείτε ότι φέρναμε μαθητές από Πόρο με λεωφορείο 50άρι που εξυπηρετούσε και την περιοχή της Λειβαθούς.
Τι άλλαξε την περσινή σχολική χρονιά ως προς την παραβατική συμπεριφορά;
Διαχρονικά όπως όλα τα σχολεία είχαμε πάντα κάποιους δύσκολους χαρακτήρες που τους διαχειριζόμαστε με τον δέοντα παιδαγωγικό τρόπο. Πέρυσι όμως μας ήρθαν μαθητές στην Α΄ λυκείου με πρωτόγνωρα μεγάλα γνωστικά κενά –λόγω καραντινών και μη παρακολούθησης μαθημάτων, και με σύνθετα οικογενειακά κοινωνικό – οικονομικά προβλήματα.
Η πανδημία και οι καραντίνες συνέβαλαν στην έκρηξη παραβατικών συμπεριφορών;
Ναι. Άρχισαν να έχουν κάποιοι – μεμονωμένα- παραβατικές συμπεριφορές, όπως τις περιγράφει ο συνάδελφος στην καταγγελία του. Οι καθηγητές προσπάθησαν να διαχειριστούν το σύνθετο πρόβλημα των γνωστικών κενών και των μεμονωμένων παραβατικών συμπεριφορών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επιπλέον, κάναμε μια σειρά από ενέργειες, ό,τι προέβλεπε ο νόμος. Επιβολή όλων των παιδαγωγικών μέτρων κλιμακωτά με καταγραφή τους στο my school, σύγκληση γενικής συνέλευσης γονέων, σύγκληση συνέλευσης γονέων κατά τάξη, μεμονωμένες συνεδρίες ενημέρωσης και υποστήριξης γονέων.
Ερχόντουσαν οι γονείς; Συμμετείχαν; Βοηθούσαν;
Μεμονωμένα ναι. Στις συνελεύσεις συμμετείχε περίπου το 1/3 των γονιών.
Συμμετείχαν οι γονείς των παιδιών που είχανε παραβατική συμπεριφορά ;
Ναι. Βέβαια.
Ήταν δηλαδή σε γνώση της οικογένειας η συμπεριφορά των παιδιών τους;
Βεβαίως. Μάλιστα στο γραφείο του διευθυντή υπάρχει ένα στρογγυλό τραπέζι ειδικά για να υποδεχόμαστε τους γονείς και να κουβεντιάζουμε μαζί τους.
Υπήρξαν οικογένειες που ζήτησαν βοήθεια και ψυχολογική στήριξη;
Συνήθως φοβούνται να κοινοποιήσουν το πρόβλημα τους, ειδικότερα όταν τα παιδιά τους παρουσιάζουν εκπαιδευτικές και μαθησιακές δυσκολίες.
Δείτε όμως πως έχει το θέμα. Καλεί ο δ/ντης το παιδί στο γραφείο του για επίπληξη, το παιδί συναισθάνεται την κατάσταση, αντιδράει θετικά, πολλές φορές κλαίει και ζητάει συγνώμη. Κλαίμε και εμείς μαζί του. Μόλις βγει όμως από το γραφείο μας, πέφτει στο ίδιο περιβάλλον, δεν υπάρχει ένα χέρι βοήθειας έξω απο την πόρτα για να το στηρίξει.. Το ίδιο και με τις οικογένειες. Αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, έχουν συναίσθηση της κατάστασης αλλά μόλις βγουν από το γραφείο του καθηγητή είναι μόνες στο ίδιο δύσκολο οικογενειακό περιβάλλον. Και επανέρχονται στα ίδια.. Αναζητούμε αυτό το χέρι βοήθειας προς την οικογένεια. Αναζητούμε μια δομή που θα ασχοληθεί με την δυσλειτουργική οικογένεια και τα παιδιά της.
