Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ: «Σπάει κοντέρ» αποδεκατίζοντας το λαϊκό εισόδημα




Σε νέο επίπεδο - ρεκόρ, 8% σε ετήσια βάση, έφτασε ο εναρμονισμένος πληθωρισμός τον φετινό Μάρτη στην ελληνική οικονομία, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Γιούροστατ ο πληθωρισμός σε επίπεδο Ευρωζώνης κατέγραψε νέο άλμα, φτάνοντας στο 7,5%.

Το επόμενο διάστημα η ΕΛΣΤΑΤ θα ανακοινώσει την εξέλιξη του εθνικού δείκτη τιμών καταναλωτή, που αναμένεται τον Μάρτη κοντά στο 9%, αποτυπώνοντας εκτίναξη αλλά και μονιμοποίηση του κύματος της ακρίβειας.

Σε επίπεδο Ευρωζώνης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γιούροστατ, ο πληθωρισμός τον Μάρτη «έτρεχε» στη Γερμανία με 7,6%, στη Γαλλία με 5,1%, στην Ιταλία με 7%, στην Ολλανδία με 11,9%, στην Ισπανία με 9,8% κ.ο.κ.

Από την πλευρά της η ΕΚΤ στο πρόσφατο οικονομικό δελτίο της επισημαίνει, με «στρογγυλεμένες» διατυπώσεις για το κόστος που πληρώνουν οι λαοί, ότι οι τιμές των ειδών διατροφής έχουν αυξηθεί και αυτές, λόγω του αυξημένου κόστους των μεταφορών και της υψηλότερης τιμής των λιπασμάτων. Ταυτόχρονα το κόστος της Ενέργειας σημείωσε περαιτέρω άνοδο τις τελευταίες βδομάδες και όπως διαπιστώνουν «θα ασκηθούν μεγαλύτερες πιέσεις στις τιμές ορισμένων ειδών διατροφής και βασικών εμπορευμάτων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία».

Κοντά στο 30% οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια!

Την ίδια ώρα «τρελές» αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, οι οποίες πλησιάζουν ακόμα και το 30%, βλέπουν από τον περασμένο Δεκέμβρη μέχρι σήμερα οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν από και προς τα νησιά του Αιγαίου!

Με τις ευλογίες της κυβέρνησης και στο όνομα της αύξησης των καυσίμων, από το περασμένο καλοκαίρι μέχρι σήμερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προβεί σε δύο διαδοχικές αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τα οποία - σημειωτέον - ανεβάζουν κάθε χρόνο. Η πρώτη αύξηση επιβλήθηκε στα μέσα Δεκέμβρη και η δεύτερη στις 18 Μάρτη. Ωστόσο, όπως ήδη γράφεται στον ναυτιλιακό Τύπο, αναμένονται άλλες δύο διαδοχικές αυξήσεις, μία κατά 10% και, αν η κερδοφορία των εφοπλιστών δεν είναι αυτή που προσδοκούν, δεν αποκλείεται μία ακόμα αύξηση κατά 5% και βλέπουμε...

Εντελώς ενδεικτικά, το ταξίδι άνω των 8 ωρών στην πλαστική καρέκλα έξω στο κατάστρωμα του πλοίου από Πειραιά για Ικαρία, από 39,50 ευρώ που ήταν τον Αύγουστο, τον Δεκέμβρη πήγε στα 45 ευρώ και τώρα εκτινάχτηκε στα 61 ευρώ! Συνολική αύξηση 54,43%. Το δε εισιτήριο της οικονομικής αεροπορικής θέσης, που τον χειμώνα αναγκαστικά αγοράζει ο επιβάτης, από τα 47 ευρώ που στοίχιζε τον Αύγουστο τώρα πήγε στα 61 ευρώ, αύξηση 29,78%!

Από Πειραιά για Σάμο, τον Αύγουστο το εισιτήριο στο κατάστρωμα (πλαστική καρέκλα) ήταν 49 ευρώ, τον Δεκέμβρη πήγε στα 57 ευρώ (αύξηση 16,32%) και τώρα έχει εκτιναχτεί στα 62,50 ευρώ, συνολική αύξηση 27,55%.

Από Πειραιά για Σύρο, από 38 ευρώ που κόστιζε η οικονομική θέση τον Αύγουστο, τον Δεκέμβρη ανέβηκε στα 40 ευρώ (αύξηση 5%) και τώρα έφτασε στα 43,50 ευρώ, συνολική αύξηση 14,47%.

Αντίστοιχα, από Πειραιά για Πάρο, από 41 ευρώ που κόστιζε το ακτοπλοϊκό εισιτήριο της οικονομικής θέσης τον Αύγουστο, τον Δεκέμβρη έφτασε στα 43,50 ευρώ (αύξηση 6%) και τώρα έπιασε αισίως τα 47,50 ευρώ, αύξηση 15,85%.

Οι εφοπλιστές, την ίδια ώρα που ανεβάζουν τις τιμές των εισιτηρίων όσο και όποτε θέλουν, με το άλλο χέρι συνεχίζουν να εισπράττουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που τους κόβουν κάθε χρόνο οι κυβερνήσεις με το αίσχος των ...«άγονων γραμμών» και με το «Μεταφορικό Ισοδύναμο», πατέντα που φέρει την υπογραφή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή η σούμα μόνο το 2021 υπολογίζεται ότι έφτασε κοντά στα 140 εκατ. ευρώ, χώρια πόσα τσέπωσαν ως ...αναξιοπαθούντες, καθώς η κυβέρνηση τους χαρακτήρισε «επιχειρήσεις που πλήγηκαν από την πανδημία»... 

Πηγή:rizospastis.gr



Η Σφήκα: Επιλογές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου