Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

Το σκηνικό έχει ως εξής Δημόσια υπηρεσία ουρά μεγάλη ουρά, η αναμονή να έχει φτάσει στη μία ώρα και να απομένει μισή ώρα για να κλείσει η υπηρεσία.

Όχι να το παινευτώ αλλά εγώ το «μέσο» να παρακάμψω την ουρά το είχα αλλά είπα δεν θα γίνω σαν αυτούς τους σιχαμερούς ελληνάρες και έμεινα κρυμμένη να περιμένω υπομονετικά μη τυχόν και με δει το «μέσον» και με φωνάξει με το μικρό μου όνομα όπως την άλλη φορά και νιώσω τα απειλητικά – απαξιωτικά βλέμματα της υπόλοιπης ουράς και δεν ξέρω που να κρυφτώ.


Εμφανίζεται κοπελίτσα όμορφη , κοιτάει την ουρά κοιτάει και εμένα που κοιτούσα το μπουφάν της (και σκεφτόμουν πως ένα παρόμοιο είχα δει τις προάλλες που πήγα για ψώνια και κακώς δεν το πήρα και τέτοια) έρχεται κάθεται δίπλα μου . Αρχίζει διάφορες ερωτήσεις –μάλλον θα φταίει που έχω το ύφος του ξερόλα- απαντάω απρόθυμα καθώς δεν ήξερα σχεδόν τίποτα από αυτά που ήθελε να μάθει , δεν αφουγκράζεται την βαρεμάρα μου , συνεχίζει ερωτήσεις και χωρίς να το καταλάβω βρεθήκαμε να λέμε για τις σπουδές μας , τα άμεσα σχέδια μας και «πως έχουν καταντήσει έτσι τα πράγματα». Η κοπελίτσα πολυσπουδαγμένη με 2 πτυχία παρακαλώ , ωραίο λόγο και πολύ όρεξη για ζωή (και κουβέντα όπως φάνηκε).

Ξαφνικά κοιτάει πίσω μου τρομαγμένη , γυρνάω και βλέπω μία αλλοδαπή κυρία γύρω στα 40 να την ρωτάει σε σπαστά ελληνικά πότε θα φύγουν . Η κοπελίτσα να της λέει «φύγε ! Σου είπα να περιμένεις έξω! Φύγε!». Η –προφανώς μαμά της- μουρμούρισε κάτι και έφυγε απρόθυμα . Αμήχανη η κοπελίτσα συνέχισε να μου εξηγεί ότι από το πρωί την τρέχει για δουλειές και τώρα που έχει μια δουλειά αυτή δεν μπορεί να την περιμένει . Ίσως και να είναι ιδέα μου (μακάρι να είναι ιδέα μου) αλλά σαν να ντράπηκε λίγο για την μαμά της που μιλάει σπαστά ελληνικά, ενώ η ίδια έχει καταφέρει τόσο καλά να κρύψει την καταγωγή της . Το σκηνικό το έχω ξαναζήσει με παλιά παιδική φίλη την οποία συνάντησα τυχαία στο πανεπιστήμιο και με παρακάλεσε να μην αποκαλύψω σε κανέναν ότι δεν είναι ελληνίδα .

Αναρωτιέμαι λοιπόν τι είναι τελικά ποιο άσχημο; Ο ρατσιστής που νομίζει πως η εθνικότητα του είναι ανώτερη όλων και καταφέρεται εναντίον των υπολοίπων ή εκείνος που νιώθει μειονεκτικά για την καταγωγή του, προσπαθεί να την κρύψει και ουσιαστικά «συναινεί στο έγκλημα» ; Φαύλος κύκλος .

Δημοσιεύτηκε : στο Ταπινω Χαμομηλαράκι