Κάνατε κάτι για αυτό;
Προσπαθούσαμε να στήσουμε ένα δίκτυο με τους τοπικούς φορείς κοινωνικής υποστήριξης που υπάρχουν στην πόλη. Το Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο του νοσοκομείου, τον Απόπλου, την Μετάβαση, το συμβουλευτικό κέντρο γυναικών, το κέντρο Ρομά, την πρόνοια. Πολλοί φορείς με πολύ αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό. Όμως η πρόταση που κάνω είναι να φτιαχτεί ένα συντονιστικό κέντρο αυτών των φορέων που θα δημιουργεί Ομάδες Έργου που θα επεμβαίνουν και θα υποστηρίζουν την οικογένεια στόχο από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σε κανέναν από τους κοινωνικούς φορείς του Νομού μας δεν υπάρχει εξειδίκευση για την οικογένεια.
Για να είμαστε πιο κοντά στα παιδιά καταλήξαμε να δημιουργήσουμε τρία τμήματα 10μελή στην Α΄ λυκείου σε σύνολο περίπου 30 μαθητών.
Δηλαδή σπάγατε τις τάξεις για να έχετε καλύτερη επικοινωνία με τα παιδιά.
Ακριβώς. Γι’ αυτό οι απασχολούμενοι καθηγητές έφτασαν τους 34, με τα εξής όμως χαρακτηριστικά. Οι μισοί μόνιμοι, οι μισοί αναπληρωτές. Οι μισοί με πλήρες ωράριο στο σχολείο, οι μισοί να έρχονται 2 -3 μέρες και να τρέχουν σε άλλα 3 σχολεία, οπότε όπως καταλαβαίνετε όσο και αν είχαμε 3 τμήματα 10άρια στην Α’ λυκείου, ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να συμμαζέψει το πρόγραμμά του, να προσαρμοστεί και να ενσωματωθεί σε ένα σύλλογο διδασκόντων. Ηταν δύσκολη δουλειά. Επίσης διαπιστώναμε ότι μετά τον covid τα προβλήματα μέσα σε κάποιες οικογένειες των μαθητών μας είχαν πάρει ακραία μορφή.
Κατηγορείται το σχολείο ότι δεν ενημέρωσε τους αρμόδιους για αυτά τα προβλήματα. Αρμόδιες υπηρεσίες δήλωσαν άγνοια για την κατάσταση στο σχολείο.. Κρύβατε κ. καθηγητά τα προβλήματα κάτω από το χαλί;
To αντίθετο κάναμε. Όλοι ήξεραν. Ολοι είχαν ενημερωθεί για την κατάσταση στο 1ο ΕΠΑΛ Αργοστολίου. Β΄βαθμια, Αστυνομία, Εισαγγελία, Βουλή. Ολοι ήξεραν για τα προβλήματα του σχολείου.
Πέρυσι για χρήση βαρελότου είχα κάνει μήνυση κατά αγνώστων στην Αστυνομία καθώς και παρέμβαση στην Εισαγγελία μαζί με ένα καθηγητή. Ακόμα με την βοήθεια και την υποστήριξη της ΕΛΜΕΚΙ κατατέθηκε επερώτηση στην βουλή από δύο βουλευτές του ΚΚΕ σχετικά με τα προβλήματα στις υποδομές του σχολείου, το ιδιοκτησιακό καθεστώς κλπ. Ακόμη στην ετήσια έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που ανεβαίνει στην ιστοσελίδα του σχολείου και του ΙΕΠ, γίνεται αναφορά στα γνωστικά κενά και στην προσπάθεια που γίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων να υποστηριχτούν μονογονεϊκές οικογένειες, ρομά και μεταναστών.
Όλα τα μεγάλα αρνητικά τα συμβάντα έγιναν μέσα σε ένα χρόνο;
Όλα σε ένα χρόνο. Είναι καταγεγραμμένα στο βιβλίο στο πρακτικό συλλόγου διδασκόντων, στο πρακτικό του σχολικού συμβουλίου, στο ημερολόγιο σχολικής ζωής. Όλα αυτά είναι καταγεγραμμένα. Και μια σειρά από έγγραφα μέσα στην πάροδο αυτών των 4 χρονών, που ζητάνε να λυθεί το ιδιοκτησιακό και οι εγκαταστάσεις που κινδυνεύουν και φυσικά και συναντήσεις με τον αντιπεριφερειάρχη και με τον δήμαρχο πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, για να παρθούν πρωτοβουλίες.
Οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έχω κάνει τέτοια έρευνα μέσα στο σχολείο, τα έχω κοινοποιήσει προς όλους. Πραγματικά με βλέπετε έτσι αναστατωμένο γιατί τα έχω πει σε όλους σε όλους, τα έχω επικοινωνήσει σε όποιον πολιτικό συναντούσα. Δεν μπορώ να βγω δημόσια να τα πω γιατί γιατί πρέπει να σέβεσαι το θεσμό και πάνω απ’ όλα πριν το κάνω αυτό έπρεπε να λειτουργήσω θεσμικά, να έχω εξαντλήσει όλη την απαιτούμενη διαδικασία.
Επίσης υπάρχει ένας πολύ χρήσιμος θεσμός μέσα στα σχολεία που λέγεται σχολικό συμβούλιο. Στο σχολικό συμβούλιο συμμετέχουνε ο αντιδήμαρχος παιδείας, υπάλληλος από τη σχολική επιτροπή, ο διευθυντής, τρεις παλιοί καθηγητές και εκπρόσωπος των γονέων και κηδεμόνων. Όπως καταλαβαίνετε εκτός του ότι λέει ο νόμος να γίνεται σχολικό συμβούλιο μια φορά το 2μηνο σε όλα τα σχολεία, είναι άξιο έρευνας να δείτε αν γίνεται και πότε.
Στο ΕΠΑΛ συνεδρίασε ποτέ το σχολικό συμβούλιο;
Στο ΕΠΑΛ κάναμε δυο σχολικά συμβούλια πέρσι με αυτή τη κατάσταση που είχε εκτραχυνθεί και υπάρχουν και τα αντίστοιχα πρακτικά υπογεγραμμένα και από εμάς και από τους αντιδημάρχους. Μάλιστα στο ένα συμμετείχε και ο αντιδήμαρχος ο κ. Σαμούρης, εκτός από τον κ. Τσιλιμιδό, γιατί οι μαθητές είχαν ξεκινήσει κάνανε φθορές στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Όταν μεγάλωσε το σχολείο και είχαμε και τον covid, το θέμα μέσα στα λεωφορεία έγινε εκρηκτικό . Μαζί με την παραβατική συμπεριφορά στη διάρκεια της διαδρομής υπήρχαν και φθορές στα λεωφορεία.
Σας μίλησα για τις εγκαταστάσεις, σας μίλησα για τη παραβατικότητα. Κάναμε όλες αυτές τις ενέργειες. Το σχολείο και ο σύλλογος έχει αυτή την εμπειρία πια. Eχουν όλα αυτά τα χαρτιά στη διάθεσή τους. Σε οποιαδήποτε προανακριτική εξέταση διενεργηθεί από το Υπουργείο, το σχολείο, επιτρέψτε μου να το πω έτσι, είναι πάρα πολύ καλά οχυρωμένο και ο σύλλογος το ίδιο.
Θα σας πω δυο πραγματάκια ακόμα. Υπάρχει ένα έγγραφο που λέει, ότι τη πόρτα πρέπει να τη κλείνει ο διευθυντής του σχολείου.
Ποια πόρτα;
Ποια πόρτα; Γι’ αυτό είπα και στο δήμαρχο Αργοστολίου όταν μου το είπε. “Ποια πόρτα κ. Μιχαλάτο;”
Το ΕΠΑΛ είναι στο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας της Λάσσης, στο δρόμο με τα περισσότερα ατυχήματα. Εχουμε θίξει έντονα το θέμα με ρεπορταζ..
Όταν πήγα στην αστυνομία για το τραγικό τροχαίο, για να δώσω κατάθεση, σε συγκεκριμένη ερώτηση του αστυνομικού «μπαίνουν αμάξια στο χώρο;» του απάντησα μπαίνουν και όχι τώρα, χρόνια ολόκληρα. Αλλά ελάτε να μου προσδιορίσετε ποιος είναι ο χώρος του σχολείου. Ελάτε να βρείτε το πορτόνι του σχολείου. Ελάτε να βάλετε μια τάξη όταν ανεβαίνουν μαθητές και τρέχουν στο παλιό κτίριο της μαθητικής εστίας η κατάσταση είναι χαοτική. Σκεφτείτε ότι κλείνουν αλουμινόπορτες στο κτίριο της εστίας με μια ντουλάπα από πίσω. Με δυο σπρωξιές έπεσε.
Φανταστείτε τους καθηγητές, οι περισσότεροι των οποίων είναι άνω των 50 ετών, να κάνουν εφημερίες και να κυνηγάνε τους μαθητές μέσα στα κτίρια.. Να κυνηγάνε 16ηρες και 17άρηδες οι 60ντάρηδες..
Πώς να βγουν οι εφημερίες; Γι’ αυτό τα έχουμε κάνει όλα αυτά για να μπορέσουμε να είμαστε και εμείς σαν οικογενειάρχες και επαγγελματίες σε ένα βαθμό κατοχυρωμένοι. Γιατί το βλέπεις ότι είναι θέμα ημερών να συμβεί το κακό, όπως τελικά και έγινε. Χάσαμε έναν μαθητή λίγα μέτρα από το σχολείο σε θανατηφόρο τροχαίο..
Έχουν παρέμβαση στη λειτουργία του σχολείου και εξωσχολικοί ;
Σε ένα σχολείο που δεν υπάρχει πορτόνι να κλείνει, σε ένα σχολείο που βρίσκεται σε 12 στρέμματα με άλλα δημόσια κτίρια, πες τε μου εσείς πως θα προστατευτεί από τον οποιοδήποτε εξωσχολικό; Πως ;
Με ποια εκπαίδευση οι καθηγητές προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις;
Δεν υπάρχει τέτοια εκπαίδευση, δεν υπάρχει πρακτική σε προσομοίωση τάξης με σενάρια αντιμετώπισης κρίσεων. Η νεαρή εκπαιδευτικός, ο νεαρός εκπαιδευτικός πέφτει από την πρώτη μέρα στα βαθιά.. Και ο θεός βοηθός..
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον έχεις λοιπόν και την απειρία συναδέλφων, που πρέπει να τους υποστηρίξεις. Γιατί όταν βλέπεις έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει τυπικά προσόντα, έχει ουσιαστικά προσόντα, έχει τη θέληση, όπως ο συνάδελφος που κατάγγειλε τα γεγονότα, , αλλά όταν θα μπει σε μια τάξη δύσκολη , τι μπορεί να συμβεί;
Θα τα χάσει. Θα πάθει σοκ.
Ο συνάδελφος απ’ αυτά που διαβάζω δεν μπορώ να τον κρίνω σε καμία περίπτωση, έτσι, σταχυολογώντας όμως με την εμπειρία μου και διαβάζοντας μέσα απ’ το internet για την εμπειρία του, ήταν καθηγητής 2 χρόνια στη παράλληλη στήριξη, δηλαδή είχε 2 παιδάκια και έκανε και Erasmus. Δεν ξέρω αν μπορώ να μιλήσω λαϊκά. Ωραίος, εντάξει, μια χαρά. Καταπληκτικός εκπαιδευτικός. Βρέθηκε όμως σε ένα καμίνι, σε καταστάσεις που δεν είχε αντιμετωπίσει άλλη φορά. Όλα αυτά που περιγράφει δεν είναι ψέματα. Αλήθεια είναι. Δεν είναι μύθος. Δεν τα φαντάστηκε. Όμως όταν μπαίνεις σε μια τάξη για πρώτη φορά και με το “καλημέρα” δίνεις 5 ωριαίες αποβολές, απ’ ότι πληροφορήθηκα, κάτι δεν γίνεται σωστά.. Και πως να γίνει .. Αν ο νέος εκπαιδευτικός δεν έχει εκπαιδευτεί στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων στη τάξη χρησιμοποιεί το μόνο μέσο πειθαρχίας που ορίζει ο νόμος.
Ομως μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα είχαμε κάνει δράσεις με τη Πρόνοια, είχε έρθει και ο κ. Δημουλιός (Δ/ντης της Υπηρεσίας) , είχαμε κάνει δράσεις και όλα τα παιδιά είχαν ανταποκριθεί με ενθουσιασμό, μαζεύαμε τρόφιμα για τις οικογένειες που βρίσκονταν σε ανάγκη.
Τι γίνεται από εδώ και πέρα κύριε καθηγητά ; Από τη νέα σας θέση στην ΠΕ πως θα λειτουργήσετε για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Ελπίζουμε η καταγγελία του συναδέλφου να λειτουργήσει επιταχυντικά κατά πρώτο στην κατεύθυνση να προχωρήσουμε τουλάχιστον τα θέματα των εγκαταστάσεων που τα παλεύουμε τόσα χρόνια, και κατά δεύτερο με την εφαρμογή πολιτικών στήριξης του σχολείου πιο στοχευμένα.
√ Αυτό που επεξεργαζόμαστε τώρα, έχουμε ξεκινήσει τη μελέτη του θέματος με τον κ. Τραυλό πριν την καταγγελία του συναδέλφου, είναι να λύσουμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς, να οριοθετήσουμε το σχολείο , να το προστατεύσουμε , να αναβαθμίσουμε τις υποδομές του. Στις επόμενες ημέρες θα είναι έτοιμος ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Τραυλός να κάνει σχετικές ανακοινώσεις.
√ Είμαστε επίσης κοντά στη λύση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών με λεωφορεία.
√ Μελετάμε κάθε δυνατότητα συνεργασίας με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες ώστε να ενισχυθούν επιστημονικά και διοικητικά για να δημιουργηθεί φορέας στήριξης της οικογένειας .
Θα ήθελα να μου επιτρέψετε κα Χιόνη, να κλείσω αυτή τη συζήτηση με το εξής. Το ΕΠΑΛ Αργοστολίου είναι ένα σχολείο με μεγάλη ιστορία. Απόφοιτοι του σχολείου μας είναι άτομα – στηρίγματα της τοπικής οικονομίας, επαγγελματίες , καταστηματάρχες , άριστοι τεχνικοί.. Το απολυτήριο του ΕΠΑΛ ήταν και είναι εγγύηση για απόκτηση επαγγελματικών γνώσεων.. Είμαστε περήφανοι για την ιστορία του.. Μέσα σε αυτή την κατάσταση μαθητές μας είναι φοιτητές σε ΑΕΙ και σε λίγο πτυχιούχοι.. Θέλουμε να είμαστε περήφανοι και για το μέλλον του.. Το σχολείο με την κατάλληλη στήριξη από όλους μας, πρωτίστως από την πολιτεία, θα ανακάμψει .. Αυτό δεν είναι υπόσχεση, είναι ο στόχος της Περιφερειακής Ενότητας, και των καθηγητών του.
Και εμείς θέλουμε να κλείσουμε αυτή την σημαντική συζήτηση με μια διαβεβαίωση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα στο σχολείο, στους καθηγητές, στους μαθητές και στις οικογένειές τους προβάλλοντας τα προβλήματα αλλά και τις επιτυχίες τους , στηρίζοντας τις δράσεις σας με κάθε τρόπο.
Καλή δύναμη κ. καθηγητά..
Σας ευχαριστούμε , είστε πάντα δίπλα μας.
Πηγή:alfavita.gr
Η Σφήκα: Επιλογές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου